Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
__Sannne schreef:Ik vind het toch bijzonder hoe sommigen hier nou al voor de derde december op rij komen klagen over bezorgdiensten. Dan zou je toch denken dat je ervan leert en op tijd besteld?
SteffiiY schreef:@mvdende: vind je reactie wel iets kort door de bocht dat webshops hun levertijd maar moeten aanpassen. In deze piekperiode van de pakketbezorgers is er geen pijl op te trekken hoelang men erover doet. De ene dag heb je gelijk en heeft de klant het de volgende dag en de andere keer duurt he 3-4 dagen. Je kunt je levertijd dan wel naar 3-4 dagen zetten maar dan ben je al je klanten kwijt want die vliegen naar de concurrent.
Het is algemeen bekend dat in December de drukste maand is voor pakketjes en nog presteren mensen het om een week voor kerst geschenken te bestellen en dan zeuren dat je het niet op tijd hebt..
SteffiiY schreef:@mvdende: vind je reactie wel iets kort door de bocht dat webshops hun levertijd maar moeten aanpassen. In deze piekperiode van de pakketbezorgers is er geen pijl op te trekken hoelang men erover doet. De ene dag heb je gelijk en heeft de klant het de volgende dag en de andere keer duurt he 3-4 dagen. Je kunt je levertijd dan wel naar 3-4 dagen zetten maar dan ben je al je klanten kwijt want die vliegen naar de concurrent.
Het is algemeen bekend dat in December de drukste maand is voor pakketjes en nog presteren mensen het om een week voor kerst geschenken te bestellen en dan zeuren dat je het niet op tijd hebt..
mvdende schreef:Pas je levertijd dan aan en doe geen valse beloftes.
DPD kan vanaf nu óók op de ergernissen lijst hier. De gehele dag geven ze aan dat ze écht écht vandaag komen en uiteindelijk komt er dus niets.
Gelukkig maar dat ik vanmiddag zoiets had van: het zal wel en ben met de buurvrouw gezellig met de honden gaan wandelen, maar zonder haar vraag of we gingen wandelen, was is waarschijnlijk de gehele dag thuis gebleven om op het pakketje te wachten.
Is het zó moeilijk om de tracking te updaten als het pakketje in the middel of nowhere is blijven hangen blijkbaar?
Urielle schreef:mvdende schreef:Pas je levertijd dan aan en doe geen valse beloftes.
DPD kan vanaf nu óók op de ergernissen lijst hier. De gehele dag geven ze aan dat ze écht écht vandaag komen en uiteindelijk komt er dus niets.
Gelukkig maar dat ik vanmiddag zoiets had van: het zal wel en ben met de buurvrouw gezellig met de honden gaan wandelen, maar zonder haar vraag of we gingen wandelen, was is waarschijnlijk de gehele dag thuis gebleven om op het pakketje te wachten.
Is het zó moeilijk om de tracking te updaten als het pakketje in the middel of nowhere is blijven hangen blijkbaar?
Tuurlijk Gerda.
Kom je een dagje meedraaien op CS volgend jaar ergens tussen Black Friday en kerst? Mag je zelf de beslissing maken welke keuze je gaat maken tussen gezanik dat je telefonisch niet bereikbaar bent/ niet snel genoeg terugbelt, gezanik dat de email niet beantwoord wordt en een mailbox vol met reminders 30 minuten nadat de eerste mail verzonden is (Is dit al geregeld, in capitals:)) ) en gezanik dat de statussen niet up to date zijn, klantrapporten te laat, adreswijzigingen niet geboekt, losreferenties niet op tijd doorgegeven, schadefotos niet doorgestuurd,.. En o ja, of je nog even de oliebol op wil ruimen omdat de afzender verkeerd gestickerd heeft en het pakket van Geert in Purmerend staat en het pakket van Christa in Venlo en dat moet nog wel even omgewisseld vrijdagmiddag 14 uur want het is allemaal voor het weekend nodig. Terwijl je je lunch al weken maar, al typend, aan je bureau eet en standaard vroeger binnenkomt en overwerkt.
Of ga je liever zelf de bus of truck op, met het (drie-)dubbele van je aantal stops, werkdagen van half 7 tot 21 uur, overal netjes en vriendelijk moeten zijn, terwijl mensen non stop zeuren dat je te laat /te vroeg bent, ze van de 12 pakketten er 11 krijgen, een afspraak maken voor een nieuwe levering en er weer niet zijn, klagen dat je voor een winkel of huis gaan staan en niet 300 meter verderop 'want je kunt toch lopen', je bij een groot bedrijf moet lossen en de referentie niet klopt en de verzender klaagt dat je niet bent blijven wachten en de beveiliging van de ontvanger je van het terrein afstuurt omdat er nog 23 vrachtwagens en busjes op hun beurt staan te wachten. Voor 16/17/18 uur weer moeten afhalen bij diverse klanten maar nog een heel stuk rit hebben dus wagen leegtrekken, laden, te vol, deel moeten laten staan. Klant kwaad dat hij moet wachten op een tweede of zelfs derde wagen. Ontvangers kwaad dat je bezorgtijd niet klopt.
Maar misschien overkomt dat jou niet als topplanner. Een overload van zendingen moeten wegbrengen met de helft van je chauffeurs (want corona, overwerkt, door hun rug gegaan etc.), geen koeriers meer in te huren en door spontane ziekmeldingen 's ochtends vroeg, wagens die ineens kapot zijn etc. ritten overhouden en de tijdzendingen snel verdelen (beter te laat dan helemaal niet) en wat je ook laat staan, het was altijd de verkeerde beslissing want alles is belangrijk en alles moet vandaag. In je hoofd hebben dat Mark gaat afhalen bij Groothandel X en Perry bij Distributiecentrum Y, maarrrr Mark z'n wagen heeft ineens een motorprobleem en moet halverwege de dag naar de garage dus helft van de rit niet bezorgd. En Perry treft allemaal mensen die niet thuis zijn en heeft geen ruimte voor een afhaling. Beide klanten zitten op een stuk in je regio waar niemand anders rijdt, dus je moet Johnny zijn rit af laten breken om naar Groothandel X te rijden en Linda zit anderhalf uur verderop met nog 20 adressen te gaan, maar dat is de enige die nog naar Distributiecentrum Y kan...
Wat ben ik blij dat het overgrote deel van de mensen beseft dat er overal krankzinnig hard wordt gewerkt in de decembermaand, in de hele logistieke keten en ook bij de afzenders. En dat ondanks de drukte in december nog steeds 98% gewoon goed gaat en mensen daar ook heel blij mee zijn.
Smee__ schreef:Nou inderdaad. Als aanvulling heb ik ook nog het sorteren van de pakketten, chronisch te weinig mensen. Je mag best een ochtendje komen helpen hoor, we beginnen om 05:00
Er is ook weer ergens een storing geweest. Hier op ons depot missen we alleen al 7000 pakketten vandaag die ergens blijven hangen zijn.
fohadie schreef:Hier een klacht over DHL ipv postNL. Pakket (een cadeau voor iemand) zou donderdag bezorgt worden, maar toen was ik aan het werk ( winkel) dus zelf een tijdstip geregeld dat ik thuis was. Dit werd vrijdagavond tussen 17.30-21.30. Om 18.00u krijg ik bericht dat het tussen 18.30-20.00 wordt. Prima, en fijn gecommuniceerd dacht ik nog. Neurotisch als ik ben, keek ik regelmatig uit het raam om te zien of er iets aankwam en stond mijn gangdeur open zodat de bel heel goed te horen was. Erg koud wordt het dan in huis, maar goed, het is maar voor even. Als ik om 19.45 nog niets heb ontvangen, check ik mijn mail. Niets. Ik ga voor het raam staan ( nog 15 minuten om te bezorgen, maar wie weet wordt het later, want het is natuurlijk erg druk.)
Geen auto, fiets, wandelaar niemand gezien.om 20.05 een mail: u was niet thuis! Hoezo was ik niet thuis?! Er is niemand geweest?! Geen briefje, niet aangebeld, er was helemaal niemand? Ik snap dat het druk is, en verwachtte een nieuw bezorgmoment. Balen dat ik voor niets zat te wachten, en dat ik nu weer een avond moet kiezen dat ik thuis ben, maar goed, kan gebeuren in deze tijd.
Wat ik dan niet begrijp, is dat ik van de winkel bericht krijg dat het pakket geweigerd is en retour naar de winkel gezonden wordt!ik was gewoon thuis he?! Nou, ik ben er helemaal klaar mee, ik hoef het pakket al niet meer. Jammer voor de winkel, die heeft niets verkeerds gedaan, maar ik maak wel een cadeaubon, kan degene waarvoor het was zelf het pakket bestellen. Met een beetje mazzel krijgt hij als extra cadeautje een DHLfrustratie er gratis bij!
Ashleytjuhh schreef:is het pakket wel echt zeker terug gestuurd dan? kunje dat ook zien in je track en trace?
gisteren kreeg ik een berichtje dat mijn pakketje toch een dag later zou komen. nou helemaal prima maar toch bleek het eind van de ochtend toch geleverd te zijn. ik was blij verbaasd