Bloodymary schreef:Oh echt! Nooit geweten. Dat is zeker censuur uitschakelen. Even testen: poedersuiker.
Hahahaha dat is het beste testwoord
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Riddershow schreef:Dat ben ik het dus niet mee eens. Binnen de familie is een kus op de (gesloten) mond een normaal teken van affectie. Daar zit geen erotische lading achter.
Bij vrienden en aangetrouwde familie heb ik er geen behoefte aan, het is echt iets intiems voor binnen de familie...
Whale schreef:IMANDRA schreef:Unpopular opinion: kinderen/siblings/ouder en kind/vrienden die elkaar op de mond kussen, dat is raar.
Dat vind ik ook. Moet er niet aan denken om moeder, broer of vader een kus op de mond te gaan, Blegh.
Marjo schreef:Yep, eens. Pedoseksuelen kun je in hetzelfde rijtje zetten als homoseksuelen alleen kunnen de pedoseksuelen niets met hun gevoelens omdat die strafbaar zijn.
Marjo schreef:Oplossingen zijn er wel. Poppen bijvoorbeeld, maar daar zijn een hoop mensen dan ook weer op tegen want de stap van pop naar kind vinden ze dan te makkelijk ofzo...
F_Orumster schreef:Riddershow schreef:Dat ben ik het dus niet mee eens. Binnen de familie is een kus op de (gesloten) mond een normaal teken van affectie. Daar zit geen erotische lading achter.
Bij vrienden en aangetrouwde familie heb ik er geen behoefte aan, het is echt iets intiems voor binnen de familie...
Ik vind een zoen op de mond vrij intiem. Ik weet heus wel dat de ouders geen erotische intentie hebben en/of ervaren, maar wat ik vaak meemaak is dat een kindje iedereen op de mond zoent omdat ze dat gewoon vinden. En dat vind ik onprettig voor alle partijen.
pmarena schreef:Nou die zonnepanelen daar hebben we een paar jaar geleden al in geïnvesteerd, alleen een elektrische auto is er nog niet en we zijn ook niet echt in de markt voor een nieuwe auto, wat we nu hebben bevalt prima en willen we in principe helemaal op gaan rijden.
Maar we zijn wel benieuwd naar de ontwikkelingen. Ook of het aantrekkelijk zou kunnen worden om zelf eigen opgewekte stroom op te kunnen slaan en gebruiken, zou mooi zijn als dat voor het gemiddelde huishouden haalbaar zou worden
Mochten de ontwikkelingen nu eens een beetje opschieten en waterstof oid in de picture komen, dan zou dat natuurlijk helemaal mooi zijnMaar ik betwijfel eerlijk gezegd of wij dat nog mee gaan maken...
MarcoBorsato schreef:Aseksuelen willen soms alle aspecten van een relatie behalve het fysieke. Vrienden van mij zijn poly en non-binary en die hebben o.a. seks met een meisje wiens vriend aseksueel is.
Avalanche81 schreef:In het verleden is "we zijn allemaal mens" ook gebruikt om te zeggen: joh, doe niet zo raar, doe niet zo gek, stel je niet aan. Om mensen die zich anders dan cis, hetero, blank, monogaam buiten te sluiten, zich raar en vreemd te laten voelen.
En dan kan je juist door dat labeltje soms iets meer begrip kweken, en krijgen, want er zijn meer mensen met dat labeltje, meer mensen die weten hoe het is, hoe je je voelt, hoe stom het is dat iedereen er maar vanuit gaat dat je trouwt en kinderen krijgt, of hoe graag je in de kerk zou willen trouwen, maar die accepteert alleen hetero stellen........ en ik kan me voorstellen dat je je dan soms verdraaid eenzaam voelt.
Dat label kan helpen om mensen te vinden, die denken zoals jij, voor wie de wereld er ook anders uitziet, die jouw gevoelens herkennen, die weten wat het is. En: als er een woord voor is, betekent dat dat jij niet de enige bent. En dat alleen al kan helpen om mensen zich normaler te laten voelen.
De wereld is nog steeds niet ingericht op mensen die anders zijn dan cis, hetero, en blank. Soms zelfs niet op anders dan man. En ik kan me zomaar voorstellen dat iemand zich daardoor best buitengesloten voelt, en eenzaam, en zeggen: "we zijn allemaal mens" doet dan geen recht aan die gevoelens. Iemand die weet hoe het is, wel.
De wereld een beetje veranderen helpt ook. Ga er niet vanuit dat je kinderen, neefjes, nichtjes, hetero zijn, zeg gewoon: joh, voor mij is het belangrijkst dat jij gelukkig bent, en hoe je dat doet, is helemaal aan jou, en ik sta achter je, wat je ook doet.
En heel eerlijk: ik snap alle labels ook niet, maar dat wil niet zeggen dat ik er een probleem mee heb, alleen snap ik het gewoon af en toe niet helemaal meer. Maar ik vind dat prima, het is tenslotte ook niet mijn taak om het allemaal te snappen, het is wel mijn taak om een ander lief te hebben als mezelf, hoe die ander er ook uitziet of zich identificeert.
Askja schreef:Verder vind ik dat veel paardenmensen erg respectloos over paarden kunnen praten. Zie ook een topic dat momenteel elders op Bokt loopt. Bijvoorbeeld het daar gebezigde woord trapzak. Flikker op, je bent zelf een trapzak als je een paard in zijn zij schopt om hem voorwaarts te houden.
F_Orumster schreef:Marjo schreef:Yep, eens. Pedoseksuelen kun je in hetzelfde rijtje zetten als homoseksuelen alleen kunnen de pedoseksuelen niets met hun gevoelens omdat die strafbaar zijn.
Homoseksuelen kun je in hetzelfde rijtje zetten als heteroseksuelen. Wat zeg je hier nu eigenlijk?
En er zijn er veel meer dan je denkt die gewoon weten dat het niet goed is maar hulp nodig hebben om die gevoelens op een andere manier te uiten.Marjo schreef:Oplossingen zijn er wel. Poppen bijvoorbeeld, maar daar zijn een hoop mensen dan ook weer op tegen want de stap van pop naar kind vinden ze dan te makkelijk ofzo...
Volgens mij wordt er voor pedofilie hard gewerkt aan virtual reality.
SavannahNx schreef:Echt niemand plaatst meer un-populair opinions.
Askja schreef:Verder vind ik dat veel paardenmensen erg respectloos over paarden kunnen praten. Zie ook een topic dat momenteel elders op Bokt loopt. Bijvoorbeeld het daar gebezigde woord trapzak. Flikker op, je bent zelf een trapzak als je een paard in zijn zij schopt om hem voorwaarts te houden.
Karma schreef:Askja schreef:Verder vind ik dat veel paardenmensen erg respectloos over paarden kunnen praten. Zie ook een topic dat momenteel elders op Bokt loopt. Bijvoorbeeld het daar gebezigde woord trapzak. Flikker op, je bent zelf een trapzak als je een paard in zijn zij schopt om hem voorwaarts te houden.
Dit dus, of; rotbeest, mormel, beest, slome, luilak en als klap op de vuurpijl "hij heeft niks te willen".
In dezelfde categorie: vrouwelijke (huis)dieren aanduiden met hij/hem.
anjali schreef:Hier in het Brabants dialect worden menselijke vrouwen ook met hij aangeduid.Zo'n dialect is is voor mensen uit andere streken vrijwel niet te begrijpen. Wordt op t.v. ook ondertiteld. Maar ik vind het juist leuk.
F_Orumster schreef:Ik vind een zoen op de mond vrij intiem. Ik weet heus wel dat de ouders geen erotische intentie hebben en/of ervaren, maar wat ik vaak meemaak is dat een kindje iedereen op de mond zoent omdat ze dat gewoon vinden. En dat vind ik onprettig voor alle partijen.
Noisy schreef:F_Orumster schreef:Ik vind een zoen op de mond vrij intiem. Ik weet heus wel dat de ouders geen erotische intentie hebben en/of ervaren, maar wat ik vaak meemaak is dat een kindje iedereen op de mond zoent omdat ze dat gewoon vinden. En dat vind ik onprettig voor alle partijen.
Vind ik ook. Krijg je zo'n lekkere plakkers met een toefje snottebel..
Wij zoenen ons kind ook op de mond, of beter gezegd, hij ons maar anderen geeft hij een knuffel. Tis maar wat je ze leert
Riddershow schreef:F_Orumster schreef:Ik vind een zoen op de mond vrij intiem. Ik weet heus wel dat de ouders geen erotische intentie hebben en/of ervaren, maar wat ik vaak meemaak is dat een kindje iedereen op de mond zoent omdat ze dat gewoon vinden. En dat vind ik onprettig voor alle partijen.
Als ik kijk naar mijn kinderen kunnen ze binnen onze vriendenkring wel een kusje op de mond geven afhankelijk van hoe goed ze met hen bevriend zijn (sommige noemen ze oom/tante), maar doen ze niet vaak. Diegenen die dat niet willen bieden vaak hun wang aan en dat vinden de kids ook prima. Buiten de familie/vriendenkring doen ze het niet en moedig ik het ook niet aan. Ze weten wat wel en (en vooral) niet acceptabel is van "vreemden". Daar valt een zoen op de mond ook onder.