Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
arno8 schreef:Hoi, nieuw in dit topic maar wij hebben ook iets meegemaakt waarvan we denken: zijn wij nou gek of...?
Voor ons bedrijfje zijn we op zoek naar een lespaard en toen dus gereageerd op een paard dat een mooie beschrijving had die goed bij onze sport zou passen.
Mijn vriendin had contact met de verkoper via de telefoon. Uitgelegd wat we willen doen en klonk allemaal goed. Wel beetje raar dat er volgens verkoper al zeker 20 mensen langs waren geweest en dat haar telefoon helemaal platgebeld werd en dat het dier toch nog niet was verkocht, maar goed.
We gaan bijna op vakantie en willen uiteraard geen vreemd paard in de kudde introduceren een paar dagen voor we weg gaan, maar toen zei ze dat het paard ook daar kan blijven tot we terug zijn. Klonk helemaal top, dus afspraak gemaakt om woensdag te komen kijken.
Krijgen we later op de dag via marktplaats een bericht met de vraag op welk adres onze paarden staan. Eh... Tja, we hebben die vrouw nooit gezien en met al die verhalen die de rondte doen geef je niet zomaar het adres van je weiland. Dus gezegd dat we graag eerst kennismaken en dan verder zien.
Krijgen we vervolgens een berichtje terug dat het voor haar niet hoeft als er geen vertrouwen is en dat ze de afspraak afzegt.
Heel raar, heb nooit meegemaakt dat iemand voor het eerste 'echte' contact al eist te weten waar het paard (dat we nog niet eens gezien hebben) komt te staan.
Maar goed, voor ons hoeft het ook niet meer. Genoeg andere paarden op marktplaats.
Sammie schreef:Een adres eisen is wel erg dramatisch.Er staat enkel dat er in die e-mail om een adres gevraagd is. Op zich hoeft dat geen rare vraag te zijn hoor. Zulke dingen via de e-mail worden al snel verkeerd opgevat waardoor er van alles 'bij' gedacht wordt dat niet van toepassing is. Ik snap haar vraag ergens heel goed, maar ik snap de tegenreactie ook. Dat zal iets zijn waar ze niet bij stil heeft gestaan, maar wrs is het een verkoop uit noodzaak ofzo, voelde ze zich beledigd en dat ze daarom zulke dingen wil weten maar niet iedere koper vind dat even leuk.
Evelienepien schreef:Kunnen ze met die vraag ook niet bedoeld hebben;
Op wat voor adres komt ie? Maw of pensionstal / aan huis met/ zonder wei / vriendjes / voerbeleid etc?
Dus als het ware een check van hun kant gezien huisvesting?
Dan zou je het adres maybe te letterlijk hebben genomen...
Zo nee, is het gezien vakanzie ed wel apart...
pjer schreef:Ik heb nu een mooie Trapauto te koop staan en een vraagprijs en bieden vanaf ingesteld. Krijg ik vandaag een standaardmailtje dat iemand 1 cent boven de bieden vanaf prijs bied en dan ' wat vind je er van? ' erbij. Humm ik vind er veel van maar niets positiefsik geloof dat ik deze nog maar even negeer
pjer schreef:Ik heb nu een mooie Trapauto te koop staan en een vraagprijs en bieden vanaf ingesteld. Krijg ik vandaag een standaardmailtje dat iemand 1 cent boven de bieden vanaf prijs bied en dan ' wat vind je er van? ' erbij. Humm ik vind er veel van maar niets positiefsik geloof dat ik deze nog maar even negeer
Sammie schreef:Dan kun je toch beter een e-mail sturen met ik bied een 10'tje