Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:56

Ik woon in een groot dorp (ong. 6200 inwoners) hier gaat de bus ook maar 1x per uur, in de spits twee keer. Na 19.00h rijdt er geen bus en in het weekend rijdt er helemaal geen bus :+

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:03

Flying_Angel schreef:
Ik woon in een groot dorp (ong. 6200 inwoners) hier gaat de bus ook maar 1x per uur, in de spits twee keer. Na 19.00h rijdt er geen bus en in het weekend rijdt er helemaal geen bus :+

Woon jij in het zelfde dorp? :') hier ook namelijk...
Ik was echt verbaast dat dat nog kon, toen ik vanuit Amsterdam naar dit dorp verhuisde..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:05

Helaas, een aanrijding met een persoon tussen Zwolle en Amersfoort, ik had net de eerste trein die daar door vertraging had vanmiddag. Had uiteindelijk nog maar een half uur vertraging, toch wel jammer :o Maar ik moet zeggen, ze roepen het netjes om en ook de conducteur wil uitleg geven als je dit nodig hebt +:)+

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:20

purny schreef:
Ik vind het stadsvervoer heel erg achteruit gegaan. In de avond rijden de bussen maar om het half uur. Maar dat hebben we zelf voor elkaar gekregen door op de verkeerde partijen te stemmen

Maar om t halfuur? Hier rijden de bussen standaart om t halfuur en op sommige tijden zelfs om t uur.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:22

eclair98 schreef:
Helaas, een aanrijding met een persoon tussen Zwolle en Amersfoort, ik had net de eerste trein die daar door vertraging had vanmiddag. Had uiteindelijk nog maar een half uur vertraging, toch wel jammer :o Maar ik moet zeggen, ze roepen het netjes om en ook de conducteur wil uitleg geven als je dit nodig hebt +:)+

Ach, is 't weer zover... vind 't nog steeds één van de engere trajecten om te reizen wat aanrijdingen betreft.

lor1_1984

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:26

Was bij Harderwijk geloof ik.
Maar Ermelo en Wezep staan idd berucht als springplekken ivm de psychiatrische instellingen bij/naast het spoor en het traject Zwolle-Utrecht (en andersom) staat bekend als het dodentraject.
Ik heb ook ooit gehoord dat als je op dat traject werkt als machinist je extra betaald krijgt, mede omdat een hoop machinisten niet op dat traject willen werken.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:29

lor1_1984 schreef:
Was bij Harderwijk geloof ik.
Maar Ermelo en Wezep staan idd berucht als springplekken ivm de psychiatrische instellingen bij/naast het spoor en het traject Zwolle-Utrecht (en andersom) staat bekend als het dodentraject.
Ik heb ook ooit gehoord dat als je op dat traject werkt als machinist je extra betaald krijgt, mede omdat een hoop machinisten niet op dat traject willen werken.

Bij Den Dolder staat ook een instelling toch?
Is Zwolle-Groningen eigenlijk ook een traject waar veel gesprongen wordt? Paar maanden geleden waren daar best wel veel in een maand.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:32

Ja, bij Den Dolder heb je ook wel van die springers. Dat is ook tussen Zwolle en Utrecht.

Dat van extra salaris op dat traject wist ik niet. Ik vraag me dan meteen af hoe veel mensen om die reden daar willen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:35

lor1_1984 schreef:

Sorry is een broodje aap. We weten welke trajecten de grootste trefkans hebben en soms rij je daar meerdere keren per dag maar dat levert geen cent extra op. Machinsten hebben ook niets te weigeren qua trajecten, zelfs niet als je daar bijvoorbeeld al een aanrijding hebt gehad.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:51

Omdat ik niet zeker wist of dat waar was zei ik al dat ik het heb gehoord. ;)
Feit is wel dat het echt een klotetraject is, in de tijd dat ik naar het vmbo ging was het bijna wekelijks wel raak.
Hoogtepunt was de keer dat er 2 bijna tegelijk sprongen, de ene in Harderwijk en de andere in Ermelo waardoor er niets meer reed en ze ook nog veel langer bezig waren met alles te regelen en doen.
Ben die dag maar weer naar huis gegaan na 3 stampvolle bussen voor m'n neus te hebben gehad.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:55

Ik heb dat ook eens gehad, toen werkte ik in Nijkerk. Werkgever gebeld: "oh, werk maar een dagje thuis dan" :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:11

Deventer apeldoorn heeft ook steeds problemen helaas.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:22

En als er niemand voor gaat liggen dan sta je wel weer in de file voor Amersfoort of voor Zwolle. :') Ik heb daar zo vaak vertraging. Daardoor mis ik dus mijn overstap voor de trein naar Ommen. En die gaat maar elk half uur. -O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:32

eclair98 schreef:

Praat me d'r niet van :roll:

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:40

eclair98 schreef:

ohoh... wat voor problemen? ik moet vanaf januari dagelijks met de trein op dit traject :+

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:29

Warboel schreef:
Ik woon midden in de Randstad, mijn bus rijdt buiten spitsuren 1x per uur en in de spits 2x. 1 uurtje rijdt hij 4 (!!!1!111!!!111) keer :') Als die tenminste niet uitvallen.
In het weekend ook 1x per uur en op zondag de eerste 10:30 :roll:

En we hebben dan ook nog 2 bussen die wel een hele 6x per dag rijden :Y)

Wat dacht je van de 370 naar Schiphol, die rijdt wel 7x per uur volgensmij _O-

Wat betreft veel storingen op een traject; ik zie sowieso om de dag wel het traject arnhem-ede/wageningen ertussen staan _O- Reis er gelukkig nooit, maar wat een drama traject lijkt me dat!

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:25

verootjoo schreef:
Je kan helaas niet alles plannen... Ik zit bijvoorbeeld ook tot 18.30 uur op school en de bus gaat om 18.34 of zoiets. Dat red ik ook niet en dan zit ik ook weer een half uur te wachten.

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

Maar dan heb je tot half 7 les, dan moet je je spullen nog pakken, nog uit de school lopen naar de bushalte. Dan is het inmiddels toch maar een kwartiertje wachten?
Een half uurtje is ook zo voorbij :) maar volgens mij is het maar net wat je gewend bent ;) ik wist ook gewoon nooit beter toen ik nog op school zat dan dat de bussen twee keer of een keer per uur reden. Daar stel je je dan toch op in.
Maar als ik hier lees van bussen om de 7 minuten, wow, dat lijkt me op zich wel een heerlijkheid idd :j[/quote]

Nee, mn spullen zijn om half 7 ingepakt (is in 3 seconden in mn tas gegooid :o ) en de bushalte ligt naast school. Misschien een minuut lopen. Dus kom daar altijd nét te laat aan.

Ieder kwartier of 10 minuten lijkt me echt heerlijk.

Maar ander voorbeeldje is dat ik vanuit werk (op de fiets) thuiskwam en dan meteen de bus wilde pakken naar mijn verzorgpaard. Maar vaak was ik ook net te laat en dan moet je weer een half uur wachten. Ik was dan vaak heel laat pas thuis. Mede daardoor moest ik stoppen met het paard.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:28

Koper schreef:
En elke dag vast op school een half uurtje huiswerk maken gaat vast ook vervelen :j

Ik zou in die tijd boodschappen gaan doen ofzo. Zonde om je tijd te verdoen.

Kan me op school sowieso niet echt concentreren en moet ook altijd even opstarten. Tegen de tijd dat ik écht iets kan/ga maken moet ik weer inpakken om de bus te pakken.

Dus nee, dat zit er ook niet in. En er zitten verder geen winkels ofzo in de buurt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:43

its_daantjee schreef:
eclair98 schreef:

ohoh... wat voor problemen? ik moet vanaf januari dagelijks met de trein op dit traject :+

Springers. Laatst twee op twee dagen achter elkaar. Of nou ja 1 springer en de dag erna een ongeluk. Oudere dame die nog even de overgang wilde oversteken en de trein kwam er al aan, voor wat ik begrepen had.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:43

oh oh... fijn...

als je jezelf van het leven wil beroven, waarom moeten andere mensen daar last van hebben... ik zou getraumatiseerd zijn als er eentje voor springt en k zit in die trein hoor!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:25

Daar denk je niet bij na als je eenmaal hebt besloten om er een eind aan te maken. Je ziet maar 1 uitweg op dat moment denk ik.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:53

Oke, ik voel me helemaal naar nu. Ik ben vrij onzeker en heb geen grote mond, helaas. Maar ik heb hier van geleerd.

Ik zat te lezen in de trein, vraagt een man of hij naast me kan zitten. Kan het hem niet verbieden, dus ja. Begint hij me allemaal vragen te stellen, hoe ik heet, wat ik voor opleiding doe etc... Ik dacht, naïf als ik ben, netjes antwoord en stel hem ook wat vragen. Begint hij opeens met zijn hand op mijn been te leggen (!!) en vraagt of ik dit erg vond. Ik stond met mijn bek vol tanden en gaf niet echt duidelijk antwoord. Vraagt hij mijn nummer (!!) en ik heb hem een verkeerd nummer gegeven. Wil hij ook nog meelopen naar mijn volgende trein, maar heb het afgepoederd.

Echt, wat voel ik me banketstaaf :o

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:56

:oo Nou ja!

:(:)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:13

Eclair, wat een rotervaring! Maar eh, hij is hier de creep die geen enkel recht had om dat zo te doen... dus ga je in elk geval niet rot voelen over hoe jij deed. Hij zat fout. Ik vind het goed dat je hem uiteindelijk toch hebt afgepoeierd en een verkeerd nummer hebt gegeven :j

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:14

eclair98 schreef:
Oke, ik voel me helemaal naar nu. Ik ben vrij onzeker en heb geen grote mond, helaas. Maar ik heb hier van geleerd.

Ik zat te lezen in de trein, vraagt een man of hij naast me kan zitten. Kan het hem niet verbieden, dus ja. Begint hij me allemaal vragen te stellen, hoe ik heet, wat ik voor opleiding doe etc... Ik dacht, naïf als ik ben, netjes antwoord en stel hem ook wat vragen. Begint hij opeens met zijn hand op mijn been te leggen (!!) en vraagt of ik dit erg vond. Ik stond met mijn bek vol tanden en gaf niet echt duidelijk antwoord. Vraagt hij mijn nummer (!!) en ik heb hem een verkeerd nummer gegeven. Wil hij ook nog meelopen naar mijn volgende trein, maar heb het afgepoederd.

Echt, wat voel ik me banketstaaf :o

Ah bah bah bah,
goed dat je een verkeerd nummer hebt gegeven! Hopelijk kom je hem nooit meer tegen!
Ik maak mezelf graag wijs dat ik in zulke situaties wel weet te weigeren, maar dat is toch lastiger als het erop aan komt en je een beetje in shock bent van wat er gebeurt.
:(:)