tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:29

Ik was in het begin vooral héél boos en heb ook bewust geen of zo min mogelijk contact gezocht met mijn ex.
Dat zij me de eerste week zo ongeveer platbelde versterkte die boosheid alleen maar en toen ze me voor de zoveelste keer smste heb ik haar heel duidelijk terug gesmst dat ze me met rust moest laten. :+
Paar maanden later zou ik voor een bbq daar moeten zijn en heb ik een berichtje gestuurd of ik haar kon spreken, toen heb ik alles uitgelegd en aangegeven dat vriendschap nog wat te moeilijk was maar dat ik verder wel normaal met elkaar wilde omgaan en vanaf daar groeide het contact weer.
Tot ik ging verhuizen dus.
Maar das alleen maar goed geweest, ik heb met niemand uit die woonplaats meer echt contact (heb er een paar op fb maar that's it) en ben mijn leven gaan leven zoals ik dat wilde zonder dat mijn verleden over mijn schouder bleef meekijken.
Ook uit andere woonplaatsen heb ik weinig contacten meer, heb nog 1 echte vriend en wat kennissen en familieleden en that's it en aangezien ik niet meer terugkeer ben ik hier bezig met mijn kring wat uit te breiden. :)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:29

Nou, heel makkelijk :') Vrienden blijven met een ex geloof ik niet zo in... Niet als de 1 nog gevoelens had.
Ik had ook hele goede vrienden die ik nu niet meer spreek. That's life. Life goes on.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:32

Ligt ook wel een beetje aan de aard van de breakup toch? Met mijn eerste vriend heb ik nog steeds wel af en aan contact. We zijn relatief vriendelijk uit elkaar gegaan en hij heeft vrij snel weer een nieuw vriendinnetje gevonden waar hij nog steeds mee samen is. Mijn andere ex hoef ik echt nooit meer te spreken.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:35

Daarom zei ik ook dat ik er niet in geloof als 1 nog gevoelens had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:35

Neverland schreef:
Daarom zei ik ook dat ik er niet in geloof als 1 nog gevoelens had.

Mijn reactie was ook op Sheran hoor! :))

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:37

Oh excuses :Y)

Ik had na een jaar nog een poging gedaan om contact te zoeken (vriendschappelijk) maar het deed me helemaal niks dat hele gesprek dus dacht ik: laat maar zitten. Heb vrienden genoeg. :))

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:47

Sheran schreef:
Dat geen vrienden meer zijn met je ex... dat voelt voor mij zo raar. Je bent zo lang deel geweest van elkaars leven, hoe kun je dan ineens doen alsof je elkaar niet meer kent?

Maar geen contact helpt wel om over de breuk heen te komen.

Nou waren ik en mijn ex ook nie zo heel lang samen maar een half jaartje. dat maakt t al makkelijker.
Daarnaast zijn wij niet goed uit elkaar gegaan om maar zo te zeggen.
Kan me voorstellen als je samen er voor kiest dat het beter is uit elkaar te gaan dat je dan makkelijker vrienden blijft.
Maar de jaren dat je samen bent zegt ook niet alles. mijn ouders waren 18 jaar samen en zijn in vechtscheiding uit elkaar gegaan

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:55

Sheran schreef:
Dat geen vrienden meer zijn met je ex... dat voelt voor mij zo raar. Je bent zo lang deel geweest van elkaars leven, hoe kun je dan ineens doen alsof je elkaar niet meer kent?

Maar geen contact helpt wel om over de breuk heen te komen.

Het is iets wat ik ook niet snap. 27 jaar een relatie en dan opeens poef weg. Na alles wat gebeurd is zijn mijn gevoelens echt spoorloos verdwenen. We zien elkaar, voor mij is dat neutraal twee keer iets samen gedaan nog omdat dat al gepland was. Maar ja weet niet. Was op zich wel ok maar niet meer dan dat. Zou nu niet meer een lange dag iets leuks gaan doen met hem. Verbaas me daar over van mezelf.

Maar kennelijk is er teveel gebeurd en aangezien het kreng (sorry kan er geen andere omschrijving van maken, en nee mijn gevoelens voor haar zijn nog steeds niet afgezakt) nog steeds bij hem is en hem kennelijk grondig heeft afgepakt met haar gedrag, zal dat ook niet veranderen. Wat wel gek is is dat sinds ik goed bevriend ben met iemand ex daar kennelijk wel moeite mee heeft, tenminste dat zegt hij me wel.

Vorige week rare situatie. Ik had de honden die moesten naar ex. Alleen trainen was verkeerd gevallen en ik was stikduizelig ingestort bij goede vriend. Honden wegbrengen met de auto was dus niet te doen. Biedt hij aan omdat ik ze bij me had ik rijd wel heen en weer. Uitgestapt en netjes voorgesteld en ondanks dat er niks gaande is en het gewoon een vriendschap is en ex mij toch echt zelf heeft gedumpt stonden de twee als soort van haantjes tegen over elkaar zich wat breder te maken. :+ niet heel extreem maar ik zag bij beiden een verandering, denk niet eens dat ze het zelf doorhadden. Merkwaardig om te zien hoe dat werkt bij mannen kennelijk.hihi

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:00

Mijn ex en ik waren 7 maanden samen, niet met ruzie uit elkaar gegaan (hij was niet meer verliefd en twijfelde al een tijd). Daarom willen we beide op vriendschappelijke manier verder. Maar heb er wel wat meer tijd voor nodig, zelf.

Het is zo lastig allemaal :( besloten om nu voorlopig even niet te appen, afwachten wat hij doet en als we elkaar weer zien enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:28

Ligt idd ook aan de manier waarop.

Ik hoef ook geen gewone vrienden die tegen me liegen dus dat heeft het in die zin wel makkelijker gemaakt.

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 15:07

Ik heb sinds het uit is niks mee gehoord dus leef al echt zonder hem, maar ergens geeft dat ook verl vragen nog... Maar ja vragen die onbeantwoord blijcen

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 16:01

Bij mij is het 'officieel' uit sinds februari maar eind april zijn we echt gestopt met proberen ook nog. Heb m daarna alleen nog op een schoolfeest gezien in juli, waar die overigens heel irritant de hele tijd mijn aandacht opzocht. Zó verwarrend. En vond het ook heel lastig te begrijpen hoe hij ineens zo zonder contact kon na elkaar 2.5 jaar echt elke dag gezien te hebben.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 16:12

Degene die het uitmaakt maakt het niet uit het niets uit. De meeste denken eerst lang over na en dus hebben ze het eigenlijk al afgesloten voordat ze besluiten er officieel een punt achter te zetten.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 16:39

Sterker nog, vaak heeft degene die een langdurige relatie verbreekt net zoveel verdriet en eenzaamheid gevoeld en het proces van afscheid nemen ook doorlopen. Soms wil men dat niet zien of wordt het niet gehoord en dat is jammer.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:14

Dat is zeker waar, voor m'n ex is het ook absoluut niet makkelijk geweest. Maar ik mis hem zo |(

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:51

Eens, ik heb het uitgemaakt en maanden lang in de relatie erover getwijfeld en moeilijk mee gehad.
Hij wist het wel, maar zag het niet zo.
En nu zit ik er nog steeds in omdat hij het er nu juist zo moeilijk mee heeft.

Gevoelens blijven ook heen en weer gaan, ene keer denk ik dat ik het wel heb afgesloten en andere keer weer twijfel. Heel verwarrend is het allemaal.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:55

Zelf uitmaken is ook lastig... Je doet niet alleen jezelf ermee pijn maar ook nog eens een persoon waar je veel om geeft :(:)

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:55

Ik denk dat hij al helemaal over mij heen is en dan heb ik zelf zoiets van ik moet er ook over heen zijn... Maar het gaat niet echt oo commando...

Ik heb het gepsrek waarin we samen hebben besloten te stoppen begonnen

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:13

annikeee19 schreef:
Ik denk dat hij al helemaal over mij heen is en dan heb ik zelf zoiets van ik moet er ook over heen zijn... Maar het gaat niet echt oo commando...

Ik heb het gepsrek waarin we samen hebben besloten te stoppen begonnen

Dit heb ik ook heel erg (gehad). Ik voelde ook een enorme druk, vanuit mezelf, om er eerder overheen te zijn dan hij. Slaat natuurlijk nergens op, is geen wedstrijd. Maar toch had ik dat gevoel heel sterk.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:23

Ik kom ook meelezen. Na een relatie van een paar maanden met een lieve viezerik om het zo maar even te noemen moest ik met zijn klas op kamp. Hij heeft maanden niet tegen me gepraat en opeens het hele kamp blijft hij maar naar me toe komen, daar kan ik dan toch wel boos van worden

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 02:25

Ik heb vanavond mijn ex weer gezien na ruim 6 maanden. Het heeft me heel erg geraakt, maar op een hele andere manier dan ik had verwacht. Ik vind het nog steeds jammer dat ik niet weet wat er tijdens de breuk in zijn hoofd om ging, maar ik denk dat ik dat nooit zal weten. En waar ik op de heenweg nog naar Avond van Boudewijn de Groot zat te luisteren (kwam "toevallig" voorbij), denk ik nu alleen maar; ik geloof niet meer in jou en mij.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:10

Ik ben ook een stille meelezer en wou ook even inhaken op het geen vrienden kunnen zijn met je ex. Mijn vorige relatie heeft bijna 2 jaar geduurd en is begin dit jaar uitgegaan, op een dramatisch slechte manier (door zijn toedoen). Het laatste jaar liep onze relatie al niet erg goed, maar ik had steeds het idee "nog even proberen, het is gewoon een moeilijke periode" omdat we beiden erg veel aan de hand hadden in ons leven. Door de manier waarop hij het heeft uitgemaakt en hoe hij zich nadat het uit was heeft gedragen, heb ik ook absoluut geen enkele behoefte meer om hem te zien. Wij hebben nadat het uit was elkaar één keer 5 minuten gezien om praktische dingen af te spreken, maar meer dan dat wil ik absoluut niet. Ik heb geen behoefte om iemand die mij zo slecht behandeld heeft in mijn leven te hebben, ongeacht hoe goed het in het begin van onze relatie ging. Laatst kwam ik hem op mijn werk tegen (ik organiseer evenementen en hij was op één ervan aanwezig) en ik ben meteen weggegaan toen ik hem zag, gewoon omdat hij ontzettend kinderachtig is en hoewel hij mij op een erg lage manier gedumpt heeft en me daarna bij iedereen heeft zitten zwart maken, hij zichzelf erg zielig en het slachtoffer vind. Dus bij mij is het echt wel zo'n gevalletje: eens het uit was, zag ik hoe slecht hij voor me was en wou ik niets meer met hem te maken hebben.

Ik wil wel iedereen een hart onder de riem steken, want ik heb begin dit jaar ook erg diep gezeten na mijn break-up. Ik heb er enkele maanden over gedaan om over de eerste shock te komen, en uiteindelijk heeft alleen op vakantie gaan naar de andere kant van de wereld (ben familie in China gaan bezoeken) me heel erg geholpen om afstand te krijgen en perspectief te krijgen op de situatie. Ik heb in de maanden na mijn break-up heel kritisch naar mijn leven gekeken om te kijken wat er wel en niet goed loopt, en heb toen ook beslist om nieuw werk te zoeken en intussen heb ik mijn droombaan gevonden. En hoewel ik absoluut geen nieuwe relatie wou, ben ik enkele maanden geleden via vrienden de meest fantastische vent ooit tegengekomen die de volledige tegenpool is van mijn ex en die werkelijk in alles perfect bij me past. We zijn al enkele maanden gelukkig samen, zijn 2 weken nadat we elkaar leerden kennen al samen op vakantie geweest voor een hele week, en nu gaan we samenwonen. Het klinkt zo stom en cliché, maar het gebeurt echt wanneer je het het minste verwacht en ik ben ontzettend gelukkig <3 Ik besef nu ook pas hoe mijn vorige relatie écht niet goed voor me was, maar ja, dat is achteraf zo gemakkelijk te zeggen...

Dus echt waar, het begin is zo ontzettend zwaar, maar wees lief voor jezelf, gun jezelf leuke dingen, omring jezelf met lieve vrienden en familie, en blijf gewoon doorploeteren, hoe goed of slecht het ook gaat. Ik kan me niet eens meer herinneren hoeveel avonden ik bij vriendinnen heb doorgebracht omdat ik niet alleen wou zijn, op hoeveel lekkere maaltijden ik mezelf getrakteerd heb omdat ik me zo rot voelde en mezelf wou troosten, en hoe vaak ik bij mijn moeder heb zitten uithuilen. Maar het helpt echt. Je verdient het om gelukkig te zijn en vroeg of laat komt dat zeker terug :)

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:36

mag ik me hier even melden, 3 jaar een relatie gehad. Een jaar geleden zelfs getrouwd, en nu heeft hij besloten dat het voorbij is.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:39

Jasmijn1989 schreef:
mag ik me hier even melden, 3 jaar een relatie gehad. Een jaar geleden zelfs getrouwd, en nu heeft hij besloten dat het voorbij is.

He jeetje :(:) Ook niet niks. Hele dikke knuffel. Kwam het heel erg onverwachts?

Hier ook best een beetje luduvudu, terwijl dat nog niks officieels was, maar wil ik niet openbaar zetten :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:41

Ach dreamy, toch nog niet steeds dezelfde?

Jasmijn sterkte, zo bij heldere hemel?