Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:02

Oh leuk topic dit! Ik kom mee lezen en praten.
Mijn situatie: Ik verhuis volgende week, na drie jaar samenwonen met een vriendin. Ons contract loopt af en we gaan elk alleen gaan wonen (samenwonen is soms niet makkelijk :P )
Mijn nieuwe huis(je) staat in de achtertuin van mijn mama haar huis, dus ik kan mijn was daar doen en af en toe ook eten gaan stelen. Ik heb twee verdiepingen: beneden zijn de keuken/eetkamer en badkamer en boven zijn de woonkamer en slaapkamer. Het huis is in een redelijk slechte staat dus we hebben er veel werk aan. Momenteel is de bovenverdieping zo goed als klaar maar beneden hebben we nog niets gedaan. Er ligt een koude vloer en alle kasten die er staan wil ik er uit dus ik ga terwijl ik er al woon nog volop aan het 'verbouwen' zijn.

Dit is een foto van hoe het boven in de woonkamer nu is:

Afbeelding

Alles wit dus. Hiervoor waren alle muren zoals die rechts (die laten we zo) en de buizen waren rood. De balken en het plafond waren donker en vies. De schuine muren waren een soort van blauw isolatiemateriaal. Mijn slaapkamer hebben we ook volledig wit geverfd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:03

Wat een stoer optrekje! Welkom

Flowery

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:17

Welkom Ookami! :) Ziet er gaaf uit!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:57

Wat gaaf! Welkom :)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:34

Welkom Ookami! Gave vloer heb je daar zeg <<) wel lekker zo in de tuin bij je moeder!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 11:03

Dat heb ik ook, in de tuin. Best ideaal haha!

Welkom! Ben benieuwd hoe het straks is met meubels

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:33

Renskep, wat gafa zo'n gasfornuis! Weet je al wat meer? Was het wat?

Tot nu toe vallen de uitgaven tegen :P Ik kan echt niet wachten tot ik EINDELIJK mijn koelkast en vrieskist heb, sjonge, duurt lang.... Ik ben super blij met het camping ding van vrienden van mij, maar toch is een echte koelkast en vriezer gewoon veel fijner.

Shivatjuh, je voorschot elke maand aanpassen is wel handig zeg! Moet maar eens kijken of ik het ergens een beetje in de gaten an houden, dat ik niet voor rare verassingen kom te staan.

Milan, gefeliciteerd met je baan!

Chantal inmiddels al de sleutel in handen, al bezig geweest vandaag?

Ziek worden..... Ik zit er wat tegenaan te hikken. Woensdag kotsmisselijk naar huis gegaan van werk en ook echt ziek geweest s'avonds, maar gelukkig heeft dat nog niet doorgezet *klopt af*
Beterschap voor alle zieken!

Ookami, ziet er al leuk uit die woonkamer!! Succes met klussen :)

Afgelopen week 2x bij mijn ouders gegeten, scheelt ook weer en ook gezellig :) Mijn moeder ging de hort op en paps zit anders ook maar alleen. Voor hun ook wel wennen dat ik weg ben. Ik was de laatste die het huis uit ging (gezin met 5 kinderen). Mijn ouders hebben ruim 39 jaar kinderen in huis gehad. Gelukkig komen mijn neefje en nichtje vaak logeren, die hebben nu hun eigen kamer daar :P

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:56

Zoo dat zal zeker wennen zijn voor je ouders!!

En van t fornuis weet ik nog niks. Toevallig dat mijn ouders vanavond bij die mensen op bezoek gaan en ik heb gevraagd of ze willen vragen wanneer ik zou kunnen gaan kijken :)
Ik ben er vandaag weer even geweest en nu ligt de fundering er helemaal in en er liggen her en der al wat leidingen. Ik kon al zien waar mijn buitenkraan komt te zitten :+

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:12

Wat gaaf ookami! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden :)

Dat zal inderdaad wennen zijn. Ik ben de eerste die uit huis gaat hier :)) . Ben overigens wel de jongste thuis :+ .

We hebben gister onwijs veel gedaan! De vloer ligt bijna, alleen nog plintjes. We hebben een wasmachine, fornuis/oven en afzuigkap gehaald en aangesloten. Vrijwel alle meubels (eettafel, stoele, salontafel, tv meubel, kaptstok, schoenenbankje etc) hebben we gehaald en vandaag verder in elkaar zetten. Vandaag komt ook mijn bed en kledingkast binnen :D . Koelkast heb ik al, moeten we alleen nog even verhuizen :) . En bank komt waarschijnlijk in April ivm levertijd.
Heb me aangemeld bij ziggo, water en zometeen even voor gas en stroom :) .

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:37

Mag ik me hier ook melden ? Ik sta ingeschreven bij woningcorporaties en hoop dit jaar op mijzelf te gaan wonen :)

Ik ben Nienke en ben 23 jaar

simoneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:47

Wat een leuk topic! Ik ben al een tijdje aan het meelezen en kan nu ook eindelijk mee gaan praten. Vanaf volgende week kan ik gaan klussen in mijn eerste woning. Het is een kleine benedenwoning (50m2) maar wel met een grote tuin. Een huisje waar ik eigenlijk al een jaar op aan het azen ben, maar de stap nooit durfde te nemen omdat ik geen vaste baan had. Ik sta voor de klas en er is hier in de omgeving heel moeilijk een vast contract te krijgen. Dit jaar heb ik het voor elkaar om een tijdelijke aanstelling te krijgen voor in ieder geval dit schooljaar met een goede kans op vast daarna. Ik durfde het nu dus eindelijk aan om weer te reageren. Ik stond in eerste instantie 8e maar al heel snel werd ik na de bezichtiging gebeld dat ik op gesprek mocht komen omdat ik nu 1e stond. Dat gesprek is morgen en met een beetje geluk heb ik dan ook diezelfde week de sleutel. Aan de ene kant heel leuk, maar ook super spannend! Ik blijf hier lekker meelezen en af en toe ook iets posten natuurlijk!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:50

Wat super zeg ! Succes morgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:54

Welkom allemaal !

Succes morgen Simone !

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:59

Ik hoop na de zomer tegen het najaar op mezelf te gaan, ik heb al een plekje op het oog (een appartementen complex) maar helaas staat daar nu helemaal niets te koop. Hopen dat er dus tegen het einde van de zomer wat te koop komt:)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:00

Hebben jullie nog tips voor de uitzet lijst ? :) ik ben nu een lijst aan het maken wat ik allemaal moet hebben.

simoneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:03

Dankjewel! Hoe hebben anderen het ervaren om uit huis te gaan qua kosten? Ik heb voor mezelf een schema gemaakt met inkomsten en uitgaven, maar je moet met zoveel dingen rekening houden. Ik ben ook maar alleen dus dat vind ik best spannend!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:16

simoneeee schreef:
Dankjewel! Hoe hebben anderen het ervaren om uit huis te gaan qua kosten? Ik heb voor mezelf een schema gemaakt met inkomsten en uitgaven, maar je moet met zoveel dingen rekening houden. Ik ben ook maar alleen dus dat vind ik best spannend!

Ben ik ook benieuwd naar. Ik heb een schema maar het is soms zo ingewikkeld haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:36

Voor mij was alles lastig , had spaargeld daar kon ik huur van doen de eerste maand en verf, laminaat geld geleend van mijn ouders . Gordijnen gekregen , koelkast gewonnen en de rest gesprokkeld zo goedkoop mogelijk..

Maandelijkse lasten was ook eerst lastig , moest er even inrollen. Begin langzaam nieuwe spulletjes te kopen , als ik wat overhoud dan is dat mooi meegenomen :)

Maandelijkse lasten had ik wel berekend , de boodschappen , GWE , huur , toeslagen , zorgverzekering , heffingen , mobiel , tv en internet , mijn ov om naar ouders te komen

Viel niet mee maar heb nu een balans opgemaakt :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:41

Ik denk dat het idd behoorlijk wennen wordt haha. Ben nu wel druk aan het sparen en wat kleine dingen al gekocht.

Super dat je een koelkast hebt gewonnen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:54

Kreeg die 16de van december mijn sleutel en die ochtend maakte ik een online adventskalender open en daar stond dat ik hem gewonnen had! . Had wel al 1 gescharreld maar een nieuwe is nog beter!

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:54

WinSel schreef:
Hebben jullie nog tips voor de uitzet lijst ? :) ik ben nu een lijst aan het maken wat ik allemaal moet hebben.

Ik kijk gewoon per kamer wat ik nodig denk te hebben. Daarin maak ik verschil tussen wat ik direct nodig heb zoals bijvoorbeeld de bank en mijn bed, waar ik wel mee zou kunnen wachten de vaatwasser, droger etc en als laatste de dingen die ik graag WIL maar zeker niet perse nodig zijn.

Ik ben iemand die heel graag lijstjes en overzichtjes maakt dus ik kan hier uren zoet mee zijn.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:59

Maakt hier iemand gebruik van een huishoudboekje/lijstje in excel? Ik kan nergens voorbeeldjes vinden..

simoneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:19

Het scheelt dat ik mijn meubels over heb kunnen nemen van mijn nicht voor een prikkie. En veel keukenspullen heb ik zo nu en dan al eens gekocht. En inderdaad de maandelijkse lasten heb ik ook al voor mezelf op een rijtje gezet. Het zal even wennen worden, maar uiteindelijk zal het best op zijn pootjes terecht komen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:53

Ik heb een eigen versie, maar niet echt een mooie ofzo. Ik heb van te voren een begroting gemaakt wat ik per ding ga uitgeven. Heb nu per maand een tabblad, onder elkaar de categoriën en geef per dag aan wanneer ik wat heb uitgegeven. Achterin het totaal uitgegeven bedrag per categorie en daarnaast de begroting. Weet niet of ik dat vol ga houden, maar zo in het begin is het wel handig om wat meer zicht te krijgen op wat je uitgeeft.
Voor een echt goed voorbeeld ben ik ook wel benieuwd :)

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:36

Ik heb een handig huishoudboekje van op internet, weet niet meer van waar die precies kwam. Is me ooit aangeraden door een bokker.
Ik kan je de blanco versie wel doorsturen als je wil? (pb me dan even je emailadres)