Marcha schreef:djuulsie schreef:IK ben in shock... Adriaan de Baron????
Dat is echt niet waar! De baron werd gespeelt door Paul van Gorcum!

_Nadia_ schreef:Wel, voor 1 seizoen.
In de televisieseries speelden de broers Van Toor vanaf 1987 naast Bassie en Adriaan een dubbelrol: Bas speelde de boef Vlugge Japie (1987-1994) en Aad de schurkachtige Baron van Neemweggen (1987). De rol van de Baron zou later gespeeld worden door Paul van Gorcum (1988-1994).
Ik ben blij dit te lezen; toen ik laatst met m'n zoontjes opnieuw weer Bassie & Adriaan keek dacht ik al dat ik gek werd, dat ik ooit gewaand heb dat Adriaan ook de baron speelde...!
Leuk ook al die andere tv-programma's van toen te lezen; veel oh jaaaa momenten hier!
Kent iemand trouwens ook de beertjes 'Pompidom & Bollewol', zal midden jaren '80 zijn uitgezonden, maar heb ik nooit meer wat van gehoord...
Verder nog iets waar je laat pas achter kwam: Dumbo...
Ik dacht altijd dat Dombo de scheldnaam was, en Dumbo de echte naam van het olifantje...
Nu kijk ik met m'n kinderen dus weer, en blijkt 'Djumbo' (op z'n Engels dus Jumbo) z'n echte naam te zijn, voluit zelfs Jumbo Junior, omdat z'n moeder Mevrouw Jumbo heet... 
Nu besef ik me dat in het Engels Dumbo al de scheldnaam is (Dumb...), heb ik toch toen nooit bij nagedacht