Ooow wat erg. En dan is S.teijn al niet de meest normale spelling. Nog een best aparte naam, ken maar 1 iemand die zo heet: A.bbie. Gewoon op zn nederlands uitgesproken, voor een jongen.
Y.ouandi zie je vaker, crea met engels he: you and I Net zoiets als nevaeh, heaven achterstevoren. Redelijk tokkie als je het mij vraagt.
J.oppe en j.ippe zijn zeker in friesland hele normale namen, vind ik best mooi!
Overigens zie ik hier vaak dat mensen erg trots zijn op hun niet (vaak) voorkomende naam, maar eerlijk gezegd kan een naam ook gewoon niet vaak voorkomen omdat hij nogal vreemd geschreven word of omdat het gewoon niet zon mooie naam is.
Konstantine
Geplaatst: 04-10-12 22:37
tallechie schreef:
merrie en .. Zo duidelijk genoeg... als ik het moet uitspreken zeg ik het zo, maar opschrijven..
Het zou echt leuk zijn als haar achternaam Hengst was.
Daar heb je een punt Ellewies (ik kan zo raden in welk dorp jij woont. ), hij is ofwel niet mooi (of wordt iig niet mooi gevonden), of ouderwets, of juist te "avant-garde" of inderdaad apart gespeld...
x_Milou
Geplaatst: 04-10-12 22:41
Ik had Y.ouandi nog nooit gehoord, N.aevah vind ik ook niks Hitime, ik vind het ook een leukere hondennaam dan voor mensen Kan trouwens ook niet zo goed aan de naam D.ixy wennen. Klopt idd wel van de aparte namen dat dat vaak niet voor niks is! Er zitten er wel wat tussen die ik mooi vind, maar de meeste zijn niet zo mijn ding.
loveyoutoo
Geplaatst: 04-10-12 23:41
Lindy1982 schreef:
esma klinkt als astma als je het uitspreekt hihi
Maar idd quera wil idd weer 2 namen met een streep er tussen zodat het 1 naam word met beide 4 letters
Mijn dochter heet Suze Anne (roepnaam Suze)
Blablabla11
Geplaatst: 05-10-12 07:31
Suze Anne past niet echt bij ons leuke naam overgens .. Moet dan aan Suzanne denken
Mijn nichtje heet j.opie haar twee dochters heten k.eesie & J.otje Aparte namen maar ik vind het wel bij ze passen ..
Moet zeggen dat we weinig standaart namen in de familie hebben D.erek , n.ore , t.oss , d.anilo , s.erena
Op het dorp hebben we iemand met een kindje genaamd b.oet & s.torm
Op de creche van mijn zoontje zit een a.nne-mathilde verder heet schoonmoeder van mijn zus m.arie-anne. Zo spreek je dit dus ook uit, op zijn Nederlands
Dat zijn over het algemeen niet echt aparte namen en best Hollands .. Mijn man heeft ook een Spaanse naam en mijn familie is ook Spaans vandaar ook de keuze voor een Spaanse naam
Iedereen maakte er altijd Suus van en dat vond ik zo vreselijk.. toen heb ik rond mn 20ste zelf [***] geïntroduceerd wat familie en vrienden eerst maar raar en stom vonden, maar nu noemt iedereen me zo *gnagna* De aanhouder wint Wel afgekort, maar stukken leuker (vind ikzelf dan )