Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:51

Douce schreef:
Ik mocht 3 jaar geleden een nieuw bed, als ik mijn oude verkocht kreeg. Dus ik hup, mijn bed op marktplaats gezet. Kreeg ik een e-mail van een buitenlander met allemaal vragen over het bed en 'hij wilde hem voor €60 meteen vandaag ophalen'
Ik heb mooi gewacht tot ik een mail kreeg van iemand anders..

Misschien had hij met spoed een ander bed nodig. Wat is daar raar aan?

Dobel

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:12

ik heb een tuig gekocht voor mijn paard.. vrijdag het geld overgemaakt en een mail gestuurd dat ik graag bevestiginng wilde of het geld was aangekomen. Ik heb tot vandaag niks gehoord en mijn tuig is er nog niet.. de emails worden wel gelezen (krijg leesbevestiging) maar hij antwoord niet vandaag weer gemaild..

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:16

Dobel schreef:
ik heb een tuig gekocht voor mijn paard.. vrijdag het geld overgemaakt en een mail gestuurd dat ik graag bevestiginng wilde of het geld was aangekomen. Ik heb tot vandaag niks gehoord en mijn tuig is er nog niet.. de emails worden wel gelezen (krijg leesbevestiging) maar hij antwoord niet vandaag weer gemaild..

Mm ik heb hier ook weer een dubieus geval, geld over gemaakt vorige week woensdag en niks meer gehoord. Mag ik vagen hoe jij een leesbevestiging instelt?
Succes iig! Als je het niet vertrouwd kun je de gegevens van de verkoper checken op www.mijnpolitie.nl hier voer je bv het rekening nummer in en dan krijg je te zien of er wel of geen meldingen zijn over deze verkoper :)

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:17

ik weet niet hoe ik dit ooit heb ingesteld. Moet ik afwachten of hem een mail sturen dat als het er vrijdg niet is dat ik melding maak?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:18

Ik heb wel eens gehad dat iemand met een briefje van 100 aankwam zetten (voor een tavel van 7.50) en of ik wisselgeld had. Heb hem toen de dichtsbijzijnde winkel gewezen :')

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:20

Dobel schreef:
ik weet niet hoe ik dit ooit heb ingesteld. Moet ik afwachten of hem een mail sturen dat als het er vrijdg niet is dat ik melding maak?

Ik zou mailen dat je graag voor vrijdag op zijn minst een verklaring wil hebben en dat je anders inderdaad een melding gaat maken. Het kan wat voorbarig zijn maar binnen een week op je mail reageren moet toch niet onmogelijk zijn denk ik zo.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:29

inderdaad heb vandaag gemaild en weer een leesbevestiging maar geen antwoord erg vreemd de advertentie is al wel weggehaald

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:35

annepaardoes schreef:
Douce schreef:
Ik mocht 3 jaar geleden een nieuw bed, als ik mijn oude verkocht kreeg. Dus ik hup, mijn bed op marktplaats gezet. Kreeg ik een e-mail van een buitenlander met allemaal vragen over het bed en 'hij wilde hem voor €60 meteen vandaag ophalen'
Ik heb mooi gewacht tot ik een mail kreeg van iemand anders..

Misschien had hij met spoed een ander bed nodig. Wat is daar raar aan?

Mmm. Mailtje opgezocht en het zag er zo uit:

Hallo

Ik wil adres jou zodat ik bed op halen morgen.

Snap dat het niet duidelijk was, maar zulke mailtjes met een bijzondere voor en achternaam .. niet mijn ding.
Ik hou er sowieso niet van als mensen echt meteen iets op willen halen.. Heb meerdere mailtjes gehad van voor zoveel euro haal ik hem morgen op.. Heel fijn maar meestal kan ik niet meteen de dag erna.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:59

Ik had mijn body protector op MP staan voor 35 euro, maar 2x gebruikt dus was
wel een mooi prijsje vond ik zelf, maar dat ding lag in de weg..

Afgesproken met een vrouw, die vond de prijs goed en ze zou hem passen
en als het paste hem meenemen. Nou prima, ze kwam daadwerkelijk :D
En hij paste redelijk (ik vond hem een tikkie te krap maar dat zei ik natuurlijk niet.. )
Ze wilde hem graag, dus ze pakt haar portemonnee en zegt; oh wat dom ik heb
alleen maar 50 euro. Nouja hij ziet er goed uit, zo is het wel goed :D

Okeeee dan :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:45

Krijg ik een email met een bod voor mijn (oude) xbox met 30 spellen.
Voor €25,00 kwam ze hem halen..
Ik heb er €60,00 als prijs bij staan (waarvoor hij waarschijnlijk ook verkocht is) voor €25,00 laat ik hem lekker staan :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:54

Ik had vanmiddag om een detailfoto gevraagd ivm wat krassen door de kat op een stoel, set van 4. Krijg ik net een mailtje, alles met caps lock aan, zonder hallo of naam, "foto nee, als je serieus bent kom je maar langs om te kijken" en daarop volgde een heel (vrij agressief!) verhaal over hoe marktplaats verziekt is en dat het niet meer leuk is en dat hij nooit teruggebeld wordt etc. etc. etc.

Ehm... ik bén serieus, ik woon alleen in DL en kan niet "even langskomen om te kijken" want dat is gewoon te ver rijden. Ik wil eerst even zien of het zin heeft aan de rit te beginnen met mijn aanhanger (dus maar 80 rijden, duurt nog langer). Voordat ik voor niets rij, dat zou niet de eerste keer zijn.

Nou ja, ik heb heel netjes geschreven dat als een detailfoto niet mogelijk is, ik verder zoek. En de groeten.

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:41

Ik had mijn scooter voor 650 euro op marktplaats staan, wou hem echt alleen voor 650 euro wegdoen.
Kreeg veel mailtjes met lage biedingen, dus had ze allemaal snel terug gemaild. 'Nee scooter gaat echt alleen voor 600 (oooooops stomme fout) weg.' En daar ging mijn scooter voor 600... Had trouwens niet verwacht dat ze daadwerkelijk de scooter kwamen ophalen na eerst 200 te bieden.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:18

Ik heb ook een keer gehad dat ik een bod had gedaan op een fiets van 50 euro.
Was prima en afgesproken hem op te halen. Daar aangekomen, prima fiets.
Dus ik geef 50 euro, zegt die meneer: Neeeeheee!!!!! Hij is 80 euro hoor!
Uhm, dat hadden we niet afgesproken! Nou ja, dan niet he! Doei! En toen kon het wel voor 50 euro...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 08:49

Gamblerscup, je had beter terug kunnen mailen dat ie duidelijk had gemaakt HOE marktplaats wordt verpest.......... :P Wat een eikel zeg!!

Nessa, groot gelijk dat je niet op de 80,00 bent ingegaan!! Sommige mensen schamen zich ook nergens voor...Snap echt niet dat ze zoiets proberen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:46

Ik moet altijd zo lachen als mensen in de advertentie zetten " ik heb er altijd veel complimenten mee gekregen" Ik bedoel Like I care, ik koop geen kleding om complimenten te vissen zeg maar.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:58

Wij hadden er van de week weer 1..
We hebben onze inboedel te koop staan omdat wij toch wat anders willen.
Krijg ik een mail want ze hadden wel interesse in die kast.
Prima,wij teruggestuurd dat ze ons kon bellen tussen 6 en 9.
Volgende ochtend een mail van; dat is prima en bla bla bla en dat ze kast in de avond wouden komen halen,want
ze moesten een aanhanger huren voor alles dus kon dat in 1x.
Ik terug gestuurd ; Prima.
Ik smiddags als een gek die hele kast uitgeruimd (geloof me...het is geen kleine kast,en ligt iets teveel rotzooi in :') )
Niks meer van ze gehoord... >;) en onze woonkamer staat vol met ingepakte dozen....ach....1 troost...scheelt ons straks wel als we gaan verhuizen :')

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:48

Kentaro schreef:
Gamblerscup, je had beter terug kunnen mailen dat ie duidelijk had gemaakt HOE marktplaats wordt verpest.......... :P Wat een eikel zeg!!

Nessa, groot gelijk dat je niet op de 80,00 bent ingegaan!! Sommige mensen schamen zich ook nergens voor...Snap echt niet dat ze zoiets proberen.

Dit heb ik ook eens gehad, had 45 euro afgesproken voor rijlaarzen komt die vrouw teneerste een uur later dan afgesproken naja kan ik nog overzien, komt ze aan met 50 euro ja sorry heb geen wissel geld het is zondag en ik woon in een gat van heb ik jou daar dus de dichts bijzijnde pin automaat was een halfuur.
Vrouw helemaal overstuur dat ik altijd wissel geld moest hebben en of ze anders niet per bank mocht betalen zou ze doen als ze thuis was maar dan moesten de laarzen wel gelijk mee...
Was er al zo klaar mee dat ik ze verzocht heb weer te vertrekken zo doe ik geen zaken, laat me toch niet uitschelden in mn eigen huis :')

Ook is een verkoper gehad die mij terug mailde met 'Hee meis' en 'xxx' onder de mails.... Uhmm ik ken je niet, we zijn geen vrienden oid haha

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:51

OMG sommige dingen zijn echt te gek voor woorden!
Nee inderdaad je doet zaken met iemand maar dat betekent niet dat je gelijk Best Friend Forever bent!
(beetje overdreven maar ach, sommige reacties met het zaken doen zijn ook overdreven duwz)

breggeltje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:40

Ik heb ook is zo iets mee gemaakt. Vind MP ook steeds onvriendelijker worden.

Had mijn zadel te koop staan voor 100,-. Wou er graag vanaf en wat echt nog een heel net zadel. Geloof een Divoza eigen merk zadel. Ik dacht ach als ik er iemand blij mee kan maken die niet zo veel kan betalen prima hoor. Wil iemand hem wel overnemen maar dan met chabrak en singel. Uhm okee. ik ben ook de moeilijkste niet.

komt ze langs, verkoopt ze gewoon zelf zadels!!! en de singel was voor haar zelf.....
Best apart als je mailt en vraagt of het zadel op haar paard zal passen!?!?

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:19

En wat is het probleem breggeltje? Mag dat niet of zo?

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:21

Ik heb ook veel zadels gekocht en doorverkocht, ze paste niet, dus gelijk weer op marktplaats gezet.

net geld over gemaakt voor een zadeltje voor mn pony! Heb er een goed gevoel bij!

breggeltje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:25

lageveld schreef:

haha nou dat mag wel hoor. Allen best raar als ze vraagt op wat voor paard het heeft gelegen zodat ze in kan schatten of het op haar paard past. Vervolgens staat ze voor de deur en is het zadel voor de verkoop ipv voor haar paard.

Vond ik toch heel apart. En daarbij had ik er liever iemand blij mee gemaakt die hem wel voor zijn/haar eigen paard had willen kopen ipv doorverkopen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:26

breggeltje83 schreef:
lageveld schreef:

haha nou dat mag wel hoor. Allen best raar als ze vraagt op wat voor paard het heeft gelegen zodat ze in kan schatten of het op haar paard past. Vervolgens staat ze voor de deur en is het zadel voor de verkoop ipv voor haar paard.

Vond ik toch heel apart. En daarbij had ik er liever iemand blij mee gemaakt die hem wel voor zijn/haar eigen paard had willen kopen ipv doorverkopen.

Als je het bedrag hebt gekregen wat je er voor wilde maakt het niet zoveel uit toch?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:20

Ik snap breggeltje wel, ik zou het dan ook liever aan iemand verkopen die minder te besteden heeft en er dus super blij mee zou zijn als aan iemand die er alleen maar winst op gaat maken en toch al meer te besteden had.....
Maakt voor je eigen verkoop inderdaad niet uit maar gevoelsmatig....
Heb ik een keer met een zonnehemel gehad, had hem gratis ophalen op marktplaats staan.
Dacht er iemand blij mee te maken omdat hij het gewoon nog goed deed, blijkt diegene die hem op kwam halen een oud ijzerboer te zijn......
Oke ik ben er vanaf maar vond het toch wel zonde.....

Ik heb nu ook wat advertentie's op marktplaats staan, krijg je eerst van iemand de vraag wat ik er minimaal voor wil hebben. Mail je een bedrag terug, man gaat akkoord en wil het snel komen halen!
Vraagt mijn telefoonnummer (normaal doe ik dat al niet) dus ik dacht oke geef ik, en vervolgens hoor je er nooit niks meer van....... }:0

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:37

Haha, ik had vanavond mijn Bosatlas op marktplaats gezet. Ik heb geen aardrijkskunde meer en dat ding ligt hier te verstoffen. Hij is nu al verkocht! Haha :') Nu maar hopen dat deze mensen het geld ook echt overmaken. Krijg er nog 40 euro voor :)