Hij wil er een eind aan maken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 00:24

GamblersCup schreef:
Ik hoop dat het een goed teken is dat Lasorda hier niet meer zo regelmatig reageert. Dat het stapje voor stapje wat beter gaat, dat ze dit forum niet meer zo "nodig" heeft.
Ik hoop dat het de goede kant op gaat...

Dat is idd een goede stap, al hoop ik wel op een regelmatige update, ik maak me altijd zo snel zorgen :+

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 09:18

Lief dat jullie aan ons denken!
We zijn even op vakantie geweest en zijn net weer terug.
Het idee was eigenlijk om naar Eurodisney te gaan maar we wilden toch even wachten met boeken
om te kijken hoe alles zich na de operatie zou gaan ontwikkelen.
Wilden we gaan boeken zat het vol natuurlijk, tja.
Dus hebben we gekeken wat er nog wel vrij was en hebben we een huisje gehuurd in Duitsland.
Heerlijk, lekker helemaal niets gedaan, ook geen contact met het werk gehad.
Dat was voor mijn man wel even wennen maar ook wel nodig.
Even helemaal er uit. Het heeft ons veel goed gedaan.

Mijn man heeft nog wel erg veel pijn aan zijn voet en heeft nog steeds zware pijnstillers nodig.
Inmiddels heeft hij loopgips en gebruikt hij de rolstoel alleen nog als we weggaan.
Psychisch blijft hij een beetje plakken tussen de 4 en de 5 met soms weer een uitschieter naar beneden.
We zijn na de operatie weer teuggestapt naar de Seroquel omdat hij van de Risperidon zo actief werd
dat hij in de rolstoel zijn ei niet kwijt kon. Jammergenoeg brengt de Seroquel weer met zich mee
dat hij weer heel erg gesloten is, best eng eigenlijk dat zoiets externs als een pilletje zoveel invloed kan hebben
op je hele doen en laten.

De dag dat we op vakantie gingen hadden we een bezichtiging bij ons oude huis,
en tijdens onze vakantie nóg eentje. Vooral van de laatste hebben we goede hoop dat het misschien wat wordt.
Zou het komen door de overdrachtsbelasting?
O wat zou het toch heerlijk zijn als we dat huis verkochten, dat haalt een groot drukpunt weg.
Niet alleen scheelt het flink in de maandlasten, maar het haalt bij mijn man ook de druk weg van misschien weer terug moeten verhuizen.
Dan kunnen we dat hoofdsuk afsluiten en echt definitief hier verder.

Met onze zoon gaat het erg goed, al mist hij zijn vriendjes wel heel erg.
De halve buurt is op vakantie dus het is erg rustig hier in de wijk.
Nog 2 weken, dan begint het gewone leven weer.

Francis

Re: Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:28

Fijn te horen dat het goed gaat met jullie. 'tussen een 4 en 5' is toch al heel veel beter dan een 2 of 3... En naarmate het met z'n voeten beter gaat zal het vast nog wel iets hoger kunnen worden ook. Klinkt hoopvol.
Ik ga vreselijk duimen dat jullie huis verkocht wordt, dat zou wel heel fijn zijn.

Geniet nog even lekker na van jullie vakantie en las ook thuis zo af en toe gewoon zo'n vakantie dag in om het gevoel vast te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:46

Fijn om weer even een update te lezen Lasorda. Klinkt allemaal best redelijk... Is je man eigenlijk nog steeds suicidaal of is hij in dat opzicht wat stabieler momenteel?

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:34

Fijn dat je wat van je hebt laten horen. Wel vervelend dat die voet zo lang duurt. Was dat van te voren ook aangegeven of hadden ze verwacht dat het minder lang zou duren?

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 08:28

Van de week weer een bezoekje aan de psychiater.
M'n man gaf aan dat hij vond dat het wat minder goed ging.
Aan de buitenkant lijkt alles dan juist mooi te rollen, ik trap er na 20 jaar nog steeds weleens in.
Psych ging dus dieper door vragen omdat hij m'n man te oppervlakkig vond doen.
Resultaat; aan mij het dringende advies om alle medicijnen achter slot en grendel te houden
als ik de deur uit ga....hmmm....het voelde toch echt of het iets beter ging, wat stabieler zeg maar.
Volgens de psych komt het door de aanhoudende pijn in zijn voet, waardoor het brein op 'overleven' overschakelt.
In mijn man's geval is dat dus (onbewust) toneelspelen dat alles goed gaat, zo heeft hij zich
een leven lang weten te redden natuurlijk.
Whaa, ik wil dit niet, wil ons leven zo langzamerhand weer eens terug....
Pfff, tis echt een lange lange weg dit zeg.
Nou ja, op de één-dag-tegelijk-modus maar weer.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 08:45

jeetje lasorde.. dat is even schrikken.
ik heb hier geen pap van gegeten en kan je dus geen advies geven. alleen heel veel sterkte wensen.

als ik jou was zou ik ook zelf een sessie bij de psych eisen. gewoon dezelfde omdat hij de beste is.
snap dat het lastig is met dingen, maar hallo!!!! dit is niet niks.
het duurt nou al zo lang, ik zou ook al gek geworden zijn, dus denk alsjeblieft om jezelf en je zoontje. laat vooral hem de dupe er niet van worden en ga zelf ook hulp zoeken.

nogmaals sterkte!!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 08:45

Jeetje :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 08:52

Jeetje Lasorda...dikke :(:) Dat is even een fikse domper zeg... Hopelijk neemt de pijn snel af en voelt hij zich snel iets beter!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:39

Dat is wel een zware tegenvaller zeg :(:) .
Ga zelf ook zo snel mogelijk met de psych praten, want dat heb je zo langzamerhand
wel nodig denk ik. Al is het maar om een goed je hart te luchten. Ik vind het zeer knap hoe
jij je hier doorheen sleept hoor, petje af :j .

Heel veel sterkte meid en hou je taai :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:40

He verdorie, denk je dat het wat beter gaat en alles misschien wel weer richting 'normaal' gaat...
Niet dus...
Hou je taai Lasorda...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:42

Jeetje, wat ontzettend balen dat het toch weer even een domper is!!

Knuffel!!

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:13

Jeetje, heb net het hele topic door gelezen (heb t alleen wel bij enkel de ts-posts gehouden).
Wat een heftig verhaal, en wat heb ik ongelooflijk veel respect voor jou ts!
Wat een sterke, geweldige en optimistische vrouw ben jij zeg! Petje af!!
De manier waarop je alles verwoord, hoe je de situatie en gedachten van je man respecteerd en vooral het duidelijke feit dat je toch nog van kleine dingen kunt genieten (zoals de geweldige opmerkingen van je lieve zoontje). Bij elke "down" weet je nog steeds verder te kijoen naar de volgende "up". Dat vind ik echt verschrikkelijk mooi! Het laat de liefde voor je gezin zien, Ja, jouw man heeft een super vrouw!
Ook jouw man komt over als een echte vechter. Het moet erg moeilijk zijn elke dag op te staan en te weten dat er weer een dag vol strijd met jezelf aankomt. Maar, samen met jou heeft hij niet opgegeven! Jullie komen er wel uit, want, hoe gek het in deze situatie misschien kan klinken, toch vind ik dat er een hele hoop liefde van dit verhaal afstraalt. Jullie laten elkaar niet in de steek, en gaan dit samen overwinnen! Heel veel sterkte in deze zware, maar hopelijk toch strijdbare strijd. Nogmaals, petje af! Jullie zijn imo erg bijzonder, in de positieve zin van het woord!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:53

Gat Lasorda, wat moet 't moeilijk zijn te merken dat 't helemaal niet zo goed ging als je dacht... Zo lastig om op die manier grip op het geheel te krijgen, je durft zo ook niet meer op je eigen waarneming te vertrouwen.
Ik vind het ontzettend knap en dapper hoe je je hier doorheen knokt. Iedereen schrijft 'houd je taai', maar meis, af en toe even 'breken' is ook nodig. Krop niet alles op maar probeer voor jezelf een goede uitlaatklep te vinden, van mij part ga je op kickboksen ofzo als 'praten' wat minder jouw ding is... Het is gewoon onmogelijk om echt altijd de sterke vrouw te zijn die alle zorgen wel op zich neemt. Dat gaat je opbreken...
Ik hoop zo dat de pijn in je man's voeten snel minder wordt (zul je vast achteraan zitten, maar misschien valt daar nog iets aan te doen?) zodat hij in ieder geval lichamelijk vooruit gaat. Dan kan hij mentaal hopelijk ook weer een stapje de goede kant op maken.

Heel veel sterkte meis, ik wilde dat ik iets voor je kon doen (en als dat kan, schroom dan niet om te vragen!).

Afbeelding

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:16

Heel veel sterkte :(:)

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 06:39

Oef, dat is slecht nieuws Lasorda! Ik had het na al die tijd eigenlijk ookal niet meer verwacht. We gaan weer helemaal voor je duimen hoor!
Is er al nieiuws op het huizen front?

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 06:56

Dank jullie allemaal. :)

Mijn man vertelde zelf trouwens dat de psych adviseert om de medicijnen weg te zetten.
Hij is niet van plan als het zo ver komt om er met pillen een eind aan te maken. (gaat te langzaam, dus te grote kans dat je nog 'gered' wordt)
Toch weet je nooit wat er in een opwelling kan gebeuren.

Maandag gaat het gips er af. D-day!
We spreken dan ook eindelijk de orthopeed weer en kunnen dan wat vragen gaan stellen over de vooruitzichten en revalidatie en zo.

Mijn uitlaatklep is op dit moment m'n oude huis.
Met dit weer schiet het onkruid uit de grond en valt er ook genoeg te snoeien.
Als ik daar dan mee klaar ben staat er een rondje schilderwerk te wachten.
Ik merk dat ik het heerlijk vind om in het weekend vroeg op te staan en daar om 7 uur al aan de gang te gaan.
Even in m'n eentje, verstand op nul en lekker moe worden. :D

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:20

*kijkt de klok vooruit zodat het snel maandag is*

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:24

He getver Lasorda!
Ik volg je verhaal ook al vanaf het begin en hoop toch telkens weer dat het einde van deze situatie in zicht is..
Veel sterkte weer en ik hoop dat er maandag goed nieuws komt!

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 22:20

Vandaag is het gips er af. Joepie!
Is natuurlijk meteen ingepikt door zoonlief, die heeft er de rest van de dag mee door het huis gestrompeld, haha.
M'n man is blij dat het er af is. Ondanks de pijn kon de orthopeed nu dingen met z'n voet doen
die voor de operatie echt niet gingen, de arts was dan ook erg tevreden. Operatie geslaagd, nu nog revalideren.
Het is de vraag in hoeverre de spierkracht terug komt in zijn been door de zenuwuitval.
Hij was erg teleurgesteld om van de arts te horen dat de zenuw niet meer zal herstellen.
Dus heb hem even een peptalk gegeven; je gaat je er gewoon maximaal voor inzetten
en dan ga jij bewijzen dat je de uitzondering op de regel bent. Punt.

Vandaag is ook het echte leven weer begonnen; kind weer naar school.
Ze hadden meteen een feestje, vanwege een fusie met een andere basisschool werden er balonnen opgelaten.
Dat werd op een veldje halverwege de twee scholen gedaan en laat dat veldje nou aan onze tuin grenzen. :D
Het voelde daardoor een beetje alsof ze die balonnen ook voor ons op lieten gaan. Prachtig.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 23:32

Kortom: een mooie dag geweest vandaag!!

Ik hoop op goede cijfers!!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 07:02

Lasorda, ik lees al vanaf t begin mee en ik heb zoveel bewondering voor jou. Wat ben jij een sterke vrouw en wat mag jouw man zich gelukkig prijzen met zo'n rots in de branding. Al zal dat lang niet altijd zo voelen want wat moet dit onbeschrijflijk moeilijk zijn, en het duurt al zolang.. heel erg veel sterkte gewenst, hopelijk gaat het revalideren voorspoedig.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:21

Ook ik blijf ongelooflijk veel respect voor je houden hoe je dit allemaal doorstaat. Ik hoop dat er ook veel mensen om je heen zijn die jou enorm steunen en af en toe de zorg van je over kunnen nemen, want ook jij moet in deze enorm moeilijke periode tijd voor jezelf krijgen. Sterkte!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:22

Ondanks dat ik niet altijd reageer, lees ik wel mee.
Super dat het gips er af is.

EN die ballonnen die zijn ook voor jullie opgelaten.

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 21:34

Vandaag een slechte dag voor m'n man, al had ik dat wel verwacht eigenlijk.
Doordat de bescherming van het gips er af is én dat pootje natuurlijk 7 weken niets gedaan heeft
is de pijn nadrukkelijk aanwezig. De pijn gecombineerd met de tegenvallers zorgen voor een dagscore van 2,5 / 3.

Vanmiddag hadden we fysiotherapie aan huis op het programma, ze heeft oefeningen en tips gegeven.
Ook heeft ze voorgedaan hoe je de trap op en af komt met krukken.
Dat deed hem dan weer goed; een handvat om aan te pakken en zelf wat te kunnen doen.
Ze gaf ook de tip om af en toe naar een zwembad te gaan en daar oefeningen te doen.

Eind van de middag belde de psychiater terwijl hij eigenlijk vakantie heeft. Topvent.
Kijk, de hulptroepen hebben we goed georganiseerd. :P

Het financiele punt is het volgende hoofdstuk.
Het inkomen van mijn man is nog steeds niet stabiel, en per 1 januari vervalt de hypotheekrente aftrek voor ons oude huis.
Bezuinigen dus....
De leaseauto van m'n man wordt ingeruild voor een goedkoper exemplaar met een lagere bijtelling.
Die kunnen we dan ook prive gaan rijden, dan gaat mijn auto er uit en ga ik met het OV naar het werk.
Op dit moment kies ik er liever niet voor om meer te gaan werken, omdat ik dan nog vaker van huis ben.
Houdt wel in dat het ergens anders vandaan moet komen.
Ik moet er dus serieus over na gaan denken om het paardenbeest weg te doen. -O-
Ik zie er wel tegenop, maar ja, tis toch weer ruim 200 euro per maand.
Ook zullen we het oude huis moeten gaan verhuren, en laat dat nou weer niet zo goed zijn voor de verkoop.
Zucht. *plant morgen weer een bezoekje naar het oude huis om onkruidjes te trekken*
Verdorie, dat huis moet gewoon verkocht worden. Scheelt een hoop gedoe. :)