Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:47

Tayga schreef:
Weten jullie ook dat die 65 jaar grens is ingesteld toen de man gemiddeld 70 werd en nu 81 geloof ik. En dat deze regeling met de vergrijzing binnenkort niet meer te bekostigen is. Wat mij betreft mag hij wel naar 67 en evt zelf nog wat hoger. Maar ze moeten wel rekening houden met de mensen met zware beroepen, die op een gegeven moment gewoon 'versleten' zijn.
Als je vanaf jongs af aan weet dat je tot 67 moet werken, zit niemand daar mee. Binnen een paar jaar weet niemand anders meer.

En dat het bij de meeste partijen om bijvoorbeeld 45 dienstjaren (GroenLinks) gaat, en niet zozeer dat werken tot je 67e? Wie eerder begint is eerder klaar.

Nessah: nee, dat doe ik niet, stem gewoon op degene waar ik het meeste vertrouwen in heb (toevallig wel een vrouw :P)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:48

Nessah schreef:
Andere vraag.. Ik ben misschien ouderwets.. Maar ik stem altijd op de 1e vrouw.. Ik stem nooit op een man :') Zijn er nog meer mensen die dat doen?

Steekt vingertje op!! :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:48

Ik las bij GL een starttarief van 7 cent per km. Vind ik niet weinig :n daarnaast is het ZO'N enorme papiermolen die dan op gestart wordt. Dat gaat echt miljarden kosten. En wie mag dat gaan betalen? Juistem ;)
Het is zo veel simpeler om de benzine gewoon de lucht in te gooien. Slurpende auto's pak je daar ook mee, terwijl je zuinige auto's er mee stimuleert. Daarnaast is het geen enorme kostenpost, zadel je mensen niet op met kastjes in auto's en is het *knipt met vingers* zo gedaan.

OV verbeteren is gewoon niet voldoende. Het OV is zo godsgruwelijk duur, helemaal voor mensen zonder kortingskaarten. Ik betaal met korting een kleine 20 euro voor een retourtje Zwolle. Met de auto kost me dat iets meer dan 10 euro, en het scheelt me letterlijk de helft van de tijd.

Ik denk niet dat de VVD de kernenergieplannen er door krijgt, dus ik denk dat ik toch neig naar de VVD.

Issie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:49

PattyOosten schreef:
Issie89 schreef:
Ik denk dat ik CDA of SP ga stemmen. VVD iig niet!! huurwoningen met 57% omhoog. Zelf gaan betalen voor je huisarts. Dit slaat gewoon nergens op, vind ik!

De huurwoningen gaan 2% per jaar omhoog, en de huurtoeslag stijgt mee. Ik zie daar niet echt een probleem? En de huisarts valt ook onder eigen risico, vind ik ook niet echt vreemd?

http://www.sp.nl/2010/infographics/02huren.jpg

VDD: stijging van 57%
D66: stijging van 31%
PVDA: stijging van 15%
Groenlinks: stijging van 11%
CDA:stijging van 4%
PVV:geen stijging
SP:daling van 3%

Zit anders een behoorlijk verschil in als ik dat zo zie!

Anoniem

Ik stem vaak op de eerste vrouw, maar nu heb ik op Cohen gestemd... vond het gewoon wel makkelijk :')

RoodZonnetje

capopjekop schreef:
Hoe kom je bij die cijfers als ik vragen mag? Ik heb namelijk onlangs een betoog over inburgering moeten schrijven en ik kwam alleen maar cijfers tegen waaruit blijkt dat de criminaliteit en de overlast vooral door mensen met een allochtone afkomst kwam.

Nee, dat is niet waar. Althans, niet in cijfers. Wel zorgen Marrokanen en Turken relatief gezien voor de meeste overlast.
Maar dat zijn over het algemeen de tweede generatie allochtonen. Oftewel, degenen die hier geboren zijn. Van de eerste generatie allochtonen zie je vrij weinig terug in de statistieken. En die zou je nog wel terug kunnen sturen. Maar ja, die gedragen zich gewoon. Dus in hoeverre Wilders' plannen zin hebben betwijfel ik.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:50

Berdien schreef:
Ja, want ik betaal dus geen wegenbelasting :) Dat is mijn punt, ik heb een superzuinige auto gekocht, zonder BPM of wegenbelasting. Dat heb ik én voor het milieu én mijn portemonnee gedaan, Aygo rijdt 1 op 23 ongeveer. En daar word ik voor gestraft met de kmheffing... Want vooralsnog heb ik nergens gelezen dat CO2-zuinige auto's minder of geen kmheffing gaan betalen.

Precies dat heb ik dus ook. Ik wil graag een Daihatsu Cuore aanschaffen, ook zonder wegenbelasting. Maar als ik hoor wat de meeste mensen in mijn omgeving aan wegenbelasting betalen, is de kilometerheffing voor hen ook nadelig. Nogmaals, we betalen al extra voor meer rijden. Als ik vanaf Groningen naar Limburg rijd ben ik al onwijs veel geld kwijt aan die benzine per kilometer, als er dan ook nog eens per kilometer kilometerheffing over moet betalen, dan is het niet meer te doen.. Maar dat is natuurlijk ook hun bedoeling, dat autorijden onbetaalbaar wordt. En dan? Allemaal met het openbaar vervoer? Ik kan me nu al nauwelijks in de trein proppen terwijl er 4 per uur rijden. Als al die mensen die nu in de auto gaan daar ook nog eens bij komen.. Er moet dan echt onwijs veel aan het openbaar vervoer worden gedaan, zoveel dat ik betwijfel of dat wel haalbaar is..

Kiwipitje

Tallie1979 schreef:
Nessah schreef:
Andere vraag.. Ik ben misschien ouderwets.. Maar ik stem altijd op de 1e vrouw.. Ik stem nooit op een man :') Zijn er nog meer mensen die dat doen?
Steekt vingertje op!! :D
Jup ik stem PVV, maar dan wel op Fleur :j.

Anoniem

En ik stem ook vaak op de eerste vrouw, maar nu stond er iemand die ik kende op de lijst (toevallig wel een man, voor 't eerst dat ik op een man stem) dus heb ik daar op gestemd. Pas in het hokje zelf bedacht eigenlijk :+

RoodZonnetje

Berdien schreef:
OV verbeteren is gewoon niet voldoende. Het OV is zo godsgruwelijk duur, helemaal voor mensen zonder kortingskaarten. Ik betaal met korting een kleine 20 euro voor een retourtje Zwolle. Met de auto kost me dat iets meer dan 10 euro, en het scheelt me letterlijk de helft van de tijd.

Volgens mij wil GroenLinks het OV dan ook goedkoper maken :)

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:51

Heino schreef:
Tayga schreef:
Weten jullie ook dat die 65 jaar grens is ingesteld toen de man gemiddeld 70 werd en nu 81 geloof ik. En dat deze regeling met de vergrijzing binnenkort niet meer te bekostigen is. Wat mij betreft mag hij wel naar 67 en evt zelf nog wat hoger. Maar ze moeten wel rekening houden met de mensen met zware beroepen, die op een gegeven moment gewoon 'versleten' zijn.
Als je vanaf jongs af aan weet dat je tot 67 moet werken, zit niemand daar mee. Binnen een paar jaar weet niemand anders meer.

En dat het bij de meeste partijen om bijvoorbeeld 45 dienstjaren (GroenLinks) gaat, en niet zozeer dat werken tot je 67e? Wie eerder begint is eerder klaar.

Tja, is dat ook zo eerlijk? Ik studeer wel, maar werk er wel altijd rond de 15/20 uur naast. En bijna alle studenten werken ernaast, sommigen zelfs boven de 25 uur. Dat is dus wel net zo veel als een flinke part-timer. Mag dat volgens jou dan wel of niet meetellen?

sunny44

Nessah schreef:

Ja ik doe dat ook altijd. :o

capopjekop

Heino schreef:
capopjekop schreef:
Hoe kom je bij die cijfers als ik vragen mag? Ik heb namelijk onlangs een betoog over inburgering moeten schrijven en ik kwam alleen maar cijfers tegen waaruit blijkt dat de criminaliteit en de overlast vooral door mensen met een allochtone afkomst kwam.

Nee, dat is niet waar. Althans, niet in cijfers. Wel zorgen Marrokanen en Turken relatief gezien voor de meeste overlast.
Maar dat zijn over het algemeen de tweede generatie allochtonen. Oftewel, degenen die hier geboren zijn. Van de eerste generatie allochtonen zie je vrij weinig terug in de statistieken. En die zou je nog wel terug kunnen sturen. Maar ja, die gedragen zich gewoon. Dus in hoeverre Wilders' plannen zin hebben betwijfel ik.

Ja daar heb je een punt, vaak worden die hier toch wel als allochtoon gezien, terwijl ze gewoon hier geboren zijn.

Ik stem overigens niet bewust op een vrouw, alleen als ik denk dat ze betrouwbaarder en beter is dan de man. Op de een of andere manier heb ik toch het gevoel dat de meeste vrouwen te zacht zijn voor de politiek, uitzonderigen daargelaten.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:52

Een flinke parttimer? Een flinke parttimer noem ik iemand die 4 x 8 uur werkt. Geen 20 uurtjes in de week.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:53

Tayga schreef:
Tja, is dat ook zo eerlijk? Ik studeer wel, maar werk er wel altijd rond de 15/20 uur naast. En bijna alle studenten werken ernaast, sommigen zelfs boven de 25 uur. Dat is dus wel net zo veel als een flinke part-timer. Mag dat volgens jou dan wel of niet meetellen?

Geen idee hoe de partijen dat precies zien, helaas zijn de partijprogramma's nooit zó gedetailleerd :)
Ik neem aan dat als dat nú meetelt dat het dán ook mee zou tellen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:54

Tayga schreef:
Heino schreef:

Nou dan mag ik ook vroeg stoppen want ik heb vanaf mijn 15e aan 1 stuk door gewerkt al naast school. Maar dat laten ze vast niet meetellen.. Nou vind ik dat ook niet erg maar ik bedoel hoe zit het dan met mensen die fulltime en parttime werken, is daar ook een verschil in? En mensen die lichamelijk zwaar werk doen en mensen op kantoor?
Laatst bijgewerkt door Jildau op 09-06-10 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Eefske

Nessah schreef:

Ik stem ook op een vrouw ;) Of op een allochtoon. Ik zal wel een minderhedenknuffelaar zijn. ;)

Kiwipitje

Ach als er in ieder geval maar geen PvdA/SP of een andere linkse partij aan de macht komt. :=

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:55

Manon_ schreef:
Een flinke parttimer? Een flinke parttimer noem ik iemand die 4 x 8 uur werkt. Geen 20 uurtjes in de week.

Haha met flink bedoel ik dat ze juist weinig werken :P Dus 20 of 24 uur. Vond het er al raar staan inderdaad.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:56

Manon_ schreef:

Dus een flinke parttimer begint pas bij 32 uur? Terwijl je met 36 uur fulltime werkt? En ik met mijn 0,78 fte tel dus volgens jou niet mee? :')

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:57

Ja en linkse partijen weten het iedere keer weer zo te draaien dat je het keihard in je portomonnee voelt. Ik betaal elke maand €400,- belasting (!!!). Dat verdiende ik eerst niet eens in een maand :=.

Ffortuna schreef:
Manon_ schreef:

Dus een flinke parttimer begint pas bij 32 uur? Terwijl je met 36 uur fulltime werkt? En ik met mijn 0,78 fte tel dus volgens jou niet mee? :')
Ik bedoel gewoon dat ik iemand die 15-20 uur in de week werkt geen flinke parttimer vind. Overigens versta ik onder fulltime 40 uur.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:58

Rock schreef:
Bellona_K schreef:
En waar the *...* hebben wij een F16 voor nodig?! Kostenplaatje is 6 miljard. Dan zijn er wel betere dingen om in te investeren!

Bedoel je niet de JSF? F16's hebben we zat hoor :=

Ik dacht dat het om een nieuwe F16 ging, maar de JSF kan ook ;)
In ieder geval bedoel ik die nieuw aan te schaffen straaljager / raket die 6 miljard kost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:58

Manon_ schreef:
Overigens versta ik onder fulltime 40 uur.

Tja, in veel sectoren (overheid bijvoorbeeld, is een omvangrijke werkgever) is 36 uur ook fulltime. Dus ik denk dat je altijd uit moet kijken vanuit welk referentiekader je denkt.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:59

Jildau schreef:
Tayga schreef:

Nou dan mag ik ook vroeg stoppen want ik heb vanaf mijn 15e aan 1 stuk door gewerkt al naast school. Maar dat laten ze vast niet meetellen.. Nou vind ik dat ook niet erg maar ik bedoel hoe zit het dan met mensen die fulltime en parttime werken, is daar ook een verschil in? En mensen die lichamelijk zwaar werk doen en mensen op kantoor?

Ik weet ook niet hoe ze het willen realiseren. En ik ga er vanuit dat ze die bijbaantjes niet meetellen, dat doen ze nu ook niet. En dat ook geen onderscheid wordt gemaakt in parttime en fulltime.

Maar daarom gaf ik ook aan dat de maatschappij gewoon verandert. De mens wordt een stuk ouder en is tot latere leeftijd fit. Dus daarom kan de gemiddelde mens best langer doorwerken.