Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Millanka schreef:Zitten erg grappige dingen tussen.
Misschien herkenbaar, de vraag 'werk je hier?' ... nee, heb voor m'n plezier een werkshirt aan van de XenosHeb 1 keer voor de grap nee gezegt, waarna mevrouw ook bloedserieus zei 'oke' en wegliep. Ben d'r nog achterna gelopen en heb haar geholpen, maar de grap vond ze niet zo leuk.
NeverGiveUp schreef:Leuk dat je op de uni zit maar dat betekend niet dat mbo'ers dom zijn.
Niet dat jij dat zegt maar ik vind hem wel behoorlijk banketstaaf van dat mens
eclair98 schreef:ik vraag altijd beleefd: kan ik pinnen?
staat er altijd mijn moeder achter: ze weet niet of je dat kan
DeMolenhoek schreef:Klant: Kan ik betalen met bankcontact?
Ik: Ja hoor
Klant steekt bankkaart erin. Blijft staan en wacht.
Ik: U mag u code in geven hoor.
Klant: Oh ja, ja juist
Klant blijft weer wachten...
Ik: Excuseer, maar als u nog langer blijft wachten slaat hij af en moet ik opnieuw beginnen
Klant: Maar ik wacht op jou tot je mijn code ingeeft...
Ik: Sorry, maar ik ken u code niet en mag die ook niet weten
Klant: Nou, als je dat al niet wilt doen voor mij, betaal ik wel cash!
Was een ouder vrouwtje en ik denk dat ze niet meer wist wat ze deed...
NeverGiveUp schreef:chelle_dora schreef:Klant: Pardon, mag ik U wat vragen?
Ik: *draait om* zegt U het maar?
Klant: Oh ik ga wel even op zoek naar een collega, want met alle respect, ik denk niet dat U heel veel zult weten.
Nou euhm.. Zie ik er dan zo dom en hulpeloos uit?Toevallig ben ik steeds meer aan 't bijleren.. En dan hebben ze het nog niet eens gevraagd..
Misschien moet je proberen iets intelligenter te kijken?![]()
Ik ben het eens met wat DeMolenHoek zegt, klant is koning.
Maar je hoeft echt niet alles te pikken, er zijn grenzen.
Zoals mensen die om kwart voor 7 binnen komen en nog van plan zijn een dier aan te schaffen? Iedereen weet dat dat niet lukt, dat kan je gewoon zeggen.
''Wilt u vandaag al aanschaffen, want daar is te weinig tijd voor. We kunnen wel vast informatie geven of u kunt later terug komen.'' Klaar.
Of een koppel die vlak voor sluiting standaard nog even wat komen kopen. Hoef je niet te accepteren vind ik, we hebben allemaal onze werktijden en we willen allemaal naar huis daarna.
Zouden ze zelf ook willen.
Petra_O schreef:Ik werk op zaterdag in een apotheek, en krijg altijd aan de telefoon standaard de vraag : 'Zijn jullie open?'
Nee, daarom neem ik de telefoon op.
Ook een leuke, aan de balie:
'Wilt u een tasje?'
'Als je hebt.'
Nee, die heb ik niet.
Ik heb dat ook wel eens geantwoord terwijl ik het keurig in een tasje stond te doen. Wel bij een vaste klant die een grapje wel op prijs stelt.
Citaat:"Klant is koning, maar ik ben keizer"
Dat zei de baas van m'n oma altijd, toen die nog cassière was
Je klant heeft voorrang, uiteraard, hij maakt of kraakt je winkel.
Maar om eigenlijk nog na sluitingstijd binnen te komen, nee sorry.
Overuren uitbetaald of niet, ik heb een leven buiten m'n jobje.
Gelukkig was het alarm met een code bij ons, zelf in te geven, dus als een klant nog de deur opendeed gilde ik
"Niet binnenkomen, het alarm staat al aan en dan komt de politie! We zijn morgen terug open van ... tot ..."
Alarm stond nog niet aan hoor, maar het werkte wel