Het Rijles & Afrijstress topic IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Re: Het Rijles & Afrijstress topic IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:20

Mijn instructeur vind het juist fijn. Als je onder druk rijd komen er toch weer dingen boven die hij anders niet ziet en zo kun je ook goed zien waar je aan moet werken. Je krijgt een blik op je rijden van iemand die verder niet met jou te maken heeft.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 23:43

Ik heb ook altijd geroepen dat ik geen TTT wou doen. Maar op aanraden van mijn instructeur heb ik het toch maar gedaan en ben er echt blij om! Kom je even in de sfeer van het examen, je weet wat je kan verwachten, je hebt vrijstelling als je je verrichtingen goed hebt gedaan en je krijgt advies mee na afloop zodat je weet waar je aan moet werken. Ja, ik zou het absoluut aanraden! Kost misschien wel wat maar daar krijg je ook veel voor terug. :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:09

Pasamba schreef:
Ik heb ook altijd geroepen dat ik geen TTT wou doen. Maar op aanraden van mijn instructeur heb ik het toch maar gedaan en ben er echt blij om! Kom je even in de sfeer van het examen, je weet wat je kan verwachten, je hebt vrijstelling als je je verrichtingen goed hebt gedaan en je krijgt advies mee na afloop zodat je weet waar je aan moet werken. Ja, ik zou het absoluut aanraden! Kost misschien wel wat maar daar krijg je ook veel voor terug. :)

Maar aan de andere kant is het onderhand net zo duur als een examen :) en als je dan je ttt niet dood kun je eventueel wel weer een herexamen doen van hetgeld wat je uitspaart :) . Ben nu gezakt door een rot examinator, en die vrijstelling ben ik nu ook weer kwijt... bij mij zat het trouwens in mijn pakket, dus zelf was het gewoon een mooie oefening.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:48

Ik heb geen TTT gedaan en vind dat nog niet heel erg, maar ik weet dus niet wat ik van afrijden kan verwachten. (Ja uit de verhalen van jullie vorm ik wel een beeld maar die sfeer moet ik nog gaan proeven. :P )

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:15

Wie heeft met afrijden eigenlijk je rij-instructeur mee gehad?

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:31

Bedankt iedereen!

Leo: Succes!

Veirl: Ja, die van mij is meegeweest. Vond ik wel prettig!

Ik heb trouwens geen ttt gedaan. Opzich is het ook wel lekker om 2 bijzondere verichtingen te doen onder je examen. Je kunt je daar rustig op concentreren. Kan er ook niet heel veel geks gebeuren!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:28

Nou ik ben gezakt. ;) Om de vage reden dat ik meer gepolijst moet worden. Wat ik daar precies mee moet weet ik niet, want ik vond het zelf rustig en lekker gaan, en had dus een goed gevoel.

Volgende keer beter. :j

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:30

Jammer Leo!

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:49

He jammer Leo, maar wat bedoelt hij daar precies mee? Gepolijst?

Ik heb wel een TTT gedaan, en dit vind ik zelf heel fijn. Ik ben echt een stresskip, zeker als ik niet weet wat me te wachten staat, maar door de TTT weet ik dat wel en heb ik gezien dat examinators eigenlijk best aardig zijn ;) ook de vrijstelling is wel fijn.
En ik zag iemand zeggen dat als je je verrichtingen op het examen doet je minder tijd hebt om een straatje vergeten in te kijken, maar hier ben ik het niet mee eens. De verrichtingen duren als het goed is niet zo lang, volgens mij ben ik voor allebei samen 2 minuten kwijt geweest :Y) en hij vond dat ik het perfect deed. Maar wat is 2 minuten nou op zo'n heel examen? Ik heb echt niet het gevoel gehad van yes, nu heb ik wat straatjes gewonnen ofzo :D

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:18

Ik denk de scherpe randjes er vanaf, dus nog wat geperfectioneerde.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:32

Ik kreeg net juist als reactie na mijn rijles dat als ik dit vasthield, ik het wel haalde. :j Terwijl ik zelf vond dat ik super wild reed. :))

Balen Leo en wat een raar argument...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:22

Hè Leo wat balen, wat een rare reden zeg... :(:)

Vanmiddag les 3, werd al gewaarschuwd dat hij vanaf nu niks meer zegt over het op- en terugschakelen (of ik moet wel heeeeeel erg vreemd gaan doen), dus dat mag ik allemaal zelf uitvogelen nu :)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:05

Ik kom net weer uit de auto. We hebben een stukje snelweg gedaan, straatje keren, achteruit rijden & dan met je kont in een straat & gewoon 180 graden draaien gedaan.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:09

Ik heb over een halfuurtje weer les. Maar ik kan het dorp slecht uitkomen, 1 doorgaande weg die aan beide kanten van t dorp is afgesloten. Je moet of over het fietspad, of slalommen tussen de openliggende stukken asfalt..

Worden wel erg bijzondere verrichtingen.
Laatst bijgewerkt door Noeps op 21-10-09 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:10

Heey iedereen,

Ben niet echt een berichtjes typer, maar moet toch even mijn stress kwijt :) Morgen moet ik afrijden. Ben al een keer gezakt door de spanning. Duimen jullie!!

Liefs

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:15

Haha lekker dan Plien :') ach, leer je wel goed van sturen!
Ik moest ook een keer over de stoep, tussen 2 bomen door, naaah dat was eng. Er stond een ambulance midden in de straat, stil, zonder bestuurder, en mijn instructeur weigerde om te rijden, dus daar ging ik dan over de stoep... eigenwijze drol dat het is.

Succes morgen Sneeuwmaan!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:36

Succes Sneeuwmaan!!
Gooi al je frustraties er hier maar uit hoor, lucht heel erg op!(spreek uit ervaring)

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:43

_Emma_ schreef:
Wat jammer Kimberleij! :(:) Wanneer mag je weer?
Wat bedoel je eigenlijk met een 4baansrotonde?

Het is een hele rare rotonde, beetje lastig uit te leggen, maar 2 banen gaan naar ijsselmonde, 1 ban naar de snelweg richting ridderkerk en 1 baan naar snelweg utrecht. het lijkt ook niet echt oop een rotonde maar zo noemen ze het wel.

15 december om half 1 mag ik weer, moet dan bij de rijkswaterstaat...

issaschar schreef:
Geslaagd :)!

Gefeliciteerd!

VeronicaM schreef:
hey, ik heb een vraagje. Doen jullie een tussentijdse toets? Ik weet nog niet of ik dat wil. Wat vinden jullie?

ik heb het niet gedaan.

Leo schreef:
Nou ik ben gezakt. ;) Om de vage reden dat ik meer gepolijst moet worden. Wat ik daar precies mee moet weet ik niet, want ik vond het zelf rustig en lekker gaan, en had dus een goed gevoel.

Balen :(:)

Plien91 schreef:
Hè Leo wat balen, wat een rare reden zeg... :(:)

Vanmiddag les 3, werd al gewaarschuwd dat hij vanaf nu niks meer zegt over het op- en terugschakelen (of ik moet wel heeeeeel erg vreemd gaan doen), dus dat mag ik allemaal zelf uitvogelen nu :)

Succes

Sneeuwmaan schreef:
Heey iedereen,

Ben niet echt een berichtjes typer, maar moet toch even mijn stress kwijt :) Morgen moet ik afrijden. Ben al een keer gezakt door de spanning. Duimen jullie!!

Liefs

Succes, hoelaat moet je?

agh ik kwam hier gisteren ook opeens weer binnen valen na een hele tijd :=

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:28

Leo schreef:

Jammer!

Mijn les ging ook wel goed net :) Bochtje achteruit ging in één keer goed, keren op de weg vind ik het moeilijkst :+ Fileparkeren ging na 2 keer goed. Alleen vind ik kruispunten nog steeds zoooo poedersuiker := ik vergeet gewoon steeds dat rechts voorang heeft als ik in die auto zit :')

Vrijdag naar Zwolle, ben benieuwd wat dat wordt :=

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:38

Les net ging iets minder dan de vorige, het was nu ook een stuk drukker op de weg, dus even wennen...
Moest even opstarten, daarna ging het wel goed :)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:40

Leo schreef:

-O- Jammer zeg, verder geen verbeterpunten gehoord dan dat algemene?

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:41

haha dat rechts voorrang verlenen vergeten komt bekend voor :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:45

Beter dan rechts moeten afslaan en in je linkerspiegel en dode hoek kijken. Had ik bijna een fietser van het asfalt kunnen schrapen :=

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:58

@plien91: dat gebeurde bij mij ook regelmatig, haal links en rechts nog steeds door elkaar...
Maar mijn instructeur wist gewoon dat als ik in de verkeerde spiegel keek ik de boel weer eens door elkaar haalde...

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:59

Ik heb morgen theorie.
kan iemand me zeggen dat het allemaal wel meevalt O:)
want ik vind het best eng :P

Om 9 uur theorie & kwart voor 8 rijles haha :O