Rijles & Afrijstress deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:37

Pasamba schreef:
Leuk toch dat de geslaagden ook mee praten. Ik denk dat als je een tijd je rijbewijs hebt je toch minder hier komt dan dat je hier eerst was toen je nog met lessen bezig was.

Ik ben net weer terug van les, ook ontzettende lage zon maar niet heel veel hinder van gehad. Ging verder best goed!
Volgende week maandag, 7 september heb ik TTT om 09:50 :D Heerlijke tijd dacht ik zo!

Ik heb mijn examen ook op een maandag om 10 voor 10. Beter kan het verkeer echt niet meezitten denk ik.. Mensen die werken zitten al op t werk. Winkels zijn hier nog dicht tot 1 uur, dus daar hebben we geen last van, en kinderen zitten al op school :) . en de rest wat niet weg is.. ligt hopelijk in bed :D !
Mientjeh! Jij ook 12 oktober zie ik! Hoelaat moet je ?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:42

Ier schreef:
Ik heb een CD met de theorie er op en dan na elk hoofdstuk dan 15 vragen, dan nog 100 losse vragen en een examen van 50 vragen. :Y)

Maar dingen over de militaire colonne, moet je die ook kennen?
Weet het nog wel van brommertheorie maar het staat niet op deze CD..

Ja die mag je niet doorkruisen, begint met een dacht blauwe (?) vlag/lamp en eindigd met een groene (?)
oh wat erg, dat moet ik natuurlijk wel weten :Y)

maargoed zoiets heb ik dus in het theorieboek idd, theorie dan aantal vragen over het hoofdstuk.
en nog een losse met 1000 oefenvragen ofzo.
maar ik houd niet zo van schriftelijk werk O:) :+

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:43

Excaluna schreef:
Zijn er ook mensen die hier motor rijles volgen?
Heb niet alles gelezen vond het een beetje veel :)

mijn broer wil binnenkort ook voor zijn motorrijbewijs gaan.
hier vinden ze het allemaal sneu geld, maargoed moet ie zelf weten natuurlijk. maar hij is nog niet begonnen dus kan je verder nog niet mee helpen :+

Dreeetje

Re: Rijles & Afrijstress deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:45

Ik had hem ook afgelopen maandag 10 voor 10 haha .. was inderdaad rustig .. moest ook door de stad en heeeeerlijk dat die stad dicht was :Y)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:46

Ja mijn rijinstructeur zit daar ook telkens op te azen zei ze, maandagochtend of anders vrijdagochtend. :+
Wel mooie tijd idd! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:47

magic_lover schreef:
Ier schreef:
Ik heb een CD met de theorie er op en dan na elk hoofdstuk dan 15 vragen, dan nog 100 losse vragen en een examen van 50 vragen. :Y)

Maar dingen over de militaire colonne, moet je die ook kennen?
Weet het nog wel van brommertheorie maar het staat niet op deze CD..

Ja die mag je niet doorkruisen, begint met een dacht blauwe (?) vlag/lamp en eindigd met een groene (?)
oh wat erg, dat moet ik natuurlijk wel weten :Y)

maargoed zoiets heb ik dus in het theorieboek idd, theorie dan aantal vragen over het hoofdstuk.
en nog een losse met 1000 oefenvragen ofzo.
maar ik houd niet zo van schriftelijk werk O:) :+

Ja dat van die vlaggen weet ik niet zo goed :))
Weet alleen dat de laatste een groene voorlamp en een groene vlag heeft.. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:47

magic_lover schreef:
Ja mijn rijinstructeur zit daar ook telkens op te azen zei ze, maandagochtend of anders vrijdagochtend. :+
Wel mooie tijd idd! :D

Vrijdagochtend is het bij ons juist druk voor zover dat kan hier _O-

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:48

Achja ik vind het een beetje onbenullige dingen om te leren, hoevaak kom je nou zoiets tegen? :+
maargoed je moet het wel weten.... :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:50

Ja ik vind het ook een beetje onbenullig.
Net zoals dat bij ons in de buurt ook echt geen tram is, dus als ik iets aan mn mams vraag daarover: "ja hebben we toch niet hier"
maar ik moet t wel weten :')

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:53

nee dat vind ik ook een beetje dom met die trams, de ene keer hebben ze voorang en de andere keer niet :? teminste zo stond het in mijn boek :Y)

maargoed hier heb je ze ook niet zoveel geloof ik, ben ze teminste nog niet tegengekomen in dat deel van de stad waar ik vaak rij :Y)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:53

ChantalSmook schreef:
Ik heb mijn examen ook op een maandag om 10 voor 10. Beter kan het verkeer echt niet meezitten denk ik.. Mensen die werken zitten al op t werk. Winkels zijn hier nog dicht tot 1 uur, dus daar hebben we geen last van, en kinderen zitten al op school :) . en de rest wat niet weg is.. ligt hopelijk in bed :D !
Mientjeh! Jij ook 12 oktober zie ik! Hoelaat moet je ?

Inderdaad. :D En veel auto's zijn van de parkeerplekjes dus veel ruimte om mijn bijzondere verrichtingen te doen. _O-
Ben altijd bang dat ik aan het einde van de straat ben en ik kan nergens keren ofzo. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:58

magic_lover schreef:
nee dat vind ik ook een beetje dom met die trams, de ene keer hebben ze voorang en de andere keer niet :? teminste zo stond het in mijn boek :Y)

maargoed hier heb je ze ook niet zoveel geloof ik, ben ze teminste nog niet tegengekomen in dat deel van de stad waar ik vaak rij :Y)

Nah. Dat vind ik niet zo heel moeilijk. _O-
(lang leven brommertheorie)..
Maar hier heb je ze in de hele polder niet :))

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:00

brommertheorie is alweer even geleden.... O:) :P

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:34

Ik heb trouwens ook een probleem. Ik weet namelijk niet zo goed wat links en rechts is soms. Als hij zegt we gaan hier rechts moet ik eerst 3 seconden nadenken welke kant rechts op is. Mijn moeder zegt dat dat niet normaal is. :+ Ik heb op de een of andere manier een bepaalde kruising in mijn hoofd met links en rechts, en als ik dan op een kruising afrijdt, dan moet ik eerst aan die kruising denken wil ik weten welke kant rechts of links is. :+ Echt heel stom. Hetzelfde als ik uit een weg van rechts kom, hoe weet ik dat ik van rechts kom voor de andere automobilist en dat ik dus voorrang heb? Ik moet me dan eerst helemaal verplaatsen in die andere en dan zie ik het pas. Maar dan sta ik al stil bij wijze van.. hoe leer ik mij dit beter aan?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:35

Misschien gewoon een R op je rechterhand en een L op je linkerhand zetten tijdens het autorijden? Dit is namelijk best gevaarlijk. :j

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:37

Ik zou het met je rijinstructeur bespreken, die heeft vast wel een paar handige tips.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:38

Excaluna schreef:
Zijn er ook mensen die hier motor rijles volgen?
Heb niet alles gelezen vond het een beetje veel :)

Ik ga als ik mijn autorijbewijs heb ook voor mijn motorrijbewijs. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:39

Pasamba schreef:
Ik heb trouwens ook een probleem. Ik weet namelijk niet zo goed wat links en rechts is soms. Als hij zegt we gaan hier rechts moet ik eerst 3 seconden nadenken welke kant rechts op is. Mijn moeder zegt dat dat niet normaal is. :+ Ik heb op de een of andere manier een bepaalde kruising in mijn hoofd met links en rechts, en als ik dan op een kruising afrijdt, dan moet ik eerst aan die kruising denken wil ik weten welke kant rechts of links is. :+ Echt heel stom. Hetzelfde als ik uit een weg van rechts kom, hoe weet ik dat ik van rechts kom voor de andere automobilist en dat ik dus voorrang heb? Ik moet me dan eerst helemaal verplaatsen in die andere en dan zie ik het pas. Maar dan sta ik al stil bij wijze van.. hoe leer ik mij dit beter aan?

Er zijn heel veel mensen die daar last van hebben zei mijn rij-instructeur laatst.
Wel lastig inderdaad.

Denk idd dat op je hand schrijven misschien wel helpen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:40

Celien: Als ik heel geconcentreerd ben, dan vergeet ik het verschil ook nog wel eens. Echt heel stom. Wat mijn instructeur dan doet, is extra gebaren met zijn hand in een vloeiende beweging, waarbij hij duidelijk zegt 'links' of 'rechts'. Moet zeggen dat ik het nu wel beter door heb dan eerder. :j

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:49

Het heeft me nog nooit heel erg gehinderd ofzo hoor, heeft ook geen gevaarlijke situaties opgeleverd, vind het zelf gewoon soms wel lastig. Maar ik ga dan denk ik met examen maar een sterretje op mijn rechterhand zetten ofzo. :Y) Om nou heel groot LINKS en RECHTS op mijn hand te zetten is ook zo onozel. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:54

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 23:01

Heb morgen ook (weer :o ) theorie-examen! Om 13.30. Ben benieuwd of ik het dit keer wel haal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 23:03

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 23:05

Vorige keer 6 fout, dus heb er eigenlijk wel vertrouwen in! :j Morgenochtend toch nog even doornemen voor de zekerheid

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 23:15

Succes Joon! :)