wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:12

furious schreef:
Het is ook nog nooit met opzet bij mij gebeurt volgens mij, maar een sorry heb ik nooit te horen gekregen.

Ik zelden, meestal krijg (oh nee, kreeg is het nu Duivel ) je een boze blik omdat je tegen de sigaret opbotst...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:13

Maar waarom moet ik sorry zeggen als jij tegen mijn sigaret aanloopt dan? Clown
Als ik tegen jou aanloop zeg ik sorry, maar anders niet hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:17

Ja, maar het punt is dus dat ik niet tegen sigaretten aanloop Tong uitsteken

Vaak is het de combinatie; ik beweeg en de persoon met de sigaret beweegt ook net de hand. Niemand echt schuld dus, en ik ben ook nooit boos geworden, terwijl je toch echt wel eens een vuile blik krijgt (maar toegeven, die krijg je sowieso wel eens als je per ongeluk tegen iemand aanstoot, roker of niet).

En sorry zeggen als je een brandgat in iemands kleren veroorzaakt vind ik wel zo netjes, verder zal ik er niet over zeuren.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:18

Je hebt er ook bij die letten gewoon echt niet op waar ze hun sigaret houden en dan moet jij als niet sigaret houder die sigaret zien te ontwijken.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:21

@ Furious: Als je geen brandgat wilt wel ja Haha! Want er zijn ook mensen die niet kijken waar ze lopen, en dan moet jij als wel opletter die mensen maar gaan ontwijken Vork
@ RedPassion: Vaak is dat idd zo Ja En er zijn altijd van die sufkutten bij die je al vuil aankijken als je per ongeluk op haar schouder ademt Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 01-07-08 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:21

Nu gaan de uitgaansgelegenheden stinken naar zweet..
Straks gaat het drinken ook wéér duurder worden, worden de keten hier allemaal ontruimd (ergens wel terecht)..
En gaan we van 8 tot 1 uit.. Gestoord

Bedankt.. Kpn.. en medewerkster Pling

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:24

Ik ben zelf een roker maar toch vind ik het verbod op roken in restaurants helemaal oke, zelf ben ik namelijk ook geen roker die gaat zitten roken terwijl een ander van zijn eten probeert te genieten.

Het verbod in "alle" uitgaans gelegenheden vind ik belachelijk, laat eigenaars zelf een keus maken of ze wel of niet rookvrij willen zijn, het gaat immers allemaal om de recht op een rookvrije werkplek en geen eens nadrukkelijk om de gasten/klanten.. Laat het nou zo zijn dat zo'n beetje 80% van het horecapersoneel zelf rookt.
Als eigenaars zelf de keus zouden mogen maken is er voor ieder wat wils, ik heb namelijk verschillende reacties om mij heen gehoord van eigenaars op het leidseplein, de één is vóór en de ander zwaar tegen.

Ik heb ook zo'n vermoeden dat het voorlopig( zolang het mooie weer nog in ons landje is) het vooral buiten chaos word met rokers, denk dan aan groepen rokers,veel peuken op straat, mensen die hun drankjes mee naar buiten willen nemen, lange rijen voor discotheken want ook de rokers willen na een tijdje weer naar binnen en dat word dus een continue heen en weer gewandel en extra werk voor de uitsmijters.

We zullen allemaal moeten wennen maar 1 ding is zeker......veel mensen gaan stoppen want de middelen om te stoppen zijn al een aantal dagen niet aan te slepen.

Wat ik overigens wel belachelijk vind is dat een café'tje dat ik ken, waar uitsluitend mensen komen om sigaren te roken( is ook een cafe speciaal voor sigaren rokers) ook het rookverbod moet invoeren, ik bedoel kom op zeg!!! als je daar gaat werken weet je waar je aan begint en als je als niet roker naar binnen stapt mag je ook niet klagen want er staat duidelijk op de gevel rookerij aangegeven.

Sommige regels worden nogal zwaar overtrokken.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:27

NonaWen schreef:
Straks gaat het drinken ook wéér duurder worden, worden de keten hier allemaal ontruimd (ergens wel terecht)..

Jaaaaaaah van 8 tot 1 uur stappen! Heb je ook nog wat aan je zondag Haha! Dat zou echt optimaal benutten van vrije tijd zijn want wat doe je anders in die uren voordat je gaat stappen?? Wachten tot je eindelijk mag, allemaal verloren tijd .. Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:13

Voor alle rokers die niet meer uit willen gaan vanwege deze regel: Prima, heb ik weer meer ruimte om te dansen!!!! Go jij! Go jij!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:14

Hou wel rekening met alle niet rokers die komen toestromen he? Dat zullen er ongetwijfeld meer zijn als alle rokers die wegblijven Vork

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:28

Mystica schreef:
Hou wel rekening met alle niet rokers die komen toestromen he? Dat zullen er ongetwijfeld meer zijn als alle rokers die wegblijven Vork

Hahaha, ik denk dat je gelijk hebt, want volgens mij zijn de niet-rokers in de meerderheid tegenwoordig. Haha!

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:48

Niet-rokers zullen inderdaad meer te vinden zijn. Daarbij: de rokers komen na een tijdje wel terug ... ze houden nu het been stijf maar gaan minder plezier beleven aan de avonden dat ze normaal uitgaan omdat thuis drinken nu eenmaal niet hetzelfde is als uitgaan!
eigenlijk een win-win situatie dus ...
x

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 01:11

Ik weet zeker dat ik minder ga stappen hoor Huilen van het lachen maar niet alleen om de rookredenen..
Ook met die suffe avondklokken nu ,, Als dat allemaal nog doorgaat ..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 07:29

puma schreef:
NonaWen schreef:

Jaaaaaaah van 8 tot 1 uur stappen! Heb je ook nog wat aan je zondag Haha! Dat zou echt optimaal benutten van vrije tijd zijn want wat doe je anders in die uren voordat je gaat stappen?? Wachten tot je eindelijk mag, allemaal verloren tijd .. Clown

Jaa tot 1 uur vind ik ook wel lekker, liever tot 2 uur, maar later niet. Begin de zaterdagavond gewoon eerder met alle gezelligheid en hup dan lijkt het net of het om 2 uur 5 uur is, haha Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:24

hoe triest is het als je niet meer uit zou gaan,alleen omdat je niet meer binnen mag roken

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:25

Snoevie schreef:
hoe triest is het als je niet meer uit zou gaan,alleen omdat je niet meer binnen mag roken

Vind dat helemaal niet triest. Moet iedereen voor zich weten toch..
Hier kan je dan na 2uur niet meer roken dus dan zou ik rond 3uur ook weg zijn...

Gisteren lekker een sigaretje gerookt op het terras Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:27

natuurlijk moet ieder dat voor zich weten,ik vind het alleen nogal zielig.

kan je geen lol hebben zonder roken?(maar dat vind ik ook van dat gezuip trouwens,geen lol zonder drank)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:30

Wie zegt er dat je geen lol kan hebben zonder peuk?

Als je nu gewoon liever een sigaretje erbij hebt? Wat ik persoonlijk bij het uitgaan vind horen.

Hoef je helemaal geen lol mee te maken hoor.. Snap ook niet echt hoe je lol kan hebben met een sigaret maargoed..

Als je rookte wist je wel waarom Knipoog

Vind het nergens op slaan dat jij nu mensen triest zit te noemen. Dan had ik ook kunnen zeggen dat ik het triest vind dat sommige niet-rokers niet uitgingen omdat ze het vonden stinken..

Maargoed.. Laat iedereen gewoon in zijn waarde Slapen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:49

Somebitch schreef:
Vind het nergens op slaan dat jij nu mensen triest zit te noemen. Dan had ik ook kunnen zeggen dat ik het triest vind dat sommige niet-rokers niet uitgingen omdat ze het vonden stinken..

Wat dacht je van mensen die na het uitgaan aan de zuurstof moeten omdat ze longproblemen hebben
Lekker dat wij nu ook uit kunnen gaan, zeker een keer lekker uit eten...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:52

Is er al iemand van jullie uit wezen eten? En hielden de mensen zich eraan?
Ik zou heel graag binnenkort weer eens willen gaan maar dan moet ik wel zeker weten dat het echt rookvrij blijft.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:53

ehh somebitch misschien gingen sommigen hiervoor niet uit omdat de rook schadelijk en irriterend is voor de luchtwegen?

ja en ik vind dat triest als een leuke avond van een sigaret of een glas alcohol moet afhangen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:54

Echwel schreef:
Somebitch schreef:

Wat dacht je van mensen die na het uitgaan aan de zuurstof moeten omdat ze longproblemen hebben
Lekker dat wij nu ook uit kunnen gaan, zeker een keer lekker uit eten...

Misschien moet jij eens even beter lezen.
Ik heb het hier niet over de niet rokers die om bepaalde redenen niet uit KUNNEN gaan..

En zoals hier al staat gaan wij ook niet mensen af zitten zeiken terwijl de niet - rokers dat wel doen. (niet allemaal overigens). Dit was maar een voorbeeld!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:55

Scum schreef:
Is er al iemand van jullie uit wezen eten? En hielden de mensen zich eraan?
Ik zou heel graag binnenkort weer eens willen gaan maar dan moet ik wel zeker weten dat het echt rookvrij blijft.

Denk dat het in een restaurant iedereen zich er wel aan houdt. Maar of dat in de kroeg en discotheek ook zo is is afwachten..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:56

inderdaad,het zal afwachten worden.
ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:57

Ik heb nl. geen zin om stennis te moeten gaan maken omdat er iemand zo nodig toch moet gaan zitten te roken.
In dat geval blijf ik wel thuis... heb ik al jaren gedaan dus dat kan er dan nog wel bij.