Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bnet

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:47

Ja dat vraag ik me ook af... Op die foto's leek het alsof die druk bezocht was.
Ik kom wel veel paren van de under 25 tegen, maar die andere zie ik nauwelijks...

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:52

Hee
Hoe gaat het bij iedereen? Wij hebben besloten om zondag toch mee te doen bij een nadb wedstrijd. Het is lekker dichtbij.komen er nog meer paren naar steenwijk?

Ik heb nog een vraag. In het wedstrijdregelement van de draven staat dateert eigenlijk geen kledingsvoorschriften zijn. Maar dat men zich aan de normale normen en waarden moet houden. Nu wil ik zelf een jurk maken. Ik heb hier nog een jurken vol met gouden pailletten liggen. Zou dat dan wel mogen?

Zelf denk ik van wel. Aangezien er kinderen van een jaar if twaalf rondlopen in de blote kont bij laten. Wat denken jullie?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:58

Wat is de draven?

Wij doen komend weekend ook mee in Steenwijk. Beetje last-minute besloten, maar voor ons is er toch meer te behalen dan op de Brado in Venray ;)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:47

Oeps , daveno ..

Wat leuk! Welke klasse ? :-)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:59

Daveno regels weet ik niks van, sorry ;)

Debutanten 2 latin, D klasse standaard.
En jullie?

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:34

Wat leuk. Ik dacht dat je met laten gelijk gepromoveerd naar de d klasse?
Wij dansen nu debutanten drie

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:00

Nee dat is wel altijd zo geweest, maar tegenwoordig ben je dat niet verplicht. Je kunt nog wel een verzoek tot promotie in de andere klasse indienen. Dus het kan wel, maar hoeft dus niet meer.
Wij hadden zelf het idee dat we nog niet echt op C-klasse latin niveau waren, dus hebben we het niet gedaan.

Jullie dansen latin en ballroom?

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:43

Nee, alleen ballroom.
Laten is voor de afwisseling, maar beide zijn we er niet goed in. Ik heb niet zon zin om voor gek te gaan staan op wedstrijden. Gelukkig vinden we allebei ballroom ook leuker. :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:12

Wij zijn ook stiekem meer een ballroom paar :p
We vinden Latin heel erg leuk en hopen echte 10-dansers te worden, maar als we het te druk krijgen gaan we toch echt voor ballroom ;)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:15

Veel succes beiden! Ik denk niet dat je bij de NADB in de debutanten klassen wegkomt met een jurk vol gouden pailletten Leonie, maar aangezien je altijd eerst een waarschuwing krijgt kun je gewoon zeggen dat je niets anders bij je hebt ;). Ik heb overigens in de debutantenklassen latin nog geen kinderen 'in de blote kont' gezien hoor. Te korte rokjes wel maar daar wordt vaak wat van gezegd.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:31

Bij de nadb zijn ze er idd streng in. Wat ik trouwens heel goed vind! Ik wil niet mijn jurken nu helemaal veranderen terwijl ik bij voorbaat al weet dat het niet mag.

Bij de daveno heb ik nog nooit wat gehoord over te korte jurkjes, stukken stof aan je armen en dergelijke zaken. In de reglementen staat er geen kledingsvoorschriften zijn. Dat je je naar normen en waarden moet kleden. Dus ik denk dat ik het gewoon ga proberen. Het is toch meer voor de afwisseling.

Edit , bij onze wedstrijden valt het mij meer dan eens op dat ik de onderbroken van de meiden van een jaar of 13. Ik hoef er niet eens goed voor te kijken...

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:15

Ik heb ook niets tegen kledingvoorschriften, maar leef ze dan wel na. Niet wedstrijd na wddstrijd waarschuwen voor te korte rokjes maar er vervolgensgeen maatregelen tegen nemen, dat vind ik vreemd. Bovendien weet dan niemand meer waar ie aan toe is. Of van die toestanden in de debutantenklassen dat bling op de jurk niet mag, maar dat vervolgens de haar- en halssieraden zo schitteren dat je je zonnebril er voor op moet zetten :P. Dan streef je je doel een beetje voorbij als bond vind ik.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:16

Precies!

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:11

Hoe is het vandaag gegaan, bernette ?
Had je in ballroom een roze, gele jurk?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:35

Ja klopt, that's me!
Latin waren we 3e, ballroom helaas na de herkansing eruit, maar heel fijn gedanst!

Hoe ging het bij jullie?
Wat had je aan als ik vragen mag? Misschien weet ik het dan weer ;)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:42

Wat leuk. Ik heb nog even naar jullie zitten kijken. Ik vond D klasse over het algemeen wel een sterk veld.

Bij ons ging het goed. Dit was onze tweede wedstrijd in debutanten 3. Gelijk door geplaatst naar de halve finale en daarna finale. Uiteindelijk 5e geworden. We kunnen dus best meekomen in deze klasse!
Ik had trouwens een diep blauwe jurk aan.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:51

Gefeliciteerd allebei!!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:53

Goed gedaan dus! Proficiat!
Ik heb jullie wel gezien, zag er goed uit!

D-klasse was zeker sterk, vond het ook terecht dat we niet in de halve stonden.

Dankjewel, Eva!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:12

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:25

Leuk!!

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:33

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:37

Gefeliciteerd! Mooie foto. Hoe vaak dansen jullie een wedstrijd? De kids hebben afgelopen zondag meegedanst in de open klasse latin van de brado. In een heel sterk veld 5e geworden vd 10 dus echt supertrots deze moeder. De 21e doen ze mee aan de NVAD en daar starten ze in de hoofdklasse dus weer heel leuk! Gaan we daarna wel paaseieren zoeken hihi. Daarna het dansen van wedstrijden even op een laag pitje ivm het eindexamen van onze jongen. Helaas gaan de NK's van de NVAD en de NDO dus aan ze voorbij. Het NK WDC Dutch-al op 14/15 juni doen ze wel weer mee :)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:50

Wat goed! Daar mag je zéker trots op zijn.
Ja, de examens komen er ook weer aan. Heel veel succes met de komende paar wedstrijden. Maar dat gaat vast helemaal goed komen!

Wij dansen ongeveer 1 wedstrijd per maand. Op het moment doen we vooral mee aan Daveno wedstrijden (DansVerenigingNoord). Alles is relatief dichtbij en kunnen we lekker door blijven trainen zonder dat er druk is om te presteren. Alleen NADB wedstrijden die hier in de buurt gegeven worden, gaan we ook nog wel heen. Zoals Steenwijk, daar gaan we wel heen. We hebben er (nog) geen paar uur rijden voor over :P

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:15

1x per maand vind ik ook heel mooi hoor. Heb tenslotte nog een kind dat ook met zijn paard op concours wil ;). De wdc wedstrijd in Assen is voor ons eigenlijk de enige waar wij echt ver voor willen/moeten rijden en dan blijven we ook overnachten. Is dat niet bij jullie in de buurt dan?

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:17

Wedstrijd van afgelopen week was in Assen, Mijn danspartner woont daar. We moesten twee straten door om bij de dansschool te komen.

Hoe het verder met andere Dansverenigingen zit weet ik eigenlijk niet. Dus wanneer andere wedstrijden dan NADB/Daveno in de buurt zijn, weet ik niet.

Je hebt het er maar druk mee. Zo te horen heb je ambitieuze kinderen. Leuk!