Staking door scholieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:42

esperance: ja! dat zijn die miepen die om elk wissewasje overspannen zijn, constant ziek zijn en niets kunnen.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:46

Dit is nu niet persoonlijk hoor Knipoog !

Ik wordt er alleen niet goed van dat er mensen (waaronder mijn moeder) de hele tijd zeggen. Jullie moeten niet zeuren. Later werken jullie acht uur. Dat is later, nu mogen we toch wel een beetje vrije tijd. Later zitten we al genoeg op kantoor (of ergens anders)

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:49

Mensen mensen mensen, word kots maar dan ook echt kots misselijk van die beelden op tv.

Dat er gezegd word dat er meer kwaliteit moet komen en dat als er 1040 uur komen dat er dan ook les gegeven moet worden ipv tussenuren, ja daar kan ik in komen.

Maar het enigste waar die pubers zich druk om maken is dat ze langer op school moeten blijven. Ikz al je zeggen ik wilde dat ik meer les had gehad, ik had in mijn laatste jaar van dierenverzorging maar 2 dagen in de week les en 1 dag stage BE-LACHE-LIJK, Je krijgt maar 1 kans om te leren.

Vind het zulke verwende snotneuzen, er zijn zat kindren die naar school willen en niet kunnen, die rotbaantjes hebben om 5 euro per week te verdienen. Wij krijgen de kans en de werkende nederlander betaald er nog voor ook. De meeste van die notneuzen weten nog niets van politiek, als je ze er iets over vraagt staan ze met hun mond vol tanden. Het enigste waar het hun om gaat is herrie schoppen, erbij horen en en niet naar school hoeven.

Vraag me alleen af waar het gezag van ouders en leraren hier is. Snap niet dat er leraren zijn die hier achter staan. Als mijn kind toch dit soort fratsen uithaalde had hij een dik jaar huisareste n zorgde ik dat ie gelijk mocht nablijven Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:50

Vrije tijd heb je alsnog veel als student, je hebt weekende veel vakantie, maar goed sommige snappen niet. Hoe meer je nu je best doet, hoe makkelijker het later vaak is

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:51

Nou wij worden voldoende gestraft voor de staking, lekker zaterdag naar school Nagelbijten / Gniffelen

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:52

moeten jullie zaterdag naar school! En wat gaan jullie dan doen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:53

Michelle__ schreef:
Nou wij worden voldoende gestraft voor de staking, lekker zaterdag naar school Nagelbijten / Gniffelen

Terecht, vind dat zelfs veel te mild. Wees blij dat je in nederland zit Haha!

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:53

Geen idee, waarscheinlijk moeten we schoonmaken/huiswerk maken ofzo..

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:54

Ik ga me doodlachen als er straks als consequentie voor die staking scholieren etiquette lessen moeten volgen!

Jemig... wat een trieste bedoening is het gisteren geweest zeg!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:54

K_im schreef:

Ik wordt er alleen niet goed van dat er mensen (waaronder mijn moeder) de hele tijd zeggen. Jullie moeten niet zeuren. Later werken jullie acht uur. Dat is later, nu mogen we toch wel een beetje vrije tijd. Later zitten we al genoeg op kantoor (of ergens anders)

Dat is het punt nu juist. De school is ter voorbereiding op later.
Ik klink nu als een oude muts, maar ik heb toch echt het idee dat ik veel meer op school zat dan jullie. En dan kreeg je ook nog een berg met huiswerk mee. Is niks mis mee. En op de universiteit was er weer een omslag, dan word je geacht bijna alles zelf te doen. En dan heb je ineens 2 boeken per tentamen in plaats van 2 per jaar.
Jullie leren nu op 'onze' kosten. Dan zou ik ook graag zien dat daar vanuit de scholieren wat tegenover staat, namelijk een stukje inzet!
Vrije tijd is een gunst, geen recht.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:55

Is fijn dat je er wat op voor bereid word. Je hebt tonnen vakantie. Je zit nu op de middelbare onderwijs, niet meer de kleuter klas. Word tijd dat je volwassen word, gaat zijn hoe het leven er uitziet.
Wat zouden jullie dan allemaal in je vrijetijd willen doen? En hoeveel uur willen jullie dan per dag naar school?

Tijd die jullie in staken hebben gegooid, moeten natuurlijk ingehaald worden. Dit vind ik trouwens wel geweldig van school

lesilla

Eigenlijk zou dat nog iets zijn, nu niet etiquette maar zoals in amerika boot camp ofzo, zou ik niet erg vinden. En kan je als alternatief lo geven

SuuZzel

Michelle__ schreef:

Lijkt me verstandig!

lorelei

K_im schreef:

ik ben het wel met je moeder eens,jullie moeten niet zo zeuren.er zijn namelijk al heel wat scholen die wel aan die norm zitten dus veranderd er vor veel mensen helemaal niks.
je mag ook best een uurtje vrije tijd,maar je hebt ook veel vakantie,herfst,kerst,voorjaars,mei,zomer!
ik vind het heel terecht dat de scholen gaan straffen,want er word alleen maar gestaakt om weer een uurtje van school af te zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:56

SuuZzel schreef:
Michelle__ schreef:

Lijkt me verstandig!

helemaal mee eens, paar lessen extra kan geen kwaad zo te zien

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:56

Ik wil best lang op school zitten, maar dan minder huiswerk. Ik zit nu vaak nog uren aan mijn hw..

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:57

K_im schreef:
Ik wil best lang op school zitten, maar dan minder huiswerk. Ik zit nu vaak nog uren aan mijn hw..

Ja want stel je voor dat je geen tijd hebt om niks te doen..

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:57

SuuZzel schreef:
Michelle__ schreef:

Lijkt me verstandig!

Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:58

K_im schreef:

Hoe verwacht je anders iets te kunnen leren? Huiswerk hoort er gewoon bij.
Luister eens wat meer naar je moeder....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:58

dan moet je meer werk in de les doen
heb nog nooit in mijn school carriere thuis huiswerk hoeven maken, maakte het altijd netjes in de les of in de huiswerkuren die ervoor bedoeld zijn
ik klepte dan ook weinig in de les en lette op tijdens de lessen

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:59

Ik werk genoeg in de les. maar we krijgen ook gewoon veel huiswerk aan het einde van de les. Wat we dus eerder niet te horen hebben gekregen.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:59

Goed zat, ze zouden jullie het hele weekend naar school moeten sturen. Jullie hebben weekenden en vakantie's en de mogelijkheid om te leren, je zou er blij om moeten zijn! Zoals Wendy al zegt vrije tijd is een gunst geen recht

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:00

Huh, en jullie zeuren dat er dan zoveel tussen uren zijn, en jullie niks te doen hebben. Waarom maken jullie dan je HW niet?? Is toch ideaal.

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:00

Evelli schreef:
dan moet je meer werk in de les doen
heb nog nooit in mijn school carriere thuis huiswerk hoeven maken, maakte het altijd netjes in de les of in de huiswerkuren die ervoor bedoeld zijn
ik klepte dan ook weinig in de les en lette op tijdens de lessen

Nou bij ons is daar echt geen tijd voor in de lessen. Lessen worden goed gevuld en voor huiswerk is geen tijd, dat heet niet voor niets huiswerk. Vraag me af op welke school je hebt gezeten, daar wil ik ook wel heen!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:01

K_im schreef:
Ik werk genoeg in de les. maar we krijgen ook gewoon veel huiswerk aan het einde van de les. Wat we dus eerder niet te horen hebben gekregen.

Tja dat komt omdat jullie zo weinig naar school gaan. En veel vakantie hebben.