Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 20:14

Zal je net zien :(:)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 08:50

maessie schreef:
Mijn dhl pakket waar geen tracking voor kwam heb ik nu bericht van dat ik het geld terug krijg ivm niet versturen. Super sneu voor de verkoopster, hoop dat die ook gewoon vergoed krijgt, ze heeft gelukkig wel een afgiftebewijs. (Hoop ook dat de jas nog wel boven water komt, maar dat moeten we maar afwachten..)

Kan ze dan geen case aanmaken? Heb ik ook gehad toen verkoopster had gestuurd en pakket ergens in België vastlag. Was vanuit daar nog niet overgedragen aan DHL en dus niet als verzonden beschouwen. Kwam uiteindelijk wel aan en door de melding ze ook gewoon haar geld.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 16:19

Ja ze heeft al contact met vinted opgenomen. Maar dan moet je eerst weken wachten omdat ze onderzoek instellen enzo. Gewoon heel irritant dat er dan ook zo'n tijd overheen gaat. Als het nu een 10tje is ofzo, voelt dat toch wat minder erg.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 16:24

Ik heb uiteindelijk mijn geld gekregen en de verkoper ook. Heb de verkeerd ontvangen broek op Vinted gezet want hij hoefde niet terug.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 18:36

In de hoop dat iemand hier er al ervaring mee heeft: ik heb een jas gekocht die met dpd verzonden zou worden. Nu krijg ik een bericht van de verkoper dat ze niet gaat verzenden via dpd en dat ik een ander moet kiezen. Maar volgens mij kan dat niet na betaling toch? De verkoper lijkt ook niet helemaal te weten hoe dit moet. Mijn eigen gedachte is dat er geannuleerd moet worden maar krijg je dan het volledige bedrag (incl kopersbescherming en verzendkosten) terug zonder slechte review? Of is wachten tot haar verzend tijd is verstreken handiger?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 18:39

Ik denk dat je inderdaad opnieuw moet kopen dan. Als ik het me goed herinner, kun je bij reden zetten 'in overleg met (ver)koper', en die moet dan ook nog op een knop drukken. Dan krijg je geen negatieve review.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 19:19

Renee schreef:
In de hoop dat iemand hier er al ervaring mee heeft: ik heb een jas gekocht die met dpd verzonden zou worden. Nu krijg ik een bericht van de verkoper dat ze niet gaat verzenden via dpd en dat ik een ander moet kiezen. Maar volgens mij kan dat niet na betaling toch? De verkoper lijkt ook niet helemaal te weten hoe dit moet. Mijn eigen gedachte is dat er geannuleerd moet worden maar krijg je dan het volledige bedrag (incl kopersbescherming en verzendkosten) terug zonder slechte review? Of is wachten tot haar verzend tijd is verstreken handiger?

De verkoper kan annuleren en aangeven dat ze niet kan verzenden met DPD. Jij krijgt dan je geld automatisch terug en het artikel kan zij weer verkopen. En zij krijgt geen negatieve review en jij ook niet.
Ik heb helaas al vaker moeten annuleren omdat ik niet kan verzenden met VintedGo of MR

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:20

Hopelijk kan iemand me helpen. Ik zit nog niet zolang op vinted.
Heb iets gekocht en kon enkel een mondial locker pakketpunt kiezen. Nu was het niet zo ver, wel duurder maar ok.
Nu krijg ik een mail dat mijn pakket is aangekomen. Dus ik naar de locker afhaalpunt, blijkt dat je een pincode moet ingeven om je locker te openen waar je pakket inzit. Ik heb helemaal geen pincode gekregen. Ondertussen heb ik contact opgenomen met de verkoopster en zij zegt dat je mail of sms moet krijgen van vinted met code. Tja, heb ik niet gehad. Kan ik dit ergens melden of zou de mail nog komen?

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:55

sylviel schreef:
Hopelijk kan iemand me helpen. Ik zit nog niet zolang op vinted.
Heb iets gekocht en kon enkel een mondial locker pakketpunt kiezen. Nu was het niet zo ver, wel duurder maar ok.
Nu krijg ik een mail dat mijn pakket is aangekomen. Dus ik naar de locker afhaalpunt, blijkt dat je een pincode moet ingeven om je locker te openen waar je pakket inzit. Ik heb helemaal geen pincode gekregen. Ondertussen heb ik contact opgenomen met de verkoopster en zij zegt dat je mail of sms moet krijgen van vinted met code. Tja, heb ik niet gehad. Kan ik dit ergens melden of zou de mail nog komen?

Soms krijg je de mail van Vinted dat het pakket is aangekomen iets te vroeg. Je krijgt later ook nog een mail van Mondial zelf en daar staat de code in.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:03

Check ook je spam!