Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 20:14

Zal je net zien :(:)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 08:50

maessie schreef:
Mijn dhl pakket waar geen tracking voor kwam heb ik nu bericht van dat ik het geld terug krijg ivm niet versturen. Super sneu voor de verkoopster, hoop dat die ook gewoon vergoed krijgt, ze heeft gelukkig wel een afgiftebewijs. (Hoop ook dat de jas nog wel boven water komt, maar dat moeten we maar afwachten..)

Kan ze dan geen case aanmaken? Heb ik ook gehad toen verkoopster had gestuurd en pakket ergens in België vastlag. Was vanuit daar nog niet overgedragen aan DHL en dus niet als verzonden beschouwen. Kwam uiteindelijk wel aan en door de melding ze ook gewoon haar geld.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 16:19

Ja ze heeft al contact met vinted opgenomen. Maar dan moet je eerst weken wachten omdat ze onderzoek instellen enzo. Gewoon heel irritant dat er dan ook zo'n tijd overheen gaat. Als het nu een 10tje is ofzo, voelt dat toch wat minder erg.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 16:24

Ik heb uiteindelijk mijn geld gekregen en de verkoper ook. Heb de verkeerd ontvangen broek op Vinted gezet want hij hoefde niet terug.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 18:36

In de hoop dat iemand hier er al ervaring mee heeft: ik heb een jas gekocht die met dpd verzonden zou worden. Nu krijg ik een bericht van de verkoper dat ze niet gaat verzenden via dpd en dat ik een ander moet kiezen. Maar volgens mij kan dat niet na betaling toch? De verkoper lijkt ook niet helemaal te weten hoe dit moet. Mijn eigen gedachte is dat er geannuleerd moet worden maar krijg je dan het volledige bedrag (incl kopersbescherming en verzendkosten) terug zonder slechte review? Of is wachten tot haar verzend tijd is verstreken handiger?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 18:39

Ik denk dat je inderdaad opnieuw moet kopen dan. Als ik het me goed herinner, kun je bij reden zetten 'in overleg met (ver)koper', en die moet dan ook nog op een knop drukken. Dan krijg je geen negatieve review.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 19:19

Renee schreef:
In de hoop dat iemand hier er al ervaring mee heeft: ik heb een jas gekocht die met dpd verzonden zou worden. Nu krijg ik een bericht van de verkoper dat ze niet gaat verzenden via dpd en dat ik een ander moet kiezen. Maar volgens mij kan dat niet na betaling toch? De verkoper lijkt ook niet helemaal te weten hoe dit moet. Mijn eigen gedachte is dat er geannuleerd moet worden maar krijg je dan het volledige bedrag (incl kopersbescherming en verzendkosten) terug zonder slechte review? Of is wachten tot haar verzend tijd is verstreken handiger?

De verkoper kan annuleren en aangeven dat ze niet kan verzenden met DPD. Jij krijgt dan je geld automatisch terug en het artikel kan zij weer verkopen. En zij krijgt geen negatieve review en jij ook niet.
Ik heb helaas al vaker moeten annuleren omdat ik niet kan verzenden met VintedGo of MR

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 20:20

Hopelijk kan iemand me helpen. Ik zit nog niet zolang op vinted.
Heb iets gekocht en kon enkel een mondial locker pakketpunt kiezen. Nu was het niet zo ver, wel duurder maar ok.
Nu krijg ik een mail dat mijn pakket is aangekomen. Dus ik naar de locker afhaalpunt, blijkt dat je een pincode moet ingeven om je locker te openen waar je pakket inzit. Ik heb helemaal geen pincode gekregen. Ondertussen heb ik contact opgenomen met de verkoopster en zij zegt dat je mail of sms moet krijgen van vinted met code. Tja, heb ik niet gehad. Kan ik dit ergens melden of zou de mail nog komen?

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 20:55

sylviel schreef:
Hopelijk kan iemand me helpen. Ik zit nog niet zolang op vinted.
Heb iets gekocht en kon enkel een mondial locker pakketpunt kiezen. Nu was het niet zo ver, wel duurder maar ok.
Nu krijg ik een mail dat mijn pakket is aangekomen. Dus ik naar de locker afhaalpunt, blijkt dat je een pincode moet ingeven om je locker te openen waar je pakket inzit. Ik heb helemaal geen pincode gekregen. Ondertussen heb ik contact opgenomen met de verkoopster en zij zegt dat je mail of sms moet krijgen van vinted met code. Tja, heb ik niet gehad. Kan ik dit ergens melden of zou de mail nog komen?

Soms krijg je de mail van Vinted dat het pakket is aangekomen iets te vroeg. Je krijgt later ook nog een mail van Mondial zelf en daar staat de code in.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 21:03

Check ook je spam!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 14:34

Ik heb zojuist een pakje teruggekregen wat ik 2 maanden geleden? heb opgestuurd. Heeft iets van 6 weken op het afhaalpunt gelegen? Koopster heeft nergens op gereageerd maar is wel online geweest. Heb t geld ook al gekregen. Maar opnieuw te koop gezet :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 15:12

Mijn pakket t.w.v. van 375 euro die langer onderweg was is gelukkig helemaal heel aangekomen dus super blij mee

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 15:30

Oef, gelukkig!

Hier weer een niet afgehaald pakket dat retour komt. Ik zou willen dat daar een consequentie aan verbonden was..

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 20:39

Wat zouden jullie doen in dit geval?
Ik heb iets verkocht, nieuw met prijskaartje.
Koper meldt een probleem, diefstal beveiliging zit er nog op.
Ik geef aan dat ze het terug mag sturen of dat ik de bon kan zoeken zodat ze zelf naar de winkel kan om het te laten verwijderen.
Ze ging het nog even proberen, 1 dag later krijg ik bericht dat het gelukt is en wordt de transactie vrijgegeven.

Nog 1 of 2 dagen later krijg ik bericht dat het item kapot is.

De transactie is dus helemaal afgerond maar ik ben wel vergeten om het item te controleren voordat ik het opstuurde. Kan alleen nu niet meer controleren of het item kapot is gegaan omdat ze zelf heeft geprobeerd het alarm te verwijderen of dat dit een losstaand probleem was.

Zouden jullie nog meedenken in een oplossing of zeggen sorry ik heb je oplossingen geboden maar je gaf aan dat alles oké was en daarmee is het eigenlijk wel af.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-26 21:00

Waar is het kapot? Kan het kapot gegaan zijn door die beveiliging? Zou eerst zeker willen weten dat jouw item kapot is en het niet haar eigen schuld is of iets anders wat ze kapot gemaakt heeft...

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 21:21

Heb foto's gezien, komt niet van het alarm verwijderen dat zit op een andere plek. Maar kan wel met aanproberen zijn gebeurd. Vind het lastig om het terug te nemen, het is een item wat je in de winkel ook niet mag passen of kan ruilen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-26 21:35

Ik zou het niet terugnemen. Zij heeft 48u de tijd gehad om te zien of alles goed was of niet...

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 21:41

Ik heb haar aangeboden 10% vh bedrag via paypal te kunnen overmaken of €5 korting op een volgende aankoop.
Ze heeft vaker bij mij gekocht en ik denk dat het toch wel mijn fout was. Bedankt voor het meedenken iig :D

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 22:12

_Lorette_ schreef:
Oef, gelukkig!

Hier weer een niet afgehaald pakket dat retour komt. Ik zou willen dat daar een consequentie aan verbonden was..

Zit daar helemaal geen consequentie aan dan? Krijgt de koper dan gewoon zijn geld terug?

Ik heb het ook wel eens gehad dat pakketten terug kwamen, maar heb er nooit zo over nagedacht.

Wel 1 retour gestuurd item dat gepauzeerd is door Vinted zelf en in onderzoek is. Ik heb het ding al lang weer verkocht, maar Vinted lijkt het niet door te hebben.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 10:10

De enige consequentie is dat een koper zelf moet melden dat het niet aangekomen is. Maar als ze dat doen krijgen ze idd gewoon t geld terug. Mijn koper had nergens op gereageerd dus ik heb weken geleden al een onderzoek gestart bij vinted en toen mijn geld gekregen. Blijkbaar vond het pakketpunt 2 maanden toch lang genoeg en hebben ze nu ook mn pakket teruggestuurd :') helemaal prima ik verkoop t gewoon nog een keer

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 10:30

Ik heb op gisteren, 21januari, een bericht gekregen dat mijn aankoop op de post is gegaan.
Nu krijg ik vandaag al een bericht dat mijn bestelling retour wordt gestuurd naar de verkoper.
Iemand een idee wat ik nu moet doen?

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:00

Volgens mij was er hier laatst ook zoiets en toen was het pakketje beschadigd.
Even afwachten?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 13:42

Dat was bij mij, maar ik was de verkoper. Als je hem hebt aangekocht en hij meteen retour komt na het inleveren, dan vermoed ik dat er iets verkeerd is gescand bij het pakketpunt? Je krijgt waarschijnlijk gewoon je aankoopbedrag terug, maar het is wel balen als je echt zat te wachten op het item.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 13:52

ikkeniet schreef:
Ik heb op gisteren, 21januari, een bericht gekregen dat mijn aankoop op de post is gegaan.
Nu krijg ik vandaag al een bericht dat mijn bestelling retour wordt gestuurd naar de verkoper.
Iemand een idee wat ik nu moet doen?

Toevallig met DPD?
Het gaat daar met het uitscannen van de verzamelzakken nog wel eens mis. Dan worden alle pakketten als binnenkomend geregistreerd ipv uitgaand. Voor de pakketten maakt het verder niet uit, die gaan wel gewoon naar de juiste bestemming. Dus in geval van DPD kan je het gewoon afwachten.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 15:30

Ik heb al veel via Vinted gekocht verkocht, maar nog nooit een vermist pakket gehad. Tot nu vrees ik.. -O-
Ik heb nu 2 pakketten die al heel erg lang geen update hebben gehad (eentje al 22 dagen). Beide heb ik verzonden via Vinted Go. Ik begrijp dat ik weliswaar mijn geld terugkrijg, maar ik baal er toch wel echt van -O-
Is jullie ervaring dat de meeste pakketjes alsnog aankomen (na lange tijd), weer retour komen of echt kwijt zijn?