Tussen de mazen van het net..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:30

JoliekeDH schreef:
Dit invul-boek is echt een aanrader, mijn moeder is onlangs overleden en heeft deze vragen allemaal beantwoord.

Erg waardevolle antwoorden, ook over simpele dingen als favoriete gebeurtenissen in haar jeugd, die we zonder dit boek nooit meer hadden gehoord.

Zij was te zwak om nog te kunnen schrijven en heeft de antwoorden ingesproken, achteraf vind ik dat misschien nog fijner dan geschreven tekst.

Ik weet niet of je behoefte hebt aan meer tips over het maken van herinneringen voor je zoon, maar je mag mij pben als je dat wilt.

Ik heb dit boek ooit jaren terug aan mijn moeder gegeven. Ik heb er verder nooit meer naar gevraagd, maar ik hoop echt dat ze het heeft ingevuld. Dus ik ga wel mee met dit idee.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:32

Fortitude schreef:
Ik lees al sinds moment 1 mee maar nooit de woorden gevonden die passend genoeg waren om te reageren.

Ik wil je alle liefde en sterkte toewensen en hoop dat je nog zo veel mogelijk kan genieten van de tijd die je nog gegund is.

Betreffende een aandenken, is een Bond Touch ketting niet een mooie optie om als Bokkers cadeau te doen? Die registreerd hartslag en dan kan Florian deze later altijd nog voelen.

https://bond-touch.com/en-eu/products/b ... OwEALw_wcB

Dit vind ik echt wel prachtig _/-\o_ :knuffel:

Essie73
Hoofdmoderator

Re: Tussen de mazen van het net..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:54

Moderatoropmerking:
De gemoederen lopen aardig op in het topic. Gezien het onderwerp en de situatie is dit begrijpelijk. Het is echter niet wenselijk om op elkaar in te hakken. Wij vragen jullie dan ook om persoonlijke aanvallen achterwege te laten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 12:08

De gewichtsdino heeft geen electronica. :roll:

Er zijn varianten zonder gewicht, die ademhaling nabootsen: die heb ik omdat ik lastig slaap tot nachten oversla.
De muziek zet ik gewoon uit net als alle geluid.
Ding heeft gewoon knopjes maar ik ga niet eens moeite doen een foto te maken.
Ik kan blind door de stof het knopje vinden en ben 50% van de tijd in 10 minuten vertrokken.
Dit was 5 uur a half 6 s’morgens pas.
Dus laat mij maar mooi slapen en me geen zombie voelen.

Maar sommigen knippen het draadje voor de muziek gewoon door: opgelost.
Deze mag ook niet in de was.
De koala is hier wegens de praktische vorm.

De dino IS er niet eens met electronica.
Dat is een echt grappige leuke dino met gewicht en de 24 inch is zo dat het druk geeft op je romp, of benen als je zit.

Verdiep je erin voor je rondblért: dit is waarom ik dus dacht ik zeg niets want er gaan toch mensen het afzeiken.
Ik vind de dinoversie erg leuk en zeker niet voor kleine kinderen alleen.

Overigens mag hij retour krijg je je geld terug!
Dus kado geven met als je hem niet leuk vind mag je wat anders uitzoeken, kan altijd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 12:23

Misschien kun je een link plaatsen voor de duidelijkheid?
Want termen als rondbléren maken het ook niet beter.
Er zijn dus duidelijk verschillende, bij een link is dat direct weggenomen om welke het gaat.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 12:39

Het is altijd dezelfde bokker die begint met afzeiken dus ja die term gebruik ik.
Kijk gewoon op de website van evora, ik gaf al aan dat er gewichtsvarianten zijn.

Gewoon bij menu even kijken, relief animals zijn met electronica.

De dino niet, de rest is verkrijgbaar met en zonder ademhaling/hartslag.
De dino niet.
En kinderachtig? Tig mensen die blij zijn dat ze rustig slapen met bijvoorbeeld paniekstoornissen of onrust.
Het is wetenschappelijk bewezen dat diepe druk kalmerend werkt.
Zelf heb ik een dekbed al sinds mijn middelbare schooltijd en ik kon mijn dekbed nooit meenemen met logeren.
Voor mij komt er tzt wel een gewichtsversie dus mocht ik veel elders slapen.
Dat het dan een koala is of iets anders zie ik niet als ik slaap en makkelijk meenemen.
Desnoods stap ik over op een rolkoffer voor het ov dan, dat is ook geen probleem lijkt mij om de dino te vervoeren als hij dat wil.

Daarbij: hoe weet ik of hij dino’s leuk vind?
Bij kijken kan je oriënteren maar inderdaad de dino is in de aanbieding en flink!

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 13:11

moonfish13 schreef:
Het is altijd dezelfde bokker die begint met afzeiken dus ja die term gebruik ik.

Er is niets mis met die dino denk ik, het maakt ook niet uit wat "anderen" ervan denken. Als het voor de persoon in kwestie prettig is, is dat prima. Je hebt je niet te verantwoorden waarom je dit voorstelde en nee, je kan niet weten wat Florian wel of niet leuk vindt. Zoals eerder gezegd: wij kunnen wel voorstellen doen, keuzemogelijkheden benoemen, laten weten wat er bestaat,... Sommige ideeën zullen TS en haar zoon aanspreken, anderen niet. Dat is niets mis mee; ze zijn vrij om zelf een keuze te maken tussen de ideeën die gegeven worden (of een andere keuze te maken).
DP probeerde volgens mij vooral te zeggen dat een link handig kan zijn omdat iedereen het dan zeker over hetzelfde heeft en er geen misverstanden ontstaan (of de kans erop kleiner is).
Opmerkingen zoals degene die ik gequote heb, begrijp ik, maar het is al een aantal keer herhaald, ook door een mod: het is niet wenselijk om in dit topic met modder naar elkaar te gaan gooien. Het voegt voor TS niets toe en leidt de aandacht af van waar dit topic voor bedoeld is: TS steunen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 13:23

Moonfish, je hoeft je niet te verantwoorden. Jouw idee en voorstel was dik in orde, zie maar hoe enthousiast poetser erop reageerde en hoe snel men een inzamelactie wou starten...

Dat alleen is teken dat je juist zat met jouw gevoel.

Bedankt dus voor jouw bijdrage en tip!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 13:30

Nou ja, als 61 jarige meld genoemd te worden is wel weer grappig eigenlijk :D

Misschien is die dino wel leuk voor hem maar het zou inderdaad handig zijn als poetser een link kan zien. De jongens die ik begeleid heb met huiswerk willen op die leeftijd stoer zijn. Een verzwaringsdeken is ook heel persoonlijk. Ik moet er niet aan denken en er zijn mensen die daar heel veel deugd van hebben.

Dat boek wat hier genoemd wordt ken ik ook. Een mooi boek en absoluut de moeite waard maar het is wel veel werk.

Misschien kan Florian (mooie naam trouwens) mee beslissen.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 13:50

Voor iedereen die twijfelt aan het idee, stuur mij ook even een pb. Ik kan je mee nemen in mijn gedachten. Ik ga echt goed kijken en mee denken en overleggen.

Maar ik moet er even rustig voor gaan zitten deze week.

Zelf gebruik ik een kersenpitten kussen in de vorm van een giraf als het niet goed gaat. Die is ook wat zwaarder en door oa de haren kan ik ermee tot rust komen.

Nogmaals: pb gewoon en denk mee. Graag! Maar laten we dat niet hier doen om het topic niet vol te gooien :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 14:02

Wellicht nog wat ideeën, pik eruit wat bij jou en Florian past. Denk er ook aan om wat filmpjes van jou en jullie samen te maken. Vaak heb je vooral foto's, maar voor je zoon is het wellicht ook fijn om af en toe je stem te horen op een filmpje.
Misschien ook wat brieven schrijven die hij kan openen op verjaardag/afstuderen/noem maar op welke gelegenheid. Zodat hij op momenten dat hij je er extra graag bij had willen hebben toch een stukje van jou heeft.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 14:29

en maak je ook vooral geen zorgen om zijn school, overgaan weegt niet op tegen nu tijd met elkaar doorbrengen.

Jaartje vertraging worden ze echt niet slechter van, alleen maar goed dat ze al iets volwassener zijn als ze keuzes voor de toekomt moeten maken.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 14:33

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 14:37

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 14:38

Dat is inderdaad een andere dan die ik bij Evora op de website zag staan. Fijn dat er nu een link is want deze is een stuk leuker :)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 15:25

Waar ik ook nog aan dacht gezien recente gebeurtenissen, misschien ook eens voor jezelf nagaan welke berichten van jou online staan en welke je liever gewijzigd/verwijderd ziet...
Met het oog op dat Florian ze misschien ook ooit te lezen krijgt...

Kan me voorstellen dat je sommige dingen misschien liever niet hebt dat hij dat leest als jij er niet meer bent en geen uitleg kan verschaffen.
En zoals al meermaals gebleken is, worden berichten heel makkelijk opgezocht en gekopieerd en tegen je gebruikt.
Dus misschien is het niet verkeerd om daar ook even naar te kijken of alles wat er staat, voor jou ook ok is...

Niet alleen hier overigens, kan gelijk waar zijn natuurlijk...

De tip van filmpjes en boodschappen met je stem opnemen en brieven alvast klaar maken voor later, vind ik ook echt wel een hele waardevolle!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 22:52

Afbeelding

Zoiets wellicht? Op een mooie sokkel of zuil.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 07:58

De Dino knuffel lijkt van een dropship website te zijn. Ik wordt helemaal plat gemaild ook.

Ik bewaar de aanmeldingen, ga kijken wat ik kan vinden. Als er andere ideeën zijn vanuit Poetser dan hoor ik het graag :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 08:02

Klopt, hij komt van AliExpress, staat daar ook op. Dan is het allicht beter iets anders te kiezen, want het is gekend dat dergelijke spullen niet gecontroleerd zijn voor de Europese markt en vaak zware metalen etc. bevatten.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 08:06

Tieneke schreef:
Klopt, hij komt van AliExpress, staat daar ook op. Dan is het allicht beter iets anders te kiezen, want het is gekend dat dergelijke spullen niet gecontroleerd zijn voor de Europese markt en vaak zware metalen etc. bevatten.

Laten we de discussie over het laatste deel van je bericht niet hier gaan starten.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 08:18

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 08:46

Je kan altijd zoiets laten maken hier:
https://modeliefjemaakt.nl/verzwaarde-knuffels/

Zij doet veel customized en denkt ontzettend goed mee. Dus als een Dino gewenst is, zou zij benaderd kunnen worden.

Poetser, is de discussie hier niet teveel? Want dan kunnen we beter per PB even verder en jou er niet mee belasten.

Weet je al wanneer je gaat 'verhuizen' ?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 09:06

MarliesV schreef:
Je kan altijd zoiets laten maken hier:
https://modeliefjemaakt.nl/verzwaarde-knuffels/

Zij doet veel customized en denkt ontzettend goed mee. Dus als een Dino gewenst is, zou zij benaderd kunnen worden.

Poetser, is de discussie hier niet teveel? Want dan kunnen we beter per PB even verder en jou er niet mee belasten.

Weet je al wanneer je gaat 'verhuizen' ?

poetser schreef:
Hier heb ik iets verkeerd uitgelegd. Die infectie is er nog niet, maar hoe verder ik achteruit, hoe meer infecties ik ga krijgen door de kanker. Ik heb er de afgelopen weken 2 gehad, waar ik gelukkig buiten enorm zweten geen last van heb gehad. Maar als zo'n infectie toeslaat op het verkeerde moment kan het fataal zijn.

Net bericht gehad dat ik woensdag verhuis naar een palliatieve afdeling in Antwerpen. Dit zal mijn eindpunt zijn... Pijnlijk besef wel eerlijk gezegd. Ik voel er zelf nog niet veel voor. Ben vooral heel bang nu. Vreemde omgeving, vreemde mensen, vreemde regels en ga zo maar door...

Ik zou Muronia via deze week nog heel veel sterkte willen wensen met het verlies van moeder en veulen.

Vandaag.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 09:08

Veel succes vandaag, poetser!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 09:09

Succes en sterkte met de verhuizing vandaag.