Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:19

Sizzle schreef:
Oomens, Moeten of mogen?

Dat wordt cóntinue door elkaar gehaald door degenen die níet willen. Omdat zij niet willen mag een ander niet.
Dat is eigenlijk altijd al met alles, doch met Covid19 komt er het argument ´recht om niet besmet te worden´ bij wat tot in extremis indirect wordt doorgetrokken zogenaamd ´in het algemeen belang´.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:25

Ik had me erg verheugd op een evenement dit najaar. Helaas gaat het wederom niet door voor het 2e jaar op rij. Met de cijfers gaaf het goed. Dit najaar kan iedereen gevaccineerd zijn die dat wil. Ik vind het steeds verder gaan. Ondertussen mogen we echt wel meer naar de toekomst gaan denken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:38

SusanH schreef:
Ik had me erg verheugd op een evenement dit najaar. Helaas gaat het wederom niet door voor het 2e jaar op rij. Met de cijfers gaaf het goed. Dit najaar kan iedereen gevaccineerd zijn die dat wil. Ik vind het steeds verder gaan. Ondertussen mogen we echt wel meer naar de toekomst gaan denken.

Hier net zo'n 1. vandaag geannuleerd -O-

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:39

Kan iemand verklaren waarom er in verpleeghuizen weer meer besmettingen zijn? (157 verpleeghuizen). Mensen die niet reageren op het vaccin? Medewerkers?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:40

Pandora2 schreef:
besita schreef:
Dansen op een trouwfeest mag bij ons ook nog steeds niet
Vanaf september zou het weer toegelaten worden zei de premier
Eigenlijk best eng ..een premier die ons heeft verboden om te dansen

Is dat zo ? Ik volg alles niet meer helemaal precies :D
Kan mij niet goed voorstellen dat iemand op een trouwfeest zich van deze regel iets gaat aantrekken :=

Nu begrijp ik ook waarom nonkel en tante hun feest voor 50 jaar getrouwd naar september hebben verschoven :)*

Nah als je op een locatie een trouwerij houdt zorgen zij wel daarvoor. Kan anders flinke kosten opleveren of zelfs een sluiting.

Bruiloft waar wij waren was echt keurig 1,5 meter, vaste zit plekken etc.

Verder oomens dat jij geen behoefte aan dat soort evenementen hebt betekend niet dat een ander dat ook niet heeft. Gezien de uitverkochte evenementen lijkt mij juist dat er wel behoefte aan is.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:55

mysa schreef:
Kan iemand verklaren waarom er in verpleeghuizen weer meer besmettingen zijn? (157 verpleeghuizen). Mensen die niet reageren op het vaccin? Medewerkers?

Ik vermoed dat dat wordt veroorzaakt door de deltavariant, die is een stuk besmettelijker dan de "oorspronkelijke" variant van COVID-19.
Meer besmettingen hoeft overigens niet per se een heel groot probleem te zijn, want het overgrote deel van mensen in een verpleeghuis is volledig gevaccineerd en besmettingen zorgen dus in theorie voor veel minder ernstig zieken/overlijdens. Side note hierbij is wel dat juist bij heel oude mensen vaccins vaak wat minder goed werken, omdat het immuunsysteem niet meer zo goed werkt.

Electra63

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:58

Ik heb ook behoefte aan festivals of andere grote evenementen, maar het moet geen code zwart worden voor de zorg, omdat men geen geduld heeft om te wachten tot (bijna) iedereen gevaccineerd is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:59

Dat is wat anders dan wat Oomens stelt :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:05

lenaa_tje schreef:
Dat is wat anders dan wat Oomens stelt :)

Maar ook wat anders, als terug willen naar de zorgeloze tijd van voor Corona.
Daar is het nu nog te vroeg voor, denk ik.
Al heb ik kaartjes voor een groot evenement in september, waar ik ook gewoon heen ga, als het mag.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:09

Electra63 schreef:
Ik heb ook behoefte aan festivals of andere grote evenementen, maar het moet geen code zwart worden voor de zorg, omdat men geen geduld heeft om te wachten tot (bijna) iedereen gevaccineerd is.

Is er wat voor code danook geweest na het EK voetbal?
Sorry maar ´geduld´ heeft imo nu écht geen steekhoudende ondergrond meer: Bijna iedere volwassene ís al gevaccineerd. Of is nu wachten op kleuters en peuters nu ineens het verzette paaltje?!

Je leest nu ook keer op keer ´besmettingen in bejaardenhuis´ alsof dát nu weer reden voor weetikveelwat is. Mensen gaan dood en hoe ouder hoe meer. Dûh.
Bijna iedere volwassen ís al gevaccineerd dus laten we svp accepteren dat we er een volksziekte bij hebben en gaan doorleven.

In de UK is de 19e juli alles open gegaan en daar zijn de cijfers niet omhoog maar omlaag gegaan.
Ik weet écht niet waar ´we´ nog op moeten wachten en waarom.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:19

Op een saaie dood wachten lijkt het nu meer en meer op HC .. :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:24

lenaa_tje schreef:
Nah als je op een locatie een trouwerij houdt zorgen zij wel daarvoor. Kan anders flinke kosten opleveren of zelfs een sluiting.

Bruiloft waar wij waren was echt keurig 1,5 meter, vaste zit plekken etc.

Daar had ik niet aan gedacht natuurlijk, de boetes voor de ' organisatoren ', in dit geval dus de eigenaars van de locatie zijn niet min inderdaad.
Is al lichtjaren geleden ook dat ik naar een trouwfeest ging. Niemand trouwt er nog in mijn omgeving :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:33

SusanH schreef:

Nou ja de besmettingen en de ZH cijfers zijn weer hoger, zie ik op NU.nl... dus dan zullen er vast weer restricties volgen.... :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:35

Cer schreef:
SusanH schreef:

Nou ja de besmettingen en de ZH cijfers zijn weer hoger, zie ik op NU.nl... dus dan zullen er vast weer restricties volgen.... :')

Weer het gevolg van een storing. Ongelofelijk hoe vaak die besmettingen niet normaal worden geregistreerd zeg :z

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:57

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:59

Kunnen ze die man niet gedwongen opnemen..

Pfff je zou zo leven als die kerel. Zou hij daar nu zelf gelukkig van worden?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:59

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:33

Electra63 schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/ggd-doet-a ... ~aaac164a/

Dit helpt ook niet echt mee.
Willem Engel die oproept om GGD-medewerkers te fotograferen.

‘T is toch ongelooflijk dat hij nog steeds ‘gewoon’ zijn gang kan gaan en angst, agressie en geweld kan zaaien? Ik verbaas me steeds meer over deze persoon, hij is òf volledig van het padje af, maar dan ook echt, òf hij doet onderzoek naar hoe je mensen kan indoctrineren, hoever je daarmee kan gaan en welk type mens daar gevoelig voor is (is vast niet zo maar ik verbaas me serieus dat iemand zulke gekke gedachtengangen kan hebben als hij).

Kijk: zou hij nou kritisch ingaan op de maatregelen e.d., dan hoor je mij niet klagen. Maar hij verspreid misinformatie, zaait daarmee angst, roept op tot geweld/ dreiging en hij komt ermee weg omdat hij het niet zèlf doet, maar (een van zijn) zijn arme, trouwe schaapjes wél.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:33

Inmiddels heeft de ggd aangifte gedaan :j

Nos
Citaat:
GGD Hollands Midden doet aangifte tegen Willem Engel
De GGD Hollands Midden doet aangifte van bedreiging tegen Willem Engel. De voorman van actiegroep Viruswaarheid riep op Twitter op om medewerkers van prikbussen te fotograferen. In het Zuid-Hollandse Lekkerkerk is dat gebeurd. Volgens de GGD zijn er medewerkers benaderd door mensen met camera's. Zij voelden zich daardoor bedreigd.

In een reactie zegt GGD Hollands Midden dat Engel met zijn oproep een grens over is gegaan. "In principe mag iedereen roepen wat hij wil, maar wanneer het ook wordt uitgevoerd is het een ander verhaal. Tot hier en niet verder. We hopen dat mensen zich niet laten tegenhouden om naar een prikbus te komen. Het is laagdrempelig en voor veel mensen makkelijk bereikbaar", schrijft een woordvoerder in een statement.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:56

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 23:09

Huertecilla schreef:
De overheid heeft in deze als de twee meest belangrijke prioriteiten de economie en de druk op de gezondheidszorg.
Of ´jij´ een masker op moet, kan dansen of gedurende de kleine uurtjes van de nacht niet voor de lol de deur uit mag, tests moet kopen voor vakantie is een zeer ondergeschikt belang. Sterker nog, de economie van Covid19; maskers, tests et al is eerder wel dan niet in het belang van de overheid.
Hoe meer beperkingen op jouw vrije-tijdsbesteding ze mee weg kunnen komen zonder sociale onrust, hoe beter voor de overheid.

Je hebt zelf toch ook wel door dat dit bericht met zichzelf in tegenspraak is? Vrije tijdsbesteding is namelijk economie. En tegenwoordig zelfs een behoorlijk belangrijk onderdeel van de economie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 09:35

Karl66 schreef:
Je hebt zelf toch ook wel door dat dit bericht met zichzelf in tegenspraak is? Vrije tijdsbesteding is namelijk economie. En tegenwoordig zelfs een behoorlijk belangrijk onderdeel van de economie.

Alles wat verkeerd opgevat kán worden, zál verkeerd opgevat worden.

Ja, je hebt gelijk; kan beter verwoord worden: ´Beperken´ in de zin van niet vrij; niet in de zin van helemaal niet.

Klopt Inge; de hele EU gaat volgen. Er is ruim voldoende politiek draagvlak voor bij de in meerderheid goed genoeg bangemaakte bevolking.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 09:44

Ik was ook nog wel verbaast dat amerikaans bedrijven ongevaccineerden ontslaan... ik ben nog steeds een beetje aan het bedenken hoe dat mogelijk is.. dat kan toch ook niet een kant zijn die men heen wil gaan?

Qua kroegen en restaurants alleen binnenmogen met een 'pas'... ergens klinkt dat ook niet heel 'vrij'.. als de vaccinatiegraad hoog genoeg is kunnen mensen die klachtenvrij zijn uiteindelijk toch gewoon weer dingen doen, mag ik hopen?
Want als het in een wet staat, hoe wordt dat dan ooit weer teruggedraaid?
Laatst bijgewerkt door Cer op 06-08-21 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 09:47

Wat ik begreep waren het een aantal bedrijven waar je niet op kantoor mocht werken als je niet gevaccineerd was. Niet allemaal ontsloegen ze mensen die niet gevaccineerd waren, maar wel toegang tot gebouw weigeren. Dat 1e kan ik misschien nog inkomen, ligt aan de situatie daar, het 2e niet.

Ik word trouwens wel echt moe van het rondschreeuwen dat mensen die iets anders vinden bang gemaakt zijn.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 10:01

Cer schreef:
Ik was ook nog wel verbaast dat amerikaans bedrijven ongevaccineerden ontslaan... ik ben nog steeds een beetje aan het bedenken hoe dat mogelijk is.. dat kan toch ook niet een kant zijn die men heen wil gaan?

Amerika is daarin natuurlijk een heel ander soort land dan NL. Ik vermoed dat deze bedrijven claims willen voorkomen van (familie van) medewerkers die (langdurige) covid oplopen of zelfs aan covid overlijden als ze op kantoor besmet zijn geraakt.