Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:10 dagen quarantaine toch? En lijkt mij ook dat je dan 24 uur klachtenvrij moet zijn.
Vayo schreef:Vergeet je niet een ander belangrijke factor? Je loopt vanwege je hoge BMI een hoger risico om ernstig ziek te raken of erger als je besmet raakt met Corona.
Shadow0 schreef:Dat zijn van die dingen waar regelmatig testen toch het verschil zou kunnen maken... Mijn middagje park op die allerzonnigste dag leverde meteen hooikoorts op - leek hooikoorts, was hooikoorts - maar het voelt een stuk fijner om dat ook gewoon te weten na de test. En hoe waardeloos vervelend ik ze ook vind, als het over een tijdje weer nodig is, doe ik het weer. (Al zou ik ook wel heel graag betrouwbare thuis-speekseltesten willen hebben, dat is nog makkelijker.)
Coby schreef:Ik zie daar ook echt een meerwaarde in voor de leerlingen.
Zo’n speekseltest op scholen bij twijfel. Kinderen zijn dan niet meer in twijfel en kunnen dan gewoon de klas in.
Yom schreef:Mag ik jullie even om advies vragen...
Vanwege mijn hoge BMI mag ik me laten vaccineren. Op zich ben ik daar niet heel blij mee om me te laten vaccineren omdat ik vind dat er (voor mijn gevoel) zo weinig bekend is van de bijwerkingen op langere termijn.
Maar ik lees constant over het vaccinatiepaspoort dat je daarmee meer mag. Als hobby/werk heb ik een klein brocante winkeltje waarvoor ik vaak in Belgie en regelmatig in Frankrijk op inkoop ga. Dat zou ik natuurlijk dolgraag weer gaan doen zodra het mogelijk is.
En verder werk ik in de kinderopvang
Dus ik denk dat ik niet ontkom aan een vaccinatie....maar nu blijkt het dan ook nog net AstraZenica te zijn wat ik zal krijgen. En daar lees ik hier juist dat er best wat bijwerkingen zijn.
Ik zou woensdagmiddag kunnen laten vaccineren...maar ja doen of niet?
Pluspunt; indien vaccinatiepaspoort voor reizen e.d. dan mag ik weer op pad
minpunten; stevige bijwerkingen op korte termijn
karuna schreef:Ik ben nu de persconferentie aan het luisteren. Een covid app ivm negatieve testen of vaccinatie. Maaaar niet iedereen heeft een telefoon die een app aankan. Hoe zouden ze dat gaan oplossen? Die hebben pech en kunnen dan niet veel meer of hoe hadden ze dat in gedachte? Of vergeten ze domweg dat toch best een aantal mensen geen telefoon met internet heeft. Of geen telefoon die een app aankan. Mijne kan op internet maar ik heb geen werkruimte of werkgeheugen over voor een app. Ook bankieren gaat om die reden niet. En ik weet dat er best wat mensen zijn die een internetloze telefoon hebben
karuna schreef:Ik ben nu de persconferentie aan het luisteren. Een covid app ivm negatieve testen of vaccinatie. Maaaar niet iedereen heeft een telefoon die een app aankan. Hoe zouden ze dat gaan oplossen? Die hebben pech en kunnen dan niet veel meer of hoe hadden ze dat in gedachte? Of vergeten ze domweg dat toch best een aantal mensen geen telefoon met internet heeft. Of geen telefoon die een app aankan. Mijne kan op internet maar ik heb geen werkruimte of werkgeheugen over voor een app. Ook bankieren gaat om die reden niet. En ik weet dat er best wat mensen zijn die een internetloze telefoon hebben
elnienjo schreef:karuna schreef:Ik ben nu de persconferentie aan het luisteren. Een covid app ivm negatieve testen of vaccinatie. Maaaar niet iedereen heeft een telefoon die een app aankan. Hoe zouden ze dat gaan oplossen? Die hebben pech en kunnen dan niet veel meer of hoe hadden ze dat in gedachte? Of vergeten ze domweg dat toch best een aantal mensen geen telefoon met internet heeft. Of geen telefoon die een app aankan. Mijne kan op internet maar ik heb geen werkruimte of werkgeheugen over voor een app. Ook bankieren gaat om die reden niet. En ik weet dat er best wat mensen zijn die een internetloze telefoon hebben
Je kunt gewoon het gele internationale vaccinatieboekje bestellen en de vaccinatie daar in bij laten werken.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/je- ... om-vragen/
[ Afbeelding ]
Voor 6,95 hier te bestellen: https://www.sdu.nl/shop/het-vaccinatieb ... ylaxe.html
secricible schreef:Dat wil niet zeggen dat je hiermee de toegang ook gaat krijgen. Persoonlijk betwijfel ik dat.
Wat Vayo zegt, apps zijn zodanig ingeweven in ons leven ondertussen dat ik me afvraag of ze daar rekening mee gaan houden. Zeker omdat het iets tijdelijke is en niet fundamenteel noodzakelijk.
friezenfan2 schreef:Veel van mijn Cliënten hebben niet eens een mobiel. En veel van hun gaan normaal wel naar een theater, uit eten enz. Dus hoe ze dat gaan doen weet ik niet.
Vayo schreef:friezenfan2 schreef:Veel van mijn Cliënten hebben niet eens een mobiel. En veel van hun gaan normaal wel naar een theater, uit eten enz. Dus hoe ze dat gaan doen weet ik niet.
Misschien één aan (laten) schaffen, er mee om leren gaan en hiermee op pad. Of accepteren dat het helaas nog even niet kan en wachten tot dit wel weer kan.