Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NatasjavE schreef:Nadeel van vliegen is wel dat als de boel opeens weer omslaat je weer een hoop gedoe kunt hebben om weer thuis te komen.Marie_Anne schreef:Ik denk dat er best van alles mogelijk zal zijn deze zomer. Vooral voor mensen die met de auto weg willen.
Ik hoop ook met het vliegtuig![]()
ODonoghue schreef:Ik kom ook even binnen vallen, heb niet alle 70 pagina's gelezen![]()
Ik wil eigenlijk met een vriendin richting Montenegro, maar dat zie ik ook somber in
Karin schreef:Er zal idd niemand bij de Zweedse grens staan om je tegen te houden. In tegenstelling tot bijvoorbeeld België. Ik kan me ook voorstellen dat mensen graag een weekje naar familie willen en dat ook doen als het 'technisch gezien' mogelijk is.
Maar of je dat moet opvatten als 'joh, ga lekker naar Zweden op vakantie want dat kán gewoon hoor'... Een beetje gezond verstand gebruiken in deze tijden is misschien ook een goed idee.
Scum schreef:Vanmorgen was op het nieuws dat verzekeringsmaatschappijen hun polis per direct hebben aangepast. Er is geen dekking meer voor een pandemie bij een annuleringsverzekering, ook niet voor de lopende verzekeringen. Ik heb gezocht maar ik kan het bericht niet terugvinden op een nieuwssite. Dit was op RTL4 Nieuws.
brokjes schreef:Hm ja, afwachten. Heb voor mezelf even de datum van 1 juni gesteld.
Wij zouden met de auto naar Zweden gaan en daar een rondreis doen in verschillende privé huisjes. Dus we zouden niet naar de steden of restaurants gaan. Shall see
LadyMadonna schreef:Maar wat heb je daaraan? Als je al een reis geboekt hebt staan.... een nieuwe verzekering afsluiten wordt dan ook niet
Citaat:Je reis verzekeren tegen pandemieën als corona kan nu helemaal niet meer. Tot voor kort kon je nog bij een handjevol verzekeraars terecht, maar ook die hebben inmiddels hun voorwaarden aangepast. Dat blijkt uit een inventarisatie van Pricewise op verzoek van BNR.
De verzekeraars hebben duidelijker omschreven wat ze bedoelen met een bijzondere omstandigheid zoals een pandemie. ,,Daarbij verwijzen ze vaak naar officiële instanties, denk aan het reisadvies van Buitenlandse Zaken", zegt Pricewise-directeur Hans de Kok. Daardoor is het voor nieuwe klanten voortaan nagenoeg onmogelijk om geld terug te eisen als hun reis niet doorgaat vanwege bijvoorbeeld corona.
Sommige verzekeraars hebben zelfs met terugwerkende kracht de polisvoorwaarden aangepast. ,,Het gaat om lopende verzekeringen. In dat geval hebben klanten het recht om de verzekering op te zeggen."
Katja schreef:Zat er wel in dat de verzekeraars dat zouden doen. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan als de grenzen voor vakantie open gaan maar BuZa overal code oranje houdt. Dan zul je bij de meeste verzekeraars niet gedekt zijn dus als je tijdens je vakantie ziek wordt dan valt dit buiten je dekking.
Katja schreef:Op dit moment is er zo'n beetje overal code oranje tenzij er code rood is. Toch loop je in de landen om ons heen niet meer risico om te gaan dan in eigen land. Weekendje weg naar Duitsland zou binnenkort wel weer moeten kunnen maar dan loop je wel het risico onvoldoende verzekerd te zijn.
Katja schreef:Op dit moment is er zo'n beetje overal code oranje tenzij er code rood is. Toch loop je in de landen om ons heen niet meer risico om te gaan dan in eigen land. Weekendje weg naar Duitsland zou binnenkort wel weer moeten kunnen maar dan loop je wel het risico onvoldoende verzekerd te zijn.
elnienjo schreef:Citaat:Je reis verzekeren tegen pandemieën als corona kan nu helemaal niet meer. Tot voor kort kon je nog bij een handjevol verzekeraars terecht, maar ook die hebben inmiddels hun voorwaarden aangepast. Dat blijkt uit een inventarisatie van Pricewise op verzoek van BNR.
De verzekeraars hebben duidelijker omschreven wat ze bedoelen met een bijzondere omstandigheid zoals een pandemie. ,,Daarbij verwijzen ze vaak naar officiële instanties, denk aan het reisadvies van Buitenlandse Zaken", zegt Pricewise-directeur Hans de Kok. Daardoor is het voor nieuwe klanten voortaan nagenoeg onmogelijk om geld terug te eisen als hun reis niet doorgaat vanwege bijvoorbeeld corona.
Sommige verzekeraars hebben zelfs met terugwerkende kracht de polisvoorwaarden aangepast. ,,Het gaat om lopende verzekeringen. In dat geval hebben klanten het recht om de verzekering op te zeggen."
AD