Ik heb ondertussen vrije ruimtes uitgerekend van een paar jaar. Wil nu eerst nog even met de belastingdienst bellen over hoe het zit als ik van voorgaande jaren op een pensioen rekening ga storten.
Heb wel al uitgevonden dat ik het voor meerdere jaren kan invullen bij de belastingaangifte van 2024.
Helaas moet ik er wel een nieuw account voor aanmaken, had gehoopt dat je meerdere rekeningen via 1 account kon beheren, maar dit is niet mogelijk (nagevraagd). -----------
Markt daalt momenteel weer een beetje. dus ben weer wat dingen in de gaten aan het houden voor eventueel bijkopen.
8nnemiek
Geplaatst: 30-09-24 08:56
Gaat het bij jullie ook zo lekker met de beleggingen? Heerlijk om het totaal eens zo bizar hard te zien stijgen Dat mag nog wel even zo doorgaan haha.
Jammer dat we niet wat Nine dragon aandelen hebben bijgekocht in het dal, maar dat is altijd makkelijk zeggen achteraf
Hopelijk gaan die van jou binnenkort ook weer omhoog.
Ik heb het idee dat de markt wat aan het stabiliseren is? De hype aandelen lijken minder te groeien terwijl de ondergewaardeerde aandelen het ineens veel beter doen.
Marcella
Geplaatst: 30-09-24 09:32
Ben nu toch een beetje bezig via scoupy alleen niet met eigen geld. Alleen het geld wat ik in scoupy heb staan.
Met zijn ook nog geen echte aandelen, maar stockpoints.
Doubtless
Geplaatst: 30-09-24 09:48
8nnemiek schreef:
Gaat het bij jullie ook zo lekker met de beleggingen? Heerlijk om het totaal eens zo bizar hard te zien stijgen Dat mag nog wel even zo doorgaan haha.
Wij zitten in een tegengestelde beweging geloof ik Telkens als ik heel goed ga valt het bij jullie tegen en nu andersom dus ook Mijn portefeuille staat op -3% . Maar da's niet erg, komt voornamelijk door ASML.
Goud is mooi gestegen (dank u, nu.nl Berichtje ), die ga ik over een maand weer verkopen.
Haha ja, grappig om te zien hoe die verschillende beleggingsstrategiën steeds zo'n tegenovergesteld resultaat geven!
Wij hebben sowieso een paar bedrijven specifiek gekocht voor slechte tijden, zoals inderdaad het goud (alleen hebben wij geen echt goud, maar een goudmijnbedrijf), maar dat zijn niet eens de bedrijven die het hardst stijgen, dus dat vond ik wel apart!
Marcella,ik begrijp scoupy niet helemaal. Gaat het niet om hele kleine bedragen?
Marcella
Geplaatst: 30-09-24 10:16
lizard schreef:
Marcella,ik begrijp scoupy niet helemaal. Gaat het niet om hele kleine bedragen?
Klopt.
Heb geen geld echt ervoor. En als ik het goed begrijp zijn stockpoints deeltjes van een compleet aandeel.
secricible
Geplaatst: 30-09-24 10:26
Als ik google is het geen aandeel en ook geen deel van een aandeel. Ze hebben het over een beloning die de waarde van een aandeel volgt. 100stock points staat gelijk aan de waarde van 1 aandeel. https://support.woolsocks.eu/hc/nl/arti ... -het-waard
Hoe dan ook leuk experiment zonder echt geld erin te stoppen.
MizzMontana
Geplaatst: 30-09-24 13:33
Jullie zijn echt mijn reminder om af en toe eens naar mijn aandelen te kijken Gaat wel lekker inderdaad! Ik heb bijna alleen ETF’s voor de lange termijn, dus hou me er niet actief mee bezig. Gewoon elke maand een plukje er bij kopen en dan ben ik weer klaar.
furious
Geplaatst: 30-09-24 16:38
Hier ook alles in het groen. Had een tijdje een slechter op meer dan -10 % maar die is ook weer bijgetrokken
Doubtless
Geplaatst: 30-09-24 16:39
Wat zijn jullie uitschieters in het groen op het moment? Wel leuk om wat concretere info te delen dan 'gaat goed' of 'gaat niet goed'
Voor mij is dat iShares Physical Gold. Normaal ASML, maar die geniet even van een dip
Onze uitschieters zijn op dit moment Nine Dragons Paper (+35% in de afgelopen maand), Alibaba (+32% in de afgelopen maand) en Flow traders (+9% in de afgelopen maand) De rest staat grotendeels zo tussen de 2 en 5% in de plus de afgelopen maand, dus niet heel spannend.
Die twee al een paar jaar,en ondertussen ook nog bijgekocht,of wat verkocht.
Arm,broadcom,nvidea,en tsmc,in ieder geval dit jaar. Ik dacht rond maart.
furious
Geplaatst: 01-10-24 17:52
lizard schreef:
Dat weet ik dus niet.
Die twee al een paar jaar,en ondertussen ook nog bijgekocht,of wat verkocht.
Arm,broadcom,nvidea,en tsmc,in ieder geval dit jaar. Ik dacht rond maart.
Ohja dat typ je later nog
Heb Nvida ook nog wel op het oog als die nog wat wil zakken.
Charlottemv
Geplaatst: 02-10-24 16:19
Ja Alibaba gaat inderdaad lekker, dat is van mijn losse aandelen nu ook mijn grootste positie (geworden). Ik vind het altijd lastig om te bepalen of je iets moet afromen of niet. Verkopen is meestal niet gunstig, al heb ik laatst wel crowdstrike volledig verkocht in een opwelling nèt voor dat hij flink omlaag ging.