Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 22:46

Destination schreef:
Heb je de link van het NRC gelezen? Daar staat in dat voornamelijk apparaten van het Zwitserse Roche gebruikt worden en die kunnen momenteel niet leveren. Andere manieren van testen zijn minder betrouwbaar en zijn arbeidsintensiever. Volgens dat artikel werken de medewerkers in de laberatoria nu al ontzettend hard. Bovendien worden daar de middelen ook al schaarser en is er nog een kans dat de medewerkers zelf besmet raken.

Capaciteit uitbreiden dus.
En de vooruitziende blik van het kabinet heeft totaal ontbroken. Er was toch al heel snel duidelijk dat dit niet bij China zou blijven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 22:47

Tja, stel wij gaan als land in lock down , iedereen in eigen huis, alleen medici en zaken om van te leven open. En dan, hoera over drie maanden virusvrij , alle mensen die door hebben moeten werken om ons in leven te houden met eten en medische zorg allemaal testen, ook negatief. En dan? Slag gewonnen en oorlog verloren want in de huidige wereld werkt dat echt alleen maar wanneer de hele wereld in lock down gaat want er zal er nog maar eentje positief zijn, waar ook ter wereld en dan begint het weer opnieuw . Iedereen preekt nu voor eigen parochie , logisch want het staat voor je deur of is al binnen maar dit is gewoon geen oplossing. Rekken en hopen op een behandeling en/of vaccinatie is onze en van elke wereldbewoner de enigste hoop.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 22:47

Babootje schreef:
Destination schreef:
Heb je de link van het NRC gelezen? Daar staat in dat voornamelijk apparaten van het Zwitserse Roche gebruikt worden en die kunnen momenteel niet leveren. Andere manieren van testen zijn minder betrouwbaar en zijn arbeidsintensiever. Volgens dat artikel werken de medewerkers in de laberatoria nu al ontzettend hard. Bovendien worden daar de middelen ook al schaarser en is er nog een kans dat de medewerkers zelf besmet raken.

Capaciteit uitbreiden dus.
En de vooruitziende blik van het kabinet heeft totaal ontbroken. Er was toch al heel snel duidelijk dat dit niet bij China zou blijven.

Welke capaciteiten moeten ze precies uitbreiden? Als grondstoffen niet geleverd kunnen worden, zijn ze er simpelweg niet. Er wordt niet voor de lol zo weinig getest... En ineens heel veel tests bijbestellen kan ook niet, want Nederland is niet het enige land dat deze tests gebruikt.

Ik denk dat je het allemaal iets te gemakkelijk ziet.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 22:52

Destination schreef:
Welke capaciteiten moeten ze precies uitbreiden? Als grondstoffen niet geleverd kunnen worden, zijn ze er simpelweg niet. Er wordt niet voor de lol zo weinig getest... En ineens heel veel tests bijbestellen kan ook niet, want Nederland is niet het enige land dat deze tests gebruikt.

Ik denk dat je het allemaal iets te gemakkelijk ziet.

Ligt er denk ik ook een beetje aan welke informatie Babootje wel en niet heeft. Even uit belangstelling: wat is jouw beroep, Babootje?

Ik hoor zelf tot die 18 miljoen NL'ers die hun 'kennis' van de NOS, RIVM en Google hebben. Daar ga ik de wereld niet mee redden :n

PSvanLot

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 22:53

Jinek heeft interessante tafelgasten!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 22:55

Babootje schreef:
Cer schreef:
Ik zal morgen eens Googlen maar ik had gelezen dat de productie capaciteit a is uitgebreid maar dat ze niet kunnen produceren vanwege die grondstoffen

Met een tijdelijk tekort aan grondstoffen worden ook de "swabs" wattenstaafjes bedoeld om mondmonsters te nemen, las ik. Er zijn ook NLse producenten die ze maken. Ik vermoed dat het tekort aan grondstoffen meer een tijdelijk logistiek probleem is en dat de capaciteit op de laboratioria een groter probleem is.
Niet iets dat je niet kun organiseren, maar daar moet dus in worden geinvesteerd.
Maar dat had natuurlijk al gebeurd kunnen zijn. Met vooruitziende blik. Met de wetenschap van Wuhan.

Bij Jinek vertelde een deskundige, dat er genoeg mondkapjes zijn in het buitenland, maar het vervoer is een probleem.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:03

zoefie schreef:
[ [url=m/y97NFD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik woon in Duitsland en hier zijn sinds vandaag zelfs speelveldjes afgesloten

Afbeelding

Bij ons in Rheinland-Pfalz ook zie ik net.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:10

Luxemburg speeltuinen dicht. Naar buiten mag, met alleen de personen bij wie je in huis woont. Anders boete van 145€.

Scholen dicht tot na de paasvakantie, tm 19.04

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:15

Ik weet dat er op de achtergrond heel veel actie is vanuit RIVM en Ministerie VWS. Ik word gek gebeld door o.a. producenten van mondkapjes momenteel.

Iedereen is op zoek naar oplossingen, maar het valt niet mee.

Ook zie ik extreem veel fraude momenteel. Het slechtste in de mens komt boven als er geld kan worden verdiend aan de ellende van een ander.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:16

Babootje roept veel, maar geeft geen antwoorden op vragen die hier worden gesteld, dat is wel jammer. Ben ook wel benieuwd wat je beroep is?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:18

Tallie1979 schreef:
Ik weet dat er op de achtergrond heel veel actie is vanuit RIVM en Ministerie VWS. Ik word gek gebeld door o.a. producenten van mondkapjes momenteel.

Ook zie ik extreem veel fraude momenteel. Het slechtste in de mens komt boven als er geld kan worden verdiend aan de ellende van een ander.

Was net ook nog in het debat.
Zelfs aan de regering waren mondkapjes aangeboden tegen gemiddelde prijzen tussen de € 6 en € 8,00 p/st, kapjes die normaal nog geen € 1 kosten.
Ze waren hier ook echt boos onder. Deden ook een oproep toe dit niet te doen.
Waarschuwde dat een tekort aan kapjes bv ook een risico/besmetting voor hun eigen oma/moeder kon betekenen.
Geen winst erop maken!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:25

kiki1976 schreef:
Tallie1979 schreef:

Was net ook nog in het debat.
Zelfs aan de regering waren mondkapjes aangeboden tegen gemiddelde prijzen tussen de € 6 en € 8,00 p/st, kapjes die normaal nog geen € 1 kosten.
Ze waren hier ook echt boos onder. Deden ook een oproep toe dit niet te doen.
Waarschuwde dat een tekort aan kapjes bv ook een risico/besmetting voor hun eigen oma/moeder kon betekenen.
Geen winst erop maken!

Ik hoor ook prijzen van €12 per stuk. De producten gaan gewoon 12x over de kop. Schandalig!

Ik zie valse certificaten, pure fraude! Gewoon mensen die misbruik maken van de situatie.

Echt het slechtste van het slechtste in de mensheid.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:36

Ja die prijzen las ik ook online. Maar al zulke woekerrpijzen vragen aan de regering omdat deze zo hard nodig zijn in de zorg, echt bizar.
Over valse certificaten heb ik ze tijdens het debat niet gehoord maar wellicht ook omdat ze niet in zee gegaan zijn met ze

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:40

Dat is met desinfectiegel net zo

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:45

bigone schreef:
Tja, stel wij gaan als land in lock down , iedereen in eigen huis, alleen medici en zaken om van te leven open. En dan, hoera over drie maanden virusvrij , alle mensen die door hebben moeten werken om ons in leven te houden met eten en medische zorg allemaal testen, ook negatief. En dan? Slag gewonnen en oorlog verloren want in de huidige wereld werkt dat echt alleen maar wanneer de hele wereld in lock down gaat want er zal er nog maar eentje positief zijn, waar ook ter wereld en dan begint het weer opnieuw . Iedereen preekt nu voor eigen parochie , logisch want het staat voor je deur of is al binnen maar dit is gewoon geen oplossing. Rekken en hopen op een behandeling en/of vaccinatie is onze en van elke wereldbewoner de enigste hoop.

Amen. We kunnen nu alleen maar rustig doorgaan en hopen op het beste..een lockdown gaat idd nooit 100% werken. Ik vrees dat dit soort bedreigingen erbij gaan horen om de toekomst en dat de wereldbevolking langzaam uitgedund wordt...is dit virus voorbij komt de volgende wel weer.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:49

bigone schreef:

Dat gaan we dan zien in Wuhan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:51

Bij NP1 werd net gezegd, dat de politie zich aan het voorbereiden is op een lock-down.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:52

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:58

Electra63 schreef:
Bij NP1 werd net gezegd, dat de politie zich aan het voorbereiden is op een lock-down.

Maar dat wil niet zeggen dat dit ook echt op de planning staat ;)
Het moet echter wel al in een draaiboek vast staan.
Want als de politie nog moet beginnen met organiseren op het moment van een eventuele lockdown wordt het wat lastig.

Verder ben ik ook benieuwd naar je achtergrond babootje. :)
Je lijkt zaken nogal makkelijk in te schatten, wat meestal niet getuigd van ervaring in het werkveld.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:04

kiki1976 schreef:
Ja die prijzen las ik ook online. Maar al zulke woekerrpijzen vragen aan de regering omdat deze zo hard nodig zijn in de zorg, echt bizar.
Over valse certificaten heb ik ze tijdens het debat niet gehoord maar wellicht ook omdat ze niet in zee gegaan zijn met ze

Inkopers zijn gelukkig ook wijs genoeg om ieder certificaat nu te controleren op geldigheid.

Ik werk voor een Notified Body, wij testen en geven CE certificaten uit. Dus vandaar dat ik het valse certificaten probleem ken en weet wat er op dit moment op de achtergrond speelt.

Voor wat ik ervan heb gezien en de contacten die ik nu heb, vertellen ze ons niet alles op het nieuws en zijn ze op de achtergrond gewoon keihard bezig.

Not all heroes wear capes. :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:06

Londen gaat in complete lockdown. 1 persoon per huishouden mag de straat op.

Grote voorraad mondkapjes geleverd vanuit China aan Erasmus U via KLM

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:07

Oei, dhr Osterhaus wordt wel erg loslippig met rood wijntje op. Bij de talkshow op NPO1.
Er kwam extra nieuws over Engeland tussendoor.

Londen lijkt miv vrijdag compleet in lockdown te gaan. Vanaf dan 1 persoon per adres mag de straat nog op.
Op de vraag of zo’n situatie ook wat voor de Nederlandse grote steden zou zijn, was zijn antwoord, met een lach erbij, ach de het hele westen van Nederland is al een grote stad wat hem betrof.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:07

Giolli schreef:
In de grote stroom met berichten niet kunnen zien of deze al voorbij is gekomen.

Leuk en luchtig om te zien, Mark Rutte praat kinderen van het jeugdjournaal bij over het Corona virus. :)

https://www.instagram.com/tv/B940pxRp8D ... 894jtwjihr

Ik vond dit echt heel aandoenlijk :+:

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:08

Electra63 schreef:

Ships, dieren paar dorpen verder op incl. drachtige ooien (op gras zetten en buurman water laten bijvullen wordt hem dus niet afgezien al van voerbehoefte ook ivm kwaliteit en hoeveelheid gras), geen printer voor formulieren en houder/hoofdverzorger/enige die daar komt. Begrijpelijk, maar gezien hoe dat in Spanje en Frankrijk gaat ronduit lastig voor mij en aantal anderen die echt weliswaar contactloos tussen 2 plekken moeten pendelen. Hoop dat daar dan een pasje oid voor komt ipv formulier elke dag.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:08

tienus63 schreef:
Oei, dhr Osterhaus wordt wel erg loslippig met rood wijntje op. Bij de talkshow op NPO1.
Er kwam extra nieuws over Engeland tussendoor.

Londen lijkt miv vrijdag compleet in lockdown te gaan. Vanaf dan 1 persoon per adres mag de straat nog op.
Op de vraag of zo’n situatie ook wat voor de Nederlandse grote steden zou zijn, was zijn antwoord, met een lach erbij, ach de het hele westen van Nederland is al een grote stad wat hem betrof.

Zit ook te kijken :D :D :D