Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 21:58

2x deze week al gebeurd dat er een auto van links over de doorgetrokken streep hem voor mijn auto gooit. Dit is op weg naar de bebouwde kom en er is niet voor niks een doorgetrokken streep.
Die van vandaag schrok er zelf van hoe dichtbij ik was, die had het gat groter verwacht en ik zag hem schrikken door de rare beweging die hij maakte. Hopelijk let hij daardoor de komende tijd wat beter op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 01:09

Hanafubuki schreef:
Ik kan het aanraden aan alle automobilisten, een keer proefrijden in de vrachtwagen :j

Of gewoon es mee in een grote bus of vrachtwagen. Als bijrijder. Dan merken ze al genoeg

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 19:13

Marije_1997 schreef:
Hanafubuki schreef:
Ik kan het aanraden aan alle automobilisten, een keer proefrijden in de vrachtwagen :j

Of gewoon es mee in een grote bus of vrachtwagen. Als bijrijder. Dan merken ze al genoeg

Dit zou ik nog keer zo graag willen doen! Helaas ken ik niemand die met een vrachtwagen rijd ;(

Ergenis op de weg, ja de zon schijnt maar je kan gewoon doorblijven rijden.. zelfde als het regent de weg houd niet ineens op...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 19:20

Ik was gisteren zelf de aso... Ik reed op de invoegstrook en er was stilstaand / langzaam rijdend verkeer, had mijn knipperlicht al aan, maar ik kreeg geen gelegenheid om in te voegen dus aan het einde van de invoegstrook “gooide” ik mijn auto dan maar voor een andere auto. Dat leverde een toeter op.
In dit geval had ik er eens een keertje schijt aan. Lag ook aan mijn humeur trouwens :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 19:36

Valerie93 schreef:
Marije_1997 schreef:

Dit zou ik nog keer zo graag willen doen! Helaas ken ik niemand die met een vrachtwagen rijd ;(

Ergenis op de weg, ja de zon schijnt maar je kan gewoon doorblijven rijden.. zelfde als het regent de weg houd niet ineens op...

Als het je een keer leuk lijkt om in de nacht mee te gaan op een verlengde sprinter mag dat gerust hahaha alleen weet ik niet waar je vandaan moet komen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:55

Verlengde sprinter stelt nog niet zo veel voor. Ik kan met de verlengde en verhoogde sprinter van mijn vrijwilligerswerk bijna beter uit de voeten dan mijn eigen koekblikje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:33

zonnebloem18 schreef:
Verlengde sprinter stelt nog niet zo veel voor. Ik kan met de verlengde en verhoogde sprinter van mijn vrijwilligerswerk bijna beter uit de voeten dan mijn eigen koekblikje.

Ik heb lengte 4 hoogte 3 als ik het goed heb. Maar eerlijk is eerlijk niet overal waar ik heen moet is dit ideaal en vergt het wel wat rij kunst. Vooral als zowel vrachtwagens als normale auto's er geen rekening mee houden. Ik had laatst toen ik bijna bij een adres was een vrachtwagen in de zijkant die eigenlijk mij voorrang had moeten verlenen, maar het was daar zo smal. Dat past niet en gaat niet.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:52

Valerie93 schreef:
Marije_1997 schreef:

M'n vader :+ Zit sinds april ziek thuis, maar heeft er zo'n 45 jaar op gezeten. Ging vroeger vrijwel elke vakantie wel mee, en merk dat ik daar zelf nu profijt van heb als ik een vrachtwagen tegenkom.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:17

Marije_1997 schreef:
zonnebloem18 schreef:

Ik heb lengte 4 hoogte 3 als ik het goed heb. Maar eerlijk is eerlijk niet overal waar ik heen moet is dit ideaal en vergt het wel wat rij kunst. Vooral als zowel vrachtwagens als normale auto's er geen rekening mee houden. Ik had laatst toen ik bijna bij een adres was een vrachtwagen in de zijkant die eigenlijk mij voorrang had moeten verlenen, maar het was daar zo smal. Dat past niet en gaat niet.

Dit is een vrij frequent probleem bij ons. De auto is te lang en te breed voor een normale parkeerplaats en ook met wegen is dit al snel een probleem. Houden mensen niet altijd even goed rekening mee. :')

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:03

Ja, ze zijn er wéér!

Echt ben blij dat Nederland weer een stukje open mag.

En dat ik daardoor straks ook examen mag doen voor mijn E achter B rijbewijs.

Uiteraard ben ik ooit (zelfs niet zo heel lang geleden) lesser geweest.

Maar ik heb ze gewoon echt niet gemist. :o

De rijles auto's op onze wegen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:22

Ik erger mij vooral aan wielrenners op de weg.
Die kijken zelden uit.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:42

Ik heb werkelijk nog nooit last gehad van een lesauto. Gewoon afstand houden en incalculeren dat ie wel eens af kan slaan bij een stoplicht en dat het schakelen en tempo nog niet zo vlotjes gaat allemaal. De meeste lessers vind ik beter rijden dan de zogenaamde “ervaren, vlotte chauffeurs”. Ik had er als lesklant een bloedhekel aan, van die mensen die lekker op je bumper komen rijden, agressief inhalen en je expres dwarszitten, omdat er een L op de auto staat.

Dat gezegd hebbende, ik nam gisteren een afslag, waarbij ik een fietspad over moet steken. Fietsers hebben daar voorrang. Op de andere weghelft kwam een auto aan en ging pontificaal op het fietspad staan wachten om over te steken. Er was verder geen verkeer, dus hij kon of voor het fietspad stoppen, of na het fietspad. Doordat hij op het fietspad stond moest er een fietser stoppen, die daar niet zo blij mee was. Zij gebaart dat hij door moet rijden, hij steekt zijn middelvinger op en gaat tergend langzaam naar voren. Zodra de fietser opstapte, reed hij achteruit het fietspad weer op. En dat tot drie keer toe!
Mijn kin lag op het gaspedaal, hoe haal je het in je hoofd.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 20:06

Zo dan ben je toch geneigd om een baksteen naar binnen te gooien. Wat een eikel zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:12

Les auto's haal ik gewoon ruim in waar het kan, eerst even rustig wachten tot ze iets aan de kant zijn (randjes rijden doen ze nog niet zo snel) en dan er vlot om heen. Heb er meestal ook geen irritaties na, want ja 2 jaar geleden zat ik ook in zo'n auto haha. Heb sws een hekel aan bumperklevers (nu deden een paar agentjesbdat laatst ook, zonder optisch of geluidssignalen). Ik rijd meestal op de cruisecontrol dus dan blijf ik lekker rustig door tuffen.

Ik erger me altijd blauw en geel aan mensen die net wakker zijn, als ik bijna klaar ben met werken stikt het er van, mag je uit kijken dat je ze niet in je bus krijgt. En als ik naar huis rijd mag ik met inhalen uitkijken of iemand niet m'n zijkant in duikt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:39

MairiMacBran schreef:
Ik heb werkelijk nog nooit last gehad van een lesauto. Gewoon afstand houden en incalculeren dat ie wel eens af kan slaan bij een stoplicht en dat het schakelen en tempo nog niet zo vlotjes gaat allemaal. De meeste lessers vind ik beter rijden dan de zogenaamde “ervaren, vlotte chauffeurs”. Ik had er als lesklant een bloedhekel aan, van die mensen die lekker op je bumper komen rijden, agressief inhalen en je expres dwarszitten, omdat er een L op de auto staat.

Dat gezegd hebbende, ik nam gisteren een afslag, waarbij ik een fietspad over moet steken. Fietsers hebben daar voorrang. Op de andere weghelft kwam een auto aan en ging pontificaal op het fietspad staan wachten om over te steken. Er was verder geen verkeer, dus hij kon of voor het fietspad stoppen, of na het fietspad. Doordat hij op het fietspad stond moest er een fietser stoppen, die daar niet zo blij mee was. Zij gebaart dat hij door moet rijden, hij steekt zijn middelvinger op en gaat tergend langzaam naar voren. Zodra de fietser opstapte, reed hij achteruit het fietspad weer op. En dat tot drie keer toe!
Mijn kin lag op het gaspedaal, hoe haal je het in je hoofd.

Zo hé, dan heb je echt een gaatje in je hoofd. Is de fietser wel heelhuids langs de auto gekomen?

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:21

Ja, uiteindelijk reed hij door en kon ze er langs. Maar echt een heel merkwaardige actie. Heel bewust iemand dwarszitten.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 00:31

Zo jeetje... Automobilist zonder lontje ipv met een kort model... Jeetje mina zeg... Die mafketel mogen ze het rijbewijs wel afpakken...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 00:37

Marije_1997 schreef:
Hanafubuki schreef:

Je mag ook een dienst mee met me op de bus. Altijd welkom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 00:47

Busje skeuren vind ik leuk hahaah (verlengde sprinter, zo'n 8 meter en dscht 3 meter hoog)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 00:53

Afbeelding
meestal 12 meter maar ook 13, 18 of 21 meter. Elektrisch, gas, diesel. Kan allemaal...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 00:57

Die bussen zie ik hier heeel vaak. Heb namelijk 2 haltes voor de deur, eentje richting centrum/ station Zwolle, de andere de wijk hier in. Geef die grote zware jongens graag de ruimte.

Was er trouwens afgelopen week hier in de wijk eentje verkeerd gereden denk ik. Was in een bocht een poging tot keren aan het doen, maar kreeg die draai niet goed leek het. Was ook wel een lastige bocht. Haakse bocht, loopt daar een sloot van ca 13 m breed en de portiekwoningen staan daar dicht op de weg, stoep is max. 1 meter breed. Was zoveel simpeler geweest al deze chauffeur gewoon de weg gevolgd had (ca 1 km), einde rechts en dan na weer 1 km de route hervatten. Had ie wel 1 halte gemist, maar toch...
Laatst bijgewerkt door JPitty op 05-03-21 01:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 00:57

Anne_GTI schreef:
[ [url=m/8IkGTO.jpg]Afbeelding[/url] ]
meestal 12 meter maar ook 13, 18 of 21 meter. Elektrisch, gas, diesel. Kan allemaal...

Ben wel es mee geweest in een les bus (werd er mee thuis gebracht) was super leuk. Hoe groter hoe beter hahaha.

Afbeelding

Dit is mijn bus, de barre gaander hahaha

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:08

Laatst met de dichte mist helaas zo veel mensen zonder achterlicht.

Ik moet echt wennen aan die nieuwe bussen van RRReis (witte kleur, witte bus borden). En volgens mij is daar ook weer een hoop ellende mee begreep ik.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:12

Nayomie schreef:

Ik moet echt wennen aan die nieuwe bussen van RRReis (witte kleur, witte bus borden). En volgens mij is daar ook weer een hoop ellende mee begreep ik.

Afgelopen zondag was het hier super mistig, en het aantal idioten die ik tegen kwam en zonder licht reden was niet meer op twee handen te tellen. Hoe achterlijk kun je zijn. Prima als je automatische lichten niet aangaan, maar je hebt toch zelf ook nog wel iets van verstand?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:53

Nayomie schreef:

Er zijn behoorlijk aanloopproblemen geweest. Toch is 98,5 % van alle ritten uitgevoerd. De busbouwer doet er samen met de opdrachtgever alles aan om het op te lossen. Het is zeker in het begin heel hectisch geweest voor de chauffeurs.