[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:13

Sizzle schreef:
Ik heb sowieso de hoop dat dit hele gedoe een positieve uitwerking gaat hebben op de samenleving uiteindelijk.
Dus niet meer egoistisch alles ikke ikke hamsteren maar delen. Meer respect naar ouderen en meer waardering voor de zorg en inderdaad beter opgevoede beschaafdere kinderen die inzien dat een spelcomputer geen primaire levensvoorwaarde is.
Mensen die een pasje terug doen om van het leven te genieten ipv jekkeren.

Maar dat zal wel wishful thinking zijn ben ik bang.

Nou, als ik kijk naar hoe idioot mensen aan het hamsteren zijn geweest op sommige plekken heb ik er een hard hoofd in :o
Het hele schap paracetamol leeg trekken voor jezelf, en ik geloof geen moment dat dat allemaal chronisch zieke mensen waren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:20

Oh ja, ik moet nog paracetamol halen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:23

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:25

Magrathea schreef:
Nou, als ik kijk naar hoe idioot mensen aan het hamsteren zijn geweest op sommige plekken heb ik er een hard hoofd in :o
Het hele schap paracetamol leeg trekken voor jezelf, en ik geloof geen moment dat dat allemaal chronisch zieke mensen waren.

Dat niet alleen.

Het over de grens trekken van de België afgelopen weekend. Op facebook zag ik dingen voorbij komen als "dat het toch enkel de zwakkeren er uit haalt."

Zelfs als dat zo zou zijn, wat niet zo is, maar stel.. Dan nog zegt dat soort opmerkingen heel veel over onze maatschappij.

Dat er grapjes gemaakt worden die onschuldig zijn (zoals die van "we hebben vijf maanden een vrouwelijke premier en mogen niet meer op cafe) juich ik toe. Blinde paniek gaat ook niet helpen. Maar een beetje sociaal en verstandig zijn is toch wel mooi in deze tijd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:32

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:34

:D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:34

Sizzle, het zou heel tof zijn als er iets van jouw hoop uitkomt.

Hier zijn alle buurtkinderen thuis en ze doen iets wat ik ze al heel lang niet heb zien doen: lekker buitenspelen! :):)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:30

Damn normaal is mijn bovenbuurdraak al hels. Laat staan dat ze nu 3 weken thuis moet zijn.

Pray for me please.

Ik heb dit nog niet getypt en ze heeft alweer een irritant spelletje dat met veel gebonk gaat.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:17

Jildau schreef:

Hahahah! _O-

De scholen zijn dicht en dat betekent: HORDES KINDEREN IN DE SUPERMARKT.
Want blijkbaar ben je in een supermarkt immuun voor corona.

Edit: capopjekop: Ik wens je veel sterkte de komende drie weken! Mijn buurkrijsjes zijn ook weer thuis en spelen 'lekker' in de tuin. Verdorie. Dus ik leef met je mee!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:31

Er zijn al supermarkten die oproepen om alléén boodschappen te gaan doen, omdat ze teveel gezinnen binnen krijgen.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:39

Goeie oproep! Verbaasde me er namelijk al over haha, dat mensen dat niet zelf kunnen bedenken. :o?
Al snap ik (althans ik doe een poging) dat het best lastig kan zijn om je kinderen drie weken te vermaken.
Maar we zitten pas op dag 1!!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:02

Ayasha schreef:
Het over de grens trekken van de België afgelopen weekend. Op facebook zag ik dingen voorbij komen als "dat het toch enkel de zwakkeren er uit haalt."

Zelfs als dat zo zou zijn, wat niet zo is, maar stel.. Dan nog zegt dat soort opmerkingen heel veel over onze maatschappij.

Maar dit is toch hoe de natuur werkt? Als er teveel van een diersoort zijn gaat er een ziekte overheen en sterven de zwaksten. Dat wij als mens zijnde daar steeds een stokje voor steken is de reden waarom we hier nu met 7,5 miljard mensen op een planeet zitten. :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:05

Ze gaan in Brabant testen hoeveel verspreidingsrisico kinderen met zich meebrengen die wellicht slechts mild ziek zijn maar wél positief zullen testen. Dus als je zelf niet aan een kind vast zit, zeker niet op die van anderen passen!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:12

topsylover schreef:
Ayasha schreef:

Maar dit is toch hoe de natuur werkt? Als er teveel van een diersoort zijn gaat er een ziekte overheen en sterven de zwaksten. Dat wij als mens zijnde daar steeds een stokje voor steken is de reden waarom we hier nu met 7,5 miljard mensen op een planeet zitten. :+

In zekere zin wel ja, maar het is wel makkelijk praten als jij jezelf tot de sterkeren rekent en geen zwakkeren in je omgeving hebt :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:17

Magrathea schreef:
topsylover schreef:

In zekere zin wel ja, maar het is wel makkelijk praten als jij jezelf tot de sterkeren rekent en geen zwakkeren in je omgeving hebt :o

Of jij tot de sterkeren behoort is met dit virus ook maar afwachten blijkbaar :').

Ik ben voor mijn naasten iig blij dat er maatregelen genomen worden. Vanavond die persconferentie eens bekijken, volgens mij gaat de boel toch wel aardig in lockdown inmiddels.

Geen paracetamol te krijgen hier :'). Geen brood. Bijna alle pasta op _O-.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:20

Magrathea schreef:
topsylover schreef:

Dat ben ik het zeker met je eens hoor, daarom wil ik ook niet aanwijzen van jij moet dood en jij moet dood. Maar het werkt nou eenmaal wel zo dat er mensen moeten sterven.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:07

Ik ben mislukt als kinderoppas,had er bijna 1 verzopen.Die wilde vissen aaien :')
Maar ze komen morgen weer terug.
Heb er twee kinderen van pensionklanten overdags tot ze een oplossing hebben. Woensdag zijn ze zelf thuis en donderdag heb ik er 1.Tijd van nood breekt wetten. Maar en de beesteboel doen en mijn helpers in de gaten houden is een heel taak. Ik slaap vannacht vast goed.
De ouders weten ook wel dat het mijn hobby niet is,maar zolang ze niet janken gaat het wel. De laatste 2 uurtjes heb ik ze voor de tv gezet,de zwemmer in een t shirt van mijn :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:33

Ja topsylover? Echt? Als ik dit virus krijg is de kans heel reëel dat het kantje boort wordt. Dat is oké voor jou? Jij vindt het prima om levens te riskeren van mensen die vol in het leven staan ondanks wat mitsen en maren omdat je niet drie weken uit café’s wil blijven?
De ‘offers’ die gevraagd worden zijn gewoon heel klein, om heel veel mensen niet te laten verzuipen in hun eigen longen. Je daar niet aan houden is gewoon egoïsme ten top. :)

Dat je niet ten strijde trekt voor die groep snap ik geheel, maar dat je er verdorie niet drie weken een terrasje voor kan laten... :n

En die ‘ver van jouw bed show’ kan op deze manier ook heel snel dichtbij komen. Ook sterke jij zou wel eens een k*tmaand kunnen over houden aan dit virus.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-03-20 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:38

beatje schreef:
Ik ben mislukt als kinderoppas,had er bijna 1 verzopen.Die wilde vissen aaien :')

:')

Mag die morgen weer vissen gaan aaien ... :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:48

beatje schreef:
Heb er twee kinderen van pensionklanten overdags tot ze een oplossing hebben. Woensdag zijn ze zelf thuis en donderdag heb ik er 1.Tijd van nood breekt wetten. Maar en de beesteboel doen en mijn helpers in de gaten houden is een heel taak. Ik slaap vannacht vast goed.
De ouders weten ook wel dat het mijn hobby niet is,maar zolang ze niet janken gaat het wel. De laatste 2 uurtjes heb ik ze voor de tv gezet,de zwemmer in een t shirt van mijn :')

Dat heet natuurlijke selectie :+.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:49

Nou, leren ze van toch := denk niet dat ie dat nog een keer probeert

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:50

_San87_ schreef:
beatje schreef:

Dat heet natuurlijke selectie :+.

Ik heb nog wel een lijstjemet mensen voor de natuurlijke selectie. Liefhebbers??

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:57

topsylover schreef:
Magrathea schreef:

Dat ben ik het zeker met je eens hoor, daarom wil ik ook niet aanwijzen van jij moet dood en jij moet dood. Maar het werkt nou eenmaal wel zo dat er mensen moeten sterven.

Ok maar bedenk je ook even dat mijn longklachten naar alle waarschijnlijkheid zijn ontwikkeld door leven in de stad, fijnstof en dat soort ongein. Goed verhaal, over je natuurlijke selectie :=
Als ik in de tijd van de industriële revolutie was geboren was ik waarschijnlijk niet zo oud geworden, maar ik vind het wel prima zo eigenlijk. Kan ik nog wat doen met mijn leven, tegen klimaatverandering bijvoorbeeld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:03

beatje schreef:

_O- je hebt ze verteld dat eentje bijna gezwommen had? :))

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:10

Mijn collega heeft 2 kleine kinderen.
Hij zegt laat mij maar werken ik moet ze de hele dag entertainen...
Uh.. Ja.

Dat kan niet hoor.

Hij is echt in paniek... snap er niets van. _O-

Leuk he kinderen.