Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:24

xJitskee schreef:
Je moet het bedrag inclusief verzendkosten (dus €16,75) invullen. De verzendkosten zijn €6,75 als je je pakketzegel online koopt. Koop je hem bij het postpunt, dan is het €7,25.

Dank je wel, maar wat dan als ik niet online wil kopen maar gewoon bij postpunt?

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:33

Romy1234 schreef:
Dank je wel, maar wat dan als ik niet online wil kopen maar gewoon bij postpunt?

Dan vink je aan ophalen ipv verzenden en tel je die 7,25 erbij op

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:45

beert schreef:
Mag gewoon hoor, je kan je er zelfs voor verzekeren:
https://www.postnl.nl/versturen/brief-o ... erservice/

Citaat:
Verzekerd je brief versturen binnen Nederland
Handig als je bijvoorbeeld geld of een aantal paspoorten verstuurt. Kies voor verzekerd versturen als de waarde van de inhoud hoger is dan € 50. Minder dan € 50? Verstuur je brief aangetekend.

Maar dan nog, ik zou het afwachten wat de verkoper zegt. Misschien is ze ziek of zieken in de familie en gewoon even niet bezig met Marktplaats.

Ik wacht idd even af. Aangetekend versturen is €8,80 en de kast hebben we voor €20. Desnoods rijd ik een keer langs en gooi het alsnog door de brievenbus, het ligt enigszins op een route waar ik nog wel eens kom.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:32

Artimes schreef:
Romy1234 schreef:

Dan vink je aan ophalen ipv verzenden en tel je die 7,25 erbij op

Dan klik je onderop op de verzending regel ik zelf.

01San

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:52

Ben aan het wachten totdat iemand reageert _O-

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:23

Romy1234 schreef:
Hoe zit dat nou met betaalverxoek, snap er niks van.
Ik wil €10 voor iets en moet verzonden worden, maar als ik €10 invul en dan verzenden aanklik staat er €6,75 i.p.v. €7,25 en komt dat bedrag er niet bij op?

xJitskee schreef:
Je moet het bedrag inclusief verzendkosten (dus €16,75) invullen. De verzendkosten zijn €6,75 als je je pakketzegel online koopt. Koop je hem bij het postpunt, dan is het €7,25.

Nee en ja. Ja online goedkoper dan op een PostNL punt. Maar je vult op MP het afgesproken bedrag in en dat je het met pakketpost wil verzenden. Zodra er betaald is krijg je een verzend label barcode te zien. Die kun je op een postnlpunt scannen en dan de sticker op het pakket plakken.

Zo vermijd je in coronatijd ook contact met anderen.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:48

Daphara schreef:
Nee en ja. Ja online goedkoper dan op een PostNL punt. Maar je vult op MP het afgesproken bedrag in en dat je het met pakketpost wil verzenden. Zodra er betaald is krijg je een verzend label barcode te zien. Die kun je op een postnlpunt scannen en dan de sticker op het pakket plakken.

Dat kan je ook prima via de PostNL app zelf doen. Hoef dus niet perse via Marktplaats.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:53

MarliesR schreef:
Daphara schreef:

Dat kan je ook prima via de PostNL app zelf doen. Hoef dus niet perse via Marktplaats.

Nee het hoeft niet via MP, maar via de PostNL app moet je apart betalen, terwijl de koper betaald via de marktplaats app, plus dat de track & trace meteen in de marktplaatsapp staat dan. Ik zou niet logischerwijs kunnen bedenken waarom je bij betaling via marktplaats niet meteen de verzending zou doen, maar dat apart via de PostNL app zou doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 13:09

Top dank jullie wel!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:17

Ik heb een zadel te koop staan, met de (volgens mij) duidelijke tekst: tegen meerprijs eventueel met singel.
krijg ik een berichtje, "zit er een singel bij?"
Kom op mensen, lezen! :roll:

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 16:28

Laurora schreef:
Ik heb een zadel te koop staan, met de (volgens mij) duidelijke tekst: tegen meerprijs eventueel met singel.
krijg ik een berichtje, "zit er een singel bij?"
Kom op mensen, lezen! :roll:

Oh vreselijk is dat!

Ik had interesse in een harry potter puzzel. Later zag ik dat diegene ook een harry potter spel had. Gevraagd wat die persoon ervoor wilde hebben: 40 incl. Ik akkoord gegaan. En niks meer gehoord. Spel is verkocht en ik krijg geen reactie meer. Ik heb namelijk nog interesse in de puzzel, maar ik hoor niks meer :roll: berichten zijn overigens wel gelezen..

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:19

Even vraagje tussendoor.
Buiten marktplaats en facebook om, zijn er dan nog meer verkoopsites waar jullie vaak op kijken?

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:47

Ik alleen marktplaats

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:01

_Penotti schreef:
Even vraagje tussendoor.
Buiten marktplaats en facebook om, zijn er dan nog meer verkoopsites waar jullie vaak op kijken?

Nee, tenzij een specifieke site voor wat ik zoek, zoals sporthorses, maar zou ook veilingsites kunnen zijn als ik iets zoek wat daar veelvuldig verkocht wordt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:28

Ik kijk alleen op marktplaats, niet op facebook

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:31

cobiie schreef:
_Penotti schreef:
Even vraagje tussendoor.

Nee, tenzij een specifieke site voor wat ik zoek, zoals sporthorses, maar zou ook veilingsites kunnen zijn als ik iets zoek wat daar veelvuldig verkocht wordt.

Oh, funda en sites van makelaars als ik een huis zoek natuurlijk.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:33

Vandaag nog, hamsterkooi van ferplast met alles erbij in, vraagprijs 10 euro. krijg ik de vraag kan je 'm niet gratis wegdoen hij is tweedehands. :+

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:39

Baileysdream schreef:
Vandaag nog, hamsterkooi van ferplast met alles erbij in, vraagprijs 10 euro. krijg ik de vraag kan je 'm niet gratis wegdoen hij is tweedehands. :+

Ik zou vragen of hij zijn auto niet gratis weg wil doen, is tweedehands :+

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:52

_Penotti schreef:
Baileysdream schreef:

Ik zou vragen of hij zijn auto niet gratis weg wil doen, is tweedehands :+

Precies wat ik ook zal reageren! :')

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:12

Hier vandaag een goede verkoop gehad.

Had gister paar tijdschriften op marktplaats gezet gratis. Snel een reactie en gelijk afspraak gemaakt.
Had ze aan deur gehangen zodat diegene contactloos kon pakken.

Heb haar 5 sterren gegeven en zij mij ook. Altijd fijn

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:30

Hier ook. Tussen het plaatsten van de advertentie met gratis boeken en ophalen en een goede waardering zat nog geen 30 minuten. :+:

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:33

Hier gisteravond een gratis kinderwagen weggegeven en morgenochtend worden er 3 tassen met boeken opgehaald hopelijk.

Verder nog een kinderjas en -jurk gekocht, die mijn kant op komen en nog wat kleins op de bus gedaan wat verkocht is.

Het leek even in het begin van de Corona allemaal stilgevallen maar nu wordt er gehandeld via marktplaats/Facebook is mijn ervaring.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:41

Ik heb voor het eerst in heel wat jaar iets raars mee gemaakt.
Ik heb vandaag een advertentie geplaatst. Ik kreeg vanavond de reactie dat iemand het voor de vraagprijs over willen nemen. Niet veel later kreeg ik een berichtje waarin stond niet op dit bericht reageren Ik ben gehackt.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:19

Ufurio4e schreef:
Ik heb voor het eerst in heel wat jaar iets raars mee gemaakt.
Ik heb vandaag een advertentie geplaatst. Ik kreeg vanavond de reactie dat iemand het voor de vraagprijs over willen nemen. Niet veel later kreeg ik een berichtje waarin stond niet op dit bericht reageren Ik ben gehackt.

Interpunctie zou helpen, maar je bedoeld waarschijnlijk dat diegene die het voor de vraagprijs zou willen hebben gehackt was?

Wel gek, want normaal kun je niet zelf meer bij je account als die gehackt is.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:27

Vandaag 4 items verkocht aan verschillende mensen allemaal exclusieve kinderkleding allemaal de vraagprijs betaald
Heerlijk zo’n dag morgen pakketjes klaar maken