Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 00:47

Peerke_ schreef:
Zo irritant mensen die nu last-minute bestellen..
Wij hebben nu klanten die om half 3 bestellen, en om 4 uur al bellen.. gaat het vandaag nog de deur uit? Heb het morgen nodig.
En dan wij alle moeite doen om het toch nog die dag weg te krijgen.. Faalt PostNL uiteraard weer ^)

Ik herken dit :')

Overigens dit jaar veeeel minder klachten dan vorig jaar, en veel meer verstuurd.

Of ik heb ineens hele geduldige klanten, of het gaat een stuk beter dit jaar! (of ik heb toevallig geluk)

Rambogirl

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 10:04

Ik vind t ook normaal hor dat je nu pas besteld. Sorry, maar begin vorige maand wist ik echt nog niet wie ik wat zou willen geven. Dat je daarna zou bellen omdat je t de volgende dag nodig zou hebben, vind ik dan wel weer een no go.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 10:17

Mijn pakket is eindelijk binnen 21-11 besteld en 1-12 verstuurd.
Meeste dingen duren nu gemiddeld 3-4 dagen heb ik gemerkt.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 10:20

Er werd in november al gewaarschuwd met bestel op tijd wegens de drukte zodat je het zeker weten op tijd in huis hebt.. En dan ga je serieus een week voor die tijd nog wat bestellen?

Prima dat mensen nu wat bestellen hoor maar ga dan ook niet klagen dat je het niet op tijd in huis hebt..

Wij hebben gisteren weer dik 300 pakketten moeten laten staan en er is al 3 dagen een storing aan de gang waardoor de aantallen nu helemaal niet meer kloppen. De kans dat die 300 pakketten voor zondag nog bezorgd zijn is dus verdomd klein.

Ik ben blij als het weer januari is :z

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 10:25

Froukje schreef:
Prima dat mensen nu wat bestellen hoor maar ga dan ook niet klagen dat je het niet op tijd in huis hebt..

Dit. Echt hoor. Een week voor kerst... letterlijk de allerdrukste periode.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 10:40

Dat is toch ook niet iets wat alleen tijdens corona speelt, maar altijd al sinds je kan bestellen? Dat die laatste week echt hectisch is? Nu wel extreem/langer, maar wel veel waarschuwingen idd.
En niks mis met laat bestellen, wel met klagen als je het dan niet in huis hebt. Dat is nu een risico

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 10:52

Froukje schreef:
Er werd in november al gewaarschuwd met bestel op tijd wegens de drukte zodat je het zeker weten op tijd in huis hebt.. En dan ga je serieus een week voor die tijd nog wat bestellen?

Nou, dat ook weer niet helemaal. Integendeel, PostNL gaf juist aan op bijna alles voorbereid te zijn. Maar ik wil er geen risico mee lopen, dus bestel dat soort dingen al ruim van tevoren :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:46

Exitium schreef:
Froukje schreef:

Nou, dat ook weer niet helemaal. Integendeel, PostNL gaf juist aan op bijna alles voorbereid te zijn. Maar ik wil er geen risico mee lopen, dus bestel dat soort dingen al ruim van tevoren :D

Inderdaad, PostNL heeft zélf aangegeven dat er dit jaar ruim voldoende capaciteit is.

Vandaag moet DPD komen, staat alleen geen tijdslot bij. Maar ik vermoed dat het een brievenbus pakje is, wat ik besteld heb, zou namelijk óók door de brievenbus passen.

Daar heb ik bij Bol.com trouwens écht een hekel aan, dan versturen ze het als brievenbus pakketje zonder track and trace En weet je niet òf en wanneer het komt.

Wachten is niet bepaald mijn sterkste kant :o

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:53

Voor brievenbuspakketjes kun je de PostNL app gebruiken. Als je die koppelt (geloof dat je een account aan moet maken in dat geval) kun je daarin zien of er post onderweg is en wanneer ze die verwachten af te leveren. I.c.m. de verzendbevestiging die je van Bol krijgt heb je dan een redelijk idee op welke dag je een pakketje kan verwachten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:21

Exitium schreef:
Voor brievenbuspakketjes kun je de PostNL app gebruiken. Als je die koppelt (geloof dat je een account aan moet maken in dat geval) kun je daarin zien of er post onderweg is en wanneer ze die verwachten af te leveren. I.c.m. de verzendbevestiging die je van Bol krijgt heb je dan een redelijk idee op welke dag je een pakketje kan verwachten

Heb ik.

Eergisteren de mail van bol gekregen dat het is verstuurd, maar nog niets in de PostNL app te zien.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:31

robert45 schreef:
996981 schreef:
Geen PostNL, maar UPS frustratie... mag dat ook?

Dinsdag (morgen) zou een pakket hier worden bezorgd. Gaat om een duurder pakket, waarvoor getekend moet worden bij ontvangst.

Vanmiddag (maandag) kregen we mail dat het bezorgd was, terwijl we beide niet thuis waren. Ondertekend door iemand anders... (directe) buren hebben we niet en het pakket ligt niet om het huis...

Klacht ingediend bij UPS en de betreffende webshop op de hoogte gebracht. Kunnen we meer doen? Wat zijn onze rechten?

Gewoon aangeven bij de webshop dat je niets ontvangen hebt. Dan starten ze een onderzoek om te kijken of het te achterhalen is. Meer hoef je niet te doen.

Beide partijen hebben een onderzoek gestart. Ik hoop dat er op tijd duidelijkheid is. Gaat om een kerstcadeau… normaal had ik het in de winkel gekocht. Speciaal naar Amsterdam gereden maar daar hadden ze het het niet op voorraad.

Bestel je (tegen je wil) op tijd, heb je het alsnog niet…. Ik hoop dat het opgelost wordt. Gaat om best veel geld

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:35

Wij hebben vandaag mail gekregen van Postnl om ons adres te verifiëren maar ik vertrouw het niet. Alleen lijkt het email adres legit te zijn en zie verder geen signalen waaraan ik t normaal kan zien.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:38

thirteenn schreef:
Wij hebben vandaag mail gekregen van Postnl om ons adres te verifiëren maar ik vertrouw het niet. Alleen lijkt het email adres legit te zijn en zie verder geen signalen waaraan ik t normaal kan zien.

PostNL eigen nummer bellen en vragen of het afkomstig is van hun :j Heb het nog niet vaker gehoord dus checken kan geen kwaad.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 15:15

thirteenn schreef:

Nog nooit van gehoord. Ik zou maar even bellen.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 15:56

Toevallig niet de app geïnstalleerd?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 16:54

996981 schreef:
robert45 schreef:
Gewoon aangeven bij de webshop dat je niets ontvangen hebt. Dan starten ze een onderzoek om te kijken of het te achterhalen is. Meer hoef je niet te doen.

Beide partijen hebben een onderzoek gestart. Ik hoop dat er op tijd duidelijkheid is. Gaat om een kerstcadeau… normaal had ik het in de winkel gekocht. Speciaal naar Amsterdam gereden maar daar hadden ze het het niet op voorraad.

Bestel je (tegen je wil) op tijd, heb je het alsnog niet…. Ik hoop dat het opgelost wordt. Gaat om best veel geld

Wat naar zeg! Hopelijk snel duidelijkheid. Of pakket toch nog terecht of snel geld terug. Dat is niet leuk...

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 18:53

U
Laatst bijgewerkt door janna op 31-08-24 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 19:10

janna schreef:
Dat is inderdaad raar. Waarom zou je uberhaupt je adres moeten verifiëren?

Omdat sommige leveranciers uploaden vanuit hun eigen software en dan wil 34-1 nog wel eens 341 worden of 34 bus 1 wordt 1 bus 34.

Of de postcode klopt niet bij de opgegeven straatnamen. Etc.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 19:44

U
Laatst bijgewerkt door janna op 31-08-24 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:15

Onze postNLbezorger is een topper. Legt pakjes op plekken die je vraagt en komt zelfs nog eens terug op dezelfde dag omdat ie nog een pakje van een collega overnam.

De postbode had vandaag wel een foutje. Alle post voor de buren lag bij mij op de mat :+ .
Met daarbovenop een briefje. "Sorry verkeerd bezorgd"
Goh, haha.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:32

mvdende schreef:
Tot nu toe gaven de webshops aan dat de levertijd enkele dagen is.

1 pakketje is daadwerkelijk al bij DPD afgegeven,

De rest lijkt nog niet onderweg te zijn.

Als webshop is je leverbelofte vaak 1-2 dagen maar helaas ben je als webshop afhankelijk van de DPD/POSTNL dat zij op tijd leveren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:36

En dat ze de pakketjes ook mee kunnen nemen naar distributiecentrum:=

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 21:05

We hebben geen nieuwe app geïnstalleerd en geen moeilijk adres. Gewoon straatnaam met nummer, geen gekke toevoegingen oid. We hebben volgens mij ook niks besteld.. bellen is een optie.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 21:16

Je kunt ook een screenshot van de mail maken en op Twitter knallen, heb je nog sneller je antwoord zonder te hoeven bellen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 21:25

SteffiiY schreef:
mvdende schreef:
Tot nu toe gaven de webshops aan dat de levertijd enkele dagen is.

1 pakketje is daadwerkelijk al bij DPD afgegeven,

De rest lijkt nog niet onderweg te zijn.

Als webshop is je leverbelofte vaak 1-2 dagen maar helaas ben je als webshop afhankelijk van de DPD/POSTNL dat zij op tijd leveren.

Pas je levertijd dan aan en doe geen valse beloftes.

DPD kan vanaf nu óók op de ergernissen lijst hier. De gehele dag geven ze aan dat ze écht écht vandaag komen en uiteindelijk komt er dus niets.

Gelukkig maar dat ik vanmiddag zoiets had van: het zal wel en ben met de buurvrouw gezellig met de honden gaan wandelen, maar zonder haar vraag of we gingen wandelen, was is waarschijnlijk de gehele dag thuis gebleven om op het pakketje te wachten.

Is het zó moeilijk om de tracking te updaten als het pakketje in the middel of nowhere is blijven hangen blijkbaar?