Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bloodymary schreef:Ik vind het achterlijk en niet meer van deze tijd dat Bokt woorden in dit forum wijzigt in banketstaaf, oliebol etc.
Sizzle schreef:Bloodymary schreef:Ik vind het achterlijk en niet meer van deze tijd dat Bokt woorden in dit forum wijzigt in banketstaaf, oliebol etc.
Ik vind het juist geniaal en in het echte leven heb ik ook de neiging om ze te gebruiken
Sizzle schreef:Bloodymary schreef:Ik vind het achterlijk en niet meer van deze tijd dat Bokt woorden in dit forum wijzigt in banketstaaf, oliebol etc.
Ik vind het juist geniaal en in het echte leven heb ik ook de neiging om ze te gebruiken
Niobe schreef:Sanet schreef:Ik ben dat altijd benieuwd bij mensen waarbij het wel normaal is om ouders op de mond te kussen. Of een ander op de mond kussen dan al gezien wordt als vreemdgaan.
Of dat dat dan gewoon mag, want dat doe ik ook bij mijn ouders...
Ik vind het apart dat zoveel mensen dat raar vinden. Ik geef mijn ouders regelmatig een kus op de mond. Het zijn mijn ouders! Ik vind daar echt niets raars aan.
Bloodymary schreef:Bloodymary schreef:Ik vind het achterlijk en niet meer van deze tijd dat Bokt woorden in dit forum wijzigt in banketstaaf, oliebol etc.
Kun je gewoon uitzetten he
Oh echt! Nooit geweten. Dat is zeker censuur uitschakelen. Even testen: poedersuiker.
Riddershow schreef:Magrathea schreef:Ja je moet hem niet na 3 jaar alweer inruilen maar dat moet je met die diesel ook niet doen. En fijnstof is zeker een ontzettend groot probleem. Mensen in steden hebben vaker luchtwegklachten, ik zou willen zeggen dat die niet uit de lucht komen vallen maar eigenlijk doen ze dat dus welIk zat ooit in het vliegtuig (jaren terug, ik vlieg nu niet meer) en ik herinner me nog dat ik Rotterdam in de verte zag en het was werkelijk waar één smogwolk die eromheen hing. Ik schrok me dood. Echt niet normaal was dat. Je kon letterlijk de luchtvervuiling zien.
Maar dat fijnstof is dus niet minder met een E-auto. Alleen de CO2 en stikstofoxiden liggen hoger met verbrandingsmotoren, waarbij een benzine een hogere CO2 heeft dan een diesel, maar een lagere NOx. En dat laatste is dus weer erg afhankelijk van de leeftijd van de auto (ivm voorzieningen)
Als je gaat kijken naar onderzoeken die alles meenemen (en die moeilijk of zelfs nauwelijks te vinden zijn) is de huidige e-auto echt nog niet zo milieuvriendelijk als dat we het allemaal willen geloven. Ja, hij stoot geen CO2 uit met rijden. Maar de productie van de auto is wel degelijk erg belastend. Zowel de CO2 die erbij "vrij komt" (meer als de "gewone" auto) en de meestal niet gemeten schade aan de omgeving waar de grondstoffen gewonnen worden.
Zolang er geen volledig groene stroom uit de stopcontacten komt valt de uiteindelijke "betere" impact heel erg tegen. Als er alternatieven komen voor de Li-ion-accu (die zijn in ontwikkeling) dan is het al een betere optie, al zal een elektrische auto altijd een tussenstap blijven tot hopenlijk nog betere optie.
Wil je de kwaliteit in de binnenstad verbeteren, heeft het meer effect om, zoals gezegd, de scooters en brommers te weren. Daarmee behaal je een veel grotere winst.
IMANDRA schreef:@Riddershow: Overall blijft een EV dus wél beter. Maar in fijnstof geef ik je gelijk en moeten we nog flink aan de bak. En ik zou graag die onderzoeken waar je het over hebt via pb krijgen, want ik heb er andere gelezen. Zijn best veel 'nep' of slechte onderzoeken door de autoindustrie de wereld in geholpen om maar de EV's tegen te houden.
borstnoot schreef:True Kuggur.
Oh nog een HEEL onpopulaire: ik vind pedoseksuelen zielig en vind dat er een manier verzonnen moet worden om ze te helpen. Ik denk dat het een bepaald gevoel is waar die mannen/vrouwen niets aan kunnen doen en dat ze dat (zeer waarschijnlijk) ook heel erg vinden omdat het niet ethisch is en dat op geen mogelijkheid kan gaan worden. Het is natuurlijk heel erg dat de gevoelens soms omgezet worden in daden en daar ben ik uiteraard absoluut geen voorstander van. Moeilijk uit te leggen zo zwart op wit, maarja. De oplossing zou ik zo ook niet kunnen verzinnen...
borstnoot schreef:- Ik vertrouw katten niet.
- Heb een hekel aan de gemiddelde student: geen werk hebben, alles van ''ome DUO'' betalen, irritant accent, avocado's en couscous salades eten, janken dat studeren duur is, teveel zuipen en zonder verantwoordelijkheidsgevoel daardoor studievertraging oplopen (wat de schuld van school is uiteraard). Ik kan nog wel even doorgaan. Ohja: ik ben zelf ook student.
- Ik lust geen stamppot.
- Vind chocolade niet heel lekker.
- Vind over het algemeen pony's die beneden de B maat komen niet nuttig en snap dan ook niet waarom ze gefokt worden.
- Ik heb een gruwelijke hekel aan Africa van Toto