Jong paard moet voor de eerste keer bekapt worden. Hoefsmid heeft een bepaald trucje om hoeven van paarden die nog niet goed voetjes kunnen geven (i know i know mijn taak om te leren, was nog maar net zover gekomen dat je gewoon aan zn benen en hoeven kon zitten zonder in mekaar gemept te worden en pas een dag ofs met optillen) op te tillen. Hij vraagt eerst aan mij “B kun jij die voet even oppakken?” Nou oke, ik probeer, wat denk je ik hing er met al mn gewicht aan en beest verschuift geen mm.
Hoefsmid doet t en tilt t als een veertje op.
Moraal v het verhaal; hij wilde kijken of hij braaf was
Beetje gedoe met mijn mentor dus heb ook niet echt het idee dat ik ergens heen kan hihaho heerlijk zeg.
Er reed hier iemand met haar paard over de weg richting de vereniging (die is midden in het dorp), paard vond het beetje spannend. Dus iedereen stond netjes te wachten tot ze voorbij was en de straat van de vereniging in kon slaan, de rest hield netjes afstand. Maar nee, opa en oma achter mij hadden haast en wilde mij zo ineens gaan inhalen. Heb er een stokje voor gestoken en heb met mijn auto hun auto geblokkeerd, jammer dan je wacht maar even 10 seconden
Toen hij nog de beheerder was, was dat allemaal zoooooo moeilijk. En dan het nieuwsbericht dat ze er over op facebook plaatsen is om te kotsen, grrrrrr ik zit te trillen op mijn stoel