Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kay_Kim schreef:In belgie loopt nu een programma ‘trafiek Axel’... ik werd er echt stil van... de eerste aflevering gaat over illigale kinderhandel... kinderen worden ‘gewoon’ verkocht... het programma gaat vooral over wat geld allemaal kan kopen... uit de eerste aflevering blijkt al dat ‘alles’ te koop is...
Gini schreef:eclair98 schreef:Even een tegengeluid:
in een topic van een aantal jaar geleden, indrukwekkende foto's en video's, werd er een keer een afbeelding gedeeld van mensen in een concentratiekamp. Dit was een zéér vervelende foto en stond niet in een spoiler. Ik was een stuk jonger en was hier oprecht heel erg van geschrokken. De modjes hebben het toen weggehaald/in link gezet/spoiler gezet. Als ik als kind had geweten wat het was, had ik het nooit aangeklikt.
Maar soms wordt het wel wat overdreven, dat vind ik ook
Maar is dat eigenlijk erg? Dat je af en toe heel ruw met beide voeten op de grond gezet wordt door een naar beeld? Dat de wereld meer is dan zachte witte wolken en roze olifantjes?
Ik was nog volop kind ten tijde van Dutroux. Die verhalen en die beelden heb ik ook meegekregen en zullen heus wel een deeltje van mijn kindertijd gevormd hebben. Mijn moeder zegt ook dat dit effect heeft gehad op mijn opvoeding: ik werd veel strenger opgevoed dan mijn oudere broer bv. en mocht niet zonder mijn ouders te verwittigen in de tuin van de buurkindertje gaan, ik mocht jarenlang niet blijven slapen bij klasgenootjes etc etc. Kinderen mogen gerust weten dat er mensen op deze aardbol rondlopen die gewoon helemaal niet lief zijn.
Spoilers en linkjes zijn dan inderdaad wel fijn, zodat je zelf kan beslissen wat je wilt zien/lezen en wat niet, maar die worden in dit topic dus ook weggehaald. En dat vind ik wel heel erg dubbel. Want het verhaal van Sylvia Likens is honderdduizend keer erger en luguberder dan bv. de orka die de trainer meesleurde.
Onali schreef:Het is een robot verkleed als emu voor een karretje.
De kop en poten hebben handschoenen aan waardoor het lijkt alsof het mensenhanden zijn.
Niet echt iets voor het topic.