[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:53

Soort hunger games dus.. :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:57

Ik miste t woordje fictief.

Hungergames vind ik geweldig!
Hoe je dat bedenkt.. En alles Klopt gewoon..

Maar dingen zoals SAW vind ik te vee gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:02

SAW is op gegeven moment uitgekauwd , ik vind SAW stiekem tof

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:23

Ik las alles van Stephen King vanaf de basisschool af aan

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:27

Op de basisschool las ik de babysitter serie en kippenvel. Doodeng vond ik dat :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:38

Wat was doodeng, de babysitter serie of de kippenvel :')

Grapje, de babysitter heb ik ook gelezen. Waren mijn eerste echte "boeken", daarvoor las ik uitsluiten strips. Was een jaar of 11 denk ik? Toen ik 13 was las ik alweer dingen zoals "De Paardenfluisteraar" en dat lezen is er nooit meer uitgegaan :D (beetje vergelijkbaar met de microbe Paard)

De Griezelbus waren toen ook doodenge verhalen.

SAW heb ik bewust nooit gekeken. Hoe graag ik ook zit te staren op wondes, al een paar OK's heb bijgewoond tijdens mijn opleiding verpleegkunde (en ja, het ruikt naar BBQ als ze iets dichtschroeien)... ik kan geen ongevallen zien gebeuren met mensen of verminking. Het resultaat ervan, dat dan weer wel.

Op zich is De Marathon geen bijzonder boek, het heeft oa een open einde dat voor interpretatie vatbaar is. Maar je weet sowieso wel dat het geen happily ever after meer kan worden.

Ik heb hier in de kast een boek staan, het boek der kampen. Allemaal met foto's en informatie over de concentratiekampen. De apotheker van Auschwitz heb ik ook ergens zitten. Is een soort naslagwerk/documentaire over de medische experimenten en dergelijke in dat kamp. Behoorlijke turf wel om te lezen, maar zo confronterend en toch boeiend tegelijk. Mijn Kamp heb ik eveneens, maar nog niet gelezen.

Want zowel SAW, the hunger games (heerlijke boeken ook!), Hostel, De Marathon, alles soortgelijk... HOE kunnen ze het bedenken? Het meest lugubere aan die zaken is, dat het mogelijk is om uit het menselijke brein te ontstaan. En heel veel van die dingen hebben ergens een kern van waarheid. SAW vanuit medische/psychologische experimenten. The Hunger Games/De Marathon van de brood en spelen ten tijde van de Romeinen. Hostel, naar de orgaanhandel en dergelijke.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:43

Ik vond de films van de Hunger Games zwaar overrated. De eerste was nog te doen, maar daarna werd het snel minder.
Maar misschien zijn de boeken wel goed?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:46

Ik vond de eerste twee goed.. Daarna idd minder.. En 't eind was helemaal een anticlimax.. :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:48

De boeken zijn geweldig, films vielen wat tegen.

Hostel is ook zo'n lekkere lugubere film. Of Final destination. :))

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:07

In belgie loopt nu een programma ‘trafiek Axel’... ik werd er echt stil van... de eerste aflevering gaat over illigale kinderhandel... kinderen worden ‘gewoon’ verkocht... het programma gaat vooral over wat geld allemaal kan kopen... uit de eerste aflevering blijkt al dat ‘alles’ te koop is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:14

Vorig jaar ging hij toch undercover naar oplichting bij toeristen en dat soort zaken, nee? Hoe ze je in Parijs die armbandjes aansmeren, in Cuba oplichting in bars, in weer een andere stad ivm drugs etc. Maar ook een keer een aflevering over "antiqairs" die bijzondere schilderijen beweren te verkopen en dat blijken dan replica's te zijn bijvoorbeeld.

Final Destination heeft mij iig wel de kriebels bezorgd voor achtbanen.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:33

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:34

Kay_Kim schreef:
In belgie loopt nu een programma ‘trafiek Axel’... ik werd er echt stil van... de eerste aflevering gaat over illigale kinderhandel... kinderen worden ‘gewoon’ verkocht... het programma gaat vooral over wat geld allemaal kan kopen... uit de eerste aflevering blijkt al dat ‘alles’ te koop is...

https://youtu.be/hUZOurxkzsc

Is online te zien. Ga deze zeker kijken

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 00:22

Gini schreef:
eclair98 schreef:
Even een tegengeluid:

in een topic van een aantal jaar geleden, indrukwekkende foto's en video's, werd er een keer een afbeelding gedeeld van mensen in een concentratiekamp. Dit was een zéér vervelende foto en stond niet in een spoiler. Ik was een stuk jonger en was hier oprecht heel erg van geschrokken. De modjes hebben het toen weggehaald/in link gezet/spoiler gezet. Als ik als kind had geweten wat het was, had ik het nooit aangeklikt.

Maar soms wordt het wel wat overdreven, dat vind ik ook :P

Maar is dat eigenlijk erg? Dat je af en toe heel ruw met beide voeten op de grond gezet wordt door een naar beeld? Dat de wereld meer is dan zachte witte wolken en roze olifantjes?
Ik was nog volop kind ten tijde van Dutroux. Die verhalen en die beelden heb ik ook meegekregen en zullen heus wel een deeltje van mijn kindertijd gevormd hebben. Mijn moeder zegt ook dat dit effect heeft gehad op mijn opvoeding: ik werd veel strenger opgevoed dan mijn oudere broer bv. en mocht niet zonder mijn ouders te verwittigen in de tuin van de buurkindertje gaan, ik mocht jarenlang niet blijven slapen bij klasgenootjes etc etc. Kinderen mogen gerust weten dat er mensen op deze aardbol rondlopen die gewoon helemaal niet lief zijn.

Spoilers en linkjes zijn dan inderdaad wel fijn, zodat je zelf kan beslissen wat je wilt zien/lezen en wat niet, maar die worden in dit topic dus ook weggehaald. En dat vind ik wel heel erg dubbel. Want het verhaal van Sylvia Likens is honderdduizend keer erger en luguberder dan bv. de orka die de trainer meesleurde.

Ja. Ik was op jonge leeftijd me er al degelijk van bewust, ik las veel, ook over de oorlog. Daarnaast zijn er vele andere manieren om kinderen bewust te maken van dingen.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 00:43

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 01:02

Het boek Trafficked van Sophie Hayes is ook een aanrader. Het is een autobiografie over de mensenhandel en prostitutie. Zijzelf is helaas slachtoffer geworden en heeft een boek over die tijd geschreven. Ze heeft eveneens een stichting opgericht om mensen in een soortgelijke situatie te helpen. De verhalen in dat boek kreeg ik echt kippenvel van. Zo sneu ;(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 07:13

MelanieB schreef:
De boeken zijn geweldig, films vielen wat tegen.

Hostel is ook zo'n lekkere lugubere film. Of Final destination. :))

Hostel was de enige keer dat ik bijna over m'n nek ging door het kijken van een film.
Die scene met het oog :r

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:14

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:23

Het is een robot verkleed als emu voor een karretje.
De kop en poten hebben handschoenen aan waardoor het lijkt alsof het mensenhanden zijn.

Niet echt iets voor het topic.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:32

Ik vind het vrij raar klinken hoor :D Maar ik kan de link niet openen helaas

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:43

Onali schreef:
Het is een robot verkleed als emu voor een karretje.
De kop en poten hebben handschoenen aan waardoor het lijkt alsof het mensenhanden zijn.

Niet echt iets voor het topic.

Waarom niet? Kunst kan weldegelijk als freaky/luguber bestempeld worden en tot discussie leiden.

Mijn favoriete kunstenaar is bijvoorbeeld Zdzislaw Beksinski en die heeft alleen maar lugubere werken gemaakt. Mijn lievelingsen : en
Spoiler:
[url]https://www.demilked.com/magazine/wp-content/uploads/2015/07/gothic-dystopian-postapocalyptic-surreal-paintings-zdzisław-beksinski-10.jpg[/url]

En dan heb je ook nog Alex Gray die spirutuele anatomische tekeningen maakt waarbij sommigen wel als 'bijzonder' opgevat kunnen worden...

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:55

Zeker kan kunst luguber zijn inderdaad. Denk maar terug aan Momo, of google het als je het niet kent, dat is ook een kunstwerk maar heeft toch voor aardig wat bange kids gezorgt :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 14:12

Ja maar bijzonder vind ik iets heel anders dan luguber.
Die eerste 2 links vallen voor mij meer in de lugubercategorie, die laatste dan weer niet. (vind de laatste wel mooi)

Normale anatomie, kunst of realistisch is niet luguber.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 14:55

Dat is dan jouw mening. Ik vind het vrij luguber dat er door een kunstwerk als Momo kinderen zelfmoord wouden gaan plegen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 14:57

die link van die emu ofs stuurt mij naar de homepagina van mijn browser en wist dan mijn geschiedenis?