Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:12

De eerste die mij te binnen schiet, is er een van 11 jaar geleden, maar maakt nog steeds indruk op me :))

Ik was in de ochtend bevallen van onze dochter,dus mijn (inmiddels ex-)schoonmoeder kwam die dag helpen met het bedienen van een handjevol visite.
Ze heeft heel lief koffie en thee geschonken,natuurlijk een beschuit met muisjes.
We woonden pas net twee maanden in ons nieuwe huis, dus de inhoud van onze keukenkastjes was nog een bij elkaar geraapt spulletje voor twee personen.
Mijn schoonmoeder merkte toen op dat we maar 6 theelepeltjes hadden en of ik dat niet te weinig vond. Wij dronken zelf nooit koffie dus ik had er nooit over nagedacht.

Twee weken later kwam schoonmoeder ons weer verblijden met een bezoekje.
Ze legde bij aankomst twee setjes van 3 theelepeltjes op tafel : ‘hier, ik dacht die kunnen jullie wel gebruiken.’
Ik bedankte haar, vond het wel attent dat ze het onthouden had :)
Ze begon wat in haar tas te rommelen en legde vervolgens een bonnetje op tafel : ‘Ohja, het was €2,10, hier is het bonnetje.’
Vervolgens hield ze haar hand op en keek me afwachtend maar serieus aan.
Ik dacht even dat ze een grapje maakte (ze zat goed in de slappe was zeg maar, en ik had haar niet gevraagd om lepeltjes voor mij te kopen :? )
Ze drong nog steeds aan op die 2,10, dus uit principe heb ik gezegd dat ze de lepeltjes dan misschien maar beter zelf moest houden.
Ze heeft ze ook weer mee naar huis genomen. :+

Maanlicht

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:24

Wauw, Tivoli, dat is echt raar. 2,10 ook....

Fijn dat ze er aan denkt, maar hoe moeilijk is het dan om het gewoon te geven.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:01

En toch vind ik het niet zo raar van je (ex)schoonmoeder. Waarom zou je verwachten dat je niet voor die lepeltjes zou hoeven betalen?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:04

Maflinger_S schreef:
En toch vind ik het niet zo raar van je (ex)schoonmoeder. Waarom zou je verwachten dat je niet voor die lepeltjes zou hoeven betalen?

Omdat ze niet gevraagd heeft om ze te halen? Zij haalt zomaar die lepels ongevraagd waarom zou je ze dan betalen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:04

Maflinger_S schreef:

Omdat je niet hebt gevraagd om lepeltjes en je er ook niet persé meer wildr hebben?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:09

Och, ik vind het wel attent dat ze ze meegenomen heeft, en over die 2.10 zou ik persoonlijk niet moeilijk doen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:12

Die ga ik onthouden! eerstvolgende verjaardag/geboorte/housewarming/feestje presenteer ik de gelukkig het bonnetje van het cadeau :')
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 13-08-18 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:12

Huh je gaat toch niet betalen omdat iemand anders vindt dat je iets nodig hebt en dat dan maar voor je meeneemt en de rekening erbij geeft? Gaat zoals ze al zei ook niet om het bedrag maar om het principe.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:13

Alwiene schreef:
Huh je gaat toch niet betalen omdat iemand anders vindt dat je iets nodig hebt en dat dan maar voor je meeneemt en de rekening erbij geeft? Gaat zoals ze al zei ook niet om het bedrag maar om het principe.

Zeg dat, je zou maar een vaatwasser of nieuwe tv 'krijgen' omdat een ander vind dat je het moet hebben

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:16

Telpeva schreef:
Alwiene schreef:

Zeg dat, je zou maar een vaatwasser of nieuwe tv 'krijgen' omdat een ander vind dat je het moet hebben

Whahaha dat zou me toch een beste stunt wezen! _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:36

Nou ik denk dat ik ( bij zoiets kleins) zelf al zou zeggen wat ze van mij krijgt en haar bedanken voor de moeite.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 21:46

Met die 6 lepeltjes en een bonnetje was dat een eenmalige actie van ex(schoonmoeder) geweest. Dat bedoelde ik er mee te zeggen: ik trap er 1x in omdat het de eerste keer is. Daarna hoef ik niets meer van haar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 21:57

Nee cadeautjes geven en de rekening erbij vind ik echt nasty.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:01

Je dénkt dat je een kadootje krijgt ...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:04

:') houuuuu op.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:07

Komop het is je schoonmoeder. Dan geef je dat. Net als dat mijn (schoon)moeder vraagt of ik als ik langs de winkel kom even brood en vlees mee wil nemen. Dan vraag je geen bonnetje. Dat doe je andersom ook niet

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:20

troi schreef:
Ik kreeg eens als verjaardagskado een aangebroken pak koekjes..

Van mijn gierige oma :D

Fantastisch mens verder, maar enorm eigenzinnig!

Ik kreeg eens voor mijn verjaardag een kerstkaart. De "fijne dagen" was doorgekrast en er stond proficiat onder geschreven. Oma wilde geen nieuwe kaartjes kopen :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:28

Hihi sommige dingen zijn wel echt dat je denkt “ hoe kom je erop” :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:34

Nou de tip van kaarten doorknippen en hergebruiken gebeurt hier nu ook hoor. Papier besparend, ben heus wel bereid om 2 euro aan een kaart uit te geven :o

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:40

Briljante acties hier _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 23:09

Maflinger_S schreef:

Vind je het ook normaal als ik bij jou met een plasmascherm aan kom zetten omdat ik vind dat je die écht moet hebben, zo'n vet ding, en je dan een bonnetje van 1500 euro presenteer, of je wel even wil betalen? :+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 23:18

Dat is nu juist het probleem: het gaat om verwachtingen, niet om wat normaal is.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 23:20

xxxdonja schreef:
troi schreef:
Ik kreeg eens als verjaardagskado een aangebroken pak koekjes..

Van mijn gierige oma :D

Fantastisch mens verder, maar enorm eigenzinnig!

Ik kreeg eens voor mijn verjaardag een kerstkaart. De "fijne dagen" was doorgekrast en er stond proficiat onder geschreven. Oma wilde geen nieuwe kaartjes kopen :')

De mijne scheurt van die dubbele kaarten doormidden en gebruikt de voorkant dan als enkele kaart. Of stuurt een 50 jarige mannelijke familie lid een Eva kaart ipv Adam...want die had ze nog. Da's wel de grap in de familie geworden.. trouwens onder de broers

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 08:07

Christiene schreef:
Of stuurt een 50 jarige mannelijke familie lid een Eva kaart ipv Adam...want die had ze nog. Da's wel de grap in de familie geworden.. trouwens onder de broers

Waarom zou je een 50-jarige überhaupt een Adam- of Evakaart sturen? Ik weet niet beter dan dat je die iets met Abraham of Sarah geeft.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 08:08

oomens schreef:
Christiene schreef:
Of stuurt een 50 jarige mannelijke familie lid een Eva kaart ipv Adam...want die had ze nog. Da's wel de grap in de familie geworden.. trouwens onder de broers

Waarom zou je een 50-jarige überhaupt een Adam- of Evakaart sturen? Ik weet niet beter dan dat je die iets met Abraham of Sarah geeft.

_O-