Mode 'blunders'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:22

Marjoow maar daar ging het toch helemaal niet om :)) er werd tattoo choker gezegd. Dus ik snap het niet helemaal?
De tattoo ketting en de chokers zijn gewoon echt allemaal chokers net zoals je in kettingen ook verschillende soorten hebt.
En dan eigelijk is de ketting het algemene woord voor een sieraad om je nek en vallen chokers net zoals statement kettingen, parel ketting, schakel ketting in verschillende subcategorieën

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:26

Vroeger had niemand van een choker gehoord, dat heette gewoon een strakke ketting, zoals eerder gezegd.
Tegenwoordig heeft het kennelijk dus nu gewoon de benaming choker gekregen. ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:45

Danique schreef:
lieveli schreef:
Gespot: Dikke dame in zwarte jumpsuit met Birkenstocks en mintgroene teennagels!

Zit jij nog niet in die fase dat je 24 keer per uur moet plassen? Vet handig met een jumpsuit :')

Jawel, maar ik ga gewoon niet. Want anders zit ik de hele dag. En niezen = in je broek piesen. Maar oh oh oh wat is het een mooie tijd -O-

Cer schreef:
Maar "dik" en "zwanger" vind ik een andere categorie... :j

Ik niet. Ik voel me echt weer alsof ik 14 ben met al dat baby- en pubervet door elkaar heen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:18

Lous schreef:
Om terug te komen op een eerder bericht.
Waarom ineens wat voorheen altijd zo genoemd word tegenwoordig in het Engels? Klinkt modieuzer? :=

Naveltruitje= Croptop
Tattooketting= Tattoochoker
Sportrug= Racerback

Geen idee waarom eigenlijk, maar het wordt wel ver doorgevoerd. Zelfs het oudnederlandse aarsgewei heet tegenwoordig geloof ik tribal.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:19

Taal is aan verandering onderhevig. Dat geldt voor alle levende talen.

edit: Oomens, die stijl heette 10 jaar geleden ook al Tribal, dat is echt niks nieuws.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:22

bruintje123 schreef:
Komt een beetje overeen met dat tegenwoordig alle beroepen ook in het engels moeten.
Staat om de een of andere wazige reden beter. Of vooral interessanter.

Ha, een medestander gevonden! Ik erger me ook regelmatig aan het verengelsen. Zowel bij beroepen als bij het gebruik in reclame. 'Voor body en face' in plaats van 'Voor lichaam en gezicht' of 'For body and face'. Laatst ook een vrachtwagen: 'Food voor iedereen'. De 'kids' in plaats van 'de kinderen'. 8)7

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:50

Een aarsgewei moest ik even googlen, die ken ik als als tramp stamp, ook weer een Engelse term. Aarsgewei vind ik veel leuker om te gebruiken ervoor dan tribal of tramp stamp! Die ga ik nu dus voortaan gebruiken haha

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:51

oomens schreef:
Lous schreef:
Om terug te komen op een eerder bericht.
Waarom ineens wat voorheen altijd zo genoemd word tegenwoordig in het Engels? Klinkt modieuzer? :=

Naveltruitje= Croptop
Tattooketting= Tattoochoker
Sportrug= Racerback

Geen idee waarom eigenlijk, maar het wordt wel ver doorgevoerd. Zelfs het oudnederlandse aarsgewei heet tegenwoordig geloof ik tribal.

Tribal is al jaren een tattoostijl (qua vormen). Heeft niks met de plaatsing te maken.

diedepol14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:18

Ik zag net een meisje met een Gymshark legging, zo'n gehaakte trui en Birkenstocks :+ Vind sportkleding als je niet gaat sporten prima acceptabel maar dan wel gecombineerd met andere sportkleding en gewoon trainers, geen Birkenstocks :')

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:09

Telpeva schreef:
Die tattoo kettinkjes heb ik zelf nog gevlochten toen ik een jaar of 10 was, die waren toen heel hip :') ik vind het echt heel kinderachtig wanneer ik nu mensen ermee zie lopen, wat mij betreft hoort de tattoo ketting thuis op de basisschool. Net als zelfgemaakte vriendschapsarmbandjes die tegenwoordig kant en klaar in de winkel liggen ook weer anders heten (ook een engelse term dacht ik, ik kom er even niet op)

Edit: jaaa ik had ook een armband ervan :') zo herkenbaar

Gewoon friendship bracelet volgens mij (en oeps, ik heb er nu een om :') ) Ik heb er ook 1 met van die mooie felle kleurtjes *D

Spoiler:
Afbeelding

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:29

Ik denk dat het verengelsen ook wel een beetje aan alle internationale bedrijven ligt. Als ze in ieder land de zelfde slogan/namen kunnen gebruiken is dat natuurlijk wel zo handig..

Ik ben gisteren op de Pride in Toronto geweest, daar was het volgensmij een modeblunder als je er normaal gekleed bij liep :+
Ik had de knalrode overal van onze uni aan (wij liepen mee in de parade), dus dan zie je er sowieso al nooit zo charmant uit :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:35

Ja oke, ik heb bij een internationaal bedrijf gewerkt en daar begrijp ik wel dat er een afdeling Human Resources is. Die dan weer lekker op zijn Nederlands HR werd uitgesproken.
Maar noem het op elk ander bedrijf die niet internationaal is personeelszaken.

Naveltruitje blijft bij mij ook naveltruitje :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:24

Ik heb de "croptop" hier gespot. Joggingsstof, met lange mouwen en dan zo kort dat beha er onderuit komt aan de achterkant := Gerafeld alsof ze het shirt zelf heeft afgeknipt.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:09

Ik ben in t weekend op n festival geweest. Sowieso n hele hoop aparte kleding gespot maar de grootse blunder vond ik toch de t shirts onder de jurkjes met spaghettibandjes.... ongelooflijk dat dat dus weer n trend is!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:12

Ghostattack schreef:
Ik heb de "croptop" hier gespot. Joggingsstof, met lange mouwen en dan zo kort dat beha er onderuit komt aan de achterkant := Gerafeld alsof ze het shirt zelf heeft afgeknipt.

Hahaha lange mouwen ook echt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:23

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:44

Nies_ schreef:
Een choker heeft uiteraard verschillende uitvoeringen. Net als de ketting. Alleen vroeger heette een choker gewoon een strakke ketting. Dit specifieke model heette een tattoo ketting en als je echt hip was had je ook minimaal twee van die armbandjes erbij. Waarom dat je ze weer ziet zal ik nooit begrijpen en dan zeker niet in de leeftijd 12+.

Jep. En dag en nacht dragen die dingen!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:00

bruintje123 schreef:
https://www.google.nl/search?q=longslee ... 00&bih=770

longsleeve crop top geeft meer dan genoeg hits.
naveltruitje lange mouwen wat minder :+

Die ik zag was echt gewoon een afgeknipte slobbertrui _O- Dus ook echt totaal niet aansluitend en lekker luchtig.. Op de lange mouw na dan :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:09

Misschien was ze zonder dat ze het wist aan een spijker blijven haken en was haar truitje helemaal uitgehaald. Zat ze niet nog vast aan een touwtje. :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:09

Nee helaas, ze droeg er een bijpassende joggingsbroek bij.. Dus waarschijnlijk hoorde het echt zo :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:01

Is een croptop niet veel korter dan een naveltruitje?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:26

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:35

Ik denk dat het verschil zich met name in de broek/rok zit ipv het shirt. De broeken waren in die tijd volgensmij allemaal veel lager. Natuurlijk zie je geen navel als de hoge broek hier overheen zit :+

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:36

En toch he, lijkt een croptop me wel lekker fris in de zomer :') Moet er alleen zelf niet aan denken om zo'n ding te dragen.