Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

skvetta

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:16

Ik heb vandaag ook weer wat boodschapjes gedaan. Bij de lidl was ik €12,97 kwijt en bij de albert heyn had ik alleen maar dingen van de bonus/hamsteren en €5 kwijt. Vrijdag hebben we een bruiloft en de rest van het weekend zijn we bij vrienden. Gaat goed hier met bezuinigen!

@Rebecca, misschien een brutale vraag, maar als je geld over houdt van je weekbudget kan je dit dan sparen? Of moet je dit dan ook weer aan de bewindvoerder afstaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:48

@skvetta niet brutaal hoor :D , als ik overhou is het van mij gewoon :) . Maar houd vaak niet echt wat over of misschien 2 a 3 euro

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:11

Omdat ik de pech heb dat één van mijn inkomsten door een foutje waarschijnlijk pas gestort word als mijn nieuwe periode begint, had ik voor 6 dagen nog 31 euro. Dus op naar de Hoogvliet met de zelfscan (heel handig op zulke momenten, scheelt gedoe met de rekenmachine van je telefoon) Gelukkig is het wel gelukt! Alhoewel ik het liever wel gezonder had gezien, maar nood breekt wet.

Voor 6 dagen eten wij nu het volgende;

-Krieltjes met sperziebonen (pot) en tartaartjes (afgeprijsd)
-Hutspot met gehaktballen (vlees op voorraad)
-Andijvie met sateschnitzel en spekjes (spekjes op voorraad)
-Wraps (op voorraad) met kipshoarma (aanbieding) en rauwkost (op voorraad)
-Wraps met krokante kip uit de oven en rauwkost (rauwkost op voorraad)
-Patat (voorraad) met frikandellen en kipfrietjes (aanbieding)

Daarnaast had ik nog bananen, bolletjes, plakjes salami, citroensap, maoam snoep (kinderen), natvoer voor de katten, melk, yoghurtdrink en een sateetje.

Was €30,86 kwijt. Het geld wat dan nog gestort gaat worden, gaat direct door naar de spaarrekening, want ik ga er niet vanuit verder nog iets nodig te hebben tot en met dinsdag. Woensdag gaat voor mij weer een nieuwe periode in.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:26

Nou ja er zit toch voldoende groente bij?
Wel netjes hoor voor dat geld om toch genoeg te eten te hebben +:)+

Bij de jumbo hebben ze wasmiddel met 50% korting, heb toch maar een extra doos mee genomen :j

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:35

ellepel schreef:
Nou ja er zit toch voldoende groente bij?
Wel netjes hoor voor dat geld om toch genoeg te eten te hebben +:)+

Bij de jumbo hebben ze wasmiddel met 50% korting, heb toch maar een extra doos mee genomen :j

Ik eet normaal liever meer groente, vandaar dat het voor mij er 'ongezonder' uitziet. Ik had het geluk dat ik bijvoorbeeld nog genoeg luiers had, limonade en wat meer dingetjes die hier standaard in huis zijn voor de kinderen. En anders was het een paar x bruin brood geweest, dat is ook geen ramp.

50% korting is altijd lekker :D

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:11

Zo, mijn auto is gemaakt (slik... 938 euro..) en een korte vakantie met mijn kinderen is geboekt (dat verdienen ze) dus spaarrekening is weer op. Mooie reden om low budget boodschappen te blijven doen en de spaarrekening weer op te krikken!

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:06

Wat ik dan niet begrijp, als je de helft van t vlees had geschrapt uit je weekmenu had je waarschijnlijk wél een pak luiers kunnen kopen. Bovendien is het veel gezonder.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:21

Lillith24 schreef:
Wat ik dan niet begrijp, als je de helft van t vlees had geschrapt uit je weekmenu had je waarschijnlijk wél een pak luiers kunnen kopen. Bovendien is het veel gezonder.

Klopt, maar ik had nog genoeg luiers in huis, dus die had ik sowieso niet hoeven halen. Overigens is het maar heel weinig vlees hoor, max twee stukjes. Ik eet zelf liever vegetarisch, maar mijn kinderen willen graag een stukje vlees (alhoewel ik wel steeds vaker vegetarisch 'vlees' haal) Per twee kinderen dus 1 stukje vlees.

(Neem aan dat je stukje voor mij bedoeld was)

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:13

Ik was vandaag ff op de markt en dag beviel mij wel.
Had dit allemaal voor €8
4 peren (wel echt kleine)
4 appels
4 sinaasappels
2 bananen
1 bak druiven
3 mango's

Mijn fruitmand is weer lekker gevuld.

Overigens let ik er idd goed op wat er bij boodschappen uitgaat maar dat wat ik daarop spaar gaat ook net zo hard weer uit naar andere onzin dingen. Echt sparen lukt dus niet maar gooi wel veel minder eten weg.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 08:13

DebGizmo schreef:
Lillith24 schreef:

Klopt, maar ik had nog genoeg luiers in huis, dus die had ik sowieso niet hoeven halen. Overigens is het maar heel weinig vlees hoor, max twee stukjes. Ik eet zelf liever vegetarisch, maar mijn kinderen willen graag een stukje vlees (alhoewel ik wel steeds vaker vegetarisch 'vlees' haal) Per twee kinderen dus 1 stukje vlees.

(Neem aan dat je stukje voor mij bedoeld was)

Ik las net m'n quote terug en het komt nogal bot over zo bedoelde ik het niet iig.
Op het eerste gezicht lijkt het dan veel vlees en dat is gewoon prijzig. Vleesvervangers zijn ook prijzig idd. Het is meer als tip dan als kritiek eigenlijk, maar dat realiseer je zelf ook natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 08:35

Voor mij is het vlees gratis , scheelt bergen met geld..

Deze week na aftrek van katten hun voer en grind 25 euro over voor de boodschappen, kijken hoe en wat ik halen ga . Beetje op de lijn Letten is ook wel een dingetje :P

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:10

chamion schreef:
Damm, ik ben woest op mezelf. De deen had gisteren melk in de aanbieding, 35 cent per pak. Dat is echt goedkoop. Alleen ben ik volledig vergeten te gaan. Nouja denk ik nog die 10 cent per pak die ik uitspaar is tot daar aan toe. Hebben ze bij de Aldi hun melk duurder gemaakt.....van 45 cent naar 69 cent. Dus had ik bijna 50% kunnen uitsparen..... -:(-

Verder gaat het goed. Deze week 1,35 te veel uitgeven :D ze hadden weer mijn lieveling tzatziki. Dat verkopen ze alleen in de zomer (vroege vogels! :+ ) en daar moest natuurlijk gelijk een bakkie van mee *\o/*

Je bent toch niet echt woest op jezelf mag ik hopen?
Denk niet dat hierom woest zijn op jezelf goed is voor je eigen gemoedstoestand? :o

Ik gooi een stuk minder eten weg en ben druk bezig met besparen. Want ik loop heel vaak de winkel uit met producten waarvan ik denk "dit heb ik thuis nog wel liggen.." :+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:17

Ik let veel meer op de bonus aanbiedingen :) vaak even op vrijdag of zaterdag wat er de afgelopen week in de bonus is en voor de week er na. Dan kan ik in het weekend nog halen van de oude bonus of wacht 2 dagen op de nieuwe bonus.

Verder vaak naar de markt op zaterdag voor groenten en fruit. Helaas afgelopen zaterdag echt geen tijd gehad om te gaan. Ik geef trouwens ook veel meer uit als ik thuis ben :') werken is veel goedkoper.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:27

Lillith24 schreef:
Ik las net m'n quote terug en het komt nogal bot over zo bedoelde ik het niet iig.
Op het eerste gezicht lijkt het dan veel vlees en dat is gewoon prijzig. Vleesvervangers zijn ook prijzig idd. Het is meer als tip dan als kritiek eigenlijk, maar dat realiseer je zelf ook natuurlijk.

Ik zag het ook niet als een aanval hoor :) begrijp je reactie heel goed. Vlees is nu eenmaal duur, ookal koop ik het vaak met 35% korting sticker.

Vivabu dat is hier ook zo, op de dagen dat ik werk geef ik nauwelijks tot niks uit. Mijn ouderschapsverlof heeft me dan ook heel wat geld gekost :')

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:33

Martine schreef:
Je bent toch niet echt woest op jezelf mag ik hopen?
Denk niet dat hierom woest zijn op jezelf goed is voor je eigen gemoedstoestand? :o

Ach ik stond in de winkel wel even te vloeken maar gedane zaken nemen geen keer. Dus gewoon jammer maar helaas. 15 minuten later al niks meer aan de hand. Ik vind melk wel belangrijk want ik drink/gebruik best veel melk. In mijn uppie gaat er gemiddeld 4 pakken per week doorheen. Dus als ik er dan 12 kan kopen voor de prijs 6 loont dit voor mij echt wel. Daarnaast heeft de deen gewoon hele dozen vol pakken melk klaar staan, naast de losse pakken melk. Vorige keer ook genoeg gehaald voor 3 maanden (achteraf gezien)

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:56

Ik heb hier niet veel gepost, maar ik moet zeggen, ben wel geïnspireerd geraakt! Doe nu structureel boodschappen onder de 30 euro en het lijkt steeds minder moeite te kosten.
Bedankt TS!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 13:10

Haha geen dank :')

Hier is t wel beetje erbij in geslopen om weer op de oude voet door te gaan. Maar goed ik bespaar wel op sommige dingen!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:43

Morgen een nieuwe periode, dus een nieuw begin! Ben benieuwd of het deze maand ook zo goed gaat

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:08

Ik mag nog tot de 23e. Maar tot nu toe gaat het met boodschappen budget goed. Nu de rest van de uitgaven nog... haha
Als die kleine ditjes en datjes
Al zijn we wel lekker uit eten geweest en samen geshopt. Was nodig
Hou deze maand als het goed is 70 euro over ipv dat ik te kort kom.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:33

Donna89 schreef:
Ik mag nog tot de 23e. Maar tot nu toe gaat het met boodschappen budget goed. Nu de rest van de uitgaven nog... haha
Als die kleine ditjes en datjes
Al zijn we wel lekker uit eten geweest en samen geshopt. Was nodig
Hou deze maand als het goed is 70 euro over ipv dat ik te kort kom.

Heerlijk toch, Geld overhouden! Goed bezig!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:21

Pfft het gaat niet goed hier :')
Heb het heel erg druk dus mijn financieel overzicht bijwerken is iets wat er vaak bij inschiet. En met name cash geld dat ik uitgeef heb ik soms echt geen idee van waar het heen gaat! Want bonnetjes bewaren is ook niet mijn sterkste kant :(

Nu zit ik er toch aan te denken om bijv voor op de vereniging alleen maar iets van een tientje te pinnen wat ik daar dan uit mag geven (niet op één avond maar voor een paar keer). Heb het idee dat daar geregeld nog wel iets meer heen gaat dan ik me herinner _O-

Nu kan ik het momenteel wel lijen maar ik moet echt weer zuiniger gaan zijn :oo

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:45

Ik heb het zelfs met bonnetjes, dat ik me aan t eind van de week afvraag wat ik eigenlijk precies gekocht heb. Gelukkig kan ik het dan nog terug zien :')

Ik moet ook erg gaan oppassen deze maand. Vanwege oa kinderbijslag houd ik deze maand fors meer over. Als je dat van tevoren weet, ben ik toch sneller geneigd makkelihker geld uit te geven. Morgen uit eten met vriendinnen, zij betalen voor mij. Is nog voor mijn verjaardag. Ik heb wel aangegeven dat ik de extra drankjes wel gewoon zelf betaal. Zondag hoef ik alleen eten voor mezelf te regelen, maar dat heb ik al in huis. Heb nu nog 20 euro van de 70 tot woensdag maar dat moet met dit weekend makkelijk te redden zijn

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:47

DebGizmo schreef:
Ik heb het zelfs met bonnetjes, dat ik me aan t eind van de week afvraag wat ik eigenlijk precies gekocht heb. Gelukkig kan ik het dan nog terug zien :')

Ik moet ook erg gaan oppassen deze maand. Vanwege oa kinderbijslag houd ik deze maand fors meer over. Als je dat van tevoren weet, ben ik toch sneller geneigd makkelihker geld uit te geven. Morgen uit eten met vriendinnen, zij betalen voor mij. Is nog voor mijn verjaardag. Ik heb wel aangegeven dat ik de extra drankjes wel gewoon zelf betaal. Zondag hoef ik alleen eten voor mezelf te regelen, maar dat heb ik al in huis. Heb nu nog 20 euro van de 70 tot woensdag maar dat moet met dit weekend makkelijk te redden zijn

Dat heb ik nu dus extra erg _O- Mijn stufi stopt straks dus ik ben nu even maximaal aan het lenen en weg aan het zetten zodat ik daar straks even mee vooruit kan. Ik zit nu een paar maanden vooruit te kijken in mijn excel bestand, zo van woooow :wow: ik heb gewoon 600 euro over straks na de huur!
Natuurlijk niet echt, er komen natuurlijk nog allerlei dingen tussendoor. Maar het is verleidelijk om zo te denken. :')

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:07

Wat is het stil hier! Hoe gaat het bezuinigen nu bij iedereen?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:18

Bij mij was afgelopen 2 weken slecht gegaan weer opnieuw beginnen met besparen