Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:57

ik maak altijd een duidelijk filmpje als iets via de brievenbus gaat zodat ik kan laten zien dat ik het verzonden heb...
wat er daarna mee gebeurd kan ik ook weinig aan doen....

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:40

Alja schreef:
ik maak altijd een duidelijk filmpje als iets via de brievenbus gaat zodat ik kan laten zien dat ik het verzonden heb...
wat er daarna mee gebeurd kan ik ook weinig aan doen....

Dit doe ik ook, ook altijd met de duidelijke afspraak, dat brievenbuspost risico van de koper is.
Maar daar schiet jij nu niks mee op :D

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:13

Kom ik weer hoor.. maar juridisch gezien is de verzender verantwoordelijk dat het aankomt bij de ontvanger. Dit is alleen anders wanneer partijen overeengekomen zijn dat het risico door de koper overgenomen is.

Wettelijk gezien ben je dus gewoon verantwoordelijk. Overigens maakt een filmpje van het in de post doen totaal niets uit. Het is echt jouw verantwoordelijkheid tot het in bezit van de ontvanger is. Ook levering bij de buren valt onder jouw risico dus.

Wat dat betreft zou 100% vergoeden op zijn plaats zijn..

Ik bied enkel met T&T aan. Wil de koper voor een duppie op de eerste rang dan laat ik akkoord gaan met het feit dat zij dan risico dragen.

Heb het toevallig een poosje terug gehad dat ik een lege envelop ontvangen had. Heb na flinke discussie gelukkig uiteindelijk al mijn geld terug gekregen. Is heel vervelend voor de verzender, maar zo werkt het..

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:49

Ik heb een nieuwe cap te koop voor €50, maar nu krijg ik telkens berichten van een man/jongen die hem voor €75 incl wil kopen. Nu vind ik dit een beetje vreemd... Als ze je rekeningnummer hebben kunnen ze verder geen geld ofzo van je rekening halen? Ik vertrouw het niet helemaal...

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 23:06

Gewoon zeggen dat hij hem voor die prijs kan komen halen, rest negeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:31

Ik weer goeie ervaringen!

Micklem overgenomen, netjes binnengehad, fairfax singel ook! (was echt een koopje :D!)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:01

ElizeVdS schreef:
Wil de koper voor een duppie op de eerste rang dan laat ik akkoord gaan met het feit dat zij dan risico dragen.

En is dat dan wel rechtsgeldig?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:13

Als je in je e-mail of adv aangeeft verzenden op risico van koper wel ja.

Maar heel eerlijk.. Wie start er daarom nu een rechtszaak? Gelijk hebben en gelijk krijgen... :)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:22

Inderdaad Sammie.

Als je duidelijk aangeeft dat de verzender het risico draagt is dat voldoende. Hoeft niet eens met zoveel woorden in te stemmen. Enkel het dan toch kopen is voldoende.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:18

Heb ik dat, zou vandaag iets ophalen bij mensen, afspraak gemaakt, 20 minuten gereden, zijn ze niet thuis. Heb ze net een mail gestuurd, ik ben benieuwd naar de reaktie.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:55

Pff.. ik probeer ook eens iets leuks te doen. Heb nog een dikke stapel dino plaatjes liggen. Heb op MP een advertentie geplaatst met exact welke ik heb. Krijg ik een mail. De standaard mail als je iemand mailt. Staat in welke nummers ze allemaal zoekt (dus niet alleen van degene die ik heb). Verder niets. Dus nog net wel de standaard opening 'ik heb een vraag'. Dan ik zoek nrs xxxx en de botten xxxx (dus niet eens het plaatje dat daarmee correspondeert). Dan het standaard slot. Verder niets.

Misschien verwacht ik teveel maar als ik gratis die plaatjes aanbied (dat mensen daar geld voor vragen vind ik ook oprecht belachelijk), mag je best even de moeite doen te schrijven dat je graag van de nummers die ik heb xxx wil hebben. Iets erbij schrijven over of je ze wilt hebben of laten verzenden zou nog handiger zijn.

Heb maar even gemaild dat als ze aangeeft welke ze precies wil ik ze best voor haar wil reserveren.

Nou ben ik in een onwijze bitch mode vandaag dus misschien stoor ik me hier ook weer onnodig aan.. maar is het nou echt zoveel moeite even een net mailtje op te stellen?

Edit:
Nog een grotere ergernis.

Ik had op een Facebookgroep een gezocht bericht geplaatst. Voor babyspeelgoed. Komen best veel reacties op. Gaan andere mensen in mijn advertentie dingen weg zitten kapen. Vind dat zo onbeschoft. Prima, als ik het niet wil mag een ander het best. Maar het is wel mijn advertentie.. plaats dan je eigen advertentie!
Als mensen dan reageren met 'Mocht zij het niet willen dan heb ik interesse' vind ik dat geen enkel probleem overigens, maar dit ging echt aasgierig.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:26

Wat denken jullie?

Leuke schoenen gezien bij iemand hier 5 km verderop in het dorp waar ik werk. Bod gedaan en krijg een bericht;

Hallo,

Verzenden?

Mvg.

Dus ik geef aan dat ik ze op kan halen en de vraag of het bod akkoord is.

We komen tot een prijs en ik vraag wanneer ik het op kan halen.

Ik krijg terug;

Ik Ben nu niet thuis en komende dagen ook niet maar kan het wel verzenden voor je?

Heb teruggestuurd dat ze moet laten weten als ze terug is, want verzenden schiet niet op voor die 5 km. En ook niet voor die prijs.

Benieuwd of ik nog wat hoor....

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:33

Loez klinkt een klein beetje als iemand die andere mensen op wilt lichten

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:54

Ja he, dat vond ik dus ook. Helemaal omdat het niet om grote bedragen gaat wat ie erop heeft staan. Mja ik zoek in de buurt zodat ik het op kan halen. Kan ik het niet ophalen dan weet ik genoeg en Zal ik een melding maken

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:54

Ja want als ze niet thuis is kan ze ook niet verzenden toch? Beetje vreemd.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:57

Hahaha precies wat ik dacht nena :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 18:00

Als je niet thuis bent kun je toch wel degelijk verzenden... :+ Dat is in principe een paar minuten werk.. Pakje meenemen naar stad x/y en verzenden. Maar ja.. Als je op 5 km afstand woont is het ook even een simpel iets om een tijd af te spreken. Tenzij je echt helemaal niet thuis komt. :=

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:24

Ze gaf idd aan komende dagen niet thuis te komen/zijn maar wel te kunnen verzenden. Dus dat kwam op mij ook apart over.

Ze heeft nu gevraagd wanneer ik zou kunnen en de advertentie op gereserveerd gezet! Dus hopelijk zit ik er compleet langs :) ze is wel al ruim 10 jaar actief op marktplaats..., dus lijkt me haast wel okee.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:13

Ik moet zelf ondertussen eerlijk toegeven dat ik liever verzend als dat mensen aan de deur komen..
Tegenwoordig heb je helaas vreemde mensen.. komen niet opdagen of dringen het huis binnen (ik ben vaak alleen thuis en vind dat dan ook niet prettig).
ergens in de buurt afspreken lijkt me dan beter.
Maar mijn voorkeur gaat ook uit naar verzenden:)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:16

Kan ik me voorstellen Bianca! Ik heb hier ook niet gauw iemand aan de deur. Voordeel is wel dat als ik het niet vertrouw de hond mee gaat naar de deur. En dat is zo'n kalf dat mensen echt niet zomaar doorlopen :') maar dat hoeft gelukkig nooit. Meestal pikken ze het op mijn werk op! Nog fijner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:25

Deze week gereageerd op een zoekertje van een vliegendeken met de vraag welk merk het was en of ze een eigen foto heeft (was een internetplaatje van een deken met losse hals terwijl het hare een vaste hals was) Nooit reactie gehad... Wil je verkopen of niet?

Gisterenavond gereageerd op een ander zoekertje. Deze morgen antwoord met een gsm nummer en de zin: Sms maar. Berichtje gestuurd en mocht er direct achter komen. Pony loopt nu rond met een splinternieuw deken nieuwprijs €72 en heb het voor €30 op de kop getikt. Verkeerde maat gekocht.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:29

ik heb er gisteren een scooter op gezet
3 mensen wat geboden ik heb degene die het hoogste bood een mailtje gestuurd over wanneer hij tijd heeft te komen kijken maar geen reactie :\

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:18

Hoi, nieuw in dit topic maar wij hebben ook iets meegemaakt waarvan we denken: zijn wij nou gek of...?

Voor ons bedrijfje zijn we op zoek naar een lespaard en toen dus gereageerd op een paard dat een mooie beschrijving had die goed bij onze sport zou passen.

Mijn vriendin had contact met de verkoper via de telefoon. Uitgelegd wat we willen doen en klonk allemaal goed. Wel beetje raar dat er volgens verkoper al zeker 20 mensen langs waren geweest en dat haar telefoon helemaal platgebeld werd en dat het dier toch nog niet was verkocht, maar goed.

We gaan bijna op vakantie en willen uiteraard geen vreemd paard in de kudde introduceren een paar dagen voor we weg gaan, maar toen zei ze dat het paard ook daar kan blijven tot we terug zijn. Klonk helemaal top, dus afspraak gemaakt om woensdag te komen kijken.

Krijgen we later op de dag via marktplaats een bericht met de vraag op welk adres onze paarden staan. Eh... Tja, we hebben die vrouw nooit gezien en met al die verhalen die de rondte doen geef je niet zomaar het adres van je weiland. Dus gezegd dat we graag eerst kennismaken en dan verder zien.

Krijgen we vervolgens een berichtje terug dat het voor haar niet hoeft als er geen vertrouwen is en dat ze de afspraak afzegt.

Heel raar, heb nooit meegemaakt dat iemand voor het eerste 'echte' contact al eist te weten waar het paard (dat we nog niet eens gezien hebben) komt te staan.

Maar goed, voor ons hoeft het ook niet meer. Genoeg andere paarden op marktplaats.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:10

Zeker omdat je hebt aangegeven dat je op vakantie gaat snap ikd at je niet doorgeeft waar de paarden staan ;) Nee je bent niet gek.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:47

Ja ik kan nog begrijpen dat je uiteindelijk, als je echt gaat kopen, wil weten waar je paard komt te staan. Dat hij niet als een of ander offer van een Arabische sjeik voor Allah eindigt of zo... maar voordat we überhaupt het paard hebben gezien al een adres eisen vond ik nogal ver gaan.