Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:48

Midden in de meivakantie en dan met een groot festival in de stad vind ik zelf eigenlijk behoorlijk beroerd gepland. Juist dan krijg je al die mensen die zelden of nooit in Utrecht zijn, en lijkt de chaos me des te groter. Voor de geconditioneerde forenzen is het ook ruk maar die gaan daar in mijn beleving toch anders mee om. Toen ik nog in Amsterdam studeerde begonnen ze net aan de noord-zuidlijn. De verwilderde blikken van de dagjesmensen en toeristen :') Terwijl je als standaard Amsterdamganger op een gegeven moment immuun wordt voor de chaos. Al geef ik meteen toe dat dat dus over Amsterdam ging. Utrecht CS is voor mij onder vrijwel alle denkbare omstandigheden een hel.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:15

MarlindeRooz schreef:
Er staat op Utrecht Centraal serieus een volledig orkest. Compleet in apenpakkie. Staan ze daar te spelen, zeker omdat 6/10 treinen niet rijden. :')

Dat was een protest tegen het stoppen van subsidie voor het Jeugdorkest van de Europese Unie EUYO overal in Europa waren er spontane optredens op publieke gelegenheden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:21

daffieduck83 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Er staat op Utrecht Centraal serieus een volledig orkest. Compleet in apenpakkie. Staan ze daar te spelen, zeker omdat 6/10 treinen niet rijden. :')

Dat was een protest tegen het stoppen van subsidie voor het Jeugdorkest van de Europese Unie EUYO overal in Europa waren er spontane optredens op publieke gelegenheden.

Oh fijn voor ze, maar ik vond het super irritant. Er reed geen enkele trein normaal en niemand kon de omroepen horen door die herrie. :')

purny

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:31

Vorige bus is te laat, rijd op z'n gemakje. Aansluiting gemist waardoor ik nu een half uur moet wachten. Grrrr wat haat ik dat ov dan. Had ik nog net zo goed thuis kunnen blijven en de volgende kunnen nemen

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:54

Ik woon vlakbij Alphen aan den Rijn, en de bussen die ik kan nemen hebben daar dan ook hun beginpunt.
2 opties heb ik; een bus die door mijn dorp komt en de hele dag gewoon rijdt (1 á 2x per uur), en naar Leiden toe gaat.
Óf ik neem de "ambtenarenbus" vanuit het dorp waar mijn vriend woont, een Qliner die slechts 6x per dag rijdt (2 lijnen, dus samen rijden ze 12x per dag) 3x in de ochtendspits en 3x in de avondspits. Die rijdt naar Den Haag Centraal.
Gisteren sliep ik bij mijn vriend en wilde ik dus de laatste optie nemen, want op drukke tijdstippen zit ik net zo lang in de bus naar Leiden als in die naar Den Haag Centraal, maar in het laatste geval ben ik al halverwege de treinroute (ik moet naar Rotterdam) en per saldo dus iets korter aan het reizen :D
Nou is de laatste tijd de Julianabrug natuurlijk volop in het nieuws, en die spitsbus hoort daar officieel overheen te rijden. Nou lukt dat voorlopig nog even niet, en rijdt hij een andere route.

Helaas is er op die andere route nu óók een afsluiting, en rijdt hij dus een omleiding van een omleiding :')
Die omleiding geldt alleen voor heel autorijdend Alphen, en het staat dus helemaal compleet vast elke keer.
Gisteren had m'n bus op de heenweg 25 minuten vertraging. :oo

Op de terugweg echter had hij iets van 36 minuten vertraging zag ik toen ik nog in de trein zat. De overstap op Den Haag Centraal is 12 minuten en dan zou ik dus 48 minuten aan het wachten zijn... Werd me toch iets te gortig dus ik ben naar Leiden gegaan en heb daar een andere bus gepakt.

Maar wat een vertragingen joh. Elke dag ruim een half uur. Is toch ook niet leuk voor die chauffeurs, dat gezeik van al die mensen die dan opstappen en nog even de chauffeur door z'n neus boren dat hij te laat is (duh, had hij vast zelf nog niet door :roll: ) Is ook supergoed over nagedacht door de gemeente, even lekker half Alphen afsluiten *\o/* Want dat is zo lekker handig enzo.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:57

Ik vind het stadsvervoer heel erg achteruit gegaan. In de avond rijden de bussen maar om het half uur. Maar dat hebben we zelf voor elkaar gekregen door op de verkeerde partijen te stemmen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:03

Máár om het half uur? Toen ik nog bij het dierenpark werkte had ik eens mensen uit Utrecht aan m'n kassa die vonden dat de bussen zo raar reden. Maar eens per halfuur. Dat is niet raar, dat is normaal. Ook overdag. En als je 'm mist moet je even een half uurtje wachten. Wees blij dat je niet in de binnenlanden van één of ander ontwikkelingsland woont waar de volgende dag pas weer een bus is. Of de volgende week.

Er zijn hier ook bussen die maar eens per uur rijden. De mensen in de Randstad worden daar altijd een beetje nerveus van, heb ik het idee.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:06

Haha idd, koper. Ik weet niet beter dan dat elke bus twee keer per uur komt en savonds een keer per uur :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:07

Koper schreef:
Máár om het half uur? Toen ik nog bij het dierenpark werkte had ik eens mensen uit Utrecht aan m'n kassa die vonden dat de bussen zo raar reden. Maar eens per halfuur. Dat is niet raar, dat is normaal. Er zijn hier ook bussen die maar eens per uur rijden.

Eens per half uur is het punt waarop je je reis steeds moet plannen en het wachten irritant wordt. Als de bussen eens per kwartier gaan voelt het niet als iets dat je vrijheid belemmert. Bij een half uur wel. Ik vind de beperkte zomerdienstregeling elk jaar weer ontzettend irritant.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:10

Shadow0 schreef:
Koper schreef:
Máár om het half uur? Toen ik nog bij het dierenpark werkte had ik eens mensen uit Utrecht aan m'n kassa die vonden dat de bussen zo raar reden. Maar eens per halfuur. Dat is niet raar, dat is normaal. Er zijn hier ook bussen die maar eens per uur rijden.

Eens per half uur is het punt waarop je je reis steeds moet plannen en het wachten irritant wordt. Als de bussen eens per kwartier gaan voelt het niet als iets dat je vrijheid belemmert. Bij een half uur wel. Ik vind de beperkte zomerdienstregeling elk jaar weer ontzettend irritant.

helemaal mee eens. ik baal ook altijd als ik een half uur moet wachten. ik word ook nerveus van om het uur.. als ik hem mis.moet.ik een heel uur gaan zitten kleumen bij de bushalte. al is dat in de zomer niet zo erg, maar het is zeker wel vervelend!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:11

Je reis plannen lijkt me ook wel normaal.... Je gaat toch niet willekeurig bij een bushalte staan en wachten tot er eentje komt :o?
Maar ik ben ook maar een provinciaaltje. Wij gaan hier altijd met de auto en als ik met het OV moet ben ik daags van tevoren al met de voorbereidingen bezig :')

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:11

Ik ben hier in België niet meer dan gewoon dat de bussen maar om het uur rijden (niet in de grote steden natuurlijk) :')

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:18

Ik kom uit de randstad en ook daar gaat mijn trein maar één keer per halfuur. En laat het net zo uitkomen dat ze arriveren en gaan op het moment dat een college begint of eindigt. Dit betekend dus dat ik altijd een halfuur moet wachten en mij dus een uur extra op een dag kost (halfuur wachten tot college begint, halfuur wachten op trein terug).
Maar ach, ik ben het gewend inmiddels... En vergeleken met studiegenoten uit de wat kleinere dorpen valt het mee. De bussen gaan inderdaad maar één keer per uur.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:19

verootjoo schreef:
Je reis plannen lijkt me ook wel normaal.... Je gaat toch niet willekeurig bij een bushalte staan en wachten tot er eentje komt :o?
Maar ik ben ook maar een provinciaaltje. Wij gaan hier altijd met de auto en als ik met het OV moet ben ik daags van tevoren al met de voorbereidingen bezig :')

Ik plan mijn reis nooit. Ik ga inderdaad gewoon maar willekeurig bij een bushalte wachten, ik ben niet anders gewend dan dat ze iedere 7,5 minuut vertrekken.

Ja, dan is een bus die 'ineens' eens per uur gaat rijden heel erg vervelend.
Daarom verfoei ik de zomerdienstregeling die altijd al in gaat wanneer ik nog twee weken moet werken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:21

verootjoo schreef:

In de stad misschien wel? Weet je veel wat daar gangbaar is?

En al mis je 'm. Nou en. Dan ga je toch vast een half uur lopen? Je hebt 'm toch niet ineens niet gemist door je er druk over te maken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:22

verootjoo schreef:

In grote steden kan dat dus wel, en dat maakt dat het OV ook echt een alternatief is (sterker nog, aanmerkelijk aantrekkelijker dan de auto, wegens parkeergedoe overal.)
Voor mijn deur stoppen zelfs overdag 10 bussen richting het centrum per uur... ik loop gewoon naar beneden, heerlijk. En als ik weer klaar ben dan kom ik vanzelf wel weer thuis. Ook prima.

Maar dat wordt dus anders als je een half uur moet wachten. Dan is het niet meer leuk, en moet je je vaak haasten of juist heel lang wachten... dat is stukken vervelender. En dan pak ik dus ook wat vaker de auto, parkeerproblemen ten spijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:23

Wat een luxe :oo , zou je een moord voor doen :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:28

Ik zou een moord doen voor bussen waar in ik kan zitten joh. Dat kan hier echt niet. De bussen rijden niet voor de grap zo vaak. :')

En jullie kunnen met de auto, naar mijn huis komen met de auto is een crime. Mijn vriend heeft dat opgegeven. _O- Oh en fietsen zonder elk kwartier bijna aangereden te worden, hmm... Lijkt me ook heerlijk. _O-

Oh en ja ik heb de eerste 20 jaar van mijn leven in een gehucht gewoon waar de bussen elk uur rijden, in het weekend niet en na 7uur vaak ook niet. :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:43

Ik woon midden in de Randstad, mijn bus rijdt buiten spitsuren 1x per uur en in de spits 2x. 1 uurtje rijdt hij 4 (!!!1!111!!!111) keer :') Als die tenminste niet uitvallen.
In het weekend ook 1x per uur en op zondag de eerste 10:30 :roll:

En we hebben dan ook nog 2 bussen die wel een hele 6x per dag rijden :Y)

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:50

verootjoo schreef:

Je kan helaas niet alles plannen... Ik zit bijvoorbeeld ook tot 18.30 uur op school en de bus gaat om 18.34 of zoiets. Dat red ik ook niet en dan zit ik ook weer een half uur te wachten.

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:34

ik ben vaak om 14.50 vrij, bus gaat om 15.05 en die red ik niet als ik nog naar het station moet fietsen en mn fiets moet wegzetten.. ik ben dus ook altijd een half uur aan het wachten inderdaad. ben het inmiddels wel gewend.. maar als de bus maar 1 keer in het uur gaat, je die net mist en dus 55 min moet wachten vind ik wel heel vervelend..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:41

En elke dag vast op school een half uurtje huiswerk maken gaat vast ook vervelen :j

Ik zou in die tijd boodschappen gaan doen ofzo. Zonde om je tijd te verdoen.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:44

Ik moest vroeger ook standaard een half uur wachten op de bus om naar huis te gaan... ik verveelde me te pletter, gelukkig dat ik nu met de auto kan gaan, heerlijk :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:46

snuffie123 schreef:
verootjoo schreef:

Je kan helaas niet alles plannen... Ik zit bijvoorbeeld ook tot 18.30 uur op school en de bus gaat om 18.34 of zoiets. Dat red ik ook niet en dan zit ik ook weer een half uur te wachten.

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

Maar dan heb je tot half 7 les, dan moet je je spullen nog pakken, nog uit de school lopen naar de bushalte. Dan is het inmiddels toch maar een kwartiertje wachten?
Een half uurtje is ook zo voorbij :) maar volgens mij is het maar net wat je gewend bent ;) ik wist ook gewoon nooit beter toen ik nog op school zat dan dat de bussen twee keer of een keer per uur reden. Daar stel je je dan toch op in.
Maar als ik hier lees van bussen om de 7 minuten, wow, dat lijkt me op zich wel een heerlijkheid idd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:53

Ik moest vaak overstap maken en daar half uur a uur wachten, lidl stond ernaast dus daar vaak maar heen of ik liep naar andere kant van dat dorp. Zeker in de winter is stilstaan niks aan