Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:50

Leffroi schreef:
En we weten allemaal wel waar dat bloed bij mannen naartoe gaat :+

Nee, geen idee, leg eens uit?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:51

Selina schreef:
Leffroi schreef:

:')

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:52

Selina schreef:
Leffroi schreef:

:roll:

Free2

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:00

_O-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:03

JudArthos schreef:
Hoe kan het dat als we ergens weinig vertrouwen in hebben dat het zal lukken (wedstrijd, proefwerk oid) we vaak zelf al de neiging hebben minder goed ons best te doen i.p.v. juist 2x zo hard te werken?

Dit is dus gewoon logica. (Niet eens een self fulfilling prophecy). Het heeft te maken met hoe we biologisch in elkaar steken.
Hetis verstandig gedrag.

Je schat in, dat je kans op succes laag is, nu, wat zal je je moe maken?
Wat is het nut, om twee, drie keer zo hard te proberen?

Er is met name in de natuur geen enkele garantie, dus als jij bekaf bent van je poging, kan je uitputting jou het leven kosten.

Uiteraard liggen de zaken anders als het gaat om een schoolprestatie: meestal heb je daarna vakantie, dus kun je dat risico wel nemen.
En helaas zijn veel mensen botweg "vergeten" dat dit risico bestaat. (Dus krijg je malle theorieen over self fulfilling prophecy etc. Op zich bestaat dat verschijnsel, maar staat hier los van.)

....en om net nog ingewikkelder te maken: juist als je ales loslaat, je wedstrijd, proefwerk etc doet met een houding van "och,... ik kan het toch niet, ik doe maar wat ik wel kan en tis verder niet belangrijk" is de slagingskans ook nog eens relatief groot.

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:29

Goedemiddag dames,

Ik heb t topic ( ja alle 73 blz ) gelezen en wat hilarisch.

Ik vraag me heel veel dingen af maar ook hele moeilijk onderwerpen die nog steeds niet aan t licht zijn zoals :

Wij zijn vast niet het enige levende wezen in t universum. Ze zeggen dat de "alains" slimmer zijn dan wij. Waarom zien wij hun dan niet en Amerika wel

Of

Dat de pyramide in Egypte zo zijn gebouwd dat ze op de zelfde schaal staan als de sterren aan de hemel.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:36

Het universum is machtig groot, en het blijft uitbreiden. Er zijn plekken waar we nooit van ons leven zullen komen, en wie weet is er op die plekken wel leven. Misschien niet in onze vorm, maar bepaalde bacteriën zijn al leven ;).

'Aliens' hoeven dus helemaal niet slimmer te zijn. Zelf in het melkwegstelsel zijn al tientallen miljarden planeten, zonnen en sterren.

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:41

Eigenlijk toch een eng idee dat t universum zo groot is vind je niet. . :o

Waarom kunnen we wel naar een andere planeet reizen terwijl onze planeet ik weet niet hoeveel procent bestaat uit water en we niet helemaal onder in de oceaan kunnen komen :))

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:05

Sinds gisteren ben ik verslaafd aan een nieuwe serie (Wayward Pines) en dat heeft me toch wel de nodige vragen opgeroepen. Namelijk:
De mens is door de duizenden jaren heen geëvalueerd tot wat we nu zijn. Maar hoe zou de mens er dan over een paar duizend jaar uitzien?
Bestaat de wereld dan nog wel?

Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus sorry als de vraag al een keer gesteld is ;)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:08

Iruss94 schreef:
Flitst een flitser een kant van de weg of beide kanten?

En in duitsland de mobiele fitsers wel 2 kanten op!
Laatst bijgewerkt door Riddershow op 08-07-15 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:12

Lutha schreef:
Sinds gisteren ben ik verslaafd aan een nieuwe serie (Wayward Pines) en dat heeft me toch wel de nodige vragen opgeroepen. Namelijk:
De mens is door de duizenden jaren heen geëvalueerd tot wat we nu zijn. Maar hoe zou de mens er dan over een paar duizend jaar uitzien?
Bestaat de wereld dan nog wel?

Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus sorry als de vraag al een keer gesteld is ;)

Evolutie gaat niet over een paar duizend jaar, maar tienduizenden tot honderdduizenden jaren ;)

De wereld zal nog wel bestaan, maar als de mens doorgaat met het versterkte broeikaseffect (broeikaseffect zelf is iets natuurlijks), kan de aarde uit balans raken. De aarde zal dan een nieuwe balans vinden, maar die zal dan misschien niet leefbaar zijn voor de huidige wezens. Een tijdperk hiervoor (ben even kwijt welke, maar denk aan tientallen a honderden miljoenen jaren) was de CO2 concentratie bijvoorbeeld veel hoger dan nu.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:17

EskeGirl schreef:
De wereld zal nog wel bestaan, maar als de mens doorgaat met het versterkte broeikaseffect (broeikaseffect zelf is iets natuurlijks), kan de aarde uit balans raken. De aarde zal dan een nieuwe balans vinden, maar die zal dan misschien niet leefbaar zijn voor de huidige wezens. Een tijdperk hiervoor (ben even kwijt welke, maar denk aan tientallen a honderden miljoenen jaren) was de CO2 concentratie bijvoorbeeld veel hoger dan nu.

Best knap dat je dat kan zeggen ;)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:20

De kans dat de wereld zal verdwijnen is vrij klein... hij zal er alleen waarschijnlijk niet zo uitzien als vandaag. Verschroeit (door verhoogde zonactiviteit) of door meteoriet onleefbaar zijn vrij mogelijke opties.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:21

Ik gok zelf van wel, zeg over 3000 jaar (maar you never know). Over een miljard jaar of 3-5 niet meer, dan gaat de zon een keer of uitdoven of ontploffen, voorspellen ze.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:26

Riddershow schreef:
De kans dat de wereld zal verdwijnen is vrij klein... hij zal er alleen waarschijnlijk niet zo uitzien als vandaag. Verschroeit (door verhoogde zonactiviteit) of door meteoriet onleefbaar zijn vrij mogelijke opties.

Kans is inderdaad klein, maar daarom nog wel aanwezig :)

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:29

Janneke2 schreef:
LisannePruts schreef:
Hoe zit het dan met andere kriebels van verliefd of zenuwachtig zijn?

Dat is omdat het bloed wegtrekt naar andere organen, spieren, etc.

Ow eigenlijk best raar waarom zou het bloed organen verlaten in zoon situatie? En in welke organen wordt het bloed dan minder?

Leffroi schreef:

:') _/-\o_

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:54

Vragen wat betreft het heelal heb ik eigenlijk ook altijd wel. Want misschien is er wel een andere vorm van leven, misschien is er in een ander stelsel een vergelijkbare aarde geweest, we zullen het niet weten. Het fascineerd me wel. Ook het feit dat we nu op "aarde 2" leven is best raar. En wat is nu eigenlijk 'oneindig'?
Oh god dit topic is niet goed voor me :')

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:05

Wat gebeurt er als je dood bent. Ga je dan verder in een ander lichaam, ga je naar 'de hemel' of... Is er voor jou dan niks meer.... Maar dan ook echt helemaal niks meer. Is het voor jou dan klaar, heb je het leven geleeft? Kom je in het lichaam van een baby/ kind/ volwassene, inclusief alle herinneringen aan 'vroeger', terwijl je dit misschien niet eens meegemaakt hebt?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:13

LisannePruts schreef:
Janneke2 schreef:

Dat is omdat het bloed wegtrekt naar andere organen, spieren, etc.

Ow eigenlijk best raar waarom zou het bloed organen verlaten in zoon situatie? En in welke organen wordt het bloed dan minder?

De grote aders in de buik trekken samen bij gevaar of heftige emoties onder invloed van adrenaline. Je lichaam maakt zich klaar voor fight of flight en de organen in de buik (denk aan maag, lever, darmen, galblaas, nieren e.d.) hebben daar niets mee van doen en kunnen op dat moment met minder bloed af zodat er meer bloed is voor je hersenen en ledematen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:15

Leffroi schreef:
Wat gebeurt er als je dood bent. Ga je dan verder in een ander lichaam, ga je naar 'de hemel' of... Is er voor jou dan niks meer.... Maar dan ook echt helemaal niks meer. Is het voor jou dan klaar, heb je het leven geleeft? Kom je in het lichaam van een baby/ kind/ volwassene, inclusief alle herinneringen aan 'vroeger', terwijl je dit misschien niet eens meegemaakt hebt?

Dat ligt er maar helemaal aan welk geloof je aanhangt of welke overtuiging je daar zelf over hebt. Niemand weet het zeker namelijk :)
Ik denk zelf dat er niets is na de dood, je lichaam doen het niet meer en je ziel is weg. Net zoals dat ik geloof dat je niet bestond voor je geboren werd, je bent dan een nieuw lichaam met een nieuwe ziel en niet een reïncarnatie van iets of iemand

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:55

Maar als je voor en na je dood helemaal niets bent/was waarom kom je dan op de wereld? en waarom gebeurt dat dan niet een tweede keer?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:57

Bambi1995 schreef:
Maar als je voor en na je dood helemaal niets bent/was waarom kom je dan op de wereld? en waarom gebeurt dat dan niet een tweede keer?

Ik denk dat je de bloemetje en de bijtjes wel snapt toch? :D

Nee, zonder gekheid. Zoals ik in mijn vorige post al zei: het ligt er maar net aan wat je daar zelf in gelooft. Niemand weet het en het kan niet bewezen worden

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:10

Wauw, please deze vragen.. ik word er echt gek van :')
Volgens mij hebben we het nu serieus over de 2 lastigste vragen van alle mogelijke vragen:
-hoe groot is het universum en waar is leven
-wat gebeurt er als je dood gaat

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:18

pony85 schreef:
Eigenlijk toch een eng idee dat t universum zo groot is vind je niet. . :o

Waarom kunnen we wel naar een andere planeet reizen terwijl onze planeet ik weet niet hoeveel procent bestaat uit water en we niet helemaal onder in de oceaan kunnen komen :))

Dat we niet helemaal onder in de oceaan kunnen komen komt door de druk van het water.
Momenteel hebben we nog niet de juiste materialen en technologieën om dat zonder risico te kunnen weerstaan.
Ze zijn wel al heel diep geweest, de regisseur James Cameron (van de Titanic film) heeft een solo dive gemaakt in de "mariane trog" naar ongeveer 11km, dit is zo'n beetje het diepste punt van de aarde.
Hij heeft er ook een documentaire van gemaakt.

In de ruimte is juist weer geen druk, en gewichtloosheid, waardoor je dus geen risico hebt op ingedrukte wanden, panelen of technische snufjes, daar hebben ze weer andere dingen waar ze rekening mee moeten maken.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:25

zoals rondvliegende schroefjes >;)