tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:26

Ik meld mij ook, na 4 jaar relatie heeft hij geen gevoelens meer voor mij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:31

Sterkte allemaal.

Ik heb besloten dat ik jullie definitief ga verlaten.
Laatste maand flinke stappen gezet en ben er wel een heel eind overheen. Nu vooral verder met werken aan mezelf en me richten op alle fijne mensen om me heen <3

Ook voor jullie die nu net in deze situatie zitten: over een paar maanden voel je je al heel anders! :*

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:07

Sterkte allemaal :*

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 11:01

Sterkte allemaal, het is lang geleden dat ik gereageerd heb in dit topic. Waar ik stond 1,5 jaar geleden met een gebroken hart, sta ik nu met een hart vol liefde, aan elkaar gelijmd! Wat kan er veel veranderen in 1,5 jaar tijd.

Na enkele maanden vol verdriet heb ik de liefde van mijn leven tegen het lijf gelopen.. Ik woon nu al 3 kwart jaar samen met deze fantastische vent. Dus daarom geef ik de tip mee, hoe zwaar, rot en moeilijk het ook is, sta altijd open voor nieuwe 'mannen'. De maanden na mijn break-up moest ik niks van mannen weten, tot ik Bas tegenkwam, hij was geweldig en ik vond hem echt heel erg leuk, maar toch zou ik bij mij ex terugwillen als hij mij terugwilde.

Uiteindelijk na weken niks van zich te laten horen moest mijn ex net even melden op de avond dat ik met Bas was dat hij me die avond wilde zien en spreken, hij had nagedacht. Ik heb bij een vorige relatie hetzelfde meegemaakt en toen gekozen voor mijn ex. Dit keer wilde ik niet dezelfde fout maken! Ik koos voor Bas, hoe moeilijk het eerst ook was. Ik heb geen enkele seconde spijt gehad van mijn beslissing. En moet je nu zien, verliefd en gelukkig samen. Hij past bij mij en doet alles voor me.

Daarom geef ik de tip mee. Vaak gaat het niet voor niets uit, het werkt niet, hoe moeilijk het ook is om in te zien. In enkele gevallen komt het nog goed, maar de relatie zou altijd een deuk blijven houden. Hou vol meiden, wij zijn er voor je en wij zijn er ook geweest! JIJ BENT EEN TOPWIJF, EN DAT MAG JE NOOIT VERGETEN! Ze mogen wel een blij zijn met zo'n fantastische meid. Kopop, jij komt er wel!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:50

Wat een mooie post!
Het is voor mij inmiddels bijna 2 weken geleden. Heb hem al 2x gezien op de vereniging, maar niet gesproken. We willen door als vrienden, maar eerst moet ik dit even verwerken (dus even geen contact). Ik ben al blij dat hij mijn gedachtes niet meer constant domineert. Maar het blijft op de achtergrond, op me drukken. Ik kan een hele gezellige avond hebben weer, maar soms komt hij dan opeens door een kleine associatie in mijn hoofd. Ik kom er wel, maar het heeft tijd nodig.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:18

Hele mooie post Shauniraquel :j

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:36

Inderdaad, hele mooie post!

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 14:28

@Rebeccaa: wat naar meisje, ik weet precies hoe je je voelt.. Been there... Nu je beseft dat je zoveel verdriet hebt, weet je tenminste wel dat het gevoel 'echt' was. Een break doet pijn, vooral als het niet jouw keuze is of onverwachts aan komt kloppen. Huilen, huilen, huilen, gooi alles eruit. Vind steun in zielige liedjes. Ik draaide dagelijks de playlist "broken heart" op Spotify :'). Zelfs op stage sloot ik mezelf op in de wc om daar te huilen. Ontroostbaar voor weken lang.

Maar dit is jouw manier van verwerken. Waar ik veel steun aan had was het mooie zinnen topic. Met prachtige zinnen. Je vind hier zoveel mensen die hetzelfde hebben meegemaakt, en houdt je erg vast aan deze zinnen. Ik Stopte ze allemaal in een word bestand en sloeg ze op.

Het leven heeft geen zin meer zonder deze persoon (naja dat denk je dan). Maar de ene dag gaat het goed en de andere dag voel je je ellendig. Maar je merkt met de tijd word het minder, je word een independent woman. Jij hebt niemand nodig, jij hebt jezelf! :o? Heb je een verzorgpaard of eigen paard? Ga lekker rijden, knuffelen, poetsen, wandelen, je hoofd leegmaken. Ga eens dingen uitproberen die je altijd al hebt willen doen.

Ik snap dat je vriendinnen misschien teleurgesteld zijn, maar een echte vriendin is er voor je no matter what! Je hebt ze nodig om eroverheen te komen. Ga met hun leuke dingen doen. En weet je wat dan het grappige is. Plaats eens leuke foto's van jezelf, met je vriendinnen of met je paard. Jouw ex ziet deze foto's en geloof mij maar, hij vreet zich stiekem van binnen op..

Sterkte en succes! <3

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:08

Wat een prachtige en inspirerende post Shauniraquel! Bij mij is het nu 3 maanden geleden en ik hoop ook ooit op die manier te kunnen praten.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:59

Hier is het nu dag 5. Gister gepraat wat ik eigelijk niet wou doen maar kon het niet meer laten. Tging met hem niet goed maar hij wou niet zeggen waarom. Hij wou dat ik doorging met mijn leven dat vond hij het belangrijkste. Wat er met hem zou gebeuren maakte niet uit leek het wel op.. dat ik iemand verdien die wel toekomstplannen heeft..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:06

Hoe lang zou dit gevoel duren? Nu 2 weken geleden, voel me wel beter, maar soms komt het gewoon opspelen. Voel me vandaag al de hele dag heel de dag zo down. Wil weer kunnen genieten -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:07

Eske_B schreef:
Hoe lang zou dit gevoel duren? Nu 2 weken geleden, voel me wel beter, maar soms komt het gewoon opspelen. Voel me vandaag al de hele dag heel de dag zo down. Wil weer kunnen genieten -O-

Dat komt echt wel. Ik kon eerst heel verdrietig worden als ik aan mijn ex dacht. Ik denk nog steeds wel aan hem (twee jaar na dato zelfs) maar de herinneringen zijn dan niet meer verdrietig, maar eerder iets moois wat we samen hebben meegemaakt maar wat uiteindelijk niet meer werkte.

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:50

Na 8 maanden zit ik nog steeds met me ex... Iemand tips ?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:17

Ik heb helaas geen tips, wil je alleen veel succes wensen :(:)

Ik heb inmiddels af en toe appcontact met m'n ex, we willen vrienden blijven. Alleen wil ik nu niet teveel appen, moet over hem heen komen, hem loslaten... wat denk ik veel tijd gaat kosten.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 06:02

annikeee19 schreef:

Hier ook na 7 maanden. Heb het gelukkig niet altijd, maar af en toe beland ik weer in een enorme dip. Echt zo vervelend want vind dat het inmiddels wel lang genoeg geduurd heeft..

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 07:46

Amira_ schreef:
annikeee19 schreef:

Hier ook na 7 maanden. Heb het gelukkig niet altijd, maar af en toe beland ik weer in een enorme dip. Echt zo vervelend want vind dat het inmiddels wel lang genoeg geduurd heeft..

Ja ik ook...

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 07:51

Eske_B schreef:
Ik heb helaas geen tips, wil je alleen veel succes wensen :(:)

Ik heb inmiddels af en toe appcontact met m'n ex, we willen vrienden blijven. Alleen wil ik nu niet teveel appen, moet over hem heen komen, hem loslaten... wat denk ik veel tijd gaat kosten.

Ik heb sinds het uit is geen contact meer gehad. Denk dat ik het nog moeilijker kon berwerken als we wel nog contact hadden want dan blijf je misschien ergens hoop houden dat het goed komt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:40

Sterkte voor alle nieuwelingen die vers met hun verdriet zitten. Enige dat helpt is jezelf tijd geven, van jezelf houden en ooit gaat het over. Als je er echt heel erg mee zit nog kun je altijd advies inwinnen bij een professional voor een paar gesprekken misschien.

Shauni mooie woorden en ik ben blij voor je dat je een fijne man hebt gevonden.

Hier inmiddels heel ruim een jaar verder. Ik heb mijn draai gevonden inmiddels. Aantal knopen doorgehakt en ben bezig een sociaal leven op te bouwen. Heb een aantal mensen waarmee ik vriendschap aan het opbouwen ben en 1 inmiddels erg hechte vriendschap met een vrijgezelle meneer. We gaan overal en nergens heen en hebben de grootste lol. Voor nu is het gewoon een heel goede hechte vriendschap. Maar mocht dit ooit overgaan in meer heb ik er geen bezwaar tegen. Geen idee of dat ook gaat gebeuren maar voor nu is dit ok. Had niet verwacht dat ik mannen weer zover zou vertrouwen dat ik ze dichtbij toelaat. Daar alleen al is het goed voor.

Maar omdat ik contact moet blijven houden met ex ivm honden en allimentatie ook, heeft het wel langer geduurd. En nu nog steeds komen er vlagen van verdriet boven. Al worden ze wel veel minder heftig en frequent. Vooral omdat het zo n lange tijd is geweest die we gedeeld hebben. Als je dan hoort dat hij bv in frankrijk ergens is heen geweest waar wij vaak kwamen dan doet dat wel even pijn. Maar ja 27 jaar vergeet je niet. Scheelt dat er zoveel is gebeurd dat ik hem niet terug zou willen. Al zou hij op zijn knieen voor de deur liggen. Al is dat best pijnlijk om van jezelf te merken.

Volar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:15

Bijna een jaar geleden schreef ik hier ook een bericht. Inmiddels is het nu ruim een half jaar uit. Kwam er via via achter dat hij inmiddels een ander had. Dat was even slikken maar ik kon het goed verdragen uiteindelijk.

Maar helaas heb ik mijn les nog niet geleerd blijkbaar... week geleden belde hij me op hoe erg hij me mist en toch graag bij mij terug wil. Voor mij was het inmiddels echt afgesloten en ik was bezig met verwerken, iets wat ik niet weer opnieuw wil gaan doen straks. Ik heb ook geen gevoelens meer maar heb wel nog af en toe contact. Weet niet zo goed wat ik ermee moet..

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:44

Liefdesverdriet duurt erg lang.. probeer inderdaad geen contact meer te zoeken zodat je volledig zonder hem gaat leven. Bij mij heeft het ongeveer een jaar geduurd en van de 1 op andere dag kon ik er veel beter mee omgaan. Denk aan hoe je was toen het een week uit was, hoe vaak je huilde en hoe het je leven beheerste en hoe je je nu voelt. Zie wat voor vooruitgang je geboekt hebt, hoe sterk je bent en wees trots op jezelf :)

Ik zit op het moment erg goed in mijn vel. Het is nu 1,5 jaar uit en ik stel mezelf weer open voor de liefde. Hoewel ik wel moet zeggen dat het liefdesverdriet ervoor heeft gezorgd dat ik me niet zomaar ergens meer in stort. Mijn ex wil me terug.. hij blijft maar herinneringen ophalen, contact zoeken en proberen af te spreken. Ik vind dit erg lastig.. ik voel hoe sterk ik nu ben en dat ik echt niet meer terug zou willen. Het idee dat ik hem afwijs en ook liefdesverdriet bezorg doet me pijn.. maarja, hij heeft het 1,5 jaar geleden uit het niets uitgemaakt na een relatie van 6,5 jaar. Het leven gaat door.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:58

Ik heb de optie niet om compleet zonder hem te leven. We zitten bij dezelfde studentenvereniging en we gaan elkaar nog wel (vaak) zien. Daarnaast heb ik ook niet heel veel contact, niet dagelijks. Gewoon af en toe vragen hoe het gaat. Als ik hem toch zo zie, wil ik dat we op een gezellige, niet al te ongemakkelijke manier met elkaar kunnen praten. We hebben geen ruzie gehad toen het uitging.
De hoop dat het nog goed gaat komen, heb ik niet meer. De verwerking gaat wel even duren.

Hij was m'n eerste vriendje, het is echt zo verdomd lastig allemaal, al die tegenstrijdige gevoelens. Maar gek genoeg, niet echt boosheid.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:25

Bij mij ging het 2,5 maand geleden ongeveer uit en heb na wel zo nu een dan een week radiostiltr nog bijna dagelijks contact met mijn ex. Ook nog een paar keer gezien, tegengekomen op een feestje waarbij het bijvoorbeeld totaal uit de hand liep omdat hij 'gek' werd toen hij me zag :=

Ik moet zeggen dat ik het heel lastig vind, aan de ene kant is het fijn om nog contact te hebben en aan de andere kant sluit ik me ook aan bij wat jullie zeggen. Hij wil mij ontzettend graag terug, zegt veranderd te zijn etc. Aan de ene kant zou ik graag willen mocht het dan echt tussen ons werken en aan de andere kant weet ik dat het gewoon niet kan. Hij blijft hij en ik blijf ik, uiteindelijk.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:01

Ik vind het heel knap dat sommige bevriend kunnen blijven met hun ex. ik heb het 1.5 jaar geleden ook geprobeerd en was geen succes :')
Nu ben ik ook heel erg blij dat hij uit mijn leven is. als ik terug lees wat ik hier toendertijd plaatste vraag ik me af of ik blind was al die tijd :+

Onder tussen heb ik ook alweer een half jaar een nieuwe relatie.
Door mijn nieuwe vriend besef in nu ook dat dat wat ik met mijn ex was geen echte liefde was.
Ik ben heel gelukkig met hem en heb eindelijk iemand waarbij ik mezelf kan zijn en alles mee kan delen. En iemand die wel graag bij mij wil zijn <3

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:17

Ik was bevriend met mijn ex tot ik ging verhuizen (ipv 50m lopen 8 minuten fietsen), toen bestond ik alleen nog maar als ze wat van me nodig had. :Y)
Toen ik 80-100km verderop ging wonen bestond ik helemaal niet meer leek het wel en ik heb dus al een kleine 2,5 jaar niets meer van haar gehoord.
Wel zo rustig en ik kon de breuk nu ook echt verwerken ipv dat er altijd een lijntje blijft openstaan.
Inmiddels heb ik haar nummer gewist, en ben ik heel voorzichtig wat aan het rondkijken maar durf een nieuwe relatie nog niet echt aan. :o
Mijn moeder noemde me laatst al half grappend het gekke kattenvrouwtje, aangezien ik van 1 kat naar 3 ben gegaan (of eigk 2 en 1 opvanger). :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:18

Dat geen vrienden meer zijn met je ex... dat voelt voor mij zo raar. Je bent zo lang deel geweest van elkaars leven, hoe kun je dan ineens doen alsof je elkaar niet meer kent?

Maar geen contact helpt wel om over de breuk heen te komen.