Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:52

Heb vandaag bij cafetaria moeder en vader gegeten is een aanrader :+

Zijn jullie ook zo snotter? , heb al dagen hoofdpijn en klinkt alsof ik zeehond ingeslikt heb hoestbuien steeds ugh

Boodschappen doen , na een jaar weet ik het wel. Voornamelijk aanbiedingen afgaan :) , heb 2 poezen hier en 4 konijnen en 4 konijnen bij mijn ouders. Maar die laatste doelgroep eet me niet echt arm.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 01:02

Wauw ja. Ik was net weer een beetje opgeknapt en begin nu weeeer. Maar werk met kinderen, dus pak elk virusje wel in meer of mindere mate mee. Nu alleen snot en opgezwollen klieren, hopen dat het daar bij blijft.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 03:21

Ik heb vodafone voor tv, internet en bellen en energiedirect voor mijn gas en elektra.
Over allebei erg tevreden :j.
Rebecca: in dit topic zit je behoorlijk veel te miepen dat je geld tekort hebt en dat het uwv naar doet en weet ik het wat, maar je bent zelf degene die elke keer je geld erdoorheen gooit. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 08:36

Jup mega gat in de hand , gelukkig weet ik dat ook. Maar ligt vaak ook aan de nabetaling van het uwv , die is er zo laat terwijl ik dat geld wel nodig heb

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 08:42

Wauw welkom Jumpie! Klinkt echt als een geweldig plekje! Ik denk dat wij met zijn allen wel graag foto's zien als je straks de sleutel hebt en aan het klussen bent :D

Ik kan van de week naar een fornuis gaan kijken! Ik wilde heel erg graag een oude emaille fornuis uit de jaren50/60. Maar op marktplaats zijn die of heel erg duur, of heel snel weg.
Nu wik het toeval dat vrienden van mijn ouders een oude boerderij hebben gekocht om op te knappen. En daar stond een oud emaille fornuis in *\o/* dus ik mag van de week gaan kijken of ik t wat vind en dan mag ik m hebben!!! Heel cool. Maar zij doen 'm anders toch weg...
Ik begin steeds meer voordelen in te zien dat het nog een tijdje duurt voor mijn huisje klaar is :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 08:45

Klinkt best tof dat gasstel! , werkt gewoon op gas? . Ballen verstand ervan haha

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 08:48

Laatst bijgewerkt door Pikkepor op 19-02-15 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 08:53

Even gegoogeld maar wow ja snap je wel :P

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:56

Bedankt allemaal, zodra we de sleutel hebben zal ik foto's plaatsen :)

Leuk om jullie tips te lezen qua boodschappen en energiekosten en dergelijke! Heb er veel zin in, maar vindt het ook spannend hebben straks wel een hypotheek af te lossen := . En het is toch lastig in te schatten hoeveel kosten er echt op ons af zullen komen, de hypotheek staat natuurlijk vast. Maar qua water/gas/licht etc. Boodschappen kun je natuurlijk zo duur maken als je zelf wil.
Als zullen we wel langzaam aan de kosten kunnen wennen aangezien we tijdens het klussen eerst nog thuis blijven wonen, en dus nog met de pot mee kunnen eten.

Renskep wat een leuk gasfornuis, heeft wel wat :j . En wat fijn dat je die gewoon kunt krijgen. Wanneer is je huis klaar?

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:13

Voor energie heb ik Essent. Erg tevreden over! Fijn met die slimme meters en en feit dat je je voorschot maandelijks kan aanpassen. Als ik erg veel stook gooi ik m'n voorschot gewoon 10 euro omhoog, zo weet ik vrijwel zeker dat ik uitkom, ideaal!

Ik lees hier veel mensen die moeite hebben met geld overhouden. Lijkt me zo lastig leven! Ik zeg ook regelmatig nee op iets of doe mezelf te kort om te kunnen sparen of voor bijvoorbeeld verjaardagscadeaus. Mijn mama is bijna jarig en die mag uiteraard niks te kort komen! <3

Voor tv etc heb ik net als Capriootje KPN, met die kortingen scheelt t n hoop. En ik heb gratis zenders gekregen, ook heel fijn! Vooral de kinder zender voor m'n oppaskids :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:34

Wij hebben stroom van Delta en internet en tv van Zeelandnet (dat hoort bij Delta). KPN was waarschijnlijk goedkoper geweest, maar dat is hier in de regio heeeel langzaam en mijn vriend is nogal verwend op dat vlak :')

Wij hebben het meestal niet moeilijk met geld, maar deze maand hadden we wel heel veel grote uitgaven en nu doet mijn wasmachine verdikkie ineens hartstikke raar -O-
Hopelijk houdt 'ie het nog even vol :=

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:41

wooow jumpie, jaloers zeg!! ik denk niet dat veel mensen kunnen zeggen dat hun eerste huisje meteen een vrij staande woning is met paard in de achtertuin! super leuk!

wij zijn afgelopen week van ons geloof afgestapt en naar de aldi geweest.. het viel alleen echt tegen.
de verse producten waren bijna allemaal vies of snel verrot.
maar wel tevreden over de chips, nootjes en sappakken enzo!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:52

Vers kun je beter bij Lidl halen, en dat zou ik ook zeggen als ik er niet werkte :D
Verder vind ik de Aldi hartstikke prima, maar het vers stelt niks voor.
De aardappels die deze week in de bonus zijn bij Appie ook niet trouwens, wat een lelijke knollen :=
Verder is agf van Appie best goed, alleen zo duur als je de Lidl gewend bent.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:31

Wij halen thuis altijd van ALDI, bepaalde producten overigens, je moet echt even uitzoeken welke producten je daar wel en beter niet kan halen.

Nanno_123 dat klopt en ik weet ook dat we ontzettend veel geluk hebben. We wonen natuurlijk wel boven in Groningen dus de huizen zijn hier een stuk goedkoper. Daarnaast hebben mijn vriend en ik beide de mazzel een vaste baan voor 40 uur gekregen te hebben, uit onze stages destijds :j .

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:44

Jumpie klinkt goed!!

De versproducten van de Aldi vind ik inderdaad ook niet zo, loop ik eigenlijk standaard ook al aan voorbij! Lidl moet ik hier eerst nog voor naar Westerbork, maar dat kan af en toe ook nog wel eens uit, vind dat een hele fijne winkel.

Ik heb na bijna 3 maanden thuis te hebben gezeten weer een baan gevonden! Daarbij kan ik een BBL-opleiding gaan doen, dus helemaal ideaal :D Heb er echt weer zin in!! 2 maart beginnen op school en dan 9 maart beginnen met werken :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:35

Gefeliciteerd Milan! Ik haal altijd mijn groente en fruit bij de appie omdat dat het enigste is op loopafstand

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:38

Ik haal tegenwoordig mijn vlees bij de slager in de Tanger markt! Echt heerlijk vlees, ben maar €3.80 kwijt voor een kilo kipfilet en dan snijd ik het in stukken, doe het in diepvries zakjes en dan de vriezer in. :j
Laatst ook 5kg aardappelen gekocht voor €0,50, en ze waren echt heel lekker :j

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:49

Jumpie wat gaaf!

Ik heb dadelijk een Aldi, Lidl, C1000 en AH allemaal bij elkaar zitten. Ga ik alle aanbiedingen langs :o :D .

Vandaag een bank besteld, duurt nog even voor ik hem kan ophalen :+ . Morgen de sleutel *\o/* .
Zaterdag de vloer leggen en een deel van de meubels ophalen. Verven etc is allemaal al gebeurd dus dat maakt een groot verschil :) .

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:51

Bij mij in het dorp zit een AH, Lidl en Dirk. Bij m'n werk zit een Hoogvliet. En op 15 minuten afstand ook nog een Jumbo en Vomar. Genoeg keuze dus haha.

Wauw wat gaaf dat je morgen de sleutel krijgt, eindelijk echt aan de bak!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:54

Ik denk dat ik ziek ga worden. Last van me keel enzo

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:00

Je hoort ook echt niets anders. Wordt tijd voor zon en 25 graden!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:03

Gefeliciteerd Milan! Dat is echt fijn dat je zo verder kunt en toch werken :)

Jumpie, de laatste voorspellingen waren dat het rond de bouwvak vakantie klaar moet zijn! En dab moeten de muren nog gedaan worden, vloer erin, keuken erin en dan zijn we er echt klaar voor. Ik heb er echt zin in.
In eerste instantie was het mijn huis en mijn vriend wilde nog niet echt per se mee om sameb te wonen. Maar van de week zei hij dat ie er toch ook wel echt naar uit keek :+:

Hier ook heel veel zieken. Ik zie natuurlijk de hele dag niks anders in de apotheek. Maar opvallend veel hoestdrank/tabletten en antibiotica de laatste weken. .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:06

Gefeli Milan :D

Succes morgen Chantal!

Ik ben ook verkouden , hoofdpijn oorpijn . Maar zakt af , hopelijk kan ik volgende week bloed doneren...

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:56

Ik ben al aan het kwakkelen (steeds heel erg verkouden) sinds de week voor de kerstvakantie begonnen was. Nu was ik er eindelijk precies 1 week volledig vanaf, begon vrijdag opnieuw de ellende. Oorpijn, keelpijn, hoofdpijn en koorts. Gelukkig maandag wel beter, naja geen hoofdpijn en koorts meer, wel vreselijk verkouden. Nu minder verkouden maar echt heel taai slijm dat vast zit, viessss dus en irritant!
Mijn moeder kwam zondag op bezoek en die zei ook: zo, jij bent echt lang ziek met het hoogstandje altijd in het weekend.. Naja maar beter ook, scheelt weer ziekmelden :=
Vriendjelief nu ook al 3 dagen op rij koorts, vanavond ging het gelukkig al beter.
Jaja, zomer 2015: komt u maar!!!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:37

Ik ben ook net een paar dagen van de koorts af ... Enorm verkouden, alles deed pijnen en ik had nergens energie voor :( Ik ben blij dat ik een beetje opgeknapt ben haha

Ik heb trouwens een mini vriezer, dus ik kook vrijwel altijd voor 1x en dat merk ik echt wel bij de boodschappen :( Maar ik heb mijn kookplaat bovenop mijn koelkast, dus grotere vriezer gaat niet lukken