Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suusie22

Re: Dingen die je altijd al had willen weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:37

Haha geen idee dat vroeg ik me ook af haha

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:00

Zou dat niet zijn om het water af te voeren?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:21

Mmm ja dat dacht ik ook

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:32

vuurneon schreef:
Waarom heet het soya melk, rijstemelk etc als het in de verste verte niet smaakt naar melk?
Ik zou zelf soya drank logischer vinden :+

Omdat het wit is en dus op melk lijkt? Geen idee :Y)
Daarnaast doet 'drank' misschien een beetje denken aan iets alcoholisch, dus dan klinkt melk veel gezonder.
Geen idee verder :')

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:10

Monster_tos schreef:

nee het afpompen is dan al gedaan.. Volgens mij is het om te zorgen dat de kleren niet als 1 bal tegen elkaar aan geduwd zitten tegen de wand maar een beetje los komen, werkt tegen het kreukelen onderandere..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:15

Romyv schreef:
Monster_tos schreef:

nee het afpompen is dan al gedaan.. Volgens mij is het om te zorgen dat de kleren niet als 1 bal tegen elkaar aan geduwd zitten tegen de wand maar een beetje los komen, werkt tegen het kreukelen onderandere..

Dat klinkt heel logisch.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:23

hoe heet dat 'dingetje' wat je bij de kassa tussen je boodschappen legt om aan te geven dat de volgende met zijn boodschappen komt :=

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:24

Sellyxx schreef:
hoe heet dat 'dingetje' wat je bij de kassa tussen je boodschappen legt om aan te geven dat de volgende met zijn boodschappen komt :=

een beurtbalkje :D
http://nl.wikipedia.org/wiki/Beurtbalkje

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:59

idd een beurtbalkje, stond laatst ook in een ander topic dacht ik

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:02

Romyv schreef:
Monster_tos schreef:

Bedoel hierbij het water wat uit de kleding word "geslingerd"
Of zoiets :+

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:06

dat slingeren gebeurt tijdens het centrifugeren, het gaat hier om het zachtjes heen en weer draaien van de was als het programma als is afgelopen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:13

Suusie22 schreef:
dat slingeren gebeurt tijdens het centrifugeren, het gaat hier om het zachtjes heen en weer draaien van de was als het programma als is afgelopen.

dmv sensors bepaalt de wasmachine dan de beste stand om tot stilstand te komen zodat de lagers zo min mogelijk belast worden. Ter voorkoming van extra slijtage dus.

SuuzMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:15

Ik vraag me af wat de functie is van 'achteruit trap' op je fiets. Haha ik weet nog dat het toen ik op de basisschool zat heel stoer was als je achteruit trap had _O-

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:18

SuuzMickey schreef:
Ik vraag me af wat de functie is van 'achteruit trap' op je fiets. Haha ik weet nog dat het toen ik op de basisschool zat heel stoer was als je achteruit trap had _O-

als je vooruit kan trappen kan je automatisch ook achteruit trappen lijkt me?:)
Behalve als er natuurlijk een rem op zit, maar aangezien veel fietsen gewoon een handrem hebben is dat niet persé nodig.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:18

waarom zit er op een benzinepomp die 24 uur per dag, 7 dagen per week open is een slot?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:20

Anne_GTI schreef:
Suusie22 schreef:

dmv sensors bepaalt de wasmachine dan de beste stand om tot stilstand te komen zodat de lagers zo min mogelijk belast worden. Ter voorkoming van extra slijtage dus.

Oh die stand, mijn was machine noemt dat kreukelbescherming of zo.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:20

meggiemeg schreef:
waarom zit er op een benzinepomp die 24 uur per dag, 7 dagen per week open is een slot?

Ivm verzekeringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:27

Toch grappig dat we zo graag van alles willen weten :D .

Mijn vraag waarom willen nu zoveel mensen zo graag alles weten? en dan nog waarom willen ze alles graag verklaren?
Wat geeft het voor meer waarde dat je het antwoord weet? Leverd het je 'buiten dat je het antwoord weet' ook echt iets op?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:28

Hoe komt het dat sommige mensen dusdanig geobsedeerd worden door een ander dat alles moet wijken om die ander te treffen? Is dat een bepaalde geestesgesteldheid? Gebrek aan zelfinzicht? Betonnen dorp voor de kop?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:31

OsMo schreef:

Mijn vraag waarom willen nu zoveel mensen zo graag alles weten? en dan nog waarom willen ze alles graag verklaren?
Wat geeft het voor meer waarde dat je het antwoord weet? Leverd het je 'buiten dat je het antwoord weet' ook echt iets op?

Ik denk dat wij mensen gewoon erg nieuwsgierig zijn in hoe de wereld om hun heen werkt en alles wat erbij hoort. Dus vragen die beantwoord worden, levert een bevrediging (de aha-erlebnis) op en tevens weer vaak een nieuwe vraag :P

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:33

eilleen333 schreef:
SienenIvo schreef:
Proeven alle mensen precies hetzelfde?

Want ik vind bloedworst echt vies en ik proef bij koriander wc eend,maar proeft iemand anders dat ook of niet?

Wil ik weten hoe het kan dat jij weet hoe WC-eend smaakt? ;)

Hahah!

Nee,door de geur die je dan ruikt en je eet iets wat overeen komt met de geur.. :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:34

Breghje schreef:
Hoe komt het dat sommige mensen dusdanig geobsedeerd worden door een ander dat alles moet wijken om die ander te treffen? Is dat een bepaalde geestesgesteldheid? Gebrek aan zelfinzicht? Betonnen dorp voor de kop?

Als wedervraag: Waarom trekken mensen het zichzelf aan als ze weten dat bepaalde mensen die trek hebben? Want diegene kan de ander niet kwetsen als het diegene niet boeit wat de blaaskaak zegt.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:37

OsMo schreef:

Honger naar kennis. Ik ben gewoon nooit uit de "waarom" fase gekomen en neem niets voor zoete koek aan. :D
Ik neem nooit genoegen met het antwoord "daarom"

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:43

vuurneon schreef:
Breghje schreef:

Als wedervraag: Waarom trekken mensen het zichzelf aan als ze weten dat bepaalde mensen die trek hebben? Want diegene kan de ander niet kwetsen als het diegene niet boeit wat de blaaskaak zegt.

Gaat niet om zeggen in dit geval. Ik heb de instelling wat een ander over bijvoorbeeld mij zegt, zegt meer over die ander dan over mij persoonlijk, zeker als die ander niet tot mijn kring van intimi behoort en mij dus niet eens echt kent.

Gaat echt over bv stalken, iemand van zijn /haar werk pesten, dat soort dingen. En dus gelukkig niets persoonlijks. :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:56

Deze volg ik! LEUK!!