Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:43

bij een zadel druk ik dan gewoon 5 euro bij de prijs op, zijn de advertentiekosten er ook weer uit :)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:58

Alja schreef:
bij een zadel druk ik dan gewoon 5 euro bij de prijs op, zijn de advertentiekosten er ook weer uit :)

Ja dat is wel slim! Maar ik heb niet zo'n goed idee wat ik voor m'n zadel wil ;)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:20

Ik heb het niet zo vaak, maar de afgelopen tijd wel ineens dat mensen gewoon niet reageren op vragen/interesse :=

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:22

Kan je dat zadel niet via een andere categorie verkopen?

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:10

xHaithi schreef:
Kan je dat zadel niet via een andere categorie verkopen?

Haha zo slim was ik ook al, maar nee die word dan verwijderd :(

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 00:08

Alja schreef:

Moet je je zadel wel eerst zien te verkopen ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:11

Je moet al heel lang betalen om zadels op mp te plaatsen. Ik ben blij dat ze dat juist op die manier verandert hebben. Eerder moest je voor alles boven een bepaald bedrag (ik meen €200,-) betalen. En als hun het idee hadden dat iets meer waard was werdt je advertentie verwijderd. Kon je er weer achterheen mailen en werdt die weer geactiveerd.
Nu weet je gewoon dat er bepaalde rubrieken zijn waarvoor je moet betalen. En wat Alja al schreef, de kosten gewoon door berekenen.

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:28

Goedemorgen...

Ik heb al vaak via MP iets gekocht, nooit geen problemen gehad, maar heb nu een raar gevoel met een koop ........

Ik heb een bod gedaan op een advertentie, ik werd direct gemaild dat ik het kon kopen voor een bepaald bedrag en ik ben daarmee accoord gegaan, heb het geld overgemaakt en afgelopen donderdag was het geld van mijn rekening gehaald, ik heb nog gevraagd aan de verkoopster of ze door wilde geven, wanneer ze het geld ontvangen had.

Daar heb ik geen antwoord op gekregen, maar zag wel dat de advertentie vrijdag niet meer op MP stond, ik heb haar weer gemaild vrijdag en ik kreeg zaterdagavond een mail terug, dat ze inmiddels op vakantie was in het week-end en as dinsdag wel naar haar rekening zou kijken...??

Is dit niet een beetje raar? Volgens mij wist ze vrijdag al dat geld op haar rekening was gestort, omdat ze toen daarna de advertentie heeft verwijderd...

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:37

Als die mevrouw inmiddels op vakantie is en haar mail checkt, dan kan ze ook haar bankrekening bekijken en ze wist toch van te voren dat ze een paar dagen weg ging, lijkt me wel zo netjes om dat aan de koper te melden.
Advertentie kosten door berekenen, bij de verkoop van een zadel vind ik wel heel apart, stel ik doe een bod op een zadel van 300, is dan 295+5 adv.kosten, denk je dan dat ik daar rekening mee houd? Ik bied wat ik het waard vind en dat kan voor de verkoper tegen of meevallen.
Laatst bijgewerkt door staroo op 20-08-12 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:47

staroo schreef:
Als die mevrow inmiddels op vakantie is en haar mail checkt, dan kan ze ook haar bankrekening bekijken en ze wist toch van te voren dat ze een paar dagen weg ging, lijkt me wel zo netjes om dat aan de koper te melden..

Ja dat bedacht ik me ook, dan had ik het bestelde al direct verstuurd, nu moet ik tot dinsdag wachten tot ze waarschijnlijk thuis is en nog 1 dag extra wanneer ik het binnen heb.

In tegenstelling tot deze verkoopster, heb ik vorige week een prachtige deken voor Tristan gekocht via MP, mail met de verkoper ging heel fijn en vlot.
Heb het geld ook gelijktijdig overgemaakt, echter kreeg ik de deken al een dag ervoor... *\o/* ,
dus voor dat hij het op zn rekening was bijgeschreven.
Ik heb hem een mooie bedank mail gestuurd en hij schreef: Geen dank, wens je er alle goeds mee..!!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:49

roxiie schreef:
Alja schreef:

Moet je je zadel wel eerst zien te verkopen ;)

heb de afgelopen maanden 4 zadels verkocht en steeds binnen een week :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:12

Ik heb vanochtend de keuken van ons nieuwe huis verkocht. :D
Koper moet zelf demonteren en geen inbouwapparatuur, voor 200 euro, topdeal zeg ik zo. :))

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:19

ik ga onze keuken ( we hebben er namelijk twee) ook op MP zetten en zou ook wel blij zijn met 200 euro!

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:11

kiki1976 schreef:
Je moet al heel lang betalen om zadels op mp te plaatsen. Ik ben blij dat ze dat juist op die manier verandert hebben. Eerder moest je voor alles boven een bepaald bedrag (ik meen €200,-) betalen. En als hun het idee hadden dat iets meer waard was werdt je advertentie verwijderd. Kon je er weer achterheen mailen en werdt die weer geactiveerd.
Nu weet je gewoon dat er bepaalde rubrieken zijn waarvoor je moet betalen. En wat Alja al schreef, de kosten gewoon door berekenen.

Omg zeg! Dat is wel heel triest O_o Dat zij even voor je zouden bepalen hoeveel je spul waard is. Goed dat ze dat weer hebben afgeschaft.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:19

@staroo, dat moet de verkoper berekenen in de prijs, niet de koper.
Zo hadden wij laatst een grote uitverkoop, ook met diverse zadels.
Deze zadels gingen net boven de inkoopprijs weg. En ja dan berekenen wij de advertentiekosten door in de verkoopprijs net als de verzendkosten, aangezien wij dan prijzen hebben incl. verzenden.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:01

Zadels verkopen is momenteel erg moeilijk. Die van mij staan al een tijd op bokt en op marktplaats. Maar de meeste reacties die je krijg zijn toch niks.

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:10

Nou, ik kom mij ook maar eens melden! Lees al een tijdje mee, zitten zo af en toe echt grappige (rare) mensen tussen!

Ik heb in het verdelen nooit problemen gehad met het verkopen van spullen of de mensen die het kwamen ophalen.
Nu heb ik lamellen op internet staan omdat we nieuwe raamdecoratie krijgen en krijg veel biedingen maar mensen reageren gewoon niet meer op de mails... -O-

Had vorige keer trouwens ook een leuke:
Wilde op het laatste moment toch wel naar Zand festival in Almere en bedacht even op marktplaats te kijken.
Je kan deze tickets via internet kopen (e-tickets) maar die zijn makkelijk te kopieren dus die wilde ik niet. Je hebt ook de gewone kaarten van de Primera, die wilde ik wel!
Iemand had nog diverse tickets te koop en woonde in de buurt.

Ik gemailt hoeveel kaarten hij nog had en of het e-tickets waren of Primera kaarten.

Kreeg ik terug: 'e-tickets'
That's it.. :') Dan denk ik jij wilt die kaarten toch ook verkopen! Is toch geen moeite om te typen:
Hallo ..

Ik heb nog x tickets en het zijn e-tickets. :')

danique1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:14

Ik weet nooit welke telefoon ik wil dus mijn telefoons staan regelmatig op marktplaats, dus mijn huidige mocht er ook aan gaan geloven.

Een HTC Desire HD in nieuwstaat met garantie,

een bod van 30 euro WHAATTTT??

Of mensen die je voorwerp willen kopen en jij hebt je gegevens doorgegeven en vervolgens reageren ze niet meer.....

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:29

Wat fijn dat ze gewoon op vakantie gaan terwijl jij geld stort /:

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:48

chimello schreef:
Wat fijn dat ze gewoon op vakantie gaan terwijl jij geld stort /:

Ja vind het niet erg netjes....ik wil niet direct boos worden, maar het borrelt wel zeg maar... :x

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:02

Natuurlijk, jij hebt immers betaald en zij hebben het fatsoen niet even te kijken online. Alsof je op vakantie niet kan kijken of je geld hebt gekregen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:21

huh, waarom zou iedereen dat kunnen? Ik neem op vakantie echt niet m'n randomreader van de Rabo mee hoor.

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:22

chimello schreef:
Natuurlijk, jij hebt immers betaald en zij hebben het fatsoen niet even te kijken online. Alsof je op vakantie niet kan kijken of je geld hebt gekregen.

Idd, nou ik wacht morgen nog even af, krijg ik geen mail voor morgenavond dan de druk maar opvoeren.. ~~}>

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:24

Kinke schreef:
huh, waarom zou iedereen dat kunnen? Ik neem op vakantie echt niet m'n randomreader van de Rabo mee hoor.

Ze had mijn geld al ontvangen VOOR dat ze een lang weekend op vakantie ging, en zaterdag heeft ze me gemaild vanaf haar vakantie adres...

FriesRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:25

Ik had mijn auto op mp.nl staan met een vraagprijs van 4500 euro ( audi A6 avant met nieuwe zomer en winterbanden op alu velgen nieuwe remschijven en blokken voor en achter etc)
krijg ik een mailtje met de tekst "kom hem vanavond gelijk ophalen voor 1500 euro ik betaal contant mail me je adres even" heb ik terug gemailt dat hij daar niet voor weg ging. Krijg ik een mailtje terug met de tekst "Ja maar ik heb net mijn rijbewijs gehaald dus meer geld heb ik niet" Ja daag droom lekker verder ;)