Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:35

Ik maak ze ook mee, met mijn webwinkeltje :j
Mensen die het geld al hebben overgemaakt en zich dan bedenken, want ja 'ik heb toevallig nét dezelfde gekregen van mijn vriend', ja... héél geloofwaardig!
Of mensen die iets bestellen op de site, vervolgens niets overmaken en pas na een herinnering mailen 'ik annuleer'. Werkelijk zónde hoeveel tijd er in zulke mensen gaat zitten!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:24

Ik heb het niet over het ziekenhuis als smoes gebruiken, dat is wel erg laag. Zeg dan gewoon dat je het vergeten bent, of dat je niet meer wilt (en dat laatste liever gewoon vantevoren natuurlijk). Maar als ik daadwerkelijk naar het ziekenhuis moet en daardoor niet naar een afspraak kan, dan is die afspraak even prioriteit nummer erg laag hoor.

Heel vervelend als het inderdaad vaak als smoes gebruikt word.

AdnerB

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:11

ik heb een keer iets verkocht via mp wat opgehaald zou worden..deze persoon kwam niet opdagen..
toen een mail gestuurd of er iets tussen was gekomen en of deze persoon nog intresse had.

kreeg ik een mail terug dat hun zoon was overleden..daar schrok ik wel even van, of het waar is zal ik nooit weten maar ik heb diegene maar gecondoleerd en veel sterkte gewenst..nooit meer wat gehoord.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:45

Ik heb al zoveel verkocht, ik heb nog nooit gehad dat mensen niet komen opdagen. Mazzel misschien?

Ja één keer. Ik moest werken, en had tegen mevrouw gezegt nou goh als u het goed vind zal ik de spullen klaar leggen mijn vriend heeft vakantie dus die zal de deur open doen.

Deze mevrouw kwam niet opdagen.
Dus toen ik thuis was een mailtje gestuurd, en toen kreeg ik terug dat ze onderweg auto pech kreeg. Of ze morgen ook kon komen.
Ja hoor dat kon wel, en ze stond netjes op de afgesproken tijd voor de deur.

Zins dien zorg ik er altijd voor dat ik mijn telefoon nummer met mijn adres mee geef.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:48

Bij mij komen ze ook altijd op tijd :j
Een keer wel een vrouw een half uur later, maar die kon de weg niet vinden haha. Ze kwam mijn Wii ophalen als sinterklaas cadeau voor haar kinderen. ze was er echt zooo blij mee :')

Ik heb overigens vandaag mijn pakket met Linkin Park cd's en dvd's binnen gekregen :j Helemaal netjes ingepakt in bubbelplastic. (Van diegene die vroeg of ik skype had haha)

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:47

Ikheb een keer gehad dat er iemand zou komen kijken voor een paard die ik toen te koop aan bod. Paard helemaal met de fiets van een stal verderop gehaald, gewassen en gedaan. komt ze niet opdagen.. Had wel een nummer, mar ze nam ook niet op, reageerde niet op smsjes, 1 uur later, ik wachte nogsteeds. Kreeg ik een sms dat ze een ongeluk hadden gehad. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niets van geloofde! en ik heb ook nooit meer wat van ze gehoord.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:53

Vandaag weer zo een.... Had een bod gedaan. Binnen het uur verwijderd met als reden 'u reageerd niet op mijn bod'.......... :P
Gister wel weer aardig geweest :D Iemand had vrijdag op iets geboden. Ik daarmee akkoord. Het moest verzonden worden en hij zou het over maken. Zondag gecheckt maar nog niets ontvangen. Komt er een bod van de helft meer.... Kreeg ik maandag een mailtje dat hij i.v.m. drukte niet op de computer geweest was. Hij zag dat er hoger geboden was en of ik het nog wel aan hem wilde verkopen. Heb toen terug gemaild dat ik met zijn bod als eerste akkoord was gegaan. Hij heeft het gelijk overgemaakt en ik heb het vandaag op de post gedaan.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:56

Nou.. Iemand biedt 15 euro op mijn QHP pad, dus ik stuur een mailtje dat ik akkoord ga. Zie ik net dat het bod verwijderd is en ze geen interesse meer heeft. Huh :') Biedt dan gewoon niet.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:01

Dat heb ik echt ook zo vaak gehad!! Zo ontzettend jammer dat men dan niet gewoon even de moeite neemt om je een berichtje terug te sturen :P

_Nadia_

Van de 40 afspraken per week die ik gemiddeld heb om spullen op te laten halen ben ik heel blij als er 10 op komen dagen. Ik moet er dan ook nog speciaal voor naar onze opslagruimte 20km verderop, en dat laat ik ze ook weten. Zelfs dan bellen ze niet af en sta ik daar voor jan met de korte achternaam te wachten.

Nu heb ik weer iemand die een bod gedaan heeft, ik heb akkoord gegeven en dan komen er nog 100 vragen over van alles en nog wat, en ineens mail van marktplaats: bod verwijderd..

tinkerfunss

ik denk dus echt 10 keer goed na om sulke dingen te voorkomen! afgelopen week met een zadeltje, achteraf op foto's te zien dat ie toch niet geschikt voor mij was, vind het dan zo vervelend om af te zeggen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:06

Nadia, zou het een idee zijn om een volgende keer af te spreken dat ze jou bellen als ze zeg maar zoveel minuten van je opslagloods verwijderd zijn, zodat jij pas op dat moment kunt gaan rijden!?

tinkerfunss, het is misschien niet leuk om af te zeggen, maar dat heb ik veel liever dan mensen die gewoon niet op komen dagen of niets meer van zich laten horen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:07

Ik heb hier op bokt gehad dat ik geboden had op een hoofdstel, verkoper ging akkoord, kreeg ik opeens een pb van verkoper dat ze een hoger bod had gekregen en dat als ik erboven zou bieden het hoofdstel zou krijgen... nee dan hoeft het niet meer...

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:08

Kentaro schreef:
tinkerfunss, het is misschien niet leuk om af te zeggen, maar dat heb ik veel liever dan mensen die gewoon niet op komen dagen of niets meer van zich laten horen!

Daarom zeg ik wel altijd af! maar denk eerst 10 keer na voordat ik reageer. Maar uiteraard als het niet anders is zeg ik gewoon af!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:10

lifaya schreef:
Ik heb hier op bokt gehad dat ik geboden had op een hoofdstel, verkoper ging akkoord, kreeg ik opeens een pb van verkoper dat ze een hoger bod had gekregen en dat als ik erboven zou bieden het hoofdstel zou krijgen... nee dan hoeft het niet meer...

En dan maar heel hard hopen dat die andere bieder niet serieus is.... }>

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:15

lifaya schreef:

Ik had een tijdje terug iets, moest ik aan denken toen ik jouw post las.

Was onlangs toen die sneeuw voorspeld werd, ben ik gaan kijken op MP voor een skipak voor mijn kleine man.
Stond er eentje op voor 15 euro en ik bood 10 euro, met erbij de vraag of het in een envelop paste.
Ik kreeg terug dat het niet in een envelop paste, dat het pakketpost was en dat ze akkoord ging met die 10 euro. Ik vond 16,75 een beetje duur voor een 2e hands skipak, dus ze zei: 'je mag het voor 15 euro incl. verzendkosten overnemen'. Prima, dus ik gegevens gevraagd... nooit meer wat gehoord :+ En er werd me toch een partij druk geboden op dat pakje! Vond ik erg flauw :j
Maar goed... heb tijdens de eerste bui een skipak gekocht bij V&D van Cars (houdt hij van :D ) voor 26 euro, dus ach...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:17

Eigenlijk had je daar dan ook nog een paar keer overheen moeten bieden en wanneer er dan een reactie kwam, niet op reageren.... 8-)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:18

Kentaro schreef:
Nadia, zou het een idee zijn om een volgende keer af te spreken dat ze jou bellen als ze zeg maar zoveel minuten van je opslagloods verwijderd zijn, zodat jij pas op dat moment kunt gaan rijden!?

Nee, zelfs dat helpt niet, ik heb regelmatig mensen die zeggen NU in de auto te stappen, ik hijs snel 4 kinderen (of 3 als de oudste op school zit) in hun jassen en zet ze in de auto, race vervolgens naar de opslag en guess what, Nobody! Nu zeg ik vaak, die en die dag tussen die en die tijd ben ik, en zorg ik dat ik meerdere afspraken heb staan.
Ik kan ook niet op stel en sprong weg, ik moet echt plannen met een tijd rondom voedingen van de jongste, slaapjes van de 2 jongsten en therapie van de een na oudste, oh en natuurlijk schooltijden van de oudste.
Heb ook wel eens gehad dat ik om kwart voor twee afgesproken had, zo had ik zelfs als ze een kwartier te laat waren meer dan genoeg tijd om daarna op tijd bij school te staan. Niemand te zien, om kwart over 2 moest ik toch echt weg, gaat om half 3 de telefoon, ja we zijn er met een kwartier. Uhm sorry meneer, maar dan ben ik er niet meer, u wist dat ik om kwart over 2 weg moest om mijn zoon op te halen, en die is toch net even wat belangrijker.

Afgelopen weekend ook een hele leuke: Iemand (laten we hem Jan noemen) was niet op komen dagen, krijg ik de volgende dag een mailtje van zijn moeder, dat ze zich wel op wilde offeren om het op te halen omdat Jan in het ziekenhuis lag na een aanrijding met een gebroken been. Nou ja, de dag erna was ik toch aanwezig, en dan mocht ze komen. Afgesproken tijd komt ze aanrijden, stapt uit samen met een man, die zich vervolgens voorstelt als Jan, en een gebroken been had hij niet. :') (en nee t was dr man niet, t was echt dr zoon) Niet echt heel snugger natuurlijk :(:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:21

:D
Maar wat een gedoe zeg!! En vooral inderdaad wanneer mensen gewoon niet op komen dagen :(

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:29

_Nadia_, die is goed :D :D

Kentaro, had ik moeten doen inderdaad :j Maar ik was zó overdonderd van hoe het ging, vond het alleen maar heel flauw!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:37

Ik had vorige week zo leuk brocant bureau gezien en was met de verkoper akkoord gegaan met de prijs, afgesproken om hem aankomende woensdag op te halen en ik zou haar nog mailen voor een tijd. Stuur ik haar een mailtje met de tijd, krijg ik een mail terug dat ze het bureau al aan iemand anders had verkocht -:(- Ik helemaal pissig terug gemaild want wilde het bureau zo graag maja, niks meer gehoord natuurlijk! Ze stuurde er ook nog bij dat ze van de week weer een ander leuk bureau binnen kreeg, nou die kan ze in de * stoppen :o haha...Heb zelf mijn bankstel,poef en tv kast gratis op marktplaats gezet, zaten ook wat vlekken en beschadigingen in maar dacht dat ik er misschien nog iemand blij mee kon maken. Kreeg gelijk een reactie van een meisje die de meubelen graag wilde hebben, kwam ze ook op de afgesproken datum en tijd ophalen. Was er helemaal blij mee, vind ik dan wel weer fijn om te zien :D

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:56

Ik had afgelopen week gereageerd op een mobiel hoesje, hij heeft meerdere advertenties voor mobiel toebehoren enzo. 2 dagen later nog geen antwoord. gister weer een gestuurd, en hoor nog niets.. Ja dan houd het op hoor. Als je niet op mailtjes kan reageren bied ze dan ook niet aan. Er staat tevens ook geen telefoonnummer bij.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:17

Ik mocht 3 jaar geleden een nieuw bed, als ik mijn oude verkocht kreeg. Dus ik hup, mijn bed op marktplaats gezet. Kreeg ik een e-mail van een buitenlander met allemaal vragen over het bed en 'hij wilde hem voor €60 meteen vandaag ophalen'
Ik heb mooi gewacht tot ik een mail kreeg van iemand anders..

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:36

Mag ik vragen waarom Douce?
Vertrouwde je hem niet kwa geld of wat anders?
Ik heb ook weleens dingen (toevallig ook een bed :')) aan buitenlanders verkocht maar nooit problemen mee gehad..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:49

Ik ben hier ook een buitenlander en het zou wat zijn zeg, dat ik daarom geen spullen van mensen mag kopen!