Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:22

En ik maar denken dat ik het wist :\ maar ik weet het echt niet meer :=
GL is voor kmheffing, dat vind ik alleen een optie als het OV én beter én goedkoper wordt. GL is voor 7 cent per km, een weekend naar mijn ouders kost me dan 14 euro alléén voor de kilometers! Koop ik de meest zuinige auto die er is, wordt je op die manier gestraft.. :n

Stufi mag van mij een lening worden, maar dan moet het hoger onderwijs wél beter. 1900 per jaar voor een jaar studie is absoluut niet duur, maar als ik dan maar 12 uur college in de week heb, scriptiebegeleiding zwaar onder de maat is etc etc dan vraag ik me af of het zelfs die 1900 wel waard is.

Hypotheekrenteaftrek van mij afgeschaft worden, maar wél geleidelijk zoals GL dat voorstelt.

Dat de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen.. ja en nee. Mijn paps verdiende een hele dikke boterham, maar werkte daar wel 60 uur per week voor, keihard. Waarmee ik niet wil zeggen dat mensen die minder verdienen niet hard werken, maar veel verdienen betekent niet dat je op je lauweren rust en de centjes naar je bankrekening dirigeert.

Ah well. Ik huppel straks wel naar het stemhokje en beslis daar wel :=

Krips

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:27

Berdien. Maar je wegenbelasting ben je wel kwijt. :) Ben je dan nog duurder uit?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:29

Ja, want ik betaal dus geen wegenbelasting :) Dat is mijn punt, ik heb een superzuinige auto gekocht, zonder BPM of wegenbelasting. Dat heb ik én voor het milieu én mijn portemonnee gedaan, Aygo rijdt 1 op 23 ongeveer. En daar word ik voor gestraft met de kmheffing... Want vooralsnog heb ik nergens gelezen dat CO2-zuinige auto's minder of geen kmheffing gaan betalen.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:30

Tallie1979 schreef:
Girl In The Mirror schreef:
Ik vroeg het eigenlijk aan Manon_ ....

En ik gaf eigenlijk antwoord :D Omdat dit een discussietopic is en ook in mag reageren op je vraag :P

Tuurlijk mag je dat, eigenlijk. Vroeg het aan Manon_ omdat ik het vaak genoeg zie, mensen die het hardst brullen dat er 'maar eens wat moet veranderen in NL', maar als je dan vraagt wat; dan komt er eigenlijk niets zinnigs uit en ook geen realistische standpunten. Net zoals de standpunten die jij als antwoord gaf. :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:32

Tallie1979 schreef:
Wilders word geen premier.. Omdat zijn partij namelijk niet groot genoeg is en hij onvoldoende zetels heeft ;)

Je hoeft niet perse de grootste te zijn om de premier te leveren. Meestal is dat natuurlijk wel zo, maar het is geen wet. Maar laten we inderdaad hopen dat ie geen prmier wordt, en ook niet mag gaan meeregeren ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:32

gr_roos schreef:
Maar dat zijn wel de personen die veel overlast veroorzaken.

Nee hoor, dat zijn de jongeren voornamelijk, die hier geboren zijn. Die je dus niet naar hun geboorteland kunt "wegsturen" want da's Nederland ;) Dus nee, ik denk niet dat die maatregel veel nut zal hebben aangezien je de verkeerde groep er mee aanpakt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:33

Girl In The Mirror schreef:
Tallie1979 schreef:
En ik gaf eigenlijk antwoord :D Omdat dit een discussietopic is en ook in mag reageren op je vraag :P

Tuurlijk mag je dat, eigenlijk. Vroeg het aan Manon_ omdat ik het vaak genoeg zie, mensen die het hardst brullen dat er 'maar eens wat moet veranderen in NL', maar als je dan vraagt wat; dan komt er eigenlijk niets zinnigs uit en ook geen realistische standpunten. Net zoals de standpunten die jij als antwoord gaf. :)

Mijn antwoord is dus in jouw ogen niet zinnig? En waarom niet? :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:33

PattyOosten schreef:
Tallie1979 schreef:
Wilders word geen premier.. Omdat zijn partij namelijk niet groot genoeg is en hij onvoldoende zetels heeft ;)

Je hoeft niet perse de grootste te zijn om de premier te leveren. Meestal is dat natuurlijk wel zo, maar het is geen wet. Maar laten we inderdaad hopen dat ie geen prmier wordt, en ook niet mag gaan meeregeren ;)

Ik hoop persoonlijk dat Rutte premier word en PVV gezellig mee mag gaan regeren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:35

Ik ga voor paars, en of de VVD dan de premier brengt of de PvdA maakt me niet zo heel veel uit.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:36

SP gestemd :)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:36

Nou bij ons was het ook al druk zeg, en ik woon echt in een gat. :=
Goed dat er zoveel mensen stemmen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:37

PVDA gestemd :)
en hier was het ook enorm druk, maar sowieso vind ik de faciliteiten hier om te stemmen niet erg toereikend.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:38

Ze hebben hier in de stad wel onwijs veel mogelijkheden tot stemmen, voor zover ik weet zeker een 200 stemlokalen :)

RoodZonnetje

Berdien schreef:
Want vooralsnog heb ik nergens gelezen dat CO2-zuinige auto's minder of geen kmheffing gaan betalen.

Jawel, dat is juist het hele idee van die kilometerheffing. Wanneer je in een zuinige auto rijdt en buiten de spits rijdt (en nog wat dingetjes) betaal je juist minder. Daarnaast wil GroenLinks het OV gaan verbeteren, omdat dat idd hard nodig is, zodat meer mensen de auto laten staan.

Anoniem

Ik was aangenaam verrast dat de school van mijn dochter een stemlokaal had! Scheelde me een eindje lopen naar het gemeentehuis.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:39

Ik was eerst van plan om op de Partij van de Dieren te stemmen, maar ik ben toch geswitched naar de SP

- AOW leeftijd op 65
- Studiefinanciering blijft
- Nederlandse troepen weg uit Afghanistan
- Geen F16
- Eigen risico blijft behouden
- Geen tweede kerncentrale

Ik vind dat als mensen 65 zijn, het meer dan genoeg is en dat zij met pensioen horen te gaan.
Studiefinanciering vind ik heel belangrijk; iedere jongere en de volgende generatie zou moeten kunnen studeren en dit niet laten weerhouden door financiele redenen. Niemand heeft zin om een studieschuld van 30.000 te hebben aan het einde van de opleiding.
NL moet weg uit Afghanistan; het is niet ons probleem wat daar afspeelt. Dus we moeten stoppen met ons te mengen in een oorlog en ons daarmee te blijven bemoeien. Het is niet voor niks dat NL op de lijst staat van terroristische aanslagen van het Al-Quida netwerk.
Tevens ben ik zeer tegen de kerncentrale (die staat bekan in mijn achtertuin) en wil dat deze sluit. Er moet zeker geen nieuwe bijkomen.
En waar the *...* hebben wij een F16 voor nodig?! Kostenplaatje is 6 miljard. Dan zijn er wel betere dingen om in te investeren!
Omdat ik zelf chronisch ziek ben wil ik dat het eigen risico op 250 blijft staan. VVD (en andere partijen volgens mij ook, al weet ik dit niet helemaal zeker) zat er aan te denken om eigen risico op 700 - 800 te zetten. Waar moet ik dat van gaan betalen?? Ik heb al een hele dure zorgverzekering, heb iedere dag medicijnen nodig (waar ik overigens ook me eigen scheel aan betaal, omdat deze niet volledig worden gedekt door de verzekering). Straks krijg je dat mensen niet eens meer naar de dokter kunnen / durven gaan omdat zij het niet kunnen betalen.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:40

VVD gestemd :j hoop dat ze de grootste worden en de pvda ver voor blijven

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:40

Ik heb iemand gemachtigd om voor mij te stemmen..
Vind het best jammer want voel me altijd heel cool in zo'n hokje.
Maar anders moet ik er voor heen en weer naar groningen en daar heb ik niet zo'n zin in...

edit: Hopen dat ze braaf voor mij PvdA stemt en niet VVD waar ze zelf op stemt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:42

Bellona_K schreef:
En waar the *...* hebben wij een F16 voor nodig?! Kostenplaatje is 6 miljard. Dan zijn er wel betere dingen om in te investeren!

Bedoel je niet de JSF? F16's hebben we zat hoor :=

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:43

Nessah schreef:
Hoezo stemmen dierenliefhebbers op PVV? Puur vanwege het omgaan met moslims? Hmm..
Pvv is als 1 van de weinige niet tegen de mega stallen, niet tegen het fokken van pelsdieren en gaat bezuinigen op het milieu.. En ook wil hij nieuwe kerncentrales gaan bouwen..

Die punten vind ik, als dierenliefhebber, belangrijker dan het immigratie beleid.

Geen verwijt, gewoon een vraag.. :)

Nou hier idem dezelfde vraag.. :=
En niet alleen de PVV is zo hard t.o.v dieren hoor. Ook de VVD is tegen beschermde natuurgebieden, voor de bio-industrie en voor megastallen etc etc, het lijstje is ontzettend lang!

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:45

Partij voor de Dieren! :)

Tayga

Weten jullie ook dat die 65 jaar grens is ingesteld toen de man gemiddeld 70 werd en nu 81 geloof ik. En dat deze regeling met de vergrijzing binnenkort niet meer te bekostigen is. Wat mij betreft mag hij wel naar 67 en evt zelf nog wat hoger. Maar ze moeten wel rekening houden met de mensen met zware beroepen, die op een gegeven moment gewoon 'versleten' zijn.
Als je vanaf jongs af aan weet dat je tot 67 moet werken, zit niemand daar mee. Binnen een paar jaar weet niemand anders meer.

Nessah

Andere vraag.. Ik ben misschien ouderwets.. Maar ik stem altijd op de 1e vrouw.. Ik stem nooit op een man :') Zijn er nog meer mensen die dat doen?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:46

Heino schreef:
gr_roos schreef:
Maar dat zijn wel de personen die veel overlast veroorzaken.

Nee hoor, dat zijn de jongeren voornamelijk, die hier geboren zijn. Die je dus niet naar hun geboorteland kunt "wegsturen" want da's Nederland ;) Dus nee, ik denk niet dat die maatregel veel nut zal hebben aangezien je de verkeerde groep er mee aanpakt.

Hoe kom je bij die cijfers als ik vragen mag? Ik heb namelijk onlangs een betoog over inburgering moeten schrijven en ik kwam alleen maar cijfers tegen waaruit blijkt dat de criminaliteit en de overlast vooral door mensen met een allochtone afkomst kwam.

Ik ga waarschijnlijk pvda stemmen. Ik heb een stuk of 6 stemwijzers gedaan en daar kwam over de pvda het hoogst uit en ik heb, ondanks de wat tegenvallende debatten, toch wel vertrouwen in Cohen.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:47

Ik stem ook altijd op een vrouw, maar niet altijd op de 1e.