Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 02:17

'' Milkshake''

Heeft u banaan?
Nee, sorry ;(
Ow, doe dan maar banaan :')

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 07:43

WhySoWhite schreef:
'' Milkshake''

Heeft u banaan?
Nee, sorry ;(
Ow, doe dan maar banaan :')

Dat is mij in de snackbar ook wel eens gebeurd ja! :')

fjordjes

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:52

Oh bekende idd,

'Wilt u frietsaus of ketchup?'

'Ja'

Uuuh, wat wilt u nou?

Stefannnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:52

Saskiaatje schreef:
"Kan ik ook pinnen?"

Sta ik dan, met m'n Domino's-scootertje.

:o?

Hahahaha geweldig!!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:00

Ik werkte in een ijswinkel..

Met levensgrote koeienletters staat er op de deur IJSWINKEL komt er een meneer in de winkel : worden er hier ook frikandellen verkocht?

Zucht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:41

hier ook vaak dat het 5 voor sluitingstijd is. wij doen dan al alles binnenhalen en doen de deur dicht, zodat we de klanten die in de winkel zijn nog kunnen helpen en afrekenen. nu is het een hele zware winkeldeur waar je echt met geweld aan moet duwen/trekken wil die open gaan. Ik had de deur dus al dicht gedaan en een normaal mens snapt dan dat de winkel gaat sluiten. Gaat een jongen (schat 12/13 jaar)keihard tegen die deur duwen en naar zijn ouders roepen: hee winkel is nog open. grr

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:09

Ik werk als receptioniste in een hotel op Terschelling, belt er een mevrouw om te reserveren.. vraagt ze heel serieus 'moet ik met de boot daar komen of is er ook een brug die naar Terschelling gaat?'

Gister nog een mevrouw aan de balie gehad 'kun je het water hier gewoon uit de kraan drinken?'
Eehh het is gewoon Nederland ? :')

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:26

Jannickee schreef:
Ik werk als receptioniste in een hotel op Terschelling, belt er een mevrouw om te reserveren.. vraagt ze heel serieus 'moet ik met de boot daar komen of is er ook een brug die naar Terschelling gaat?'

Gister nog een mevrouw aan de balie gehad 'kun je het water hier gewoon uit de kraan drinken?'

_O-
Omg wat erg! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:35

Werk ook in een bouwmarkt.. Zit achter de kassa want ik weet niet genoeg om de vloer op te kunnen, al leer ik steeds meer inmiddels. :+
Maar soms loop ik een beetje heen en weer (moet wel een beetje blijven bewegen) en doe ik wat spiegelen enzo.. En dan wil dit nog wel eens vaak gebeuren..

Klant: Pardon, mag ik U wat vragen?
Ik: *draait om* zegt U het maar?
Klant: Oh ik ga wel even op zoek naar een collega, want met alle respect, ik denk niet dat U heel veel zult weten.

Nou euhm.. Zie ik er dan zo dom en hulpeloos uit? :') Toevallig ben ik steeds meer aan 't bijleren.. En dan hebben ze het nog niet eens gevraagd..

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:38

chelle_dora schreef:
Klant: Oh ik ga wel even op zoek naar een collega, want met alle respect, ik denk niet dat U heel veel zult weten.

Gewoon zo spontaan? :+ Ik zou de volgende keer echt eens vragen waaróm ze dan denken dat jij het niet zal weten. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:40

Ja ik zou het ook niet weten.. Denk dat ik maar met hamers enzo rond ga lopen.. :+

Heb ook een keer een bos met 20 rozen gehad van een klant.
De klant vond mij heeeeeeeeeeeeeel erg aardig, obviously.
Ik vond de klant alleen niet zo aardig als hij mij aardig vond.. :+
+ het feit dat ik een spuughekel heb aan rode rozen... Hij heeft geen pluspunten gescoord. Toen ik hem heb verteld dat ik hem niet zo heel erg leuk vond, heb ik hem nog maar een paar keer gezien en toen istie ineens verdwenen.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 00:22

Nou, een dikke maand geleden heb ik nou toch een klant gehad... Mevrouw komt binnen en kijkt zoekend rond. Meestal hebben ze dan wat nodig en vinden ze het niet. Dus ga vriendelijk vragen: Kan ik u helpen?
"Nou nee hoor, ken het hier wel!"

Laat de klant dus vriendelijk met rust. Staat ze aan de kassa: "Ja, alles goed scannen hé, want ik ga alles controleren! Ik heb hier nog gewerkt dus weet hoe het moet" Reken de klant af, komt ze terug dat er een fout is gemaakt. En inderdaad, er stonden sandwichen in promo, maar ze hadden de verkeerde er gelegd dus verkeerde prijs. Zeg vriendelijk tegen die mevrouw dat ik zal bellen voor een prijswijziging (duurt 5 minutjes) voor het ongemak en dat ze ze dan aan promoprijs krijgt. Was ze ondertussen de hele tijd bezig "Stom studentje, denkt ze alles te weten, kan er geen bal van etc" Bel naar prijsbeheer, rukt ze gewoon de telefoon uit mijn handen "Ja, wat voor personeel hebben jullie, ik eis onmiddellijk ontslag, ik dien klacht in, dit kan niet zijn, ik heb hier gewerkt!" Nou was toch flink geschokt. Enfin, geef haar het geld terug en ging de sandwichen dan opnieuw scannen maar nu met de prijswijziging. Draai me om (telefoon staan achter mij) is ze weg :o Klanten achter haar waren geshockeerd van haar doeningen.

Baas gebeld, alles uitgelegd. Reactie van de baas: "Oh nee, niet die..." Zegt genoeg zeker?

En op zaterdag sluiten we om 18 u. Standaard om 17.55 komt altijd hetzelfde koppel binnen en doet nog een half uur hun aankopen.

Vind verder sommige reacties tegen klanten die ik lees echt niet kunnen. Klant is koning.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:05

Ik heb op mn oude werk (ict bedrijf, was receptioniste) eens iemand bij de balie gehad die ... gram wiet wilde hebben, kon hem maar niet aan het verstand brengen dat de coffeeshop toch écht een paar deuren verder zat :+
Uiteindelijk heeft een collega hem maar naar buiten gebracht en laten zien welke kant die meneer op moest om de coffeeshop te vinden. Hebben we achteraf ook hard om kunnen lachen.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:11

Jannickee schreef:

hahaha, een brug naar terschelling :')

de tweede vind ik geen rare vraag, water uit de kraan is niet overal even lekker.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:12

chelle_dora schreef:

Nou euhm.. Zie ik er dan zo dom en hulpeloos uit? :') Toevallig ben ik steeds meer aan 't bijleren.. En dan hebben ze het nog niet eens gevraagd..

Misschien moet je proberen iets intelligenter te kijken? _O- _O-

Ik ben het eens met wat DeMolenHoek zegt, klant is koning.

Maar je hoeft echt niet alles te pikken, er zijn grenzen.
Zoals mensen die om kwart voor 7 binnen komen en nog van plan zijn een dier aan te schaffen? Iedereen weet dat dat niet lukt, dat kan je gewoon zeggen.
''Wilt u vandaag al aanschaffen, want daar is te weinig tijd voor. We kunnen wel vast informatie geven of u kunt later terug komen.'' Klaar.

Of een koppel die vlak voor sluiting standaard nog even wat komen kopen. Hoef je niet te accepteren vind ik, we hebben allemaal onze werktijden en we willen allemaal naar huis daarna.
Zouden ze zelf ook willen.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:46

PocoGaucha schreef:
Jannickee schreef:

hahaha, een brug naar terschelling :')

de tweede vind ik geen rare vraag, water uit de kraan is niet overal even lekker.

of je het niet lekker vind ligt geheel aan wat je gewend bent, maar overal in nederland kan je gewoon uit de kraan drinken ;) in heel nederland worden dezelfde eisen aan het water gesteld en al het water voldoet daar dan ook aan (tenzij er wat is gebeurt en er duidelijk vanuit waterschap/gemeente/overheid gezegd wordt dat het op dat moment even niet kan)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:28

NeverGiveUp schreef:
chelle_dora schreef:

Misschien moet je proberen iets intelligenter te kijken? _O- _O-

Ik ben het eens met wat DeMolenHoek zegt, klant is koning.

Maar je hoeft echt niet alles te pikken, er zijn grenzen.
Zoals mensen die om kwart voor 7 binnen komen en nog van plan zijn een dier aan te schaffen? Iedereen weet dat dat niet lukt, dat kan je gewoon zeggen.
''Wilt u vandaag al aanschaffen, want daar is te weinig tijd voor. We kunnen wel vast informatie geven of u kunt later terug komen.'' Klaar.

Of een koppel die vlak voor sluiting standaard nog even wat komen kopen. Hoef je niet te accepteren vind ik, we hebben allemaal onze werktijden en we willen allemaal naar huis daarna.
Zouden ze zelf ook willen.

kwestie van het dier, dat is nou net de moeilijkheid bij ons op het werk.
wij verkopen bv ook voederdieren (ratjes muizen, etc), of hebben klanten die gewoon een dier komen halen als voeder.
Ongeschreven regel is een beetje dat de klant zegt/vraagt wat ze willen weten, en wij geven dan uitleg (je hoort gauw genoeg of ze een voederrat willen, of eentje als huisdier zeg maar)
Maar kan maar moeilijk klanten niet bedienen omdat ze om kwart voor zeven achter een ratje komen ...

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:31

Oh nee dat snap ik, een paar voeder muizen zijn natuurlijk zo meegenomen :7

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:42

Waar ben ik nu dan _O- _O- _O-

Soms vind ik het jammer dat ik niet meer in een winkel werk.

Ik loop nu stage bij een bedrijf die feesten en evenementen en oliebol organiseert, als ik de borden op haal na een diner schijnen mensen echt te denken dat ik ook gekookt heb :=
Meneer gister zei; Als je elke dag zo lekker kook mag je wel bij mij thuiskomen :7

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:43

had deze zomer een vakantiebaantje achter de kassa. Toen ik een fout had gemaakt en even niet uit het systeem kwam zei de vrouw die aan de kassa stond dat ze zulke dingen natuurlijk niet leerden op het mbo.
toen ik zei dat ik op de uni zit en dat ze het daar idd niet leren sloeg ze ineens helemaal om. Vroeg wanneer ik weer moest werken want dan kwam ze dan dr boodschapjes wel doen. kon ik meer vertellen over mijn studie :7

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:49

Ik liep pas in de gamma om wat spullen te kopen, moet zeggen ik was er voor het eerst en moest wel even zoeken voor ik alles had. Komt er op een gegeven moment een ouder stel naar me toe, 'pardon mag ik wat vragen?' ja tuurlijk. 'Waar kunnen we de lampen vinden? Ik zeg geen idee ben hier nooit eerder geweest. 'Maar je werkt hier toch?' Nee mevrouw ik werk hier niet. 'Oh maar weet je dan echt niet waar ze staan?' eh nee anders had ik het wel gezegd.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:05

[quote verwijderd van verwijderd bericht]

Ik werk ook bij de Kruidvat, maak soms wel eens hetzelfde mee.

"Mevrouw, ik heb in uw folder iets gezien over servies in de aanbieding."
"Wij verkopen op dit moment geen servies mevrouw."
"Nou ja, maar het stond in het foldertje!"
"Heeft u misschien het nieuwe foldertje al gelezen?"
"Nee, het was toch echt van deze week! Jullie verkopen toch altijd servies?"
"Nee mevrouw, dat hebben wij niet standaard in het assortiment, maar soms wel in de actie."
"Hoe kan dat nou? Jullie zijn toch de Marskramer? Jullie hebben zulke dingen altijd toch?"
"Mevrouw... U staat in de Kruidvat. Een drogisterij."

Ik heb ook een klant gehad die dacht dat ze in de blokker stond.

Vandaag had ik een klant aan de kassa. Hij wilde een stofzuiger terugbrengen, maar deze heeft 60 euro gekost.
"Meneer, helaas mag ik deze nog niet retourneren omdat het product meer dan 50 euro heeft gekost. U zal contact op moeten nemen met het servicecentrum en die geven een akkoord voor retour. Het nummer kunt u vinden op de Kruidvat site."
"Wat is dat nou voor belachelijk iets? Ik wil hem gewoon terug brengen."
"Maar meneer, dat kan ik helaas nu niet doen. U zal even contact op moeten nemen met ons servicecentrum."
"Maar het is maar een tientje meer...."
"Een tientje meer, meneer?"
"Ja, het kost maar een tientje meer..."
"Maar als ik uitzonderingen ga maken voor dat ene tientje meer, dan zal ik dat ook moeten doen voor dat ene twintigje meer etc."
"Oke nou... Belachelijk zeg."
"Ik ben het helemaal met u eens meneer, maar dat zijn nu eenmaal de regels."
"Nou, ik ga hier nooit meer wat kopen..... eh... Ik ga hier nooit meer iets kopen wat meer dan 50 euro kost."
*Loopt kwaad de winkel uit*
Laatst bijgewerkt door Duke op 08-10-12 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:13

diddletje schreef:
had deze zomer een vakantiebaantje achter de kassa. Toen ik een fout had gemaakt en even niet uit het systeem kwam zei de vrouw die aan de kassa stond dat ze zulke dingen natuurlijk niet leerden op het mbo.
toen ik zei dat ik op de uni zit en dat ze het daar idd niet leren sloeg ze ineens helemaal om. Vroeg wanneer ik weer moest werken want dan kwam ze dan dr boodschapjes wel doen. kon ik meer vertellen over mijn studie :7

Leuk dat je op de uni zit maar dat betekend niet dat mbo'ers dom zijn.

Niet dat jij dat zegt maar ik vind hem wel behoorlijk banketstaaf van dat mens

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:15

Ach, simpele mensen zeggen simpele dingen.... heeft niets met opleiding te maken :D

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:23

Zitten erg grappige dingen tussen.

Misschien herkenbaar, de vraag 'werk je hier?' ... nee, heb voor m'n plezier een werkshirt aan van de Xenos :') Heb 1 keer voor de grap nee gezegt, waarna mevrouw ook bloedserieus zei 'oke' en wegliep. Ben d'r nog achterna gelopen en heb haar geholpen, maar de grap vond ze niet zo leuk.