Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chann

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:53

Pfff, Prince, ik baal natuurlijk voor jou maar vind 't extra erg omdat ik zelf ook in alkmaar moet afrijden, overmorgen (vrijdag dus). Ik hoop écht dat het doorgaat want over 2 weken ga ik naar Afrika voor 2 maanden, als 't niet doorgaat (of als ik zou zakken) kan ik pas nadat ik terugkom uit Afrika m'n rijbewijs halen... :=

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:13

Pff dat zou echt balen zijn Chantal :=

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:32

Kayleigh_ schreef:
Hier is wel veel sneeuw gevallen... Hoop dat het vrijdag weg is want dan heb ik les en zou het jammer vinden als ik niet kan rijden...

Hier is nu ook veel meer gevallen. Heb morgen om 9 uur les, ben benieuwd of het doorgaat.

Chan, jeetje. Ik ga duimen voor je!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:04

kensha schreef:
Heyhey ik had gisternavond weer autorijles en ik had even een paniek aanval met de koppeling weer met het afslaan. Stom genoeg wilde mijn instructie mij niets meer uitleggen na 4 keer afslaan kreeg ik hem weer te pakken. Wel stom na meer dan 30 lessen toch weer af te slaan.

Vorige les hielp die mij wel maar toen kreeg ik meervoudig het afslaan nu die niet hielp was het maar even op 1 plek.

Waarom heb ik dit? Leg ik mijn hand nog teveel op mijn instructeur ofzo? Wat kan ik hier tegen aan doen?

Waarschijnlijk wel, mijn instructeur houdt ook gewoon z'n mond als ik iets vraag wat ik allang weet. Dit doet hij omdat je dingen beter onthoudt als je er zelf achterkomt dat wanneer het je wordt uitgelegd. Tip: niet in paniek raken, gewoon blijven nadenken. Desnoods hardop!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:15

Hallo! Ik kom me ook eventjes melden! Heb sinds januari rijles en heb er nu 8 gehad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:46

Dat zou écht balen zijn Chan :oo Hopen dat de sneeuw wat wegtrekt!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:47

@kensha, mijn instructeur heeft mij juist geleerd om juist NIET na te denken en vooral niet over de koppeling ... Iedereen kan de auto wel eens af laten slaan daar is ook niks heel ergs mee. Nu ik al een tijdje niet meer aan die koppeling denk gaat het me allemaal nu helemaal van zelf hihi, heb dan in de praktijk hooguit 2a3x de auto af laten slaan. Ik mag dan ook vooral tijdens het auto rijden niet nadenken maar gewoon zo doen wat me geleerd is en niet anders.

Anne_Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:17

Hoi! Is het goed als ik ook even mee kom praten?!

Heb inmiddels al twee keer examen gedaan, vorig jaar, en nadat ik voor beide keren gezakt was, voor tien maanden naar het buitenland geweest. Nu inmiddels alweer twee maanden in NL en vanochtend was het de bedoeling om het voor de derde keer te proberen, maar helaas ging het niet door. Nieuwe poging is op 9 maart om 8.55 uur!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:18

Heb je je theorie zeker ook weer opnieuw moeten doen?
Succes 9 maart!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:28

Ik moet morgen, hopen dat het door gaat

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:29

Ik heb morgen mijn theorie en hoop dat de treinen normaal rijden :+

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:42

Ik kom me hier ook even melden :)
Heb vanochtend mijn theorie in 1 keer gehaald! :D
Heb nu 10 lessen gehad, waarvan de laatste 4 anderhalf uur. Volgens mij heb ik de meeste dingen al gehad, snelweg helling- en stopproeven enzo. Alleen fileparkeren kon steeds niet omdat de parkeerplaatsen vol ijs waren :=
Ben nu bezig om die kijkmanieren erin te stampen.

Ik heb alleen 1 stom probleem waar ik steeds mee zit. Ik haal steeds de spiegels door elkaar. Als we bijvoorbeeld op de rotonde zitten of een bocht naar rechts maken en hij heeft het over de binnenspiegel, dan denk ik steeds aan de rechterspiegel.. :o Net als op het paard zegmaar, binnen- en buitenhand :=

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:47

Dat had ik soms ook! Voelde me altijd heel dom. Maarja ik moet soms ook weleens nadenken wat rechts is en wat links :Y)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:58

Mijn les vandaag ging ook goed na 3 weken weer. :) Was mijn laatste les voor mijn TTT, ik moest alleen goed opletten op mijn positie op de weg (ik ging nogal veel links rijden, heb ik van Afrika overgehouden denk ik haha :P ) en het kijken vergat ik soms, maar dat zat er na een uurtje weer in. :)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:02

Ik hoor de laatste tijd veel mensen die een TTT doen, is dat aan te raden?

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:07

Ik heb het niet gedaan, en heb het ook niet gemist eerlijk gezegt. Ik zou het alleen doen bij bijvoorbeeld erge zenuwen of faalangst dan weet je namelijk al hoe een examen gaat.

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:49

Siep: vraag eens aan je instructeur of hij het nodig vind bij jou..
mijn instructeur zei tegen mij dat ik het niet nodig had, dus dat scheelt mij alleen maar geld..
maar wanneer je faalangstig ben is het best handig!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:50

XFiemoX schreef:
@kensha, mijn instructeur heeft mij juist geleerd om juist NIET na te denken en vooral niet over de koppeling ... Iedereen kan de auto wel eens af laten slaan daar is ook niks heel ergs mee. Nu ik al een tijdje niet meer aan die koppeling denk gaat het me allemaal nu helemaal van zelf hihi, heb dan in de praktijk hooguit 2a3x de auto af laten slaan. Ik mag dan ook vooral tijdens het auto rijden niet nadenken maar gewoon zo doen wat me geleerd is en niet anders.

Maar als je in paniek raakt stokt je denken vaak waardoor er helemaal niets meer uit je komt, je klapt dicht zeg maar. Dat bedoelde ik met blijf nadenken, desnoods hardop! Als je iets niet meer weet en je gaat er hardop over nadenken geef je vaak zelf het antwoord op je eigen vraag al.
Alle dingen die je gewoon onbewust kunt doen, nee, tuurlijk moet je daar niet ook nog eens over na gaan denken, dan wordt je gek! :D

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:51

XFiemoX schreef:

Dat's idd ook de probleem bij mij, soms denk ik veels te veel na en this best wel es moeilijk om alle denken uit te zetten.

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:40

nou, ik ben net thuis, ik doe ANWB cursus, dus ik moet met de bus erheen.... ;)

Nou, mijn dagje, GAOS!!!! niet normaal... Glad, we reden met winter banden, en nog kon je niet normaal optrekken. Veder zorge andere automobulisten echt voor gevaarlijke en domme situatie's. Maar af gezien van het weer, ging het echt super!!! :D

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:56

Mooi dat het goed ging :D !
Ik mag morgen ook weer!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:59

Ik ook :D
Eerst even mijn theorie halen :+ en dan om 17 uur rijden :D

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:00

Ik zelf heb het in het begin ook wel heel erg gehad dat ik te teveel na dacht ... Mijn instructeur heeft me daarvan af geholpen en deed ie op deze manier ... Zodra ik weer zat na te denken (en hij zag dat gewoon aan me) trapt ie op de rem, natuurlijk wel waar het kan dan he hihi ... En vroeg ie aan me van ´´Zat jij weeeeeeeeeeeeeeeeeeer erover naaaa te denken ??´´, telkens dat ie dat zo bij me gedaan had vond ik het ook wel streng en heb ik ook wel veel tranen erom gelaten enz ... Maar het heeft mij nu veel sterker erdoor gemaakt en doe ik het ook niet meer ;) .

Ik was in het begin een heel onzekere meid tijdens de begin rijlessen enz ... Maar dat is helemaal weg dankzij mijn instructeur.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:13

xSiep schreef:
Ik hoor de laatste tijd veel mensen die een TTT doen, is dat aan te raden?

Ikzelf heb geen TTT gedaan...geen idee waarom eigenlijk.
Ja, zoals _Patriciaa zegt, kan het fijn zijn voor als je faalangst hebt. Maar ik heb dat zelf ook redelijk erg, maar heb geen moeite gehad met het afrijden. De enige bijzondere manouvres die ik moest doen, waren inparkeren en omdraaien. Oke, ik had denk ik ook wel geluk met goede plekken, maar ik vond het achteraf best wel meevallen (al valt alles meestal achteraf wel mee :P).

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:26

Zijn er mensen die morgen af moeten rijden?

Ik word morgenochtend om 7 uur opgehaald en moet om 8 uur afrijden, hoop echt dat de sneeuw dan of zo blijft of minder is dan gaat het door anders moet ik weer zolang wachten!