[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:13

MarrieLeen schreef:
Careano schreef:
Trein naar Utrecht CS vanaf Leiden CS was echt suuupervol vanmorgen! Zelfs de 1e klas zat propvol en moesten mensen staan..

Kwam waarschijnlijk doordat er iemand voor de trein was gesprongen op dat traject, en was het weer 1 vd eerste treinen.

O echt joh? Heb ik niet meegekregen :o Had ik nog geluk dat ie reed dan hihi, moest op tijd op school zijn. Er stonden trouwens niet heel veel mensen te wachten toen ik aankwam, en ik was een half uur voor tijd in Leiden!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:32

Horsii_mine schreef:
Een vraagje aan jullie treinexperts ;) Ik heb zelf nog geen ov dus weet niet precies hoe het zit maar.. Als je wel een ov kaart hebt maar nog geen ov chipkaart kun je dan wel gratis reizen of is dat echt niet mogelijk?

Over welke ov gaat dit??????

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:34

Klopt het dat volgende week nog steeds maar 2 IC per uur tussen r'dam en utrecht rijden? Omdat dit op ns.nl staat: De aangepaste dienstregeling wordt tot en met zondag 24 januari in de Reisplanner getoond.

Szan

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:40

Ja, voorlopig rijden er nog steeds maar 2 IC's per uur op dat traject :)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:13

Szan schreef:
Ja, voorlopig rijden er nog steeds maar 2 IC's per uur op dat traject :)

he jammer -O-
vandaag had ik trouwens wél weer controle, maar hoefde alleen maar te zwaaien met mn chipkaart, werd niet gescand.
Ik was nog hier bij een winkelcentrumpje langs gegaan waar bij een postkantoor zo'n ding zou moeten zitten om je studentenreis product erop te zetten, nou ik zag m niet hoor >;)
Laatst bijgewerkt door SimoneDV op 15-01-10 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:14

Pfff.. echt he. Hopelijk gaan er snel weer 4 per uur rijden. En tussen Gouda en Utrecht weer 8, want ik vind het momenteel geen porum.. ook niet meer in de stoptrein :n

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:18

Unwritten schreef:
Pfff.. echt he. Hopelijk gaan er snel weer 4 per uur rijden. En tussen Gouda en Utrecht weer 8, want ik vind het momenteel geen porum.. ook niet meer in de stoptrein :n

iemand waar ik vandaag mee in de trein zat moest geloof ik ook van gouda naar nieuwerkerk en die moest dan 20 min wachten ofzo op de stoptrein daar. Pff lopen gaat zowat sneller :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:21

Hoe laat was dat? :')

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:26

Unwritten schreef:
Hoe laat was dat? :')

ehm ff denken ik had vanaf utrecht de IC van 11.32 is dat geloof ik. Dus dan ben je 20 min later op gouda?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:26

Oh, dan was ik het niet :) ik mopper ook heel vaak dat ik zo onwijs lang op Gouda moet wachten := (moet ook naar Nieuwerkerk :+ )

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:38

Ik wilde van de week 2x m'n chipkaart activeren, 2x mislukt.. :?
Terwijl ik 4 tm 13 januari aan de beurt was. Pest ding..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:38

Ja, vriendin van mij vandaag.. we zaten in de trein naar Amsterdam. Mijn OVChipkaart was goed. Die van haar bevatte geen product. We hebben tegelijkertijd, samen notabene, ons product opgehaald :?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:39

Ik had vandaag een ontzettend lieve en gezellige conducteur in de trein :D. Hij kwam controleren en de trein zat uiteraard vol met studenten.... met (of zonder :P) OV-chipkaart of tijdelijke kaart of wat dan ook :P. Hij heeft met iedereen een praatje gemaakt en even gecheckt of alles er al op stond of niet en zoniet hoe je dat dan moest doen.

Echt heel aardig :D

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:44

Unwritten schreef:
Oh, dan was ik het niet :) ik mopper ook heel vaak dat ik zo onwijs lang op Gouda moet wachten := (moet ook naar Nieuwerkerk :+ )

haha nee t was een jongen die ik kende van mn studie:P
maar ik had al een idee dat jij ook naar nieuwerkerk moet :D Misschien hebben we stiekem ooit al wel eens in dezelfde trein gezeten :+ Ik reis altijd tussen r'dam alexander en utrecht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:49

Zou best kunnen :j ik moet 2 keer per week richting Utrecht / Amsterdam, en 3 keer naar Rotterdam Alexander / Centraal per week vanaf Nieuwerkerk :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 01:07

@ MarrieLeen: Stond je wel bij de goede paal?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 01:12

MarrieLeen schreef:
Ik wilde van de week 2x m'n chipkaart activeren, 2x mislukt.. :?
Terwijl ik 4 tm 13 januari aan de beurt was. Pest ding..

Heb precies hetzelfde probleem, alleen kan ik 'm van 13 t/m 20 januari ophalen.. Dus ik ga het nog maar een paar keer proberen, maar weet zeker dat ik in ieder geval wel bij de goede paal stond, eentje waar je ook je bestellingen op kon halen...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 01:26

Geel klein paaltje.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 01:35

I know ;) Maar eerst zei ie dat bestelling ophalen mislukt was, en de tweede keer (bij een andere paal) zei ie dat er geen bestellingen waren? :') Maar ik blijf gewoon proberen en anders bel ik eventjes met de klantenservice :))

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:21

Ik had van de week een jongen in de trein bij wie het ook steeds mislukte, maar hij zou stug vol blijven houden zij hij :Y) . Alleen mijn kaartlezer en die van mijn collega herkenden helemaal niks aan zijn kaart, dus de chip is beschadigd. Hij zal een nieuwe kaart aan moeten vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:00

Ino, vriendin van mij had dat ook.. ze had reisproduct opgehaald, en nu staat er niets meer klaar. Maar volgens de conducteur is haar kaart niet geactiveerd..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 13:07

Jep Tara, zeker weten dat het goede paal was. Stonden zelfs van die adviesgevers/helpers vd ov-chipkaart bij zeg maar.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:05

In het geval van deze jongen herkenden onze aparaten de kaart niet eens als chipkaart, ze gaven helemaal geen reactie.
Wat jij nu vertelt had ik van de week ook, een jongedame die al wel geactiveert had, terwijl onze apparaten dat niet aangaven :? .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:33

Oh, dat doet mij denken, mijn kaart is dus wel geactiveerd, maar ik kan er niets mee bij de NS kaartautomaten, geen saldo erop laden niets.. :?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:36

Dat zou kunnen komen omdat je er bij NS ook niet op saldo mee kunt reizen voorlopig.