Staking door scholieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:09

ik vind het echt belachelijk dat ze zich zo laat kennen!
dat ze zo makkelijk die norm weer omlaag haalt
zonde van het belastinggeld wat er aan besteed is

nu is de werkende mens er ook nog de dupe van, want die betalen de belastingen waar dit soort geintjes (wetsvoorstellen, salaris van ministers e.d maar ook de politie en ME) van betaald worden!!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:20

Oakland1990 schreef:
!wat zijn jullie doetjes zeg Clown Knipoog
Hier in bBelgië ga je gewoon van half negen tot kwart voor vier naar de les met een uur pauze en soms tot half vijf. Woensdag ga je van negen tot twaalf, dat gaat goed en ik vind het héél normaal, schrok er van dat jullie zo weinig les hebben.

Ik heb maandag tot en met donderdag van kwart voor 9 tot kwart over 4 en vrijdag van kwart voor 9 tot half 4 Dus heb echt niet zo weinig les ook.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:29

En met school wordt je voorbereid op je werkende leven. Waar je gem. van 8 tot half 5 zit. Met een half uur pauze. Nagelbijten / Gniffelen

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:32

Ik moet altijd zo lachen om die blagen he Haha!

Ik werk zelf op een school en als ze te weinig les krijgen zeuren ze, maar als daar wat aan gedaan wordt zeuren ze ook. Het is gewoon nooit goed Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:32

Needje schreef:
En met school wordt je voorbereid op je werkende leven. Waar je gem. van 8 tot half 5 zit. Met een half uur pauze. Nagelbijten / Gniffelen

Inderdaad, maar zoals voorgaande gezegd word. Als belgische student schrik je om de klachten over de uren.

Ik had maandag tot dinsdag kwart voor vijf, woensdag vier uur, en de rest van de dagen kwart voor vijf.

En dan zie je verwende pubers staken omdat ze geen sociaal leven meer hebben, maar ergste is dat ze gewoon hun zin krijgen. Wat een voorbeeld voor later, rel en wij zullen toegeven Slapen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:34

Nou idd. Nagelbijten / Gniffelen
Zo wordt dat slechte gedrag alleen maar beloont.
Ik had gewoon iedereen die staakte die uren laten nakomen. Haha!

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:35

katiavl schreef:
En dan zie je verwende pubers staken omdat ze geen sociaal leven meer hebben, maar ergste is dat ze gewoon hun zin krijgen. Wat een voorbeeld voor later, rel en wij zullen toegeven Slapen

Dat vind ik wel heel erg kort door de bocht als ik eerlijk mag wezen Nagelbijten / Gniffelen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:36

esperance schreef:
WildWings schreef:

Dat denk je toch niet serieus he? Zoveel uren zitten er niet eens in een maand *LOL*

haha neee ik niet... Maar op jenssen, wel. Was met Scheve mond (balkenende) die keek wel zo op, maar zei niks..

ROFL Onze toekomst Clown

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:38

Is niet kort door de bocht. Dat zie je helaas met meer dingen.
Er werd gister trouwens letterlijk door een scholier gezegd dat men rottigheid uithaald omdat ze het idee hebben anders geen aandacht te krijgen. Dat er pas geluisterd wordt als men "geweld" gebruikt. Ik vind dat echt een kwalijke zaak. Van zowel de mensen die zo denken als de maatschappij die dit dus blijkbaar veroorzaakt.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:42

Needje schreef:
Is niet kort door de bocht. Dat zie je helaas met meer dingen.
Er werd gister trouwens letterlijk door een scholier gezegd dat men rottigheid uithaald omdat ze het idee hebben anders geen aandacht te krijgen. Dat er pas geluisterd wordt als men "geweld" gebruikt. Ik vind dat echt een kwalijke zaak. Van zowel de mensen die zo denken als de maatschappij die dit dus blijkbaar veroorzaakt.

Dat vind ik ook verschrikkelijk, het is jammer dat het altijd zo moet. Je hebt altijd van die 'etters' er tussen zitten, maar ergens zit er wel een kern van waarheid in. Dan kom je op tv, en zodra de media er bij getrokken wordt, heb je toch al een stapje voor.
Zo gaat dat hier nou eenmaal.
Maar heus niet bij alle stakingen worden er meteen maatregelen getroffen, dus dat vond ik een beetje kort door de bocht.
Ze passen dit aan, omdat het dus blijkbaar toch niet helemaal goed zat. Anders zullen ze heus niet zomaar iets aanpassen, no way.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:47

katiavl schreef:

ja en dat vind ik echt te erg voor woorden
belachelijk!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:04

klumpertje schreef:
Mii_Jessica schreef:
Jaah alleen van die 40 weken gaan natuurlijk nog wel de uitjes af en alles

welke uitjes? wij gaan nooit weg met school.. Boos!

Achut.

Ik baal er echt zwáár van dat er nu gewoon is toegegeven aan die stakers die niet eens weten waarvoor ze staken. Kan er met m'n kop echt niet bij. Ben blij dat gelukkig een deel van de stakende mensen een boete of taakstraf hebben gekregen ofzo, zal ze leren Nagelbijten / Gniffelen

Erger me ook dóód aan de mensen hier op bokt die het wel stoer vonden om erin mee te lopen, of van die meisjes van 13 in m'n msnlijst die zeggen: "Ja, laten we gaan stakuuuuh!" en dat soort dingen. Duidelijk mensen die geen flauw idee hebben waar het over gaat Tong uitsteken

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:11

Ik zat toevallig vanmorgen nog even naar de tv te kijken en daar ging het ook over de stakende jongeren. Nou en idd hoor, de meesten weten niet eens waar het over gaat. Er werd aan één van die jongens gevraagd of hij nog iets tegen minister Plasterk zou willen zeggen. Zegt die jongen WIE??????? Wie is dat??? Een andere jongen vond dat onder staken verstond "een beetje chillen met wat vrienden in de stad" en dat was dan ook nog echt anders dan spijbelen, want dat was echt niet met staken te vergelijken Verward
Dan nog allemaal van die omhooggevallen trutjes die alleen maar sensueel in de camera kijken, misschien in de hoop dat ze nog een keer ondekt gaan worden
Nee ik denk dat de Nederlandse jeugd zich wederom heel erg mag gaan schamen

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:27

Prachtig.. Nou hebben ze een verlaging van 1040 naar 1000 uur.. Volgens mij zijn ze alleen allemaal nog niet zo slim om te bedenken dat dat maar 1 uur per week les scheelt..
(41 weken per jaar school, 1000 gedeelt door 41 weken is 25 uur school per week.. Bij 1040 uur was dit dus 26 uur per week..) Nee dat zet zoden aan de dijk.. Vork

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:29

ssssssstttttttt niet te hard zeggen hoor, ze weten zelf nog van niks Clown

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:31

Zit even te denken, 25 uur per week, ik krijg nu max. 18 uur Nagelbijten / Gniffelen En dan ook nog 'ns véél lessen die uitvallen of dat we een leraar krijgen die niks van het hele vak snapt.

Zou eigenlijk zelfs graag meer les hebben, maar dan wel góéd. En dat was volgens mij de eerste instelling van de stakers: Meer school is niet zo hele erg, maar het onderwijs is nú al van slechte kwaliteit.
Maar na 4 dagen is het goede staak-idee omgezet in 'laten we niet naar school gaan en met eieren gooien want dat is stóér en dan krijgen we misschien minder school'.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:37

Nu staken ze om 960 uur. Verwend.

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:40

Ik zou het anders wel fijn vinden als het verlaagt wordt.
Ik ben maandag 10 uur
dinsdag 8 uur
woensdag 5 uur
donderdag 9 uur
en vrijdag weer 5 uur
Vind het echt een rot rooster als je bedenkt dat ik met de trein naar huis moet en heel vaak gewoon rond etens tijd thuis ben, na het eten is het donker en dan kan ik niet meer naar de paarden want niets is verlicht daar. Is echt vervelend hoor!
Kunnen mensen wel beginnen met hun sarcastische opmerkingen van achut en dit dat, maar jullie werken en krijgen daarvoor betaald, wij zijn leerlingen, we hebben leerplicht. En je bent maar 1x jong, voordat je begint met al het werken etc. hoop je toch wel een beetje een rustig leventje te leiden als tiener Clown

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:42

9 uur? 10 uur? 8 uur?
wat voor school zit jij dan?

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:45

Als je je leerplicht zo hoog in het vaandel zou hebben staan, dan zou je niet staken.
Dan zou je het fijn vinden dat mensen (die werken en ervoor betaald krijgen) meer uren willen besteden aan het onderwijzen van jou.
Zodat je later een goede baan krijgt, die ook betaald is.

Maar blijf lekker eieren gooien.
Is beter!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:53

l0veevi schreef:
Ik ben maandag 10 uur
dinsdag 8 uur
woensdag 5 uur
donderdag 9 uur
en vrijdag weer 5 uur
Vind het echt een rot rooster als je bedenkt dat ik met de trein naar huis moet en heel vaak gewoon rond etens tijd thuis ben, na het eten is het donker en dan kan ik niet meer naar de paarden want niets is verlicht daar. Is echt vervelend hoor!
Kunnen mensen wel beginnen met hun sarcastische opmerkingen van achut en dit dat, maar jullie werken en krijgen daarvoor betaald, wij zijn leerlingen, we hebben leerplicht. En je bent maar 1x jong, voordat je begint met al het werken etc. hoop je toch wel een beetje een rustig leventje te leiden als tiener Clown

Ik denk dat ik je niet helemaal snap Je bent maar 1 keer jong?? Ja zal best maar je krijgt ook maar 1 keer de gelegenheid om te leren wat je wil. Als jij straks weet ik veel hoe oud bent en misschien geen diploma omdat het allemaal zo veel en moeilijk was, terwijl je ook heel bewust andere keuzes had kunnen maken om wel die opleiding af te ronden en dus een goede baan te hebben, waar je lekker centjes mee verdient, kijk je denk ik hierop terug en schud je je hoofd een keer.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik wou dat ik die bewuste keuzes beter had gemaakt en dat ik meer op school had gezeten zodat ik goed voorbereid het bedrijfsleven in kon stappen. Want volgens mij vergeten jullie even dat het daar allemaal om draait.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:16

l0veevi schreef:
Ik ben maandag 10 uur
dinsdag 8 uur
woensdag 5 uur
donderdag 9 uur
en vrijdag weer 5 uur

tot het 10e uur naar school? hoelang duurt en les uur bij jou dan.? Wow!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:32

Hier in Leeuwarden is gisteren ook gestaakt....
Om 1 uur gaan de winkels op maandag open....
en jahoor: s'morgens beetje troep staan maken op het Zaailand en om 1 uur was het LEEG!
Wel weer typisch dat het in de stad en in de winkels stikte van groepjes scholieren!

Mensen als jullie echt ballen hebben dan kom je er gewoon openlijk voor uit dat het voor de meeste van jullie gewoon een goed excuus is om een dagje vrij te zijn!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:36

Ikzelf heb ook gestaakt.. Wanneer wij gewoon die 1040 uren moest moesten wij alle uren die we dan moesten vullen invullen met huiswerk uren.. Nou zoveel huiswerk hebben we niet en krijg je uiteindelijk mensen die niks zitten te doen of gaan vervelen.. Neem aan dat dat de bedoeling ook weer niet is.

Ik heb er gelukkig zelf geen last van want zit in mijn examenjaar en bij ons op school hoef je dat dan niet .. Een vriendin van me echter wel.. Die heeft dan 3 lesuren om huiswerk te maken .. en maar bijvoorbeeld 3 of 4 uur 'gewoon' les...

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:41

SuuZzel schreef:
Prachtig.. Nou hebben ze een verlaging van 1040 naar 1000 uur.. Volgens mij zijn ze alleen allemaal nog niet zo slim om te bedenken dat dat maar 1 uur per week les scheelt..
(41 weken per jaar school, 1000 gedeelt door 41 weken is 25 uur school per week.. Bij 1040 uur was dit dus 26 uur per week..) Nee dat zet zoden aan de dijk.. Vork

Dat is gemiddeld 5 uur per dag naar school. Later werken jullie er rond de 8 per dag. En zeker meer dan 41 weken.. Worden jullie dan allemaal maar overspannen ofzo?