Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:42

Suzanne F. schreef:
Marjo schreef:
Ik heb dat probleem nog nooit gehad. Gewoon één voor één je pakketje aanbieden met de juiste code erbij en dan kan het niet fout gaan. Je staat er zelf met je neus bovenop...

Ja dan moet je erbij blijven als ze ze scannen.
Maar heel vaak zeggen ze: Leg maar neer, we scannen ze zo in. En als er dan wat bijgelegd worden dan kan het misgaan.

Dat kan toch helemaal niet? Ze hebben immers de code nodig die jij op je telefoon hebt

Texas02

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:54

Niet als je zelf print en erop plakt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:55

Texas02 schreef:

Maar dan bestaat het probleem dus ook niet, want dan hoeft het pakketpunt geen label te plakken }:0

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:02

Texas02 schreef:

Die leggen ze er los bij. En dan krijg je dus problemen.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:07

Marjo schreef:
Texas02 schreef:

Maar dan bestaat het probleem dus ook niet, want dan hoeft het pakketpunt geen label te plakken }:0

Dat hangt er vanaf wat voor label het is, je hebt complete labels (zoals VintedGo naar het buitenland) maar je hebt ook QR codes om jouw gegevens aan een label te koppelen. Die moeten alsnog gescand worden en aan een sticker gekoppeld worden, het is geen verzendlabel an sich. De werking van de QR code veranderd niet omdat je 'm er op plakt.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:26

Morning, ik lees al een tijd mee en heb nu een kwestie waar ik jullie mening graag over hoor.
Ik heb een winterjas verkocht en opgestuurd naar Duitsland. Bestelling opgehaald en gepauzeerd, omdat de jas muf ruikt volgens de koper. Ze zegt dat hij uit een kelder komt en dat ze de jas daarom wil terugsturen.

Ik begrijp er niks van. De jas was gewassen en heeft in een kast gehangen met andere kleding die ik verkoop en verkocht heb. Ik heb dit nog nooit eerder gehoord.
Toen ik zei dat ze de jas kan wassen, zei ze dat ze dergelijke jassen nooit zou wassen. Het is een dikke winterjas met een soort coating waar volgens mij sowieso lastig een geur in blijft hangen, maar goed. Het is niet dat hij beschadigd is en dat ze hem daarom terug stuurt.

Ik vind dit zo flauw, ook de toon waarop ze spreekt. Om er vanaf te zijn heb ik gezegd dat ze kan terugsturen en zelf de verzendkosten kan betalen.

Hadden jullie hetzelfde gedaan? Hoe gaan jullie om met dit soort dingen? Ik weet zeker dat dit een negatieve review gaat worden, maar vind het echt zo oneerlijk.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:39

Heel flauw, gewoon terug laten sturen op eigen kosten idd, dan word de bestelling geannuleerd en kun je volgens mij geen feedback geven :)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:44

Wanneer het teruggestuurd wordt krijg je geen negatieve review.
Enkel als ze het besluit te houden. Je kan zelf ook op haar review reageren, dat is soms fijn voor potentiële kopers.
Van 1 negatieve review ben ik als koper niet echt onder de indruk, maar als er een structureel patroon te herkennen is in reviews dan wel.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:46

Thanx! Goed om te horen. Ik heb alleen maar positieve reviews, dus ik was hier ook wel van in de war. Ik was sowieso alles als het binnen komt dus ik snap hier niks van…

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:48

Olympia96 schreef:
Thanx! Goed om te horen. Ik heb alleen maar positieve reviews, dus ik was hier ook wel van in de war. Ik was sowieso alles als het binnen komt dus ik snap hier niks van…

Hier gaat ook zo goed als alles gelijk in de was.

Je kan soms al aan de kleding of verpakking ruiken uit welk land het komt. De overdreven geurende kleding klaag ik ook niet over, dat gaat er echt wel weer uit.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:00

BloemBloem schreef:
Pantykous schreef:
Voor een paar euro zetten ze een andere stekker erop dus prettige wedstrijd voor ze. H

Eens, maar kan mooi fluiten naar mijn geld!

Graag wil ik hier even op terug komen, want blijkbaar zijn er nog wel
goede mensen op deze wereld :D

Waar ik door Vinted ongelijk heb gekregen, vond de koper dit ook belachelijk, inmiddels heeft
ze de stekker van het apparaat vervangen, en het aankoopbedrag -de stekker naar mij overgemaakt, tenminste, ik heb een screenshot van een bankoverschrijving ontvangen en als het goed is, is deze betaling nu onderweg :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:17

Nou dat is dan toch wel super, mooi man +:)+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:43

Ja, is fijn, maar nu breekt mijn klomp, ik krijg net dit bericht :D :+

Citaat:
Hey ****

We hebben activiteiten op je Vinted-account opgemerkt die mogelijk niet in overeenstemming zijn met onze algemene voorwaarden. Dit kan het gevolg zijn van ongebruikelijk gedrag dat is gesignaleerd door onze tools of meldingen van andere leden.

Om alles veilig te houden, moeten we je account tijdelijk beperken terwijl we de situatie beoordelen. Gedurende deze periode kun je geen artikelen kopen, nieuwe betaalmethoden toevoegen of berichten verzenden en ontvangen tot we onze beoordeling hebben afgerond.

Het beoordelingsproces duurt meestal een dag, maar kan in sommige gevallen 48 uur duren. We brengen je op de hoogte zodra we klaar zijn.

Bedankt voor je geduld.
Het Vinted-supportteam

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:49

Hier zou een dhl pakket vanaf maandag al onderweg moeten zijn, maar is nooit ingescand. Er was wel een label aangemaakt. Hoop dat die wel boven water komt, ging om een wat duurdere jas... |o

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:16

Ik heb mijn geld gekregen omdat de koper ook op vinted niet reageerde. Ben benieuwd of het pakket ooit nog retour komt, ga ervan uit van niet maar ik heb m'n geld binnen dus het zal wel.
Heb nu iets verkocht wat ik nergens kan vinden dus daar baal ik een beetje van. En ik kan het pakketpunt moeilijk bereiken omdat hier nog superveel sneeuw ligt. Ga normaal altijd fietsen maar dat is nu niet te doen, en met de bus kom ik er niet langs onderweg naar studie :+ morgen maar even een uurtje wandelen denk ik .