Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 10:23

Boheme schreef:
Hondsberoerd, maar vorige maand ook al ziek moeten melden ivm koorts 39.8 en zo een vreselijke hoofdpijn. Nu vreselijk aan het hoesten, weer koorts en overgeven van het hoesten. Maar ik wil mij niet weer ziek melden..

Ziek is ziek! Werkgevers hebben liever dat je niemand aansteekt dan dat je op halve kracht komt werken. Beterschap!

Hier weer een nacht heel onrustig geslapen. Ik denk dat ik van de maand eerst opzoek ga naar een nieuw bed. Kast/rek even leegruimen en in de grote kast deponeren. Dan gooi ik wel een tweepersoonsbed neer eventueel. In ieder geval een breder dan 80 cm :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 10:27

Hier zijn ze alleen wel strenger geworden wat verzuim betreft. Als jij in een jaar 2 ziekmeldingen hebt gedaan of 1x langer dan een week (pin mij hier niet op vast) krijg je een verzuim gesprek. Daarin wordt besproken waar het probleem ligt en hoe dit opgelost kan worden. Vaak volgen er meerdere verzuim gesprekken.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 10:29

Als leidinggevende zou ik willen dat je jezelf ziek meldt.
Bij ons werken we ook met frequent verzuimgesprekken, maar uit het punt van zorg. Als iemand vaker ziek is is dat soms een teken dat er meer aan de hand is en wellicht kunnen we gerichte hulp aanbieden, je rooster aanpassen of iets aanpassen in de werkzaamheden waardoor de kans op terugkomend verzuim kleiner wordt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 10:35

Zo werkt het in principe hier ook maar er werd heel vaak heel makkelijk ziek gemeld...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 10:45

Bij ons is dat ook.
Na 2 of meer ziekmeldingen per jaar krijg je een gesprek.

Maar die heb ik nooit gehad.
Ze kijken wel een beetje naar het hoe en wat.
Zo heb ik eens griep gehad en vlak daarna een wortelkanaalbehandeling die mij een dag erna zoveel pijn deed dat ik mij ziek moest melden.

Dan ziet mijn manager wel, ze is eigenlijk nooit ziek en dit is gewoon overmacht en pech.
Dan krijg je dus blijkbaar geen gesprek.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 10:46

Ja, dan is het anders. Ik heb in die 3 jaar dat ik hier nu zit 1x corona gehad. Was ik een week ziek. Maar iedereen heeft hier corona gehad dus dat telt niet meer. Verder heb ik mij nooit ziekgemeld.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 11:46

De lease maatschappij doet er 4 maanden over om te reageren op ons verzoek om reparatie van een bepaald onderdeel in onze auto. En nu krijgen wij van hen een mail dat wij volgens artikel blabla binnen 60 dagen na melding schade de auto hadden moeten maken.
Terwijl wij meer dan 4 maanden (!!) moeten wachten op hun goedkeuring, gaan ze ineens met de vinger naar ons wijzen :roll:

We hebben nog 2 weken om het te laten repareren (afspraak staat inmiddels al, maar goed)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 11:48

Bellatrix schreef:
Hier zijn ze alleen wel strenger geworden wat verzuim betreft. Als jij in een jaar 2 ziekmeldingen hebt gedaan of 1x langer dan een week (pin mij hier niet op vast) krijg je een verzuim gesprek. Daarin wordt besproken waar het probleem ligt en hoe dit opgelost kan worden. Vaak volgen er meerdere verzuim gesprekken.

Hier word je naar de bedrijfsarts gestuurd om bijvoorbeeld chronische problemen(denk aan rug of hart of wat dan ook). En daarna word er je door de leidinggevende verteld, ja zoek maar een andere baan. Want op den duur is dit werk niks voor jou.
Met andere woorden. Je kunt wel ziek worden en dat kost ons geld... dus eh doei....

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 12:29

Bellatrix schreef:

Ik heb gelukkig altijd coulante bazen gehad. Ik ben met regelmaat (ongeveer 5 keer per jaar, hopelijk dit jaar minder) een paar uur, halve dag of dag ziek ivm migraine. Die bieden aan dat je naar de arbeidsarts kan, maar ik heb gelukkig een huisarts die meedenkt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 12:37

Last van mn blaas met veel aandrang. Ik hoop dat ik geen ontsteking heb. gevolg is wel dat ik mijzelf aan het volproppen ben met extra vitamine C, cranberriepillen en appelazijnpillen in de hoop de boel daar zo zuur te maken dat het zichzelf op gaat lossen :+

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 13:21

Winged schreef:
Last van mn blaas met veel aandrang. Ik hoop dat ik geen ontsteking heb. gevolg is wel dat ik mijzelf aan het volproppen ben met extra vitamine C, cranberriepillen en appelazijnpillen in de hoop de boel daar zo zuur te maken dat het zichzelf op gaat lossen :+

Tip: D-mannose! Helpt heeeel erg bij beginnende blaasontsteking!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 13:26

Auto die vanochtend met heeel veel moeite uiteindelijk toch wel wilde starten. Het was al half 11 :=
Oké vanacht koud geweest maar kom op. Geen idee hoe ik dat met die auto moet gaan doen als ik in de winter 's ochtends wegmoet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 13:28

Accu na laten kijken?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 13:36

Eapy schreef:
Winged schreef:

Tip: D-mannose! Helpt heeeel erg bij beginnende blaasontsteking!

Top, die zet ik dan ook erbij in het kastje :)) Het lijkt voor nu nog aardig meet te vallen gelukkig

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 14:13

Bellatrix schreef:
Accu na laten kijken?

Zit een accu in van een paar maanden oud := maar ga die inderdaad maar weer eens opladen.

Heb het echt gehad met die auto.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 14:19

Heb je geen garantie op die accu? Anders even navragen?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 14:34

Nyaleti schreef:
Bellatrix schreef:
Accu na laten kijken?

Zit een accu in van een paar maanden oud := maar ga die inderdaad maar weer eens opladen.

Heb het echt gehad met die auto.

Benzine auto?
Bougies nog goed? Startmotor nog goed?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 15:42

We werken al een hele tijd aan het zelfvertrouwen van onze hond, en dan vooral dat ze niet meer angstig is van andere honden en daardoor naar ze uit kan vallen. Alleen we zijn nu in een nieuwe fase beland volgens mij :') mevrouw is nu van mening dat als ze maar hard genoeg naar andere honden blaft dat ze wel weg gaan. Vooral leuk als ze eerst wel voorzichtig naar ze toe loopt en als ze dichtbij is besluit dat het *toch* nog wel heel spannend is.

Maargoed..er zit verbetering in. Dit is ook weer een fase waar we door moeten werken. Worden alleen raar aangekeken omdat ze soms flink loopt te brommen richting andere honden nu.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 15:44

Ik kijk een of ander tienermoeder programma op tlc en daar is een meisje die in het ziekenhuis wil bevallen, maar haar vriend wil dat ze thuis bevalt. En ze wil geen pijnstilling, omdat haar vriend zegt dat bevallen geen pijn doet :')

Ze zei al dat haar vriend boos word als hij zijn zin niet krijgt. Pff.. Vorige aflevering zei die jongen dat hij condooms niet fijn vind en hij nou eenmaal een dekhengst is...

Pff, kinderbescherming, kijken jullie mee?! :')

Ik zou dit niet moeten kijken, voor m'n eigen bestwil :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 15:57

Daphne__ schreef:
Ik kijk een of ander tienermoeder programma op tlc en daar is een meisje die in het ziekenhuis wil bevallen, maar haar vriend wil dat ze thuis bevalt. En ze wil geen pijnstilling, omdat haar vriend zegt dat bevallen geen pijn doet :')

Ze zei al dat haar vriend boos word als hij zijn zin niet krijgt. Pff.. Vorige aflevering zei die jongen dat hij condooms niet fijn vind en hij nou eenmaal een dekhengst is...

Pff, kinderbescherming, kijken jullie mee?! :')

Ik zou dit niet moeten kijken, voor m'n eigen bestwil :+

Dekhengsten kunnen gecastreerd worden. }>

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 17:53

Door heel veel persoonlijke blessures bij ons thuis helaas heeel erg achter geraakt met het huishouden. Ik schaam me er echt dood voor. Durf niemand uit te nodigen. Het is gewoon goor en een paasei bende.

Mijn liefste mama is vandaag hier komen helpen super lief! Hebben wel wat kunnen doen maar omdat ik tussendoor met de kat naar de dierenarts moest helaas niet alles af kunnen krijgen.

Volgende week komt een super lieve vriendin gelukkig ook een dagje helpen. Gezegend met de mensen om mij heen maar vind het zo eng dat ze mij veroordelen…

Bij de dierenarts ben ik verdomme ook weer door mn knie gegaan dus kan ook amper lopen nu. Kan er ook wel bij…

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 17:54

Eten besteld, maar ze zijn gewoon altijd te laat.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 18:01

Dat gat in mijn hand wat spontaan ontstaat in bepaalde winkels. Ik ging voor 1 pen, en kwam thuis met 4 pennen, een nieuw pak tekenpapier en de dirkjan scheurkalender

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 18:02

melanie0906 schreef:
Door heel veel persoonlijke blessures bij ons thuis helaas heeel erg achter geraakt met het huishouden. Ik schaam me er echt dood voor. Durf niemand uit te nodigen. Het is gewoon goor en een paasei bende.

Mijn liefste mama is vandaag hier komen helpen super lief! Hebben wel wat kunnen doen maar omdat ik tussendoor met de kat naar de dierenarts moest helaas niet alles af kunnen krijgen.

Volgende week komt een super lieve vriendin gelukkig ook een dagje helpen. Gezegend met de mensen om mij heen maar vind het zo eng dat ze mij veroordelen…

Bij de dierenarts ben ik verdomme ook weer door mn knie gegaan dus kan ook amper lopen nu. Kan er ook wel bij…

Hier is het ook een bende, je bent niet alleen. Beterschap :(:)

Ik wil mijn paard weer gaan opbouwen, maar het heeft geen zin ergens aan te beginnen als de weersvoorspellingen niet te peilen zijn

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 18:24

Vanmiddag met onze koudbloed voor het eerst naar de club geweest. Wát een drama. De bedoeling was even laten wennen en dan manlief rustig rondje stappen. We zijn lid geworden zodat mijn man een combinatie kan worden met onze 10 jarige en ik rustig kan gaan opbouwen met onze 5 jarige warmbloed.
Dus wij vol goede moed alles klaargezet, paard ging de trailer al niet in (we namen alleen hem mee en niet de warmbloed want daar kon ik niks mee op locatie). Eenmaal daar hadden we een raket aan een touwtje die ook nog zijn halster affrummelde. Vorige keer issie in zn eentje aan de kletter gegaan in het bos dus ik kneep hem echt even toen hij weer 'los' liep verdorie. Gauw touwen om de nek en we hadden hem weer. Maar wat een ellende. In de bak bleef hij bulken en drie keer zo groot om zich heen kijken. Bang voor zn eigen schaduw. Was blij dat er niemand was want schaamde me kapot.
Uiteindelijk wat oefeningen aan de hand gedaan en even gelongeerd. Toch leerzaam voor mn man en paardlief was kapot. Maar inladen voor de terugweg ging ook niet helemaal soepel. Af en toe krijg ik spontaan zin in een frikandel speciaal als we zo bezig zijn met hem. Nu weet ik weer waarom ik niet meer met hem wilde rijden en liever met mijn warmbloed bezig ben. We moeten er nu echt doorheen want een paard dat voor alles bang is vind ik niet oke.

Tot zover mijn ergernis van vandaag.