Tussen de mazen van het net..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tussen de mazen van het net..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 21:47

Inderdaad heftig om te lezen. Ik hoop dat je een modus vindt om het verdriet niet de overhand te laten hebben en nog te genieten van de momenten die je nog krijgt (en die ik je enorm gun) :(:)

Ensueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 22:13

Ik ben tot nu toe een stille meelezer geweest, maar vind het nu toch raar worden om stilletjes alles mee te krijgen zonder iets te laten horen. Ik kan alleen de juiste woorden niet vinden.

Jeetje Poetser, wat staat jouw leven op zijn kop. Het is niet te bevatten hoe oneerlijk het leven soms kan zijn.
Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd :(:)
Ik hoop dat je de vrijheid voelt om je gevoelens te voelen en te uiten. Om te huilen als je je verdrietig voelt, je ei kwijt te kunnen als je je boos voelt of gefrustreerd bent. Je hebt alle recht om deze emoties te voelen. Maar ik hoop ook dat je de komende tijd geen extra zorgen meer krijgt, je pijn onder controle komt en je een paar mooie herinneringen kunt maken met de mensen om je heen. Dat je je geliefd voelt, nog eens lacht tot de tranen over je gezicht stromen en kunt genieten van de kleine dingetjes: de wisselende seizoenen, de vogeltjes die fluiten en de koele regen na een warme dag.

Ik ken je niet en ik denk niet dat ik de kans ga krijgen je ooit te ontmoeten, maar toch zal ik je nooit vergeten. Ik vind je een heel mooi, krachtig en liefdevol mens en denk dat je bij veel mensen op bokt dit gevoel achter laat :knuffel:

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 23:05

Het is ook een moeilijke vraag, maar voel je vrij om het te laten weten als je nog op iets komt.

Als jullie op zoek zijn naar een juwelier voor een mooi, persoonlijk sieraad voor Florian, ik denk dat ik er wel eentje kan weet. Fijne, betrokken vrouw die meedenkt, heel wat mogelijkheden en keuze (verschillende soorten sieraden, ook voor jongens, verschillende mogelijkheden om bv as te verwerken maar ook haar, foto, vingerafdruk,… naast sieraden verkoopt ze oa ook troostboxen, dingen voor een gedenkplekje enz.

Je gaf eerder aan dat hij nog in de ontkenning was, het van zich afduwde… als ik je bericht nu lees, denk ik dat hij toch echt wel al bezig is ermee.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 00:05

Wat moet die arme Florian opeens zo snel volwassen worden :(
Ik had jullie een heel ander levensverhaal toegewenst,. Wat begon met problemen ivm je identificatie en papieren, gaat op zo'n verschrikkelijke manier eindigen ik vind je een sterke vrouw en het is ook moedig hoe alles geregeld is voor Florian.
Ik wens jullie veel kracht en prachtige momenten samen toe, omhuld met heel veel liefde :knuffel:

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 00:19

Even praktisch over de dino, ik heb die opgezocht en deze wordt als kraamcadeau verkocht. Ik denk dat een jongen in de leeftijd van Florian zo'n babyknuffel niet zo tof zal gaan vinden.
Volgens mij is dan een sieraad met as en/of een herinneringsbox meer op zijn plaats.

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 00:32

Dit invul-boek is echt een aanrader, mijn moeder is onlangs overleden en heeft deze vragen allemaal beantwoord.

Erg waardevolle antwoorden, ook over simpele dingen als favoriete gebeurtenissen in haar jeugd, die we zonder dit boek nooit meer hadden gehoord.

Zij was te zwak om nog te kunnen schrijven en heeft de antwoorden ingesproken, achteraf vind ik dat misschien nog fijner dan geschreven tekst.

Ik weet niet of je behoefte hebt aan meer tips over het maken van herinneringen voor je zoon, maar je mag mij pben als je dat wilt.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 00:42

Percy schreef:
Even praktisch over de dino, ik heb die opgezocht en deze wordt als kraamcadeau verkocht. Ik denk dat een jongen in de leeftijd van Florian zo'n babyknuffel niet zo tof zal gaan vinden.
Volgens mij is dan een sieraad met as en/of een herinneringsbox meer op zijn plaats.

poetser schreef:
Die dino klinkt wel als iets voor Florian. Dat is ook een echte dino fan. Daar is hij gek op! Maar voel jullie alsjeblieft niet verplicht om iets om poten te zetten voor mij. Het is heel lief en ik zou zeker heel dankbaar zijn hiervoor, maar nogmaals, voel je niet verplicht!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 01:17

Little_Gift ik heb dat ook gelezen maar een babyknuffel van een dino die niet eens op een dino lijkt met wiegemuziek aan een puber geven lijkt mij niet zo'n strak plan maar je zoveelste sneer is begrepen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 01:20

Is een stijlvol handbeeld van Florian en jou niet een mooi fysiek aandenken TS?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 06:07

Percy schreef:
Little_Gift ik heb dat ook gelezen maar een babyknuffel van een dino die niet eens op een dino lijkt met wiegemuziek aan een puber geven lijkt mij niet zo'n strak plan maar je zoveelste sneer is begrepen.

Niks met sneer te maken meid, ik dacht oprecht dat je eroverheen gelezen had want kon niet begrijpen dat je poetser, zeker op deze momenten, zo zou bagatelliseren.

Zij, als moeder van, zal zelf wel best weten wat haar zoon wel of niet fijn zou vinden lijkt mij hoor...

Spijtig dat dit mooi gebaar van bokkers en poetser, terwijl er zelfs een actie op touw werd gezet om dit mogelijk te kunnen maken, zo naar beneden gehaald moet worden...

Blue_flowers, hoe kan men zich melden om een steentje bij te dragen?

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 07:53

@LG je kunt haar een pb sturen :-)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 07:57

Ik vind je sneren naar Percy en zou jou, L_G willen aanraden om goede muzieklessen te gaan nemen.

Ik zie namelijk nergens staan dat Percy poetser bagatelliseert (waarbij ik dus combi van woorden in deze situatie al niet eens kan volgen).

Het is heel wel mogelijk dat er over het hoofd gezien is dat de Dino een kraamcadeau is. Dan is het toch op zijn minst netjes dat er op gewezen wordt. Poetser heeft dan een aantal mogelijkheden als antwoord
- maakt niet uit, mijn zoon is gek op alle dino's
- oeps over het hoofd gezien, ik prefereer (of ambieer als je dat liever hebt) voor mijn zoon toch liever een andere Dino

Dat is aan poetser en wellicht haar zoon om aan te geven of een kraamcadeauknuffel top of toch flop is.

Mbt de inzameling voor geld voor een herdenkings-iets; is het niet handiger om enkel geld in te zamelen en dat tzt als Florian iets moois gekozen heeft, het daarmee te betalen?

Het hele gebeuren is zo overweldigend en gaat ineens zo rap (vind ik althans en ik zit gelukkig niet eens in die situatie), dat ik me zou kunnen voorstellen dat iemand nu voor x zou kiezen (want poetser is gelukkig nu nog onder ons), maar wellicht na overlijden, na uitvaart, na een tijd (en ik hoop ook wat ouder), wellicht juist iets heel anders had gekozen.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 18-03-25 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht op verzoek plaatser aangepast

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 08:43

L_G, we zijn hier niet bij de slager. Soms mag het ook iets minder zijn. Mensen aanspreken met meid doe je misschien onder je vrienden, maar komt niet oké over in de context van jouw berichten.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 08:52

Kunnen persoonlijke aanvallen/vetes/discussies (weet niet goed hoe ik het moet noemen
) buiten dit topic gelaten worden? Laten we dit topic houden waar het voor bedoeld is en TS steunen.

En inderdaad: poetser en haar zoon weten het best wat zij willen. Wij kunnen voorstellen doen zodat er meer keuzes zijn,
Ik persoonlijk vind het idee van het wachten op wat Florian kiest een goed idee.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 08:54

Pffff poetser wat een vooruitzicht om naar de palliatieve afdeling te gaan. De berichten kwamen al wel vooorbij van de diagnoses, maar het wordt wel heel definitief zo.
Ik ben dan zo iemand die steeds het topic opent en hoopt te lezen dat het beter gaat. Dat jij degene bent die het tegendeel van de artsen laat zien. Van een afstand en waarschijnlijk tegen beter weten in. Hopelijk heb je met de lieve mensen om je heen, DarkAngel, Florian, nog veel liefdevolle momenten :knuffel:

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 08:55

Even ter info er staat een hele nare schrijffout in mijn tekst.

Heb er zelf al even op getemd

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 09:36

Ik sta wel achter je tekst en lees wel even over de schrijffout heen.

Poetser.
Het is naar dat je daar weer andere mensen moet leren kennen. Maar hopelijk is het daar wel huiselijker dan in een ziekenhuis.

Maar wat een topic zeg.
Niet te geloven hoe snel een leven veranderd kan zijn...

Ik vind florian heel dapper overkomen.
Weten wat hij wil. Daar over nadenkt en uitspreekt. Wat een kanjer.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 09:44

pateeke schreef:
En inderdaad: poetser en haar zoon weten het best wat zij willen. Wij kunnen voorstellen doen zodat er meer keuzes zijn,
Ik persoonlijk vind het idee van het wachten op wat Florian kiest een goed idee.

Dit! _/-\o_

Je kunt een tip geven... Maar zoals men al vaak tegen mij zei, het is de muziek die de toon bepaalt en de toon was niet adviserend maar grof.

Artimes schreef:
@LG je kunt haar een pb sturen :-)

Thanks!
Wil niemand zomaar pb's sturen maar zal dat dan zometeen effe doen :j

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 10:04

Het is "het is de toon die de muziek maakt", fyi ;-)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 10:08

Duidelijk dat je begreep wat ik bedoelde, daar ben ik dan weer blij om :(:)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 10:14

Little_Gift schreef:
Duidelijk dat je begreep wat ik bedoelde, daar ben ik dan weer blij om :(:)

Wonderbaarlijk dat jij in diverse topics de aandacht op jezelf richt...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 10:26

Dames, willen jullie ophouden en dit of helemaal laten rusten, of per PB uitvechten. Poetser is hier niet bij gebaat. Laten we dit topic houden om haar te steunen.

Poetser, wat moeilijk en mooi tegelijk dat je zoon er zo mee bezig is. Aan de ene kant heel waardevol om het met hem te kunnen bespreken, maar ook iets wat je eigenlijk niet wilt doen, helemaal nu niet.

Ik hoop dat je een fijn plekje krijgt in Antwerpen. Weet je al wanneer je gaat verplaatsen en hoe? Kan dat per ambulance/liggend vervoer? Of redt je het nog om mee te gaan als pasagier in de auto?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 10:29

Helemaal mee eens!

Zeker wat het samen beleven betekent....
Ik denk dat dat een heel waardevol gegeven is voor Fabian.
Hij kan alles nog kwijt, vragen... Tegelijkertijd ontzettend moeilijk maar ook heel waardevol...
Vind de juiste woorden niet om te omschrijven wat ik bedoel...

Mijn hart breekt telkens ik me probeer in te beelden hoe dit moet zijn voor jullie...
Wat staat een mens toch machteloos in dit leven...

Florian is alleszins een sterke knul, dat heeft ie mee van zijn moeder!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:03

Ik lees al sinds moment 1 mee maar nooit de woorden gevonden die passend genoeg waren om te reageren.

Ik wil je alle liefde en sterkte toewensen en hoop dat je nog zo veel mogelijk kan genieten van de tijd die je nog gegund is.

Betreffende een aandenken, is een Bond Touch ketting niet een mooie optie om als Bokkers cadeau te doen? Die registreerd hartslag en dan kan Florian deze later altijd nog voelen.

https://bond-touch.com/en-eu/products/b ... OwEALw_wcB

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:14

Poetser hopelijk heb je iets kunnen slapen.
Er gebeurt nu zo ontzettend veel in je leven.
Het lijkt mij zo ongrijpbaar.je hebt er geen regie over.
Dappere poetser wat gun ik jou nog een prachtige tijd.